Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
jaký motor zvolit VW Caddy [Duke](3.3.2019 11:54:08)
Příspěvků: 71, poslední: 13.3.2019 10:44:3566749.Automobily a jiné vehikly
Pánové, je tu všeohochuť odborníků, prosím o radu. Chci si jako rodinné auto pořídit VW Caddy Live, jen nevím jestli benzín nebo naftu. Najedu ročně tak 15000 km, klidnou jízdou po okreskách. Cesta do práce 50 km a druhý den zpět, jednou za tři dny. Jinak kolem komína a jednou ročně nějaká dovolená 500 km k Balatonu. Mám tu hezkou nabídku 1.6 MPi, ale spotřebou se prý nedostanu níž než 8 litrů benzínu. Na druhou stranu, když koupím 1.9 TDI můžu mít nafu za 18 Kč/litr. Prosím o vaše zkušenosti, rady, porady, nakopnutí k rozhodnutí :) Díky moc.
S naftou za 18 je to snadné rozhodování. Sežereš málo, zaplatíš prd a protože málo jezdíš, nebál bych se staršího koncernového auta nafťáku EU4 s reálným nájezdem 250 - 300 000km. Dovezeného z venku. Dát bacha aby to nehulilo. Dobře si poslechnout, jak to za studena nastartovalo. Něco s jednohmotovým setrvákem. Manuální převodovku. Spíše se vyhnout autům s bubnovýmibrzdami v zadu. Uděláš komplet podvozek, brzdy, brzdovou kapalinu, oleje, filtry, rozvody s pumpou a všemi kladkami a výměnu chladící kapaliny, řemen alternátoru a jezdíš skoro jako s novým. Asi budeš během používání někdy měnit baterku. Pokud ti při koupi nepřijde spojka ko, je velká šance, že na ni nebudeš muset sáhnout ještě kopec let. Věci, co jsem vyjmenoval, bych udělal tak jako tak i na méně jetém autě. Za sebe mám rád, když podvozek chodí jako nový. Pomodlíš se, aby ti po dobu co to budeš provozovat nezamávalo turbo a neozval se altík s oběhanými uhlíky. Ani jedno, ani druhé není raketa, ale samo je lepší, když tě to nepotká. Pořešit co nejvýhodněji povinné ručení a dobře si rozmyslet, jestli na pekáč dávat havarijko, kdybys o tom snad uvažoval. Spíš si dát rozpočet tak, že tě nepoloží, když auto náhodou někde rozštípeš. Tyhle všechny náklady uvážit a porovnat, jak by to vyšlo s benzíňákem. Ten benzíňák uvažovat, že bys měl koupit s reálným nájezdem asi tak do 200 000km starou dobrou osvědčenou atmosféru (1,6) EU4. Dvoulitr benzín mi přišel trošku papavej. Pokud něco menšího, pak 1,4 EU4. Někdo tu zmínil O3 s vlečenkou, jako křáp. Ze zkušenosti vím, že mnozí si neumí ani správně nafoukat kola a pak neprávem hodnotí podvozek jako hrozný. Je třeba porovnat srovnatelné = O1 x O3 vlečenka. Za mně tu na trhu chyběla oktávka s vlečenkou a rapid to moc neřešil. U své jeté O2 bych vlečenku zrovna uvítal. Při kompletní repasi jsem do toho nasypal relativně ranec a strávil na tom dost času. 16 siletbloků a dvě kosti. U fábkové vlečenky byly dva silentbloky. Šuch šuch, hodíš za sebe, šuch šuch a jel jsem :-) [zahradník] (13.3.2019 10:44:35)
tak ono je to především o preferencích každýho soudruha, někdo si radši koupí 10 let starej ohnilej původně premiovej pekáč, a někdo za stejný prachy novou ne-premiovku, kde je předpoklad větší spolehlivosti a menších nákladů. Obojí dle potřeb a zkušeností a obojí je úplně v pohodě, každej ať si to dělá jak se mu to líbí ;-) [xTas] (10.3.2019 13:45:33)
[kastanyi] ...ale vubec ne. Stejne jako Deadman - ja netvrdil, ze nejde koupit solidni ojete auto. Jde, ale je to kurwa sichta. Taky jsem znamejm domluvil asi 3 auta, jeste kdyz jsem v Reichu byl furt....... ..dneska na to nemam cas... ..ani shanet neco pro sebe... [Bubak] (8.3.2019 12:37:03)
Vím, že si jdu s názorem na auta akorát pro kamenování, ale moje čerstvá zkušenost asi půl roku. Auto z Německa, od majitele, ne bazar, přes inzerát, poslali mi vin, na netu jsem si našel za 250 Kč jeho historii, fotky z D technický (i s nějakýma servisníma záznamama co potvrdili potom papírově i majitelé), kilometry nevím za jakou dobu, snadno jsem si dopočítal, kolik cca najelo auto za poslední rok, porovnal s fotkama aktuálníma. Dle nějakého tech boxu jsem porovnal výbavu a jak mělo auto vypadat z fabriky. Kámoš se super němčinou vše domluvil, my přijeli, projeli, zkontrolovali, podepsali a jeli domů. K autu jsme měli poměrně pěknou historii a musím zaklepat, zatím vše sedí perfektně ;-) ale je to dřina a shánění, ale dělá to člověk pro sebe [kastanyi] (7.3.2019 15:12:59)
Klouzec... smazis hranolky? [Bubak] (7.3.2019 14:07:44)
Klouzec: A ještě děláš všem v okolí chutě. :-D [Borderer] (7.3.2019 7:51:11)
Já mám taky naftu za 18,- ... z kauflandu :D [Klouzec] (6.3.2019 17:00:30)
aha,má naftu za 18kč,to jsem přehlídl.tak to jo.Hlavně aby byla kvalitní.CRko potřebuje kvalitu. [PavelZRX] (6.3.2019 12:56:30)
..no tak ted Ti akorat muzu drzet palce, at nekoupis nejakou past.... [Bubak] (6.3.2019 12:46:59)
no pokud nafťák bude jezdit za 6l při 18Kč/l tak to má něco přes korunu na km.. benzíňák jezdící za 8 předělanej na cng žeroucí 6Kg při ceně nějakých 26 Kč/Kg na to ani zdaleka nedosahuje, nemluvě o otravných kontrolách těsnosti, nádrží atd.

No sem zvědavej co pak napíšeš - já bych se vyprd na relativně drahý Caddy, a když už, tak bych bral nějakou z posledních 1.9 bez dpf
[xTas] (6.3.2019 11:51:35)
Duke : 15000km za 16200kč? co ta nafta bere? takovou spotřebu má CNG! [PavelZRX] (6.3.2019 10:07:31)
Duke: na tu 1,6TDI(2011-2015) si dej pozor..viz.forum škodahome a vw club.DPF měly všechny od 2011. [PavelZRX] (6.3.2019 10:04:02)
tady se to rozjelo koukám. Byl jsem se podívat v posledních dnech na pár aut abych si udělal porovnání. Caddy pod 100 tisíc byly neuvěřitelné plečky, které používali nějaký dělňasové s cigárem a kelímkem kafe na cestu na montáž vzadu naloženého sádrokartonu. Auta většinou umytá, vevnitř vše vyčištěné, ale známky opotřebení fakt markantní. Auťáky okolo 120 tisíc se zdály o něco lepší, ale byly to jen dobře zamaskovaná auta viz první hodnocení, v motorech nezdravě cosi klepalo, jedno auto táhlo pořád doleva. Auta okolo 140 tisíc už se zdají být použitelná pro rodinu, nezrezlé, uvnitř čisté bez známek toho že to jezdilo někde s vercajkem, motory s nájezdem do 150 tisíc (nedělám si iluze že to není o kilo stočené). Motorově OK. DPF se na Caddy dávali od roku 2004? Takže tam není co řešit.

Beru to nakonec v naftě, utratím s 1.6 TDi za naftu ročně 16 200,- v benzínu 1.6 by to bylo 38 400,- a to si myslím, že v mojí pozici hraje podstatný rozdíl i za cenu většího servisu.

Wiku: jezdím jednou za tři dny do práce 50 km, tedy 100 km jedna šichta. 10 x do měsíce = 1000 x 12 měsíců = 12 000 + 3 x dovolená po tisícovce = 15 000, kde je ten Albert?

Díky všem, vidím co člověk to názor, když si vzpomenu dám sem za pár let info jak to dopadlo :)
[Duke] (6.3.2019 9:22:18)
Milek : 120tis.km,na tachu teď 280tis. [PavelZRX] (5.3.2019 21:34:12)
Ojetina se musí vybírat velmi pečlivě, zjistit spoustu informací. Některým modelům, ročníkům nebo celým značkám se vyhnout. A rozhodně nekupovat podle ceny, ty levné jsou levné z nějakého důvodu.
Mimochodem neblaze proslulé ojeté BMW 5 mě za 5 let a 60tis.km stálo na opravách a údržbě něco přes 50 litrů. A to udržuji vše v perfektním stavu. Tedy asi 1Kč/km. Pokud přidám amortizaci s předpokládaným nájezdem do konce životnosti, je to další koruna na kilometr. Spotřeba asi 2,50 na kilometr. Provoz ojetiny, co stála nová 1 a půl mega mě tedy výjde na 4,50Kč/km. Pokud bych měl o generaci novější model a ještě k tomu v naftě, náklady by byly asi tak trojnásobné kvůli vysoké problémovosti a nákladné údržbě.
Pokud bych si koupil fungl nový nepohodlný křáp s mizernými jízdními vlastnostmi jménem O3 za půl mega a po 5 letech (nebo kolik to má záruku) to vrátil na protiúčet (nebo prodal) za půlku, servisní náklady budou sice třetinové (spotřebák si člověk předpokládám platí vždy, a ještě za cenu značkového servisu), ale celkové náklady budou 7Kč/km, protože 4,20Kč jen amortizace. A to předpokládám koupi za hotové (bez úroku) a jen povinné ručení, protože za havarijní někteří moji kolegové platí skoro tolik, co já za rok projedu v benzínu.
To srovnám jen finance, nikoliv to, že do služební O3 v naftě je za trest přesednout i z prašivé Sierry, natož z BMW. Tak špatné to nové auto je. Věřím tomu, že Dáčka za půlku nabízí "komfort" a "jízdní vlastnosti" stejné. No možná i lepší, O3 je fakt křáp. Pořád to ale nevychází extra výhodně. Další věc je, že díky inflaci jsou peníze v době nákupu dražší než v době prodeje ojetiny. Předpokládanou prodejní cenu bych tedy spíš nezahrnoval. U dnes vyrobeného auta s perfektně optimalizovanými výrobními náklady je otázka, zda po 5 letech bude mít před sebou vůbec nějakou životnost a prodejnost. Automobilový průmysl směřuje ke svému vytouženému cíli, kdy si ty auta jen budeme na 5 let pronajímat na operák (v některých zemích už dnes normální) a pak půjdou rovnou do hutí.
[Deadman] (5.3.2019 20:43:51)
[PavelZRX] : a kolik si za tu dobu najel, s ojetinou s kterou jezdíš každý den několik desítek km asi steží dáš za 9let 15tisíc, avšak záleží co počítáš jako spotřebák... no já si myslím že nejlepší je cca 5 let staré auto a mít štastnou ruku při výběru... poměr náklady za servis a cena auto nevycházejí špatně.... [Milek] (5.3.2019 19:27:55)
Ojetiny nemusí být špatný,musí se dobře vybírat.Já koupil před devíti lety VW Bora 1,6 16V rok 2001 a jsem s ní maximálně spokojen.stála mě na opravách jen 15tis.(nepočítám spotřebák).a když ji letos prodám,tak na ni prodělám od koupi 60tis.kč,za 9let!! což je super.
Jasně,kdybych nevěděl co s penězama,tak si kupuju nový a po pěti letech to točím.Ale pořád se víc vyplatí sehnat zachovalou ojetinu,jak psal LABAKOV
[PavelZRX] (5.3.2019 17:57:14)
no já to mám vyřešeno, po 10 letech zase nové, před tím jsem měl ojetiny taky a vím co obnášely, vlastně dvě mám ještě doma na lítačku a za hranice okresu bych je nepustil [ventil] (5.3.2019 12:47:09)
Ventil: cemu rikas kvalitativni? Spolehlivosti? pak jedine zname srovnani je britsky Reliabilityindex, kdy Renault je celkove 9ta nejspolehlivejsi znacka, Nissan 11 a Skoda 12ta a Volkswagen 25ta (skodovka je lepsi, protoze pouziva jednodussi technologie)? "Kvalitou" materialu, provedenim vyroby, komfortnimi prvky - No jeste aby ne, kdyz za stejne penize koupis 2 Dokkery nebo 1 Caddy.
Nikoho nepremlouvam, kazdy ma svuj nazor a jine pozadavky a tak i auta se vyrabi ruzne. Nekdo si za 400 koupi nove auto, jiny si koupi ojetinu, ktera puvodne stala milion.... Co znam pribehy v okoli, tak ti co si koupili drahou ojetinu, tak nakonec zjistili, že na to nemaji, on je totiz velky rozdil jestli zaplatis 400tis a pak jednou rocne 5tis za servis, nebo zaplatis 400tis a kazdy dalsi rok 20-50tis za servis.
Muj nazor je ojetina ano, ale tak za 50-60tis s tim ze rovnou pocitam se servisem za dalsich minimalne 20tis. A kdyz nastane draha oprava, tak jde auto do srotu. Jinak jedina dalsi cesta je koupit auto nove nebo skoro nove a to ojezdit tak dlouho dokud nezacne vykazovat znamky nespolehlivosti. Kupovat drahe ojetiny (v mem nazoru cokoliv nad 100tis je nesmysl)
[Labakov] (5.3.2019 12:16:51)
auu: ale klidně, ale kvalitativní srovnání s koncernem jen dle recenzí stejně nebude [ventil] (5.3.2019 11:43:18)
ventil: Je to nejstarší a nejlevnější Dokker v inzerci. Kdyby za dalších 4 roky spadl na polovinu dnešní ceny, bude nejlevnější inzerovaný za 80000. Udržovaný kus po prvním soukromém majiteli s odleženými km a servisem za 100 000, nevidím problém. [auuu nepřihláše] (5.3.2019 11:28:59)
auuu: to je něco jinýho, zanovní auto to jo. [ventil] (5.3.2019 10:53:03)
... je to Tvuj boj. Mel jsem celu radu aut, od vraku, pres slusnejsi ojetiny az ted posledni 3 pokazde nova.... ..pokud jsi na tom jednom aute existencne zavisly (jako ja - prace), nemas jinou moznost nez tocit nova auta - bud klasicky pokazde prodat/koupit nebo protiucet/koupit - pripadne platit operak. Pokud se v tom chces vrtat a bude Ti jedno, ze se obcas neco vysype, klidne olitanou vranu. Neni lepsi pocit nez volat do prace nebo zakaznikovi, ze priejedes az za tejden, kdyz se Ti povede spravit karu... :D [Bubak] (5.3.2019 9:31:02)
ventil: nejlevnější osobní co jsem teď našel na sauto. https://www.sauto.cz/osobni/detail/dacia/dokker/17566735?goFrom=list
2013 se začali dělat
maspe: tu Caddy jsem tipl.
[auuu] (5.3.2019 9:21:24)
pokud nechces dlouhou cadynu (která by byla nejlepšíú podivej se i na berlingo - ma sirsi kabinu a je pocitove prostornejsi a tim ze byl levnejsi novej je levnejsi i ojetej :-) - ideal je 1,6hdi 88kw 6kv s tim se jezdi parádne, ale na to asi nedosáhneš finančně , tak alespoň starší ročníky s 84kw 5kw , u cadyny jsou pruser všechny verze s listovejma pérama vzadu (např. niže zminovaná 2.0 na zemní plyn)tam jsou jizdni vlastnosti doslova tragicky jinak je fajn a lip zpracovana , ale taky olitanejsi a drazsi , cadyna je takova oktavka mezi polododavkama - prebrana a predrazena :-) [milánek] (5.3.2019 8:47:59)
nu dobře, stejně si už ojetýho gepla nekoupím ať už ztratím z nového nebo to do něj narvu a před každou stk, pro někoho to auto po 10 letech končí, pro někoho začíná a auuuu psal až o 100.000,- [ventil] (5.3.2019 8:04:09)
Ventil: a co by sis predstavoval jako adekvatni porovnani? Octavia combi? - vyhlaseny drzak ceny? no dobre, stejne parametry, opet nekde uprostred me to napsalo 139000. Tak do tabulky: Porizovaci cena (odhad), prodejni cena, ztrata
Octavia - 450000 / 139000 / 311000
Fabia - 300000 / 95000 / 205000
Logan - 250000 / 63000 / 187000
Tedy nejmene ztratili na Loganu, statny majitel octavie ztratil skoro 2x tolik.
[Labakov] (5.3.2019 7:49:02)
nu dobře, podle mě špatné srovnání [ventil] (5.3.2019 7:30:30)
Ventil: staci se podivat treba na tipcars, sauto.... filtr na rocnik 2008 (jen a pouze), najeto 120-15Otis, Logan MCV vs Fabia Kombi v benzinu. Kliknul jsem na auta nekde uprostred seznamu: Logan 63000 vs Fabia 95000, tedy rozdil v bazarovych cenach cca 30tis, jestli si vzpominam dobre, tak rozdil v porizovacich tehdy byl vyssi, logan byl minimalne o 50-60tis levnejsi nez porovnatelna Fabie. Takze timto uhlem pohledu na zbytkove cene prodelas rozhodne vic u skodovky nez u dacie. U extremu typu Duster nemluve, ty maji hrozne vysokou prodejni cenu (snad nejmensi pokles hodnoty na trhu). U Dokkeru a Lodgy si myslim ze to bude obdobne protoze ve sve tride konkurenci nemaji.

https://www.tipcars.com/dacia-logan/kombi/benzin/dacia-logan-mcv-1-6-16v-laureate-10963143.html https://www.tipcars.com/skoda-fabia/kombi/benzin/skoda-fabia-1-4-16v-ambiente-edition-08-co-14630781.html
[Labakov] (5.3.2019 7:19:34)
auuuuu: na ty ceny vraku rumuna po 10 letech jsi přišel gde, to jsem se po ránu už dlouho tak nezasmál [ventil] (5.3.2019 6:52:55)
Auuu: nový Caddy za 400? Když jsme sháněli auto do firmy před půl rokem, nebylo možné se u Caddy dostat pod 550. [maspe] (5.3.2019 6:43:16)
Ono je to těžké 10 let starý Caddy za 130000, odpovídající Doker bude za 270000 což je 2x tolik, nový Caddy 400000??
Chci to na jak dlouho 5 let, 10 let, než se rozpadne? Za kolik to pak prodám? Kolik narvu do servisu?... Bohužel, pro člověka co kouká po ojeté caddy, je tech 130000 moc penez a tak raději půjde do servisu ojetiny, jak do nové Dácie. I když v reálu se na za tech 10 let dostane na stejné, ne li nižší, náklady s novou Dácii. Z té ojeté Caddy zbude 20 let stará vrána s 300000 - těžko prodejný ´´vrak´´. Dácie bude mít 10 let a 150000 km bude prodejná za cca 70-80000 do AAA během hodiny, přes bazoš za možná i 100000. Co je lepší?
Co se komfortu týče tak se obávám, že Caddy vz. Doker, bude prašť jak uhoď. Možná bude mít VW pohodlnější sedačku, možná.
[auuu] (5.3.2019 0:28:03)
nejde o vrchol techniky ale o občas docela nesmyslné požadavky. Pokud potřebuju mercedes nebo BMW, OK. Ale na to abych se přepravil za rozumnou cenu na rozumnou vzdálenost ? Už ani ty premiovky nejsou co bývaly...I na sově vidím že stárnu,pohodlním a lenivím jestli ono to nebude ten pravý důvod posunu priorit [nunici] (4.3.2019 21:56:42)
No do nedávna tu byl vrchol techniky felície, dneska je to Dáčie... Doba se mění :D [Kuba z Neve] (4.3.2019 21:28:02)
No nedávno jsem něco podobného řešil, nakonec jsem si odkoupil firemní Octavii v TDI jednoho ze členů rodiny(a to je asi jediný důvod který mě dává smysl koupit ojetou naftu-kupuju co znám. Navíc v práci máme podzemní garáže takže velký benzín a LPG nepřipadá v úvahu), jinak bych šel nejspíš příští sezónu do nový Dacie. Při mých 30tis km za rok nemá smysl řešit jestli to jede za 5 nebo 6,5l, rozdíl v servisu, pojistkách a pořizovacích nákladech to spolehlivě srovná a po 10tis km po Praze a okolí z toho stejně bude dost rychle otloukánek se škrábancema úplně všude. Na max 15tis km za rok bych koupil první hezký, zdravý auto typu co chci a vůbec bych neřešil spotřebu, v nákladech na auto a jeho provoz to bude zanedbatelná položka. [Garfield] (4.3.2019 20:03:36)
Nejsi-li na autě závislý, tak si klidně experimentuj, zvlášť pokud máš nějakou jinou další dopravu v záloze, či takové pojištění, co v případě problému ti půjčí jiné auto.
Pokud tohle nemáš, je za mě zbytečné vymýšlet cokoli jiného než Dacii a to novou a využít výhody záruky a mobility. Máme doma Sandero jako hupcuka a už mu bude 11 let - najeto cca 90 tis, v provozu denně na krátké trasy, manželka se v tom učila řídit a zvykala na provoz. Údržbu to nezná víc než je nezbytně nutné. Ano má to slabiny, ale klidně je zanedbáš a na problém jsou potřeba tři klíče a šoubovák. Doma taky jezdíme Dokkera stepway v benzínu - stála ta sranda kolem 300 tis s benzínem (tempomat, vyhřívaná sedadla, asistent pro rozjezd do kopce....) a několikrát už jsem s tím přejel Evropu a 3x týdně s tím jezdí pracovně 200 km. Je to dodávková krabice - řekl bych, že lepší než Kangoo a podobně, o trošku horší, než VW produkce. Na dálnici to žere, aerodynamika nic moc, ovládání - no úsměvné, jak jsou dolepené komfortní systémy, ale jinak naprosto blbůmvzdorný dělník. Ano je to ošulené (mimochodem i první recenze zázraku Scala, co jsem četl, konstatovala, že je vidět šetření na materiálu), ale srovnám-li Dacii, O3 a BMW, jak v podstatě uvádí Deadman, tak rozhodně má ta O3 blíž k Dacii, jen Dacie se nemůže moc kupovat ojetá a nedá se zase tak úplně snadno potom prodat, ale jako dělník slouží do roztrhání plechů. Samozřejmě řidičský zážitek čekat nelze, prostě přepravní manipulátor.
Statistiky poruchovosti u toho chce brát s velkou rezervou, na západ od nás se to bere jako spotřebák, takže se nic neřeší (často ani řádná výměna oleje).
[mais] (4.3.2019 19:18:16)
Uvažuj se mnou: koupil by sis ropáka, který je o nějakých 50-100tisíc Kč dražší a vezme si o 1 - 1.5l méně (tj. max 50Kč/100km), abys ročně najel 10-12tkm, tj. úspora na palivu cca 6000,- za rok, přičemž zaplatíš o nějaké dva litry víc na servisu (dražší a větší množství oleje) a pojištění, abys pak auto v polovině plánované životnosti za čtvrtinu, pětinu nákupní ceny prodal? Neříkám, že neexistuje takový případ, ale nepřijde mi to příliš pravděpodobné. To mi přijde pravděpodobnější, že při deklarovaném nájezdu 12tkm/rok to bude stočené (stočení u dovozu ze zahraničí se na EK nezjistí) a nebo to auto bude mít nějaký vážný problém.

Pokud si spočteš, že při ceně nafty a jistotě jejího přísunu se Ti to vyplatí i včetně dieselového trojboje (DPF, dvouhmota, vstřiky), tak to taky považuju za validní přístup.

Podotýkám, toto je můj zcela soukromý názor a Tvé peníze. Nehodlám se s nikým dohadovat, co je lepší :-).
[JZ] (4.3.2019 16:02:41)
Endy: „Pozitivem TDI je jízdní projev, proti atmobenzínu to prostě jede“

Já mám úplně opačnou zkušenost. Střídám 1.9 77 kW Tdi a atmobenzín 1.6 72 kW. Dehet zatáhne a umře, benzín můžu točit do slušných otáček a čím víc otáček, tím líp jede. Ten dehet nezvládá jízdu pod 1500 ot/min, jízda po městě/vesnici 50 km/h je strašná, čtyřka podtočená, 3ka přetočená. Spotřeba 5,5 l nafty vs. 7 l benzínu. A benzín přijemnější, ten jízdní projev dehtu je hrozný. Na tažení káry nebo jízdu po dálnici konstantní rychlostí asi ok. Ale radši vezmu benzín. A v zimě taky dřív topí, líp startuje, nebudu muset řešit vstřiky, turbo, kvalitu nafty. To mi za ten rozdíl 1,5 l/100 km stojí.
[Bakoun] (4.3.2019 13:38:41)
Vždycky jsem byl petrolhead, až jsem se projel TDIčkem. Pak jsme přezbrojili všechny auta na TDI. Náklady - nepřijdou mi výrazně vyšší. Kromě jednoho turba (najeto 300tkm) běžný servis motoru byl stejně drahý, podvozek taky.
Pozitivem TDI je jízdní projev, proti atmobenzínu to prostě jede, a za výrazně nižší litry (1,9TDI PD a 2,0TDI CR průměr cca 6 oba). Moje poslední atmobenzíny escort 1,6 a Mondeo 1,8SCi žraly 7,5 a 8,5. Jsou i negativa, hlučnost, vibrace, u starýho vozu smrad z výfuku. Při nájezdu Duka bych ale pořád vzal TDI.
[Endy] (4.3.2019 13:03:13)
Určitě benzín s tím nájezdem. Menší starosti než s ropákem a snažší údržba/ levnější. [Jin] (4.3.2019 12:40:32)
...a pokud budes litat kolem komina, do prace par km a nebudes jezdit pres republiku po dalnici sem a tam, tak bych se vysral na ruzne kecy jedna pani slysela a vzal novyho Dokkera (pokud trvas na male dodavce) bud SCe 102 k nebo Blue dCi 95 k. Proc Rumuna? Protoze mame doma jako dalsi auto Logana MCV (ten soucasny model) s tim litrovym turbo-3 hrnkem a protoze s tim taky obcas jezdim, muzu rict na vlastni ruce, usi a prdel, ze to za 260 papiru i s DPH v top vybave je docela solidni povoz. Jasne, na dalnici je znat nedostatecne odhlucneni - ale ani tam neni brzda. Dlouhodoba spotreba (za 4 roky) cca 5,6 benalu na 100 kilometru.... ..ani tata ani ja se s nim obvykle neloudame.... [Bubak] (4.3.2019 8:50:26)
..pokud mas prachy na novy, kup klidne i naftu. Pokud nemas, tak benzin a to jeste nektery ze spolehlivejsich motoru.... [Bubak] (4.3.2019 8:27:30)
Duke > zalezi hlavne na tom, jestli mas z ceho vybirat ... u koncernu obecne to mam nastaveny asi takhle:
- stara klasika 1,9 TDI je i pres znamy mouchy (vaha vzduchu atd) asi nejlepsi volba, jenze tezko sezenes neolitanou
- novejsi PD uz takova hitparada neni, ale oproti pozdejsim dieselum to je furt jeste pomerne dobry
- verzi s filtrem bych se pro rodinny vyuziti vyhnul, to fakt uz radsi benzin
- ale nez soucasny benziny (i nafty), to uz bych radsi sel do Dacie. Presne ve smyslu, ze se to bude srat ... a kdyz uz se to sere, at to aspon nestoji majland.

Ja to par let zpatky nakonec vyresil Pazoutem Partnerem, 1,6 v benzinu ... ale u me byly pozadavky trochu jiny - naprosta vetsina jizd jsou priskoky po meste a okoli, obvykle 5 az 15 km ... takze proste automaticky pocitam se spotrebou 8,5 na sto a kdyz to obcas pri dalkovym presunu jde niz, je to prijemnej bonus.

Pokud u tebe je bezna streka 50 km, nafta smysl dava, zejmena jestli ji mas za ty prachy, co pises. Akorat bacha na jeden detail - pokud je to pritazeny z Nemecka, u nich je naftovy auto (nejen ted, uz dlouho zpatky) zatizeny podstatne vyssi dani a obecne se vyplati az pri najezdu kolem 30 tkm/rok => pokud je v nabidce osmilety auto v nafte s najetejma cca 100 tis, znamena to zpravidla nejakej pruser. Bud to je stoceny, nebo to par let nekde stalo (a je jedno, kvuli cemu to bylo).
[Sim] (4.3.2019 7:48:56)
15 000Km za rok? To bude polovinu času poskakovat studené do Alberta pro rohlíky
a zpátky. Chudák ropák.
[Wiku] (4.3.2019 7:40:31)
Deadman: pokud uvažuješ auto jako auto, tak ano. Pokud uvažuješ polododávku jako je caddy, tak tam to moc neplatí. Bo ten segment je specifický. [maspe] (4.3.2019 7:15:12)
Pokud nebudu mít na nákup auta zhruba mega, což nikdy v životě mít nebudu, rozhodně si nebudu kupovat nové. Co jsem kdy jel služebákem, tedy nové auto za 1/4 až půl mega, je to asi tak pohodlné jako autobus MHD, hlučné a jízdní vlastnosti rozpačité i pro někoho zvyklého na auta 90. let.
Za cenu nové Dáčie, základního Hnůjdaje nebo Fóbie se dá koupit velmi zachovalé 10 leté auto které je po všech stránkách v jiné dimenzi. Samozřejmě si člověk musí velmi dobře nastudovat každý model o který má zájem, aby nekoupil past. To pohodlí a svezení za to ale rozhodně stojí. Vysolit těžké prachy za naleštěný funglový křáp a pak se v něm roky trápit mi fakt nedává smysl.
[Deadman] (3.3.2019 23:18:49)
btw - v praze u jednoho člověka jezdí asi 10 aut, co se každej rok měněj bo ročně nalítají okolo 230tkm. A ano, jsou to Dacie v plynu, takovej ten pickup jako caddy [xTas] (3.3.2019 22:08:29)
teď jsem koukal na wiki a jestli se do týhle Caddyny dávaly tdi 55 a 77kW, tak to jsou jedny z těch lepších - teda pokud si je nějakej aktivista nenechal na přání dovybavit dpf..

Já jsem tyhle řeči o Daciích taky vedl (a vedu), ale pak si ségra koupila nový lodgy se všema kamerama atd asi za 4 kila - velikostně podobná alhambra co tehdá původně chtěla byla přes 800.. a už asi 4 roky jen spokojeně jezdí, jo na dálnici je v tom celkem kravál ale jinak se s tím docela dobře jezdí, kupodivu ta fouknutá 1.2 má celkem sílu. Dost mě to auto překvapilo, on si každej představí socialistickou 1300/1310
[xTas] (3.3.2019 22:04:25)
Klouzec: řídil, ano, v širší rodině jich pár je. Je to jak píšeš, novější Felicie, obojí je střep. Ale prostě je to nové auto a ta logika platí jak píšu. Ale jestli si mám vybrat Fabia III/Rapid (bohužel s tím musím jezdit občas v práci) a Sandero, tak všemi 10ti beru Sandero, které má aspoň náznaky pohodlí.

Ventil: Nemají skladem vůbec, totálně vyprodáno v celé EU a to nemají problém s homologací motorů jak VW.
[Labakov] (3.3.2019 21:47:59)
četl jsem na nějakých forech stížnosti nových majitelů rumunů na mizernou kvalitu, lícování plechů prý katastrofa. Jeden z kolegů momentálně čeká přes tři měsíce, měl jsem tato, že toho bestselleru mají za plotem dostatek. [ventil] (3.3.2019 19:53:10)
Díky všem.
_rem: bohužel nevydělávám tolik abych mohl koupit auto za 250 tisíc, to prostě nemám kde brát, ale chápu jak to myslíš.
[Duke] (3.3.2019 19:39:17)
Dacia Dokker, to občas potkávám a když to předjíždím tak mě jen ta perverzní představa to řídit brutálně rozesměje :D [Klouzec] (3.3.2019 19:26:08)
Myslíte Dokker?? o tom jsem taky přemýšlel ale trochu se toho bojím.mám zkušenost s Loganem MCW a je třeba si na to zvyknout(řazení/volant).z mého 17let starého vw mám dojem lepší.ale třeba Dokker je zase dál.nevím. [PavelZRX] (3.3.2019 19:19:22)
[Klouzec]: Musel by mit kliku. To jak a z ceho vybira to znam z mladi a provozoval jsem to takto:
1/ koupil jsem káru
2/ po chvili jsem do toho nasypal. Nekdy melo smysl nasypat hodne, tudiz byl na chvili klid.
3/ 3 roky jsem jezdil, tzn. cca 40 tisic kilaku
4/ opakoval se bod 2
[_rem] (3.3.2019 19:17:27)
Labakov: je vidět že jsi v tom fekálu nikdy nejel :D komfort jízdy = felicie [Klouzec] (3.3.2019 19:12:58)
Jestli je to nový TDI už commonrail tak tam jsou vstřiky BOSCH a to najede na dobrou naftu 300 tis , nevidím důvod předělávat benzín na LPG když nafta jezdí kolem 5L [Klouzec] (3.3.2019 19:12:05)
Klouzec: ale Rumuna koupis novyho k tomu zaruku a servisni program - pak mas jistotu ze te to 5 let nebude stat nic nez palivo a kapalinu do ostrikovacu ... a vo tom to je. Statistiky v Nemecku jsou z STK, kdyz si nemec koupi levneho rumuna, tak jak asi bude pecovat o servis/pripravu na STK ... proste seru na to a bud STK daji nebo ne, druha statistika je ze "zlutych andelu" - tj. kdyz si nekdo zavola umrela baterka/doslo palivo/pichl jsem. A ne Dacii nemam.
Duke: S tvoji cenou za naftu bych sel do nafty, jinak benzin.
[Labakov] (3.3.2019 19:11:51)
Duke: myslíš u 1,6? to bych předělal na LPG.ale nakonec půjdu do CNG,jednak kvuli spotřebě a taky 2,0 motor pojede o trošku líp.TDI po 2011 vím že mají filtr ale větší problém jsou vstřiky a EGR,ale možná je to už vyřešený. [PavelZRX] (3.3.2019 19:05:37)
Co furt máte s těma dáchčijema ? já vím byly vyhlášeny jako nejlepší auta roku v BRD ale od konce žebříčku :D To ta caddyna bude zlatá, koupil bych jí v ropě to spolehlivější PD.. v reichu jsou docela k sehnání pěkný [Klouzec] (3.3.2019 18:55:51)
Pri 15tkm za rok a beres-li v uvahu, ze poridis auto nejmene 10 let stare (podle inzeratu, ktery uvazujes) je benzin mensi riziko a racionalnejsi volba.
U nafty stav a spotreba zavisi na tom kolik olova mas v noze, jak by rek Amik. Octa, Superb 2.OTDI, jezdim za 9 litru dlouhodobou spotrebu, ale jezdim svizne. Octa3 mela 20 tisic a odeslo ji ovladani na multifunkcnim volantu. Superb, 10 tisic, 2.0TDI mi v Ingolstatu spadnul do nouzoveho rezimu. O2 jsem za 3 roky a pri 200 tkm znicil a firma to prodala jako "servisovane vozidlo, co dostalo to co melo".
Caddy je dost draha. Mimochodem, takovy postreh z prace. Ten kdo ma VW se smeje zarytymu Octavkáři. Kdyz se bavis s nekym z Wolfsburgu a zajimaj ho auta, vyleze z nej, ze by chtel Audi-nu. Kdyz se bavis s nekym s Ingolstatu, rekne ti po par pivech, ze bych chtel Mercedes.
Financne nejrozumejsi je vzit ty prachy a koupit novyho francouzskyho Rumuna.
[rem#] (3.3.2019 18:37:34)
PAvel ZXR: po 2011 už mají naftáky DPF myslím, to je taky kritérium pro mě... [Duke] (3.3.2019 18:29:50)
pavelZRX: ta spotreba ti nevadí že je větší? pár lidí mi psalo že reálná spotřeba pod 8 nejde, pokud nejezdíš fakt na spotřebu [Duke] (3.3.2019 18:28:43)
neee mám ten motor v O1 Tour, ale to je vpodstatě jedno. Auto chce můj mladej a než aby bral nějakou mrdku po dr.Helmutovi tak mu ho "odprodám" a koupím nové, ale výběrem je to tragedie, poslední O3 1.4 Tsi mě vpodstatě utekly, Chacalka mě nenadchla a Kamiq nemá ještě cenu, asi to bude Fóbule combi, protože moje moje nároky na cestování budou daleko menší a teď ještě rok, dva budu jezdit jednou za tři dny jako ty už jen 130km. Nějakou Kedynu v naftě má kolega v práci a aktuálně řešil vstřiky a EGR v relaci 30.000+ [ventil] (3.3.2019 16:58:32)
Duke: řeším podobný problém,akorát chci Caddy po FL,tj.model 2011 a novější.do roku 2010 jsou nejlepší motory(dle mého mechanika)1,4(59kw),1,6mpi a pak ta 1,9TDI.Ale ty TDI už mají většinou velký nájezdy a většina je dovoz,takže kdoví kolik to má opravdu najeto.Ber tu 1,6,jen si pohlídej olej.
Já budu kupovat 2,0 CNG protože 1,6TDI je nákladná na servis.
[PavelZRX] (3.3.2019 16:50:17)
xTas: díky, momentálně to vypadá opravdu na naftu, jen jsem potřeboval popostrčit [Duke] (3.3.2019 16:49:14)
ač nejsem fanoušek nafťáků do malejch aut tak jestli máš naftu za 18 a benzín za normálních 32-35 tak není moc co řešit, to se ti vyplatí i s drahejma dieselovejma opravama pokud se nevysere všechno hned první rok - a pokud tam dávali i míň problémový motory tak musíš podstatně ušetřit. [xTas] (3.3.2019 16:37:11)
ventil: a nebudeš prodávat kedynu? :) [Duke] (3.3.2019 16:34:42)
Pokud je v inzerci vše "pravda" tak pěkný. Pozor na spotřebu oleje některých 1.6 mpi, já nemám problém, mám stejný r.v. a najeto 140tis. Aktuálně řeším nákup něčeho zase v novotě, ale ten výběr motorů se mi nelíbí a bude hůř... [ventil] (3.3.2019 14:58:47)
tak to jsi mě ventile opět rozhodil, už jsem tu 1.6 odepsal :D https://auto.bazos.cz/inzerat/101423847/VW-Caddy-LIFE-16-MPi-124000-km-2009-2x-soupacky.php

co na ní říkáte?

Monty díky za info, potvrzuje to, že ty nafťáky jsou držáci.
[Duke] (3.3.2019 14:13:29)
Moje 1.6 MPi (BFQ) je citlivá na nohu. Jedu v 5 lidech à 100kg + bagáž 1x do měsíce 300 km z toho 200 km dálnice a to samé zpět za +/- 8 L. S lehkou nohou, ve dvou, okresky snadno i do 6 L. Zrovna včera v noci jsem se díval na dlouhodobou spotřebu dle PP 6,2. Servis a údržba zanedbatelné. [ventil] (3.3.2019 13:56:03)
Já mám už druhýho naftáka, měl jsem 11 let 1.9TDI, a jezdila za 6,5 litru.
Ted nový 2.0 CDI,hodně krátký cesty, a spotřeba mezi 5,0 a 5,5 litru. Loni Itálie s vlekem, tři lidi a tři motorky, průměr 5,4 litru.
Spolehlivost byla prvních 250 000 km vynikající, potom se začaly srát drobnosti.
[monty] (3.3.2019 13:29:37)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (7), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13