Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 39, poslední: 8.1.2019 16:20:0966607.Informace
Chtěl bych se vás zeptat, zda byste na původní 555ku sháněli bílé doklady anebo pořešili veteránské. Zajímají mě vaše názory a předem za ně moc děkuji.
Děkuji za rady. Zkusím to udělat následovně: přepis udělám do původní knížečky na úřadě, kde se to již některým z Vás povedlo. Tím dostanu pionýra do evidence, kde dle mě stoprocentně ještě není. V budoucnu mohu žádat o vystavení duplikátu pro ztrátu knížečky, nebo zajdu na úřad, kde se vám povedlo knížečku nechat. [00] (8.1.2019 16:20:09)
Pajka: máš pravdu:
b) v případě přechodu vlastnického práva

1. doklad o nabytí vlastnického práva k silničnímu vozidlu a

2. doklady podle písmene a); k žádosti se nepřikládají technický průkaz a osvědčení o registraci silničního vozidla, nemá-li je žadatel k dispozici, a protokol o evidenční kontrole silničního vozidla, podává-li žadatel současně žádost o zápis zániku silničního vozidla.
[JZ] (8.1.2019 13:38:10)
JZ: Evidenční kontrola je bohužel nutná i v případě, že se vozidlo přepisuje na přímého dědice. Naopak pojistka může být uzavřená na kohokoliv (mimo toho mrtvého). [Pajka] (8.1.2019 13:26:35)
00: trochu rozvedu Pajku. Každopádně potřebuješ zařídit pojištění na Tvou osobu.

Pokud jsi přímo uveden jako dědic vozidla v tom úředním cancu od notáře nebo soudu, je Tvá pozice o něco jednodušší. Nemusíš absolvovat žádnou evidenční kontrolu. Stačí dojít na vhodný obecní úřad (vhodnost zjistíš třeba zatelefonováním), kde Tě buď, jak píše Klouzec, zapíšou jako nového majitele do knížečky, nebo vystaví novou plachtu a knížečku zneplatní a vrátí Ti ji - moje zkušenost.
No a pokud nejsi uveden jako dědic, tak musíš navíc
1) vykonat evidenční kontrolu nebo plnou tecnickou (potřebuješ k ní techničák)
2) mít od příslušné osoby plnou moc na provedení všech úkonů potřebných dle z. 56/2001 Sb. v platném znění k tomu, abys byl v registru veden jako vlastník daného vozidla. A protože de iure je k provedení přepisu z dědice na Tebe potřeba ověřená plná moc, tak musí být podpis ověřený na poště. Případně musí s Tebou dotyčná osoba s dokladem totožnosti na úřad a papírovat...

Co se týká ztráty knížečky, tak
1) uvedení nepravdivého údaje může být chápáno jako přestupek podle § 2 odst. 2 písm. b) příp. a) z. 251/2016 Sb.
2) pokud na úřadě nemají (nebudou ochotni dohledat) kartu vozidla ani není v digitálním registru, tak asi není jednoduchá cesta, jak je donutit k přepisu (vlastně zavedení vozidla do registru).
Čili já osobně tuto cestu nedoporučuji.
[JZ] (8.1.2019 12:21:34)
Jestliže je vozidlo v registru, tak by s tím neměl být problém a před přepisem je možné vystavit duplikát dokladů (á100 Kč). Je důležité, aby to vyřizoval dědic, popřípadě jeho zmocněnec. [Pajka] (8.1.2019 6:08:16)
Když se tu rozjela tak pěkná diskuze, optám se na jinou věc. Stará knížečka psaná na mrtvého majitele-přepis na nového nikdy neproběhl. Pionýr je však zahrnut v dědickém řízení na nového majitele. Značky jsou venku, pojistka se platí každý rok, jediné co, tak už 15 let minimálně nebyl na STK. A teď ten dotaz teprve. Knížečka fuč, pouze velice kvalitní scany celé této knížečky. S tím mě ouřadové asi poženou že? Abych byl upřímný, knížečku samozřejmě mám, avšak je v ní zapsán zemřelý majitel-můj děda. Má to pro mě vysokou hodnotu a nerad bych o knížku přišel. Případně poraďte (klidně do SZ), kde se Vám povedlo knížečku uhádat. Rád si dojedu na jiný úřad, stojí mi to za to. [00] (7.1.2019 21:50:07)
Dík za informace, do článku to doplním.
Na svém webu se snažím popsat víc věcí, momentálně tam mám 270 článků.
[Pajka] (7.1.2019 11:39:53)
Pajka: moc pěkný článek. Pokud můžu, tak pár takových maličkostí:
- ohledně depozitů, vyřazení:
- jedná se o novelu z. 56/2001 Sb. č 239/2013 Sb. (nabyla účinnosti 1.1.2015, viz. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2013-239 , přechodná ustanovení)
- zaniklá (tvale vyřazená) se stala vozidla dočasně vyřazená do 31.5.2013, kde vlastník neohlásil prodloužení depozitu nebo jej nezrušil do 1.1.2016, resp. 31.12.2015).
- ohledně přemalování značky
- přemalování značky není trestný čin, ale přestupek. Sice tvrdě sankcionovaný, ale přestupek.

Ale jinak je to moc pěkné. Myslím, že by to stálo za to dát někam do odkazů nebo techniky, protože jsi pěkně v kostce probral základní problematiku ohledně přepisů, knížeček...

Klouzec: mně v rámci dědického řízení a následného přepisu vystavili novou plachtu (TP), nechali malovanou značku a na slušnou žádost sešítek nechali jako dokument historie.
[JZ] (7.1.2019 11:09:21)
Své zkušenosti jsem sepsal do tohoto článku: http://www.jawa-50.cz/clanek/prevod-vozidla-prepis-zmena-vlastnika.html [Pajka] (7.1.2019 6:03:15)
JZ jak kde, třeba v Jihlavě ty starý knížky nechávali a tvrdili že platí a je to ok, ptal jsem se na to, vždycky když jsem tam šel něco takovýho řešit, je divný že v okolních městech to vždy přepsali automaticky na velkej TP a tvrdili že knížka je neplatná že údajně po staru psaný spz nejdou dát do systému. sám mám asi 8 knížek k pionýrům tak doufám že mi to nezrušej [Klouzec] (6.1.2019 18:34:42)
Jad: jsem přesvědčen o tom, že vzhledem k přítomnosti kolku a kulatého razítka s vyobrazením státního znaku (potvrzeno tehdejší státní správou) ma fichtlí sešítek narozdíl od stadioní kartičky statut veřejné listiny. A jeho padělání/pozměnění může být (rozuměj bude) považováno za trestný čin. Auuu má pravdu.

Co vím, tak v evidenci fichtlích polotechničáků je neskutečný zmatek (záznamy neexistují, nejsou převedeny do el. systému, nejsou úplné...). Takže pikud sešítek není označený jako zrušený (ustřižený roh, záznam v něm), příslušné vozidlo nemá plnohodnotný TP ani nenmá v registru záznam o zániku, tak je potřeba na něj nahlížet jako na platný se všemi důsledky. Také proto dnes při přepisu fichtla berou/ruší kartičku a nahrazují ji velkou plachtou běžného formátu.
[JZ] (6.1.2019 8:38:45)
karty už nemusí roky existovat, řešil jsem 555 u které v registru částečně chyběly údaje o majiteli, technická data byla jakási směs všech padesátek a typ prý J20, úřad nejprve dělal problémy a když jsem se odvolal na kartu byla prý dávno skartována. Nicméně nakonec to dali do pořádku. [ventil] (5.1.2019 22:51:43)
Proč by se na ně nedalo jezdit, dám příklad, dědeček koupil pionýra od nova, furt žije a nikdy s tím nikde nebyl jen platí pov, tak mu přece ty doklady samovolně nezrušili. [Klouzec] (5.1.2019 22:44:03)
Právě že naskenovat, vytisknout a vystřihnout z papíru to dokáže děcko z páté třídy. Kolek se koupí na filatelistické burze a nečitelně tam máznout libovolné razítko se lvíčkem asi taky nebude problém... Proto mě dost překvapuje, když se tu dočítám, že i na takové doklady, co nejsou vedené v registru, se dá jezdit. [Jad] (5.1.2019 22:26:11)
Jin: Typový průkaz k pavu je jen kus papíru. Dnes by to bylo prohlášení o schode, které běžně bývá ke stažení na netu. Knížku na fichtli bys dělal o poznání hůř už mechanicky. K tomu je ní kolek a kulaté razítko a samotný Tp je brán jako úřední listina, jejíž padělání je trestné, k tomu padělání kolku... To se raději nechat chytit na tom bez TP. [auuu] (5.1.2019 22:03:39)
Tak ke každýmu vozidlu by měla bejt v místě první registrace karta vozidla, takže těžko si to vyrobíš jen tak doma. [Klouzec] (5.1.2019 21:22:19)
vim o papirech zacca 13 tis. Kdyztak napis sz. [Jin] (5.1.2019 21:22:01)
Takže podobně, jako si lidi doma tisknou typáče na Pávy a polejvaji je kafem, aby dodali tu správnou patinu, si lze vyrobit i knížku na fichtla a úspěšně s tím jezdit? Když to není v registru nikde evidované? To se mi moc nezdá... [Jad] (5.1.2019 20:35:53)
A zrovna to byl taky takovej 555 [Klouzec] (5.1.2019 18:11:19)
Normálně jsem dojel s křápem na STK a udělali to. [Klouzec] (5.1.2019 18:11:01)
Jsou vedené jako zrušené ?Pokud ne,a nejsou evidovány,chce to trochu drzosti a prostě to zkusit [nunici] (5.1.2019 18:01:08)
Klouzec: STK i potom, co se zavedl centrální registr vozidel? [Me2T] (5.1.2019 16:55:44)
Je jasný že je nemaj v počítači, když se s nima od roku 69 nic nedělalo, ale už jsem na takový noty dělal STK a pohoda. [Klouzec] (5.1.2019 16:49:31)
JZ, tak je.problem v tom že nejsou v registru vedený a zároveň psané na neznámého mrtvého, s tím někdo třetí nic moc nevyvede... [Me2T] (5.1.2019 16:35:35)
Klouzec: s těmito doklady bych měl problém udělat STK a i při jakékoliv silniční kontrole, když jsou ty papíry v registru ,, neviditelné". Kdyby papíry byly platné a jen psané na mrtvého, tak s tím není žádný problém, ale tyhle papíry nejsou vůbec nikde v registru vedené. A to ani jako vyřazené, prostě žádný záznam... [Me2T] (5.1.2019 16:33:28)
Co vím, tak malý sešítky opravdu být vedeny nemusí, ale to neznamená, že nejsou platné. [JZ] (5.1.2019 16:21:01)
Já tomu rozumim, ale jezdit se na ně dá. [Klouzec] (5.1.2019 15:45:02)
Klouzec, to ne že se mi nezdály, ale nejsou vedeny nikde v registru, není k nim jakýkoliv záznam, ověřoval jsem to u známého co dělá na dopravním odboru a pak ještě na úplně jiném odboru dopravy, všude se stejným výsledkem. Tudíž jsem nevěděl, co bych měl udělat, abych je udělal platnými a prepsatelnymi na mě.

Jinak Ti samozřejmě děkuji za ochotu, že jsi mi chtěl pomoci, cením si toho. Jsi hodný. Ale na tyhle papíry jsem byl krátký...
[Me2T] (5.1.2019 14:48:01)
Me2T už doklady měl, sice na urničku ale nezdály se mu tak mi je vrátil :D [Klouzec] (5.1.2019 13:54:27)
Za me prihlasit na bily pres jinej stat EU. Historicka hodnota se tim neznici, vyjde to pravdepodobne levnejc nez kupovat papiry na 555 a prebouchavat cisla, a hodnota motorky pri pripadnym prodeji se tim narozdil od Vecek zasadne zvedne. [Krizoň IV.] (5.1.2019 12:10:03)
já zase poslouchám gryndy o zásterkách, světlech ap. a mám vždycky všechno ok, jinak bych tam asi nejel, za tu chválu si nic nekoupím a seju jim na ni. [ventil] (5.1.2019 12:00:19)
Ventil: na STK jsem s motorkou neměl nikdy problém, protože jsem měl vždycky všecko v cajku a ještě mi to chválili, jaké to mám pěkné... [Sportkař] (5.1.2019 11:42:33)
Ano, prodloužení testace po dvou letech, finančně je to cca šulnul ty kecy mají ňoumové na stk némlich stejný. Ale to je každého boj a co jednou provede úředník jsou spekulace, máš nějaký véčko, asi ne. Mám bílý i zelený a jsem v klidu taky. [ventil] (5.1.2019 11:08:44)
Když koupíš techničák,nemusíš vrážet do renovace tisíce a jezdíš,i když v případě pařezu ta jízda žádný velký požitek nepřináší. [Pucfol] (5.1.2019 11:07:19)
navíc další věc je STK, na bílých máš teď 4 roky klid u veteránů to je tuším méně - zkušení doplní... [Sportkař] (5.1.2019 10:22:47)
Ano zatím jsou Veteránské značky OK, zatím ! Nikdy nevíš co naši slavní zákonodárci zase vymyslí za chujovinu, kniha jízd apod....

A další věc, nebavilo by mě se hádat s nějakým ňoumou co je a co bylo originál (a že jich je).

Za mě bílé značky a máš od všeho a všech klid.
[Sportkař] (5.1.2019 10:21:58)
Pokud je ve stavu, že půjde dát na veteránské a máš ověřeno, že je vyřazenej z registru, tak bych šel do V... Nejen, že to bude v dnešní době podstatně levnější (když už přepsatelný doklady na 555 seženeš, tak budou za nesmysl), ale navíc zachováš identitu původního stroje. [LK] (4.1.2019 21:54:44)
Obávám se, že V budou levnější a dostupnější. V každém případě pokud neni stará spz tak RZ bílá i zelená EUplachta je hrozná. Mě to naštěstí stálo jen notáře a vše okolo i s původní spz a knížkou TP. [ventil] (4.1.2019 21:51:35)
Záleží to na Tobě, ale za mne se nevyplatí do dokladů na takovýto stroj vůbec investovat.. Kolik toho na tom reálně najezdíš? Raději do něčeho, co opravdu využiješ.. Ale jinak asi večka. Cenovka do 3000 a jezdíš.. Bílé půjdou k desítce [jawarmaniak] (4.1.2019 21:39:07)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,172 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.3.2019 5:04:10