Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 30, poslední: 15.2.2019 9:32:4066693.Elektro
Neřešil jste někdo opravu starých žhavících svíček, případně neznáte někoho, kdo se této problematice věnuje? Jedná se o svíčku typu https://bit.ly/2tcx3WL Svíčka patří na německý válečný náklaďák s motorem Deutz, takže sehnat jinou nepřipadá v úvahu.
longr: Otázkou je ovšem, nakolik dobře to jde v domácích podmínkách udělat, aby pak skrz svíčku neunikal tlak z válce anebo celá spirála neupadla do spalovacího prostoru a nenapáchala tam škody... [Ota] (15.2.2019 9:32:40)
Nakonec jsi zvolil tu nejregulérnější opravu. Taky jsem zvědav, jak ti to pak pofrčí. Mimochodem, nový drát se neletuje na ten starý (to by nedrželo), ale ten se musí vyndat - odletovat/odvrtat/vylisovat, pak se nandá nová spirálka a zalisuje. V mase žhavíku už se mosaz tolik nevyhřeje a v pohodě se udrží. Případně se to zalisovávalo zamáčknutím či zaklepnutím. [longr] (14.2.2019 18:18:48)
Vesnican: Tak pak dej vědět, jestli se oprava zdařila. [Ota] (14.2.2019 13:09:27)
Tak už máme koupené nové žhavičky a redukce se dělají. Kanthalový drát na to připájet nejde, na ty upálené konce mosaz proste nechytí. [Vesnican] (14.2.2019 10:05:15)
Zkuste se podívat na toto http://www.brisk.cz/content/uploads/2015/08/katalog_zhavidla_66_150dpi.pdf Je to sice poněkud starší materiál, ale je to k věci např. informace o jednopólových a dvoupólových žhavících svíčkách. [Milan(OHC)] (13.2.2019 15:34:28)
Longr: tohle mě taky napadlo, ale mám obavu, že mosaz má teplotu tání pod 1000°C a ten kanthal se může hřát na ještě vyšší teploty. Pokud není znám materiál, kterým se to letovalo, tak obyčejnou mosaz bych neriskoval... A svíčku bych (kvůli novému zalisování odporového drátu) také raději nerozebíral, aby pak spalovací tlak neposlal její vnitřek na průzkum okolí... [JZ] (13.2.2019 12:14:55)
Jaký má ten původní kanthalový drát průměr? Pak sehnat nový stejný, navinout totéž a přiletovat. Původní spirálka tam určitě zbyla, jen prostě přehořela, ne? +- nějaký ten milimetr se trefíš a mělo by to fungovat, pokud teda ten původní žhavící systém fungoval, jak měl. To by mohla být asi nejlevnější oprava. Jinak už pak vymyslet něco novějšího, což by nejspíš skutečně souviselo s montáží žhavící jednotky z jiného verglu, na který se žhavíky dají snadno sehnat. [longr] (13.2.2019 11:59:15)
Ota: Jo, už jsem taky našel fotky nějakejch starejch verglů který kde byly oba fousy vyvedený na dráty. [Hlade] (13.2.2019 8:47:48)
Hlade: Teď ovšem na tom odkazu tvým z Brisku čtu, že ty spirálový žhavicí svíčky se používají v sériovým zapojení. Takže jsou patrně konstruovaný tak, že se na hlavu nekostří. [Ota] (13.2.2019 8:26:46)
Hlade: Sakra, máš pravdu. Do série ty svíčky nezapojíš, když jsou kostřený na hmotu motoru:-). Tím pádem je ale to napětí úplně divný. To by musel mít žhavící okruh jen okolo 2 V.
Vesnican: Každopádně se budeš muset tím pádem poohlídnout po jiných žhavičkách...
[Ota] (13.2.2019 8:23:29)
Ota: Ze stejnýho důvodu jako jsou ve 12V autech zhavičky 10V, počítá se s poklesem napětí na baterce, ztrátama na vedení při velkým proudu... jen moc nerozumím tomu jak zapojit do série 4 svíčky zašroubovaný do jedný hlavy ;)

Vesnican: Máš dvě možnosti, 1) vzít nějakou moderní svíčku a regulátor k ní která bude vyhovovat aktuálnímu palubnímu napětí a půjde kdykoli znova koupit. Do původní díry necháš vytočit redukci a budeš mít navěky pokoj za cenu snížení veteránský hodnot (i když vratně)

2) koupíš někde kus toho kanthalovýho drátu, pomocí nějaký masivní svorkovnice ho zapojíš nějakej trochu delší kousek tak jako kdyby byl už na svíčce v motoru a budeš postupně zkracovat až se dostaneš na dýlku při který se za rozumnej čas ohřeje pěkně do červena. Pak už jen odpovídající dýlku napájíš do starejch svíček.
[Hlade] (13.2.2019 6:41:33)
1,7 V je hrozně divný napětí. Leda, že by to bylo myšleno na šestiválcový motory + tu signalizační spirálu, která by byla v podstatě totéž, co žhavička. Tu signalizační spirálu máš v pořádku? Zkus změřit odpor alespoň na ní, třeba skutečně vykryje rozdíl mezi čtyřmi svíčkami zapojenými do série (tedy 6,8 V) a 12 V na baterce. Jinak by bylo řešením dopočítat k tomu odpor, potřebný k patřičnému poklesu napětí, byť za cenu většího zatížení baterky. Jiný žhavičky na vyšší napětí nejsou? [Ota] (12.2.2019 16:09:17)
Klouzec: který ale bude emitovat třikrát víc tepla než ony čtyři žhavičky dohromady - ne, že by to byl takový problém, ale nesmí se dát "kamkoli", jinak to auto fakt chytne...

Vesničan: stovky ampér asi ne... Ono by asi bylo nejlepší, kdyby ses podíval, jaký je nominální příkon žhavičky, ještě lépe špičkový proud (je vyšší než u již rozžhavené odporové spirály) a podle toho vybral spínaný regulátor (ono to AEV asi nebude nic jiného). No a nebo takové řešení na prasáka - připojit na 6V baterii a tu pak za běhu motoru přes regulátor dobíjet...
[JZ] (12.2.2019 11:07:01)
Patřičně dlouhej odporovej drát [Klouzec] (12.2.2019 10:25:43)
Jestli tomu rozumím správně, tak když koupím čtyři nové žhavící svíčky, zapojím je do serie, tak každá z nich bude na 1.7voltu to je dohromady 6.8voltu + úbytek napětí na případné signalizující smyčce v palubní desce.Je moje úvaha správná? Napadá někoho zařízení které by dokázalo snížit napětí z 24v při proudech, které jsou odhadem v desítkách možná i stovkách amper? Tajně doufám v to zařízení od AEV, ale dovolat k nim je nadlidskej úkol, psal jsem jim mail a taky nic. [Vesnican] (12.2.2019 8:54:44)
Co google, neporadi? Ja zadal do Bosch GS2D (je asi vic podtypu D 8, D 6...) a google me vyplivnul tohle: https://www.amazon.co.uk/Beru-AG-GD318-BERU-Plugs/dp/B00CEFHETY no a kdyz se zeptam na ceskem webu, tak toto: https://automotoprikryl.cz/zhavici-svicka-beru-gd318
Jestli je to fakt veteran a zaroven ta zhavicka je odpovidajici, tak bych to asi zainvestoval, zase bude na x desitek let klid
[Labakov] (11.2.2019 19:13:21)
Použil bych metodu z Multikáry M22 ke spirále žhavení ještě odporovej drát a žhavičky nikdy nespálíš. [Klouzec] (11.2.2019 14:38:38)
Tak to žhavení přeci napojíš jen z jedný baterie která dává 12V a bude to v rychtu. [Klouzec] (11.2.2019 14:37:33)
Vesničan: Máš pravdu, k dispozici je jen AEV 7202. AEV7222 byl typ, který nebyl realizován v sériové výrobě a pak již byl typ AEV 7232, kde bylo řízení žhavících svíček kombinované s řízením motorové brzdy …. a pak šla AVIA do kytek. [Milan(OHC)] (11.2.2019 12:07:31)
Jad: Díky, ale takhle to nepujde. Mam čtyři spálené žhavící svíčky, před spálením nevím, z jakého materiálu byl drátek, ani kolik ho tam bylo. Jako zdraj mám dvě 180 ah baterie, které mě dávají 24V. Pak mám ještě kontrolní spirálu do přístrojovky, kterou můžu a nemusím použít. [Vesnican] (11.2.2019 11:48:50)
Kolik tam namotat drátu se zjistit dá. Pokud bude ze stejného materiálu a stejného průřezu, tak akorát podle staré spirály oměřit stejnou délku. Když ne, tak bych u nějaké zdravé spirály změřil multimetrem odpor a nového drátu uříz takovou délku, aby měl odpor stejný. [Jad] (11.2.2019 11:29:57)
Milan: Nebylo to spíš AEV 7202? https://eshop.aev.cz/aev-7202 [Vesnican] (11.2.2019 11:00:06)
Klouzek:Origo svíčky jsou Bosch GS2D. Jinak jde mi spíš o to, jak to dát do chodu. Na těch 24v.
LK: Da se nějak spočítat, nebo odhadnout, kolik tam namotat toho drátu, případně jak dlouho potom žhavit, aby se svíčky neodpálily?
Milan: Můžeš k té jednotce napsat trochu víc info, jak to fungovalo? Každopádně tam dnes zavolám.
[Vesnican] (11.2.2019 9:25:45)
A nešla by tam právě žhavička z něčeho starýho napasovat, Z25 nebo Multicar M22 a podobný keply na který se to dá sehnat.. [Klouzec] (10.2.2019 21:50:29)
metr kanthalu v brisku v táboře stojí asi 80Kč... takže pokud je stará spirála jen přepálená, tak bych podle ní namotal novou a mosazí naletoval... celkem běžně se tak opravujou žhavičky na Z25 [LK] (10.2.2019 16:20:49)
Podívej se na stránky Brisku - jsou tam žhavící svíčky v různém provedení pro 12V i 24V. Zavolej do AEV Kroměříž 573 500013 , jestli ještě mají jednotku žhavení AEV 7222 , která se dělala pro AVIE s 24V elektrikou. Jednotka umí žhavící cykly pro studený i teplý motor včetně dožhavení. [Milan(OHC)] (10.2.2019 15:53:03)
Monty: Taky mě to napadlo, dát tam redukci, ale jaké svíčky sehnat, Hlavně teda na jaké napětí. Napětí je 24v a potřebuju 4 svíčky + něco jako kontrolu nažhavení do palubní desky. U těchto starých aut se běžně používala spirála, která když se rozpálila do červena, tak to znamenalo, že je nažhaveno.
Buchtic: Prý se dříve svíčky běžně opravovaly tak, že se drátek letoval mosazí. Jde mi spíš o to jakej drát tam namotat a kolik, aby to fungovalo na těch 24v
[Vesnican] (10.2.2019 12:23:12)
když přijdeš na to jak tam je ten kanthal připevněnej/zalisovanej a povede se ti to rozdělat tak už není problém ho sehnat a vyměnit... [buchtic] (10.2.2019 12:16:56)
Redukci a nějakou svíčku z Autokelly? [monty] (10.2.2019 11:11:41)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,062 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 17.4.2024 19:42:28