Příspěvků: 12, poslední: 5.4.2019 14:10:5866745.Veteráni
Ahoj, radši se zeptám zkušenejch, než něco zkurvim...
Jsem ve fázi, kdy bych měl stahovákem vylisovat kliku/karter, ale moc hezky to nejde.. zadní část se po vyražení středícího kolíku uvolnila, 13 šroubů držících karteru při sobě venku, přepážku mezi válcema jsem vyndal, ale přední straně motoru se do rozpůlení nechce. Stahovák mám z etovaru i s tim parádnim ložiskem, ale bojim se nějak víc zabrat, abych kartery nezvohejbal, nezničil kliku apod. Nezapomněl sem na něco?
V Dočkalovi je u kulatejch jaw psáno, že se má povolit středovej kruh dvěma šroubama, ale u 634 takový nejsou? Co sem přehlídnul?
Ještě dotaz. Asi se to tu teda už řešilo, ale jsem neschopnej hledač, nebo co. Komu tu kliku mám strčit? Jsem teda z Prahy, ale měl sem zafixováno, že dobrej klikař je kdesi u Benešova apod. Třeba by mi i složil motor z5 rovnou a zbyde mi víc času a nic nedojebu. Už bych pomalu rád jezdil :( Ale kdo to je? Bartůňkovi? Dál ještě někdo? Nebo nějakej jinačí "okraj" Prahy?
[Kretén Martin]
(5.4.2019 14:10:58)
Rozpůlil jsem to, ale šlo to teda blbě a zvohejbal sem vodící tyčku řazení a vidličky. Ale možná už byl problém předtim, protože kulisa je taky vejpůl (rupla ve sváru) a před půlenim už řadit nešlo.
Díky za tipy. Příště už budu půlící king :)
[Kretén Martin]
(5.4.2019 10:45:56)
Ten středový kruh je zajištěný jen jedním šroubem a pokud jak píšeš, že máš středovou přepážku venku tak už jsi ten šroub mezi (pod) válcema musel vyndat je to M8 na šroubovák asi 10cm dlouhý
[Petan69]
(5.3.2019 13:06:22)
Nahřál bych to horkovzduškou aspoň na 80 stupňů, bude to trvat tak 1/4 hodiny než se to celý prohřeje.
(Používám pro kontrolu při montáži teploměr zapíchlej mezi žebra a opravdu to tak dlouho trvá) jo a kontrolovat plasty na horkovzdušce :-)) jedna mi už trošku ukápla.
Začal bych stahovákem ze strany spojky tam jsou aspoň závity M8. Mohlo by pomoct i rychlý ochlazení ložiska, s klidem bych na ložisko stříknul ze stříkačky studenou vodu. A klepnout na stahovák bych se taky nebál klika bude stejně celá na repas.
[Petan69]
(5.3.2019 12:50:08)
Tak když šla ven i taková klika, moje musí jít jak po másle... Středící kolíky venku... resp. jeden co je u převodovky a pak je tam ještě taková ta pružná vložka mezi karterama.
Klepnout do šroubu stahováku... to mi přijde drastický vzhledem k tomu, co všichni řikaj a jak při půlení motoru nejlíp zahodit kladivo do pole :) Ale zkusim to vohřát, to by mohlo pomoct... Snad se nenatahnou závity těch chuděr m6tek, toho se úplně bojim, že je z toho karteru vytahnu místo kliky :)
[Kretén Martin]
(4.3.2019 16:35:20)
Ota: vypadá to tak. Jednu ojnici jsem musel úříznot, abych prošel mezi kartery.
[Bakoun]
(4.3.2019 13:44:04)
Bakoun: To je ovšem extrém. To byl motor z nějaký zaplavený motorky z povodní?
[Ota]
(4.3.2019 13:00:48)
Především se přesvědč, že jsi skutečně někde nezapomněl zašroubovaný nějaký šroub. Pokud ne, tak prostě zaber za stahovák, můžeš dřevěnou paličkou přitom zboku poklepávat kartery v místě, kde se příčí. Jinak při rozlisovávání jsem nikdy kartery nezahříval a šlo to bez problémů. Ještě dej pozor na to, ať se ti o kartery nešprajcne ojnice, jak radí níže. Jinak by tam žádná záludnost neměla bejt.
[Ota]
(4.3.2019 8:04:49)
Pokud jsi všechny šrouby vyndal, tak to stahovakem napni a jemně na to klepni, na šroub stahováku, melo by se to odrazit. Me to už párkrát pomohlo. Hlavně to toho nebuš jak hluchej do vrat, trocha citu :)
[Karlos559]
(3.3.2019 8:34:03)
Středící kolíky karterů máš venku? Pozor na ojnice, musí být v úvrati!
[jc3]
(2.3.2019 12:54:37)
Víc nahřát ložisko nebo kartery. Podle toho, kde to drží. Já teď rozdělával 634 motor a ložiska byly tak zarezlý, že klika nešla z ložisek, ale ložiska z karterů. Předepnul jsem to stahovákem, nahříval a postupně stahovák dotahoval.
[Bakoun]
(2.3.2019 11:22:49)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13