Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 25, poslední: 29.12.2018 12:17:5866584.Informace
Ahoj, měním teď spojku u Jawy 250 Panelka a potřeboval bych poradit z vašich zkušeností jak dobře utěsnit levé víko motoru, bude stačit koupit papírové těsnění, potřít ho troškou vazelíny a dostatečně dotáhnout? Nebo máte lepší fígle? Díky.
Pouzivam Hondabond, nekdy i misto papiru. [70CB750] (29.12.2018 12:17:58)
Když nejde víko odlepit, vemu nějakej dlouhej starej ostrej nůž, klepnu ho do díry víko se odlepí a nic se nezkazí.. [Klouzec] (28.12.2018 20:55:01)
Cokoliv na bázi silikonu bude mít s benzínem větší nebo menší problém, zřejmě se uvažuje jen s použitím na 4T technice. Tam, kde není styk s benzínem používám Loctite 5629, mezi kartery Loctite 518. Stojí sice ranec, ale na vzduchu nezasychá, oproti silikonu komfort při práci nesrovnatelný... Velké kartuše tmelu jako Soudal jsou dobré leda k zatěsnění výfuků místo šňůry. [jc3] (28.12.2018 20:11:42)
Tiež mám rovnakú skúsenosť ako Peterson. Dekel bol zalepený čiernym silikónom a išiel dolu iba vypáčením nadol dvoma vidlicovými kľúčmi, za horné diery po šróboch. Keby som ho mal ťahať za výstup otáčkomeru, tak by som ho isto urval :D [Milos634] (28.12.2018 18:46:22)
Křižoň to je jednoduchý - vyzkoušeli jsme už hodně silikonů, např. Lukopren nemá rád benzín takže mezi karterama v místě klikovky rozbobtná, na těsnění víka je dobrej s olejem se kamarádí je levnej což mají všichni rádi. Den Braven je o krok lepší, od Soudalu gasket seal je dobrej ale orig. jawařmaniak z jwm nedá přece 300 za tubu :D Těsnící pasta Paulin - totální sračka k ničemu, vůbec nechápů jak si někdo může takovou debilitu koupit.
Jsou ještě další dražší značky silikonů, já používám Victor Reinz, je to natlakovaná kartuše s čímž se pracuje dobře a je černej, drží perfektně. Ale takovej rozumnej střed je ten gasket seal od Soudalu - protože technologie soudál. Jinak očištění od přebytku silikonu se dělá čistým hadrem hned po aplikaci a určitě postupovat podle návodu na tubě co se týče dotáhnutí a rozebíratelnosti spojů. Ale lepší je tu opravu udělat jednou a pořádně pak tam nemusíte lézt x let. Prosím ten silikon ke karburátorům, pod válce, hlavy kdo to pak po vás prasatech má čistit, opravovat takovej střep je zážitek, díky. (prosím nezabíjejte mně :D)
[Klouzec] (28.12.2018 17:59:13)
Zbyna: Uznavam ze predem zjistit jak silikon bude lepit je problem (:
Ale ja osobne se silikonem nikdy problem nemel, at uz to co jsem kupoval v cechach nebo v anglii, vzdycky to slo bez problemu odlepit zapacenim sroubovakem.
[Krizoň IV.] (28.12.2018 17:05:05)
Krizoň: A "rozumnej" silikon je co? [Zbýňa] (28.12.2018 15:38:12)
Peterson: Jenze to je problem nevhodnyho silikonu, ne problem silikonu obecne. Kdyz to nekdo tesni na silikon tak je samozrejmost pouzit nejakej rozumnej (: A pak neni problem sebou vozit nejakou malou tubu neotevrenyho silikonu kterej par let vydrzi bez problemu, kdyby fakt bylo potreba spojku shazovat.

Na 639 a 634 mam sehnany original fabricky tesneni ktery nejsou z papiru, ale z takovy jakoby gumy, a ty jsou super, tesni bez problemu a jsou rozebiraci. Pokud by se tohle zacalo delat i na kulaty motory, tak dobry, ale zatim jsem to nikde nevidel.
[Krizoň IV.] (28.12.2018 14:24:15)
Ještě dodám.
Někdy když těsním karburátor tak papírový těsnění namočím do silikonu naředěného toulenem (je jako řídká barva)
Papír - ho nasákne po vyndání vyschne. Přebytečnej silikon setřu těsnění osadím a s citem přitahnu.
Silikon při styku s benzínem trochu naboptná a tím se spoj dotěsní.
Dělal jsem to vždycky když jsem měnil těsnění karburátoru u auta kde dosedací plochy nebyly v tom nejlepším stavu a na zarovnání je tam moc dírek.
Ale jestli to takhle funguje i s olejem netuším ještě jsem to takhle nepraktikoval.
[Cholerix] (28.12.2018 12:56:22)
Ok díky, zkusím tedy silnější papírové těsnění, koukal jsem že se prodává i s tlošťkou 1,0 mm a potřu ho vazelínou z obou stran aby změklo a snad to bude těsnit. Dosedací plochy vypadají být v pořádku. [Jarda250] (28.12.2018 12:11:48)
Já hlasuju pro růžovej silikon a pořádně to omatlat :D [Klouzec] (28.12.2018 12:08:55)
Mam stejnou zkusenost jak Peterson. Neni nic horsiho nez nemoct odlepit viko nekde na cestach u skarpy. Pokud to jen trochu jde, urcite se snaz dat papir/klingerit... [Vládík] (28.12.2018 9:53:55)
Krizoň: vzpomínám, jak jsem musel rvát víko u 634 dolů pomocí metrové dřevěné tyče přes drát kolem vývodu na otáčkoměr přes špalík proti rámu... víko bylo přilepené silikonem a drželo to jako kráva... kdepak nějaké jemné páčení šroubovákem.. :-) [Peterson] (28.12.2018 9:33:50)
Pokud jsou dosedací plochy v pořádku, stačí jen papírové těsnění. Pokud ne, používám těsnící tmel. Jednu plochu odmastit, potřít tmelem, druhou plochu neodmašťovat, víko zaklapnout, lehce dotáhnout, tmel nechám zavadnout a dotáhnu potom. Olej může z víka unikat také okolo řadící páky, náhonu tachometru nebo trubičky mazání kyvné vidlice. Tak pokud to chceš mít perfektní, doporučuji kontrolu i těchto těsnění. [Lajka] (28.12.2018 0:54:01)
Peterson: od toho tam mas ten vystupek na viku, aby bylo kam jemne zapacit sroubovakem [Krizoň IV.] (28.12.2018 0:21:08)
Hlasuju pro takové to tlustší ála klingeritové, jak píše Miloš. Při použití silikonu u motorového víka radši jednu stranu lehce namastit - když se obě strany odmastí, potom silikon víko může přilepit tak, že je těžko ho "utrhnout" při demontáži... [Peterson] (27.12.2018 23:53:03)
A čo tak použiť takéto čierne tesnenie? https://www.veterandiely.sk/eshop/jawa-250-perak/tesnenie-vika-veka-spojky-jawa-250-perak-panelka-kyvacka-detail

Vyzerá to na kligerit, tesní dobre, zoberie aj prípadne nerovnosti, škrabance lepšie ako papier a je rozoberateľné. Mne na 634 vydržalo podobné niekoľko zhodení spojkového dekla. Papierové sa mi vždy napilo oleja a bolo furt mastné
[Milos634] (27.12.2018 20:56:47)
Tabule 10 mm skla, brusná pasta na ventily zředěná olejem a krouživým pohybem zarovnat. https://ariocarpus.rajce.idnes.cz/Repase_353_1962/#P3300727.jpg Používám motorový silikon a po vytvrzení oříznu výronek žiletkou, není to skoro vidět. https://ariocarpus.rajce.idnes.cz/Repase_353_1962/#P6300996.jpg [holdas] (27.12.2018 20:08:00)
jarda250: někde jsem četl položit víko na tabulku skla a šmirgl s olejem a jemně "zalapovat", jak to funguje nevím. Na dotěsnění občas použiju Paulin, jde lehce setetřít a funguje. [ventil] (27.12.2018 20:00:45)
pod víkem papír...ale když to fouká mezi karterama,je to horší [nunici] (27.12.2018 19:47:27)
tak to potři šedym silikonem na motory, ten neni na karteru vidět. [Kuba z Neve] (27.12.2018 19:36:44)
Teď trochu hloupý dotaz - jak poznám jestli mám rovné dosedací plochy? vizuálně není nic onípané nebo potlučené ale délkově jestli je třeba víko zkroucené nevím jak poznat. Ještě mě někdo radil papírové těsnění potřít místo vazelíny červeným tmelem na motory z obou stran a pak to těsní, ale zas moc nemám ten tmel na motoru rád, nevypadá to pěkně. [Jarda250] (27.12.2018 19:05:50)
Používám silikon. Sice to není dobové řešení ale je to jistota.
Kolega používal režnou niť s hermetikem a také prý na první dobrou.
[krumpy] (27.12.2018 17:32:51)
viz. Cholerix a po nějaké době to dotáhnu [ventil] (27.12.2018 15:21:17)
Pokud máš rovný a hladký dosedací plochy mělo by stačit papírový těsnění. [Cholerix] (27.12.2018 14:35:58)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 19.4.2024 7:31:29