Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 39, poslední: 8.2.2019 8:25:0966679.Automobily a jiné vehikly
Ahoj.


Jedna se o VW Passat B5 Variant (5,5 - rok výroby 2003) 1,9 TDI 96 KW, najeto 304 000 km.

Kromě jiných věcí bych na Pašíkovi rád trochu poladil motor. Nejde mi o kulervoucí výkon, spíš to zoptimalizovat. Tzn. u odborníků nechat změřit na brzdě a podle toho nahrát software, aby to nežralo víc a nekouřilo.

Rozhoduju se mezi dvěma firmama- dieselpower (https://www.dp-race.com/) a Powertec (https://www.chiptuning.cz/kontakt). Powertec umí zapsat změnu i do TP.

Další věc co chci dělat zároveň je minimálně kontrolu vstřiků. Je lepší zajet přímo za specialistou, nebo to nechávat dělat u výše zmíněných firem? Konzultoval jsem to i v autoservisech a nikomu se do toho moc nehce samo o sobě, jelikož může být už vůle v uložení (teoreticky). Jsem už z toho trochu jelen. Dokáže někdo poradit? Našel jsem i na netu i prodej repasovaných vstřiků např. tady https://vstriky-vw-passat.autopes.cz/ .

Projížděl jsem i různá fóra a na nic kloudného jsme nenarazil. Pokud někdo dáte link na vlákno, kde je to dobře popsané, budu za to rád.

Dokážete poradit, chlapi? Díky!!!
longr: To je jasný:-) [Ota] (8.2.2019 8:25:09)
Ota: Tam to ale šlo přímo z fabriky. Pokud to udělá kdokoli jiný, už to žádná gate nebude :) [longr] (7.2.2019 19:52:45)
Zahradník: Podobně fungovaly řídící jednotky v rámci aféry dieselgate, ne? [Ota] (7.2.2019 14:56:24)
Zahradník: plyn ok- jenže bych přišel o část kufru, nebo rezervu, který dost často využívám na maximum při ježdění s kapelou. A druhé mínus- máme parkovací stání uvnitř domu, kde je vjezd LPG a CNG zakázán. Plyn je super pro lidi z vesnice- bez urážky, ale ve velkých městech nikdo z developerů nebude investovat víc než musí, takže aby plnili normy a mohly v garážích parkovat i LPG a CNG, na to se každý vykašle. [Mustang] (7.2.2019 10:02:09)
El-Fag: Nejspíš jsme si nerozuměli. Při ME není potřeba hrabat (přidávat) do originálního nastavení. Aby ale jednotka v reálném provozu poznala, že nejde o rozběh naprázdno jako u ME a aby začala přidávat podle tuningových dat, jde to udělat elegantně tak, že pokud nejde signál od ABS - kol=rychlost jízdy, dává pouze originál nastavení. Pro předejití nevhodnému režimu při budoucím měření emisí na silnici za jízdy (jestli kdy bude), by to třeba šlo udělat ještě elegantněji. Jednotku nakrmit kódem, že na tuning data se přepne pouze pokud např před startem při zapnutém zapalování šlápneš na brzdu a dvakrát sešlápneš plynový pedál. Neradím nikomu, aby tyto nápady využil. Správná cesta k výkonu, pro běžný silničí provoz,je ta, kdy si koupím auto podle toho co od něj chci s vědomím, že mu musím dát nažrat. Zajímavá cesta je, koupit např 2,8 benzín a vrazit do něj plyn. Teda, jestli ten motor snáší plyn. Provoz může vyjít levněji než u 1,9 nafta. V benzínu jsem s ním na dlouhé štreky město+okresky+dálnice jezdil normálně (žádná brzda provozu) za cca 9litrů na sto. Jako bonus je to atmosféra šestihrnek a úplně jiný luxus cestování. [Zahradník] (7.2.2019 8:41:00)
longr: U nafťáku ovšem při měření emisí motor několikrát po sobě vytočí do přeběhových otáček, tam je to jiné... [Ota] (7.2.2019 7:53:41)
mais: tak to máme naprosto shodný názor :-) [JZ] (6.2.2019 21:23:53)
JZ: start stop systém je rozšířená funkcionalita vozidla, aby jsi po uplynutí záruky si musel koupit nový auto - nic jinýho, než zničit motor to neumí [mais] (6.2.2019 20:27:41)
Mně měřili emise na volnoběh a pak při cca 3000 rpm. A to dvakrát, benzin a LPG. Mezitím se na grafu ukazuje, zda jsou hodnoty v zeleném nebo červeném. Zatížení žádné, běží si pěkně vklídku, žádný výkon na válcích. Žádné túrování a ubírání. [longr] (6.2.2019 19:29:43)
Zahradnik - jak v nezatizenem stavu, motor je zatizeny setrvacnyma hmotama, pokud nebude mit potrebny vykon nebude mit potrebne zrychleni otáček a mereni emisi neprojde. Zda se to nelogicke ale je to tak,k uvedeni setrvačných hmotnosti do vyssi rychlosti potrebujes praci a jak rychle tu celkovou praci dodas zalezi na vykonu. Při mereni emisi se meri zrychleni otáček aby byla záruka ze motor pracuje s predepsanym vykonem. Zatizeni je sice kratkodobe, ale skoro plnym vykonem. [El Fag] (6.2.2019 17:57:02)
Mustang: jenom jsem napsal svůj názor, já osobně bych do chiptuningu nešel. Ale je to Tvoje auto, Tvoje věc.

Jeník: pokud 95% opotřebení motoru je způsobeno studenými starty, moderní motory s SS systémem musí být po jeho vypnutí nesmrtelné - ten šmejd je schopnej motor vypnout po asi minutě volné jízdy, kdy auto startovalo promrzlé na kost.
[JZ] (6.2.2019 15:04:58)
Je věcí každého soudruha, zda chip ano / ne. ME není problém, měří se v nezatíženém stavu a není důvod tady zvyšovat plnící tlak. Mechanické namáhání? Pokud se nezvedne krouťák nad současné maximum, nevzroste namáhání podstatnou měrou. Zvýšení plnícího tlaku a přitom nepřidání paliva, je v podstatě k ničemu. Zvýšení účinnosti o půl psího chlupu je diskutabilní. Se zvýšenou teplotou, vlivem většího plnícího tlaku, by muselo pravděpodobně dojít ke změně časování a rozložení vstřiků, aby se něco trochu na účinnosti ukázalo. Samotným zvýšením plnícího tlaku se akorát zvýší mechanické ztráty. Kdo by chtěl zvyšovat tlak, nepřidat palivo a nic nezískat. Co má vliv, je rozšíření oblasti maximálního kroutícího momentu. Pokud se podaří roztáhnout maximum do nižších otáček, může dojít k tomu, že nebudu muset tak brzo řadit na nižší kvalt a tím na spotřebě opravdu ušetřit můžu. Je z toho trochu víc traktor. Nahoře obdobně mohu podržet déle vyšší kvalt. Furt ale nemám vyšší max výkon ani max krouťák a do sedačky mě to víc nezarazí a v krizových situacích nepopotáhne, jestli umím už dnes max výkon využít. Přidat ke vzduchu víc paliva znamená ten pravý pocitový efekt, na druhou stranu podstatně vzroste namáhání. = chce to lepší olej, zkrátit interval výměny. Nevyužívat maxima dlouhodoběji, jinak šance upálit ventily, nebo turbo. Za sebe bych teď tankoval Vervu, nebo dával aditivum VIF a tím čistil palivové cesty, trysky a spalovák. Oni taky píšou nižší spotřebu. ME ok = vstřiky ok. A kuwa koně v krizi? Je na mě, do jakých RISKŮ jdu. Jezdím 59kW a koně mi nechybí. Nutný je podvozek cajk = VŠECHNY silentbloky kvalitní úplně NOVÉ i vzadu + tlumiče+horní uložení zadních tlumičů. Brzdy 100% cajk. Oboje destičky od jednoho dobrého výrobce. Výborné gumy. Laserová geometrie. Vyvážení kol. Pak, když to umím, můžu získat tím, že do zatáček méně brzdím. (lepší časy nebo spotřeba. V horších podmínkách umím jet rychleji a furt bezpečně. Bez dokonale 100% podvozku zapomenout na tunění motoru. [Zahradník] (6.2.2019 9:24:53)
Kolega z konstrukce motoru mel výsledky měření, z cehoz vyplynulo, ze 95% opotřebeni motoru vznikne pri studenem startu.
Ano, i start motoru v parnem lete je start studeny - motor nedosahl pracovní teploty.
[Jeník] (6.2.2019 5:36:46)
tak šup šup, odvez to tam :-) (...a dej pak vedět tak během roku kolik si narval do vstřiků a oprav hlavy) [Dawid] (5.2.2019 22:38:21)
je to zbytečný
ušetři si prachy
auto dojezdi tak, jak je
[sc1971] (5.2.2019 21:15:01)
JZ: v zásadě s tebou souhlasím, ale je tam hodně věcí, které si nepostihl. Auto od novoty nemám, ale už jsem s ním najel víc jak 1/4 kilometrů. Pomalu se blížím ke třetině. Už jen to, že díky garáži nezná studené starty je výhoda jak prase. Někde se píše j´že jeden studený start odpovídá opotřebením 70 km ujetým po dálnici. Druhá věc- plnící tlaky- pokud někdo honí diesel jako benzín ve vysokých otáčkách, dostane z turba. To přirovnání s jedním procentem ať tak nebo tak je dost černobílé. Nepotřebuju mít místo maximálních 96 Kw třeba 120 Kw a pořád to držet pod krkem, ale jsou situace, kdy se každý kůň navíc kurva hodí. Nemyslím si, že by automobilky na přelomu tisíciletí v segmentu vyšší střední třídy cokoliv poddimenzovali. Mechanicky je 1,9 TDI PD rotačka jen s jiným systémem přípravy směsi a pokud člověk nevyprdne na na údržbu, vydrží samotný motor mechanicky mrtě kilometrů. Občas se v některých odborných článcích dokonce píše, že tyhle motory jsou naddimenzované mnohem víc, než přinese navýšení výkonu a krouťáku o 20 procent. [Mustang] (5.2.2019 20:47:34)
Dvouhmota šla se spojkou. Je mi jasné, že rozhozená dvouhmota má neblahý vliv na kliku. Rozvody dělané dle rozpisu úkonů. PDčka, alespoň tyhle mají interval "jen" 90 000 km.
Ohldně garážístů: dneska jsme se konečně po třech dnech dovolal na powertech a před úpravou provedou veškeré diagnostiky. Změnu zapisují do techničáku, jelikož to mají posvěcené ministerstvem dopravy. Normálně to stojí skoro 9000 Kč plus 2000 Kč zápis do TP. Teď mají slevu na úpravu na 5000 Kč plus dva litry na zápis do TP. To už mi nepřijde úplně garážové, nebo se pletu? Vštřiky nedělají, ale rád bych je taky pořešil, jelikož straré vstřikovače dělají větší kapky a auto sice nezní tak traktorovitě, ale je to na závadu, správně by měla vznikat jemnější mlha a směl lépe prohořet.
[Mustang] (5.2.2019 20:37:49)
daveho > u garazistu a podfukaru 3-5 tisic ... me u BSR stal motor pres 20cku a podovzek skoro 30 ......akorat ze jsem to delal u novyho auta a do dneska cajk. [Bubak] (5.2.2019 20:28:29)
Hlavně tedy hlídat dvouhmotu, jinak ti motor brzo odejde. [longr] (5.2.2019 20:15:51)
..u noveho auta - a pokud bys znal konstrukcni mezni hodnoty toho motoru a prevodovky - klidne, sam jsem byl se svym autem na pobocce BSR v Praze a upravy mam (motor/podvozek). Jenze BSR je zavedena svedska ofiko firma, ktera dava a i drzi zaruky (svoje i vyrobce auta), jezdi s tim na brzdu do CVUT... atd ....... Na takhle olitany motor bych to ani nezkousel a urcite ne od nejakych garazistu, co umi akorat pridat vzduch (plnici tlak) a naftu (prodlouzit cas vstriku)... ... radeji tomu motoru povymenuj spotrebak a rozvody, nech to zkotrolovat, pripadne dej nove zhavicky a udelej vstriky ... a bude jezdit v klidu jeste dlouho... [Bubak] (5.2.2019 17:46:31)
no a mocli dnes stojí takový chip-tuning? [daveho] (5.2.2019 16:49:10)
Mustang: myslím, že jsi nepochopil poselství toho článku od D-FENSe, není (jen) o diesel runaway. Nejde o to, že by ses o auto nestaral a bylo v žalostném stavu. Ale o to, co už psal Monty, po 300 tkm už jsou třecí plochy v motoru opotřebené, konstrukční vůle zvětšené, materiál má (mikroskopické) trhliny. Předpokládám, že auto nemáš od nova, ale koupené jako jeté. Osobně znám dvě sorty majitelů aut: ti, co si po pečlivém zvážení koupí (na své možnosti) drahé, ale spolehlivé auto, pečlivě se o něj starají a dojezdí ho "do smrti". A pak ti druzí, kteří si koupí něco, co jim z jakéhokoli důvodu vyhovuje, jezdí, ždímou z toho poslední koníky, dokud se auto nesype a pak ho pošlou dál.
Nikdo, koho znám a koupil auto z druhé ruky mimo rodinu, se nevyhnul zásadnějším investicím.

Ty (zřejmě už trochu zhuntované) auto chiptuningem zatížíš. Snížení spotřeby ve stejném provozním cyklu znamená zvýšení účinnosti, to jde dvěma způsoby:
1) snížením ztrát - to asi chiptuning u dieselu neudělá
2) zvýšením spalovacího tlaku - tím zcela jistě snížíš životnost auta. A teď je otázkou jestli o 1% nebo na 1%. Osobně si myslím, že jediná rozumná možnost, jak zvýšit výkon bez rizika fatální havárie, je, pokud existoval na chlup stejný hardware lišící se pouze výkonem a firmwarem řídící jednotky, nahrát onen výkonnější firmware. Ale v tomto případě se vždycky zvýší spotřeba, protože automobilka není blbá a dobrovolně by neprodávala motor se zbytečně vysokou spotřebou. Pokud se sníží spotřeba, tak jsme u bodu 2 a motor bude pracovat s většími tlaky, kmity a pod. na které nebyl konstruován. Opět jsme u toho, že naddimenzování klikového ústrojí něco stojí a automobilka to neudělá, pokud tomu není z nějakého důvodu potřeba (při provozu se zjistí naopak poddimenzování). Navíc zvýšením spalovacího tlaku zvýšíš (někdy i dost prudce) emise NOx a co Ti potom řeknou na ME?
Osobně bych prachy na chiptuning raději vrazil do repase vstřikovačů, repasi převodovky, kontrole vůlí v motoru, ošetření proti korozi nebo já nevím čemu smysluplnémuj, co prodlouží životnost. Tomu autu to prospěje daleko víc a navíc je to vozidlo vyrobené bez tuny kurvítek a bude sloužit (pokud ho nedojebeš), dokud ho EU nazakáže.
[JZ] (5.2.2019 16:00:39)
Mustang:
"...proč cpát prachy nějakýmu šmejdu..."
Třeba čiptuzérský bandě...
[Venca_n] (5.2.2019 14:51:06)
slušná firma ti nenahraje čip bez toho, aniž by si ověřila funkčnost jednotlivých částí vozidla (vstřiky, turbo, váha vzduchu, hodnoty jednotlivých čidel teplot, tlaků atd) tj. kontrolou vozidla napíchnutou na diagnostiku na válcové zkušebně se současným změřením výkonu a následně kontrolou po úpravě. [Dawid] (5.2.2019 14:36:35)
vědět to, na co se ptám :) tzn. která firma je lepší a zda řešit diagnostiku u nich, nebo někde externě, u někoho, kdo dělá třeba jen to. [Mustang] (5.2.2019 14:16:20)
Mustang: čoveče, všechno víš, všechno znáš, všechno máš zmáknutý,tak co vlastně chceš? :-) [Dawid] (5.2.2019 14:13:28)
Dawid- znám komplet historii vozu, jsem třetí majitel, první majitel s ním jezdil ve firmě, pak ho od firmy odkoupil. Od tohoto člověka koupil jeho bratranec, který je kolegou spoluhráče z kapely. najetými kilometry jsem si naprosto jistý. Kupoval jsem ho při 227 000 Km, teď má 304 000 km.
Zásady ekonomické jízdy mám nastudované hodně dobře. Dle tankování i dle palubního počítače je současná průměrná spotřeba 6 litrů nafty na 100 km. V tom je jak ježdění sólo mimo Prahu po dálnici, tak i jezdění po Praze a dlouhá stání v kolonách, stejně tak jako ježdění s naloženým autem aparaturou pro kapelu, nebo rodinou včetně veškerých "nutných krámů". Ano, dokázal bych to ještě srazit, pokud bych v zimě mezi schůzkama v autě vyloženě mrzl, nebo koupil externí topení na naftu. Auto mám v podzemní garáži, kde je min 10 stupňů, takže nejezdím se studeným motorem a tady už tedy prostor pro případné snižování není. Stjně jako nejezdím krátké trasy a když ano, tak opět s motorem zahřátým na provozní teplotu (případ víkendových akcí, kdy je třeba tohle a tohle...nebo přejezdů mezi zákazníky).
[Mustang] (5.2.2019 13:44:04)
Pokud se naučíš jezdit "na spotřebu" tak při snížení spotřeby ze 7L/100km na 6L/100kmh ušetříš ročně 13000kč. (+-) Nemusíš si kupovat čip a máš to zadarmo. [Dawid] (5.2.2019 13:38:03)
Mustang: stáhni si program na diagnostiku, podívej se na koreční dávky množstí paliva a uvidíš sám v jakém stavu je ten motor (nejen vstřiky).

Pokud to auto nemáš od novoty tak nevíš kolik má najeto, nevíš kdo ho trápil longlifem atd. Od toho se bude odvíjet stav hlavy, vymačkání otvorů pro vstřiky apod.

BTW:poddotaz: chceš zvýšit výkon a kroutící moment pro to, aby ses povozil svižněji nebo zachoval stejný styl jízdy a tím pádem snížil jen spotřebu?

Pokud jde o lepší svezení tak nená smysl tahat do tohoto tématu rozhovory u ušetřených penězích a pokud jde o snížení spotřeby, tak si něco naštuduj z literatury pojednávacjící o této problematice, začni trénovat uspornou jízdu a zároveň uveď auto do stavu aby odpovídalo ekonomickému provozu.
[Dawid] (5.2.2019 13:34:27)
ono se to nezdá, ale pokud je pravda to co píšou, může se to i vyplatit- pokud je pravda, že vykoumaly optimalizace výkonů a spotřeby, lze na tom i ušetřit. V Powertechu mají různé stupně zvyšování tuningu, kde u produktů eco a optimal deklarují snížení spotřeby o 5-10% (při zachování stejného stylu jízdy). Když proliju autem ročně naftu za 100 000 Kč, mám při nynější akční ceně za 5000 Kč po roce ty peníze zpátky. [Mustang] (5.2.2019 13:18:27)
Jsou to tvoje prachy, dělej, jak myslíš. Na dieselpower nějaké recenze mám, veskrze kladné. Já bych se na to ale vyprdl. To auto jede samo od sebe docela dost pěkně, tak proč ho trápit. Optimalizace třeba na cca 100 kW by asi klidně šla, ale vyplatí se ti to? Závoďák z toho stejně nikdy nebude.
Já mám mnohem slabší auto a v benzínu, kde by se čip užil víc, aby to nemělo výkonovou díru a taky jsem se na to vyprd. Za ty prachy mi to nestojí a pokud bych se chtěl povozit, koupil bych si něco jiného.
[longr] (5.2.2019 13:10:36)
Venca_n: myslíš nějakýmu šmejdu, nebo do nějakýho šmejdu?
Monty: pokud bych se vysral na ostatní věci kolem, tak bych do toho asi nešel
Vesničan: papíry z diagnostiky nemám, spotřeba na volnoběh 0,6l
navštevnik: rotačka to není, ale PDčko. Při nájezdu 40 000 km za rok nemá benzín absolutně smysl.
JZ: jo, pěkný povídání, jen nepatřím do téhle kategorie. Mám tam celou novou přední nápravu, poloosy, spojku a turbo po generálce. Netvrdím, že PDčko je the best of, očividně byla technologie PD slepou vývojou větví vzhledem k emisím a co se týče jednoduchosti to na rotačku nemá. Na druhous tranu je to pořád motor, co vydrží mrtě kilometrů a není až tak konstrukčně složitý, jako třeba moderní diesly nebo benzíny.
[Mustang] (5.2.2019 12:59:48)
Jinak tenhle motor má chcípací klapku v sání [Vesnican] (5.2.2019 12:58:20)
Jestli tomu dobře rozumím, tak ten článek je o někom, kde jezdil se špatným olejem v motoru a dále o tom, jak řešit důsledky toho počínání. [Vesnican] (5.2.2019 12:57:57)
Ak je to stará dobrá spoľahlivá rotačka, rotečné čerpadlo, tak to zbytočne pokazíš. Ak chceš výkon, tak by som išiel do benzíňaka, nie ladiť staré kachle [navštevnik] (5.2.2019 11:59:46)
Ja mam stejny auto i motor chiptuning mě dělal tdifun a jsem spokojeny. Najeto mam cca o 300k vic, než ty. Jinak v dieselpoweru ti určitě zkontrolujou i vstřiky, jen počítej s tím, že když budou vymačkaný díry, tak se to musí nechat vyvložkovat (hlava dolů) a pak už to leze dost do peněz. Spíš zvaž, jestli se vyplatí do takhle starýho auta vrážet tolik peněz. O stavu motoru dost napoví i diagnostika, nebo spotreba na volnobeh. V merenych hodnotach je to myslim skupina 13. [Vesnican] (5.2.2019 10:54:47)
A nezabiješ tuningem ten motor ? Přece jen už má něco za sebou.10x [monty] (5.2.2019 10:37:20)
Čiptuzing Powertec je fakt best. Akorát nevidím důvod, proč cpát prachy nějakýmu šmejdu. [Venca_n] (5.2.2019 10:31:45)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 19.9.2019 14:38:48