Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 83, poslední: 15.3.2019 14:05:1366682.Automobily a jiné vehikly
Pořídil jsem si poprvé v životě automobil vyrobený v tomhle tisíciletí a sem teď z tý hypermoderní (12 let starý) techniky poněkud vedle. Aktuální problém - co je eště dobrý a co už je na opravu ohledně spojky a setrváku. Potřeboval bych nastavit trigger level, kdy se mam začít znepokojovat, tzn. ideálně zkušenost někoho s podobnym, nebo stejnym autem. Je to Zafira B 1.9 CDTI 88kW, najeto 200 000km. Než jsem to v září koupil, tak dva roky stálo. Setrvák občas u studenýho auta na volnoběh klepne, upozornil mě na to i předchozí majitel. Ale za 4 měsíce jsem to slyšel klepat jen asi dvakrát. Při chcípání neklepe, volnoběh drží. Občas při pouštění zadrnčí pedál, ale to asi neni setrvák, to je spíš ložisko. Přijde mi že to dělá v okamžiku kdy už je spojka sepnutá a uvoloňuje se tlak na ložisko. Normálně si toho člověk nevšimne, spíš že je to slyšet když má mokrý boty, takový kvíknutí. Rozjezdy plynulý, řazení bez problémů. A dotaz: Do kdy je bezpečný to provozovat? Co mam brát jako varovnej signál že jako už ne a honem do servisu?
Tak od dotazu najeto cca 1000km. Dvouhmota už klapala na volnoběh při studenym motoru vždycky. Po zahřátí dala pokoj. Žádný vibrace, nebo kolísání volnoběhu. Dal jsem to do servisu a servisák volal, že jsem přijel na poslední chvíli, že už z toho lítaly špony. Od prvního zaklepání do výměny najeto cca 5 až 6000 km. (já 5, předchozí majitel přesně neví) [Davy_] (15.3.2019 14:05:13)
Ještě jedna technická - optimální je jezdit zatáčku tzv. po tečně co jsem vypozoroval u profíků [nunici] (17.2.2019 12:25:30)
Proč se s předním náhonem nedá brát zatáčka bokem? S Trabantem jsem tak jezdil běžně, pak přišlo pár delších aut - to už byl občas problém a třeba s Oktávkou se mi to nepovedlo..ale krátká felda,fabka ? Chce topohrát si s ruční brzdou a úplně v pohodě. Už jsem to trochu naučil i manželku,máme u nás jednu dost blbou zatáčku a za určitých sněhových podmínek to jinak než přes ručku nejde [nunici] (17.2.2019 12:24:43)
jaw250: V podstatě je to tak, když jsem dva roky zpět dělal kompletní GO náprav, kdy jsem v podstatě postavil novej podvozek z originálních dílů (kromě nápravnice, těhlic, zadní nápravy a nábojů) za 5 tisíc. A to v tom byly i originální osazený ramena.

A co se týče náhonu kupovat si "rodinný bezpečný" se zadohrabem, jakože předpoklad, že budu s rodinkou jezdit zatáčky bokem? To mi moc logický nepřijde. :-))
[Borderer] (14.2.2019 12:04:23)
Nová auta a vlečná náprava je celkem dost jasná matematika- z nového auta vyndej rezervu, ušetři kila na vlečné nápravě oproti víceprvkové, přidej start stop a zaplatíš menší pokutu ekoteroristické EU. Jiný důvod tohle nemá. Teda má, to auto je pak zase o chlup levnější, Na druhou stranu VW 5 (nevím jak ostatní) měl vzadu taky vlečnou nápravu. Na českých silnicích, kor u kombíků pak odskakuje zadek, ale tak co už. Ono obecně Fávo a Felina jsou mimo jiné tak super auta díky tomu, že jsou krátká a lehká. Ona i "krátká" oktávka nebo Passat jsou dlouzí jak autobus, takže se dají v zatáčkách, když se řidič v youngtimeru nebojí motoru trochu naložit, docela slušně potahat (za podmínky, že má youngtimer v cajku nápravy, tlumiče a gumy) [Mustang] (13.2.2019 23:47:22)
Jaw> Ten mechanik měl pravdu, žádný předohrab není auto.
O3 máme v práci jako služebáky. Když tím musím jet, nemám slov. Ve všech ohledech si přesně takhle nějak představuji nové auto z Číny za 100 litrů.
[Deadman] (13.2.2019 21:49:38)
jaw250: jo vidíš, to je vlastně fakt, nevlasntím jiné auto než s hnaným zadkem O:o), ale i s předním pohonem se dá nadělat spousta zábavy a pro většinu lidí je to user friendly, sice nedáš zatáčku bokem, ale to je spíš o efektu než o skutečné rychlosti. Se zábavným svezením už to mám tak, že jezdím rychlejš autem, než na motorce, na té už se párkrát do roka svezu na kochačku [mais] (13.2.2019 21:46:31)
Neřešte O3, na tom aute udelali katovani kostu jak nejvic mohli. Je to jen nalestena bida a kdyz si pujdete koupit jako osoba novy auto, tak drazsi nesezenete (ano i Golf bude levnejsi - porovnavam kombiky), rok jsem to mel jako sluzebak a radeji jsem to vratil a utratil vlastni penize a koupil si vlastni auto ze ktereho me neboli zada a netrhou zuby na kazde nerovnosti. Jestli budou u O4 dale katovat kosty, tak si sedacky uz budou ze slisovanych petek a zadni naprava napevno. O2 je podle me nejpodarenejsi auto ze skodovky.
Felicie je ted uz veteran, pokud si to nekdo dokaze udrzovat sam tak i nenarocne jezdeni, pokud by mel za udrzbut platit, tak se nedoplati. Ale stejne nenarocne jezdeni udela i Punto (1,2 Fire), Clio (1,2).... Nebo noveji Logan/Sandero - ktery jsou felicii nejbliz.
[Labakov] (13.2.2019 20:12:16)
jsem zapomněl - stabilizátory u feldy nemám nikde a na normální ježdění to stačí, kdysi jsem měl po smrti všechny tlumiče, auto v zatáčce začalo nad 70-80km/h skákat jako střelené prase, to byl alespoň adrenalin :-) ale z těhle kravin jsem už taky vyrostl...

Letos jsem se rozhodoval co dál, jestli to opravit (ramena, tlumiče, pružiny, komplet brzdy, palivové trubky, repas zadní nápravy, nástřik spodku a samozřejmě ta posraná koroze)...po výpočtu a za podmínky, že si většinu udělám sám, mně to pořád vyjde levněji, než koupit nějakou ojetinu s nejasným původem, do které bych stejně zahučel bůhví kolik
[jaw250] (13.2.2019 19:59:30)
mais: na zábavné ježdění je motorka, ne plechovka ;-) já zase znal mechanika, co neuznával nic, co mělo pohon předních kol-to pro něj nebylo auto...ale ono upřímně, pro většinu lidí je auto krabička na kolech, z bodu A do bodu B, pro koho není, ten si vybere to, co mu sedí. [jaw250] (13.2.2019 19:12:23)
ventil: moje nejmladší auto je z roku 2002, felicii z 90. let nemám, občas se k ní někde dostanu, tak se svezu a je to prostě takový příjemný milý lidový tratárek. A nesrovnávám jí s Octávkama, já prostě jen nerozumím, proč mohl někdo zabít O3 podvozkem koncepčně z nejlevnějšího auta a přitom si hrát na nějakou rádoby střední třídu...
Longr: ano Favo a Felda nebyly špatná auta mezi lidovými auty své doby (byť u nás to za lidovou cenu rozhodně nebylo). O3 je prostě mizérie, je to poznat pro každého řidiče, kdo přesedne z O3 do O2 - ano držák volantu to nepozná - souhlas s tím, že min 80% český ovladatelů auta, auto řídit neumí. Nejsmutnější je, když pak přeskočíš z nějakého youngtimeru z přelomu 70-80. let, co víceprvek má a projedeš ostře první utaženou zatáčku - youngtimer jí projede jistě jak horký nůž máslem a O3? No ona je nijaká, není přetáčivá, není nedotáčivá, ona není nic, jen zasáhnout asistenty, co prostě hranu nedovolí... O3 je jednoduše přepravní manipulátor na rodinné přesuny (nejlépe ve značce služebák - pro soukromou osobu je na O3 nejambicioznější pořizovací cena), kdy potřebuješ jet rychle po dálnici, převézt rodinu na kola, na hory a nechceš od toho nic víc...pak si k O3 musíš koupit další auto pro zábavné ježdění, nebo na zábavné ježdění rezignovat. Další možností je si koupit variantu s víceprvkem - prostřídal jsem je během deseti minut na stejné trase a nebe a dudy - hlavně s 1,4 TSI mi bylo líto té zadní nápravy, ten motor by nějaké ambice hýbat autem měl, ale podvozek ne.
[mais] (13.2.2019 18:54:22)
na ty naše cesty stačí i jednoduchá vlečka. K té feldě, po repasu přední nápravy včetně nového řízení mě auto určitě nevlálo po silnici, mělo stabilizátory vpředu i vzadu včetně výztuhy u motoru. Tlumiče, kotouče a pro někoho zastaralé bubny i s abs byly taky ok. [ventil] (13.2.2019 11:45:21)
Pokud je felda vcajku, pak docela dobře brzdí i sedí. Samozřejmě se počítá stabilizátor a výztuha v motorovém prostoru.
Někde jsem viděl pojednání o favoritím podvozku. Na tehdejší dobu to nebylo vůbec špatné auto (až na ty detaily, co jsme ve východním bloku technologicky neuměli nebo se nechtělo umět), ikdyž, jak bylo zvykem, přišlo krapet pozdě. Celkově na něm bylo dost zajímavých věcí, třeba uložení motoru, výfuk apod. Srovnávat jízdní vlastnosti s oktávkou moc nelze, je to úplně jiná třída.
Podvozek O3 je zas o něčem jiném. Cca 80 % českých držitelů ŘP ani netuší, co to víceprvek je a z těch 20 řidičů % jej dokáže ocenit tak 10 %. Leckdo si jej pořizuje jen proto, že je to "lepší", přitom mnohým to za to vůbec nestojí. Tak proč by měla škodovka vyrábět jen víceprvek, když na běžné ježdění vystačí vlečenka a její servis je snazší a levnější? Jak bylo řečeno, greyuser chce jezdit a nechce, aby ho něco, bez čeho se obejde, stálo majlant.
[longr] (13.2.2019 10:23:10)
mais: srovnání felicie s oktávama tomu nerozumím, s origo brzdama moje feldy problém nikdy neměly (poslední měla i zbytečné abs). Chování toho tvojeho tatárka bylo pro mě dostačně čitelné asi proto, že jsem vyrostl na horších. Že si voziš zadek v lepších autech ti nikdo nezávidí, v práci mám taky poslední výkřiky techniky. [ventil] (13.2.2019 8:39:15)
ptákur: felicie má jízdní vlastnosti poplatné použitému podvozku - jednoduchá zadní náprava, přední mcpersony, brzdy poplatné velikosti a kombinaci obyč kotoučů a bubnu. Když přelezu ze svých aut do felicie, tak ano je to prostorné(vůči vnější velikosti), milé autíčko, ale na pohodlí a sezení v zatáčce je to takový tratárek, brzdy spíš zpomalují, než brzdí. I proto je pro mě nepochopitelné, který mameluk u O3 zavedl takovýto podvozek zpět, proti O2 jsou to pak v zatáčkách naprosto nijaký auto, ale holt cena a greyuser jedoucí z A do B to nepozná [mais] (12.2.2019 20:54:25)
Sice mimo hlavní téma, ale nedá mi to se nezeptat když to čtu. V čem podle vás felicie nemá jízdní vlastnosti? Když mám felicii kde všecko funguje jak má, jede se mi s ní kolikrát mnohem líp než s modernějšími auty narvanými posilovači. Nevím, ale brzdy mi přijdou dostačující, zaflekujou, do zatáček si dovolím dost (origo přední stabilizátor, nové orig. tlumiče, přesné řízení..) a díky rozumně nastavenému posilovači, kde při točení volantem nemám pocit jak když míchám máslo vím přesně jak se auto chová, kdy už je na hranici smyku atd...
Jediný co mě na feliciích štve je hlučnost. Prosím nehodnotit jízdní vlastnosti felicie která má najeto 200 tkm s původními díly podvozku (takových potkávám většinu)...
[ptákur11] (12.2.2019 20:31:19)
nemůžu, protože to z toho důchodce už asi nedostanu, ale tipuju to na toho Frantu [ventil] (12.2.2019 20:14:53)
ventil: můžeš se podělit o to, kdo dělal onu repasi hlavy? Pokud to měl být někdo renomovaný jako Kasl z Řevnic, tak bych tomu i věřil, ale pokud to byl Franta vodvedle z garáže, tak to mohl pěkně zprasit. [JZ] (12.2.2019 18:50:05)
majiteli lze věřit, ale těm co mu dělali servis NE, stačilo podívat se na svíce. Jinak s pohotovostním Juniorem jsem pro jeho spartánskou jednoduchost i bez asistentů a konektivity spokojený. [ventil] (12.2.2019 17:39:43)
U haťapky může být víc problémů, ale pokud je hlava dělaná (dá se tomu bývalému majiteli věřit?), mohou to být kroužky, ale i vydřený válec od nasátých drobků katíku. A rozvod je i za cenu do dvou litrů. Otázkou je, zda se ti s tím chce srát a něco do toho vrážet. Pokud tě nepálí hrbatá kastle a chceš celkem levné a relativně bezpečné auto na provoz, tak to jde. [longr] (12.2.2019 15:18:27)
no ještě uvidíme jestli ho poléčíme, nebo zůstane u prodejce jako protikus nového ... [ventil] (12.2.2019 15:16:55)
Tak zrovna řetízek bych vyměnil, než budeš mít potkana. Na žraní oleje prý pomáhá výměna kroužků, ale nemusí to zabrat vždy... [JZ] (12.2.2019 14:41:22)
hlava dle minulého majitele byla dělaná, stejně to žere olej, řetízek chrastí, ale bouda kdyby nechytla kroupy je zdravá i ve styku blatníků a prahů, kde to prvně hnije jinak auto bez dalších kurvítek. [ventil] (12.2.2019 12:06:07)
ventil: ta největší bolest, hlava htp se dá celkem dobře zrepasovat - sedla ventilů má, myslím, za tepla lisované do hlavy, takže stačí vyměnit, přestružit ventilová vodítka a jede se dál. Hlavně je (prý) potřeba měnit olej velmi často, aby se opět dříky nepřidřely. [JZ] (12.2.2019 11:18:57)
jaw250: přesně tak, feldu jsem nikdy neměl na dálnice, ale jen na pojížďky, jako polní a lesní vozidlo při hledání s detektorem tam, kde bych s Oktou nevyjel, teď mám na dojetí fabii juniora na těch vysokých úzkých kolech na které není absolutně žádná rez, ale htp dosluhuje... [ventil] (12.2.2019 11:11:12)
Davy_ :-D :-D

Jako dlouhodobý uživatel musím souhlasit je to nejlepší nejhorší auto. Nebýt té posrané koroze :-( , tak na dojíždění 1-20 km mimo hlavní tahy(to je dost podstatné) je to super auto, které jde orpavit snadno jako JAWA a jezdí skoro zadarmo (2,78kč/km CELKOVĚ náklady :-)
Pasivní bezpečnost neřeším, na motorce ujedu za rok víc, než Feldou...a i v moderních autech pořád platí fyzika-malé, byť moderní auto vs třeba 2,5t Jeep...jak psal Deadman, když vím, že po nárazu do roční lísky mě najdou v kufru, tak podle toho jezdím...tím udělám pro svou bezpečnost víc, než spoléhat tupě na všemožné asistenty, jak mají dnes lidi ve zvyku-už jsem viděl, že jedou, píšou si zprávu na mobilu a čekají, že jim asistent přibrzdí/zabrzdí aby nenabourali do auta před nima...
[jaw250] (11.2.2019 12:05:34)
Kdyz jsem feldu omlatil na dalnici predkem o svodidla a zadkem pak kacel tuje, tak se ji otevrely do ty doby zdrave vypadajici prahy ve spodnim svu, po cely delce. Vypadalo to dost hrozne. Policajt na to koukal a prej "tohle uz nepojede" "hmmm, no nevim, mozna to opravim.." "to nebyla otazka!". :) [Davy_] (11.2.2019 11:44:43)
Borderer: největší rozdíl mezi Felicií a "moderním autem" je v tom, že Felicie hnije v předních nosníkách a prazích. Pokud by měla jako octa/fobie zinkovanou karoserii, bylo by to o nečem úplně jiném: http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/test-ukazal-vliv-koroze-na-bezpecnost-jen-10-let-starych-aut-rozdily-jsou-prekvapive/ [JZ] (11.2.2019 11:25:00)
Tak je to poplatné době. V době vzniku Felicie byla bezpečnost na dobré úrovni. Třeba Felda je oproti Favoritu v mnoha směrech vyztuženější a pevnější. Dnes už je ale všechno jinak.. [ED250] (11.2.2019 10:28:26)
Bezpečnost Filcky je jen čistá iluze, stejně jako u Sierry. V případě střetu s moderním autem nás z toho odnesou v černém pytli, zatímco tomu v moderním autě jen na rehabce napravěj hnutej krk. Tyhle pekáče poskytují asi takovou pasivní bezpečnost, jako motorka. Je to prostě riziko, se kterým člověk musí počítat. [Deadman] (11.2.2019 0:48:46)
Davy_: Ono je to dvousečný, když sem viděl moderní vůz po nehodě, kdy byl bouranej na (ne nijak tragicky) pravej čumák a byl prasklej nosník na druhym konci auta, bych to s tou pasivní bezpečností neviděl tak špatně, když pomyslim, že v takovým "nebouraným, po prvním majiteli" jezdí půlka republiky. :-))) [Borderer] (10.2.2019 21:48:32)
A ještě dodám, že všechny tyhle bejkárny Felicie zvládla za průměrnou spotřebu kolem 6 l benzínu / 100 km, ve třech lidech a naložená. Ale poklona samozřejmě patří hlavně řidičovi... My jsme s Lubošem vzádu akorát chlasteli a radili, kudy jet:-) [Jad] (10.2.2019 17:17:47)
My jsme byli s klukama Felicií na Ukrajině, v Moldávii, Albánii, Makedonii, projeli celý Balkán a kromě toho, že občas upadl nějaký uhnilý kus plechu, co jsme zas přidrátovali, to auto vydrželo všechno. V Albánii v horách jsme se ztratili, našli jsme nějaký tábor vojáků NATO a ptali se jich, kudy odtud. Na Felicii koukali jak na zjevení a říkali, že to nepůjde, že tímhle nikam nedojedem (nevím jak si představovali, že jsme se tam dostali:-)). Nakonec jsme byli v Tiraně ještě o půl hodiny dřív, než říkali, že tam jezdí tím svým Gázíkem. Takže pro mě to rozhodně nejlepší auto je. [Jad] (10.2.2019 17:03:36)
Davy to napsal výstižně :) [PavelZRX] (9.2.2019 18:13:21)
souhlas zlatá felda, combi, 50kw, 1998, 2xpytel, abs, centrál, tažné, klima bez úržby klimovala léta letoucí a dodnes kdesi jezdí a dohnívá ... [ventil] (9.2.2019 16:37:09)
Felicie je nejlepší auto na světě :D Ale tak na jízdy do 20 km nebo po městě a hlavně v zimě do práce nebo nakupovat, ale když jsem se stěhoval tak jsem jezdil 100 někdy 200km denně s felicií 40kw a s károu, najel jsem asi 20 tisíc km za prázdniny a přežil jsem. [Klouzec] (9.2.2019 14:50:27)
felicie by byla super kdyby tak nehnila, mela nejaky jizdni vlastnosti a aspon zakladni pasivni bezpecnost. Takze v podstate kdyby to bylo jiny auto. :) [Davy_] (9.2.2019 13:37:31)
Felicie je super, jen kdyby tak nehnila... [Jad] (9.2.2019 8:09:51)
No nevím nevím poslední dobou střídám krom služebních dodávek turbodýzlů - trochu jiná kategorie - feldu,oktávku fabku,vše benzín 4válce. Samo je to o náročnosti každého taky o tom kolik se toho najezdí ale ma feldě mi vadí jediná věc že narozdíl od formana jsem nikdy nevyhnal ručičku tachometru do maxima [nunici] (8.2.2019 22:33:23)
buchtic: Jednoduše nafta a nechuť se učit opravovat novou plechovku. :-D

PavelZRX: Bohužel je, jsou to nějaký slabší TSIčka, výbava bych tipoval střed. Má to najeto 50 tisíc kilometrů a plasty v tom skřípou, těsnění dveří vypadá hůř jak na mý Feldě, zpracování plastů a jejich kvalita na úrovni Favorita. Musím uznat, že to líp jelo a v podstatě sem oproti Feldě nepoznal zapnutou klimatizaci, ale vypínat pořád start-stop, učit se s elektronickým plynem a cyklovač stěračů na úrovni Škody 120 mne dost nervovalo. Když jsem se bavil s provozákem, tak mi říkal, že jediný auta, který se mezi vzorkařema držej a neustálej provoz vydržej jsou Felicie, jedničkový Fabie a Kie Sorento první generace. Zbytek jde po třech letech pryč, protože to nevydrží.
[Borderer] (8.2.2019 22:27:06)
Borderer> motor nekupuj, feldu za par let vyhodis pac ti shnije pod prdeli a pak si budes nadavat zes za to utratil prachy [Davy_] (8.2.2019 19:57:06)
popravdě nevidím důvod jezdit felicí když je za pár korun hromada starejch TDI bo talianskejch comonrailů oboje bezporuchové a hlavně to oproti ní nehnije..ale tohle je spíš o zaujatosti podobně jako je to s jawama... [buchtic] (8.2.2019 18:54:45)
Borderer: Tak zas až taková tragedie ta trojková Fábie nemuže být,aby se musela vychvalovat Felicie,ne?? Já měl vw Boru v servisu a půjčil jsem si od známého Felicii..No to fakt ne!! Celková jízda,bezpečnost atd.Asi to auto jde opravit i kladivem ale dnešní auto jsou uplně někde jinde,hezky se s nimi jezdí a to ty negativa vynahrazuje.
Podle mě,i z moderních aut se dnes dá vybrat spolehlivý auto,chce se jen o to zajímat,nekupovat první modely a počkat nějaký rok než se ty chyby vychytají.Pak je to samozřejmě o tom jak se člověk k autu chová a stará se o něho.
[PavelZRX] (8.2.2019 17:57:52)
Borderer: trojhrnky? TSI, MPI (nebo TDI)? [JZ] (8.2.2019 16:39:48)
Jad: Co by si udělal, koupíš ve feroně tabuli plechu a naučíš se svářet. :D Teďka máme v práci nový trojkový Fabie, jel sem s tím jednou a ještě ten tejden sem si zařídil na svoji Feldu havarijko, abych s ní mohl jezdit služebně. Ruku v ruce mne to ujistilo o tom, že zkusim sehnat ještě jeden náhradní motor v kondici (1.6) a novější auto připadne v úvahu jedině pro ženu, až budou děcka...já nic takovýho, minimálně teďka, v žádným případě nechci. [Borderer] (8.2.2019 15:13:29)
Ten pokrok, kde se to zastaví. [70CB750] (8.2.2019 13:51:03)
Zahradník: to je iba teória. Reálne sa vyrábaju trojvalcové kosačkové motory ktoré sa bez turba alebo kompresora nepohnú. Sú vyrobené presne na dané ideálne testy spotreby a emisií. A o životnosti ani nehovorím. [Milos634] (7.2.2019 19:49:34)
O elektrické vodní pumpě se jen neuvažuje, ta už se dávno používá. Např u BMW je to tvrdá realita už or r. 2006 minimálně u 6-válců. A tím myslím hlavní oběhovou pumpu, pomocná pumpa topení byla elektrická dávno předtím. Nicméně moderní BMW jsou tak hrozně poruchové, že elektrická pumpa chlazení je tam nejmenší problém. [Deadman] (7.2.2019 18:27:48)
Miloš634: Ono se to vyplatí, jinak by ti do ceny auta započítali i pokutu, za každý překročený gram emisí CO2. Ohledně "novodobých blbin" v autě se uvažuje o elektrické vodní pumpě. Ušetří se CO2 kvůli ztrátám řemenice a nemusí běžet při ohřevu motoru. Taky existují regulovaná olejová čerpadla, netřeba řídit tlak odpouštěním obtokem = úspornější. Uvažovalo se o klikovce a ojnicích na jehlách. Stačil by nižší tlak oleje=úspora a taky by zmizely ztráty v kluzných ložiskách. Zatím hluk a cena hovoří proti. Hydroštely jsou taky ztráta a možná tak umřou na krásu. V případě integrace altíku do setrváku, nebo do motoru přímo na kliku, by bylo možné zrušit drážkový řemen a přední vývod klikovky úplně. I klimu jde pohánět elektricky nebo odpadním teplem z výfuku na principu absorpční lednice. Třeba se dočkáme i zrušení rozvodového mechanizmu a nahrazení elektrickým ovládáním ventilů. Odpadla by tím škrtící klapka a zmizely by dnes podstatné tzv čerpací ztráty. Tj ztráty odporem v sání na přivřené škrtící klapce. Bez mechanických rozvodů by taky mohlo jít snáz udělat motor s proměnlivým kompresním poměrem. Mohl by odpadnout startér a přitom altík by nemusel být dimenzovaný, aby utočil motor přes kompresi. Elektrické ovládání ventilů by dokázalo nechat motor naprázdno s pootevřenými ventily roztočit a pak teprve začít otvírat/zavírat. (známý dekompres na traktoru kde i s KO baterkou šlo takhle nastartovat.) Roztočená klika se setrvákem by stačila svou setrvačností překonat pár kompresních zdvihů a altík by jen pomáhal. V podstatě stačí nahodit jen jeden válec a ostatní pak spustit. Část elektrické energie lze vyrábět odebíráním tepla termoelektrickým článkem z výfukových plynů. Pokud by některá auta začala jezdit na vodík, zmizel by oxidační katalyzátor, protože nebudou zbylé uhlovodíky, ani CO. To znamená, že by zmizela aspoň část odporu ve výfuku. Myslím, že cesty vývoje nás ještě překvapí. [Zahradník] (7.2.2019 17:02:30)
Milos634> Vyrobni cena dvou kamer a displeje je prakticky stejna jako dvou zrcatek. ;) [Davy_] (7.2.2019 15:45:32)
No potěš koště. Tenhle systém "chytrýho dobíjení" spolu se start-stop systémem musí být pro baterku opravdová mňamka. Ta clonka ve vodní pumpě je taky lahůdka. To jsem zvědavej, jak brzo na tyhle "ekoúpravy" dojedeme, že ty přetechnizovaný auta vůbec nebudou schopný provozu a zmizej ze scény. Možná pak lidi donutěj přesedlat na ekologické elektrické vlaky či elektrobusy a jenom pracháči si budou moci dovolit drahé elektromobily. A zbytek leda tak na kole nebo na koni:-) [Ota] (7.2.2019 14:50:08)
Hlavne že riešia "kvôli spotrebe" automobilky takéto blbosti, ale zasa do auta dávajú čo najviac elektronických hovadín. Za najväčšiu perlu považujem kamery namiesto bočných späťákov. Vraj je to budúcnosť a kamery majú menší aerodynamický odpor a tak šetia palivo... Dovolím si tvrdíť že takto "ušetrené palivo" mi nezaplatí za celú životnosť toho auta cenu tých kamier a displejov :D [Milos634] (7.2.2019 14:46:57)
Jo tohle řízený dobíjení je vyloženě ekologická záležitost, ušetří to panák benzínu na 100km...Aby baterka vydržela střídání stavu před smrtí podpětím a přepětím a navíc třeba bonusovej start stop, musí mít pevnější desky a celkově odolnější vnitřní konstrukci a to odpovídá i cenovce - třeba i 8t. Kč a s desetiletou životností rozhodně nemůžeš počítat. Další specialitou je třeba u třetí Fábky TDi vodní pumpa se clonkou, která má zrychlit prohřátí motoru...(Clona zakrývá oběhové kolečko a pumpa pak nepumpuje)No, problém je, že používali šitovou kapalinu, která se přehřívala a zašlemila už po pár tisících km všechno včetně clonky, ta se jednoho dne nevrátila a motor se přehřál, třeba i 5x za jízdu než dojedeš do servisu...Teď už to fabrika povyměňovala, přešla na jiný chladící kapaliny, ale když naše firma měla tyhle nový trojkový Fábky, jak přijeli, tak skoro všem ječeli ventilátory na max.Ne, je vidět, že dnešní automobilky omezují testování na minimum, auta jsou nedotažený a nevyzkoušený, hlavně, že můžou představit každej půl rok nový model. Testováním jsou pak pověření noví majitelé a co bude s autem za 6-8 let, nikoho nezajímá. Po těch letech se k těmthle ňamkám navíc přidají třeba problémy s kabelama s eko izolací, který teď řeším na vraku Fábie 1. Holt jeden majitel a pak hodit do koše (hutí), jako pytlík od bonbonů. Zdar Sam559 [sam559] (7.2.2019 13:59:45)
zlatá felicie.. [Klouzec] (7.2.2019 11:40:02)
Nehovorte Kefalín, to už sú terazky také mašiny? No to teda potěš... [Jad] (7.2.2019 11:18:03)
jak tak na to koukám, eště že mam hloupýho opla :) [Davy_] (7.2.2019 9:50:16)
on se alternator toci ale chytry BMS ktere je ve vetsine pripadech spojene se S&S systemem alt nebudi ten nedava proud a nezatezuje motor. Mam na vice motorech vysledovane, ze dost zavisi na mnoha faktorech. Neni to az tak blbe aby to baterku znicilo uplne hned ale blbe je to dost a pri vhodnych podminkach to necha baterku padnout klidne pod 12V. Pak brzdite motorem a zacne to do baterky tlacit 15V a 50A. U byvahelo rencka jsem vypozoroval ze pri zapnutych svetlech neslo napeti pod 12,4V. Cely to chytry dobijeni spolu se stopstartem slo vypnout odpojenim proudovyho bocniku na baterce. Pak to dobijelo standartne a ss nefungoval. [čondra] (7.2.2019 8:34:13)
Mais, Ota: Pokud vím, tak volnoběžka alternátoru je vlastně kladka, která zabírá pouze v jednom směru otáčení a v opačném jede na volno - podobně jako když u kola šlapeš dopředu - jsi tedy v záběru, nebo dozadu - šlapeš na volno. Má za úkol vyrovnávat nestejnoměrný chod motoru, čili dle mého žádné kurvítko. [Montgomeryx] (7.2.2019 8:02:46)
Ota: bohužel, v dnešní době ekologismu, už se na autě nemusí točit skoro nic. Běžné je, že auto začne dobíjet až když spadne napětí baterky na 12V - tedy nastartuješ, ujedeš klidně 10 -15 km a pak teprve se milostivě zapne dobíjení a mám podezření, že náš charašito přibližovadlo po nastartování dokud neprovede omezení sytiče, tak jede vše z baterky, aby to nezatěžovalo motor a snížilo emise..holt doba ekologistická... [mais] (7.2.2019 7:50:37)
dvouhmota se dava taky pro to, ze je schopna prave diky pozrani kmitu snizit pouzitelne otacky motoru = min CO2 [čondra] (7.2.2019 7:33:44)
Volnoběžka alternátoru? Co to je? Vždyť altík se přece musí točit pořád, ne? [Ota] (7.2.2019 7:33:22)
18tdci [Klouzec] (6.2.2019 20:50:52)
Jednohmota místo dvouhmoty se dává u benzínových 6-tiválců a V8 kam to výrobce nacpal fakt bezdůvodně. U 4-válce je to velmi riskantní. [Deadman] (6.2.2019 20:06:57)
taky může klepat řemenice
volnoběžka alternátoru by spíš chrastila
zatím se neznepokojuj a jezdi, ono se to projeví časem hlasitěji.
osobní zkušenost s obdobným motorem - marea jtd, 407000 km, setrvačník původní a neklepe, volnoběžka alternátoru původní a nechrastí, řemenice už 2x měněná
[sc1971] (6.2.2019 18:00:28)
Klouzec: ono to chce taky napsat jakýho forda 2.2 TDCI 129 KW výměna dvojhmoty cca 40000 u 2.0 je to asi půlka...
Jinak od prvního klepaní po rozpadlou to byl cca měsíc což je tak 4000 km A přišlo to přesně v 300000 demontovaná spojka vypadala ještě ok, ale setrvák na kaši.
[auuu] (6.2.2019 16:19:11)
na forda stojí ta dvouhmota 6600,-kčs myslím i s lamelou a talířem [Klouzec] (6.2.2019 15:39:59)
Klouzec: nebo se může ohnout-vlastní zkušenost :-) Mondeo ST220 :-) [Garfield] (6.2.2019 14:47:13)
Ale teda hlavne asi nema smysl cpat do auta jednohmotu, kdyz dneska uz komplet sada Sachs vcetne dvouhmotovyho setrvaku vyjde (do Zafiry) na necelejch 13 000,-. To se delalo v dobe kdy ty dvouhmotaky staly desitky tisic. [Davy_] (6.2.2019 14:09:39)
misto dvouhmoty se se da koupit druhovyrobni jednohmota. Ale pak se musi jezdit s citem. Svarovat a vyvazovat puvodni dvouhmotak by byla dost zvytecna prace, kdyz "tuningova" jednohmota stoji jenom nejaky 3000,-. [Davy_] (6.2.2019 14:08:04)
Jad: dvouhmota se montuje především proto, aby pomohla tlumit torzní kmity klikového hřídele. Tím, že bys ji snýtoval a vyvážil (což by asi šlo, i když by to asi nebylo úplně jednoduché), tak bys o tuto vlastnost přišel a byly by více namáhané různé součásti - klika, ojnice, šálky... V konečném efektu by to asi bylo lepší než provoz s rozpadlou dvojhmotou, ale stejně by existovalo vysoké riziko fatální havárie motoru. [JZ] (6.2.2019 14:01:20)
Jad- Cílem ať už jednohmoty, nebo dvouhmoty je "vyvažovat" vibrace vznikající v motoru. neznm přesnou konstrukci, ale tuším, že tam jsou i nějaké pružiny. Těžko to zbastlit tak, aby to bylo vyvážené. Lepší koupit nové, než špekulovat a ve výsledku si zničit motor, nebo převodovku. [Mustang] (6.2.2019 13:57:42)
Já teda naštěstí takové auto nemám... Ale zajímalo by mě, dá se ten dvouhmotový výmysl nějak svrtat a sešroubovat dohromady, že z toho bude jednohmotový? Fungovalo by to? [Jad] (6.2.2019 13:51:12)
Já jsem se k autu choval hodně s citem proto to dalo 230 je tam i původní čerpadlo a vstřiky protože beru jen dobrou naftu, u felicie se mi teď rozpadl přítlačák a ložisko najeto 215tis, lamela byla překvapivě ještě dobrá. [Klouzec] (6.2.2019 13:15:58)
taky jsem uz viděl prasklou. Těsně za unašečem setrvačníku. S tímhle si nehrát... Při 200 000 Km už na to dvouhmota má právo. Hodně záleží na citu při ježdění. Někdy vydrží více. [ED250] (6.2.2019 13:04:47)
Klouzek : Jo ta klika prasknout muze, kamosovi presne takhle praskla :-( [Ondyyy] (6.2.2019 12:47:32)
A co hydraulika spojky, pokud ji to má? Není náhodou mírně zavzdušněná? Kdy byla měněná brzdovka? Pak jinak skutečně zkontrolovat spojku a ložisko. [longr] (6.2.2019 12:38:56)
Jo a občas při rozjezdu jde pedál spojky divně, tak jako napůl... [Klouzec] (6.2.2019 10:11:42)
longr: altík jsem měnil ve 200tis jeho volnoběžka chodila taky bezvadně, ale je to dobrá námitka, mohl bych zkusit odpojit řemen a projet to, ale nevěřím tomu. [Klouzec] (6.2.2019 10:10:53)
Nevím co jinýho by to bylo všechno co se točí jsem měnil, najeto 230 tis a začalo to pomaloučku blbnout tak od těch 200cca, rozjedu to třeba na 90 vyřadím a jede to naprosto klidně, zařadím a nedá se s tím jet. [Klouzec] (6.2.2019 10:09:12)
Altík je sviňa. Servis zanedbal kontrolu. Pokud se od motoru něco ozývá, vždycky mám podezření na altík. Jeho kontrola je bohužel u moderních aut často skoro stejně náročná, jako kontrola spojky. Půl auta rozdělat. [longr] (6.2.2019 10:08:31)
Hele a je to fakt setrvák? U kamaráda na jeho ochcávce jsme mysleli, že je setrvák taky po smrti (ty zvuky a vibrace, co z toho lezly, bych fakt nepřál slyšet a cítit, jet s tím bylo opravdu o strach) a nakonec to byl alternátor, setrvák ok. [ladis] (6.2.2019 9:45:52)
A kolik bylo kilometru mezi tim co to zaclo obcas klepat a smrti dvouhmoty? [Davy_] (6.2.2019 9:17:28)
Jo přesně takhle se mi ozvala spojka u Forda ! Dělalo to přesně tohle, občas na volnoběh klep klep a trochu zavibrovalo ale pak dobrý, pak jsem jel a auto začlo divně vibrovat neustále - takže dvouhmota KO, pokud začně vibrovat a ty budeš dál jezdit, může prej prasknout klika.. [Klouzec] (5.2.2019 23:06:13)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13