Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
J350 [XXL](20.3.2019 20:22:31)
Příspěvků: 12, poslední: 25.3.2019 16:02:2566792.Informace
Zdravim.Mam na tristopadesiatke el.zapalovanie s reg.predstihu od IMF soft z Ostravy.Ma s tym niekto skusenosti?Laboroval s tym niekto?Kolko nastavit zakl.predstih?Ja mam 35 stupnov.Malo?Vela?Za kazdu odpoved dakujem.
Zdravím. Na tyhle 2t motorky to podle mě nemá smysl. Běžně se s nimi jezdí v pásmu otáček, kde regulace předstihu by už stejně dávala max předstih. Proto zázračná křivka není. V nízkých otáčkách se to když tak jen lechtá a to karburátor dělá chudší směs a ta je navíc výrazně rozředěna větším množstvím zbylých výfukových plynů ve válci a hoření je tedy pomalé a velký předstih nevadí, spíše je vlastně tak nějak akorát. Pokud se tomu naloží v nízkých otáčkách, tak to stejně kvůli časování kanálů není nějaká hitparáda a tak se raději podřadí a vytočí motor. Spotřeba u motorky vlivem neřízeného předstihu nijak významně nenarůstá. Detonační spalování kvůli velkému předstihu se objevovalo spíše pouze u dvěstěpadesátky při podtočení motoru. U ní už je objem válce relativně velký. U třipade jsem detonační spalování nezaznamenal. Nakopnout ty motorky jdou i s pevným předstihem, tak nebylo co řešit. U Trabíka tuším rozsah regulace byl 3° volnoběh a nějak od 1200 ot/min to rovnoměrně narůstalo na 24° tuším ve 3000ot/min. Tam to smysl mělo. Trabík se běžně jezdil na nízké otáčky. Přispívalo k tomu i řízení sání pomocí rotačního šoupátka, že to obstojně jelo i na nízké otáčky. Při hmotnosti auta a zdvihovému objemu motoru se už vliv snížení spotřeby projevil. Krom toho díky regulaci nedocházelo k detonačnímu spalování, na což jsou větší objemy válců a větší spalovací prostory znatelně náchylnější. U pětikoule je nakopávání na max předstih nemyslitelné a o zlom nohu. Krom toho je schopná solidně jet i v nízkých otáčkách a měla by tam sklon k detonačnímu spalování i kvůli tvaru spalovacího prostoru. Proto je u ní otáčková regulace předstihu nutností. [Zahradník] (25.3.2019 16:02:25)
Na klasický dvoutakt Jawa nebo ČZ motor je to kvůli výkonu zbytečné a lépe je připlatit, použít Vape a v případě náhrady původního dynama si užít vyššího výkonu altíku.
Na 638 to taky nemá význam. Hodí se to jedině tehdy, pokud tím člověk doplní jiné úpravy a nastaví si vlastní křivku předstihu dle libosti.
Já to provozuju na OHC a funguje to dobře. Mělo to porodní bolesti, kdy se uklepaly výkonové tranzistory a něco se nás nazlobily. Po jejich přeletování a upevnění (z výroby je tam příprava, ale není to uděláno) to zapalování šlape na jedničku. Podmínkou je fungující dynamo, což mi zatím jde a stará se o něj regler AEV.
[longr] (25.3.2019 14:43:52)
nunici: On problem toho ladeni je v tom ze zatim (alespon co ja vim) nikdo neprisel s nejakou zazracnou krivkou s kterou by to jelo lip nez VAPE. V lepsim pripade to jede stejne. Nejaky vliv to snad ma na trabantim motoru kde to vzniklo. [Krizoň IV.] (24.3.2019 14:28:32)
nunici; v polich to jde bez techniky. Měl jsem sebou jen klece a kroužky a světe div se. Dojel jsem. Že mám zapalováni programovatelný mě napadlo až doma u basy 12. [lahvac] (24.3.2019 9:22:02)
Taky jsem nad tím přemýšlel,kamoš to montuje...Ale - u 250/350 s kladívkama se prostě povtrám na cestě a pokud nejede jak chci,doladím blbým šroubovákem . U VAPE jednou nastavím a pohoda. Tady - jo je pěkné že můžu měnit předstih ale zatím mi nikdo nevysvětlil jak to nastavím někde v polích bez použití techniky...Leda nastavit na brzdě,to by mělo smysl ... [nunici] (24.3.2019 8:39:24)
Miro: A proč ne? Přinese to dobrej pocit z toho ladění. [Jirka] (24.3.2019 0:54:12)
Zdravím,

co to program. zapalování jawce která točí 5000ot/min. přinese???

reakce motoru, výkon hp+???

Díky za info....
[Mira76] (23.3.2019 20:49:06)
Akujem,mne to chdi tiez.Skusim tych 25 st.A samozrejme prestudujem co pise IMF.Bolo zadane cez sl.Ja ficim na 6 V.Jawa354.Este raz vdaka. [XXL] (22.3.2019 17:48:20)
Omluva. Udělal jsem chybu. Takže takto: 4° - 0,1mm ; 6° - 0,2mm ; 8° - 0,4mm ; 10° - 0,6mm ; 12° - 0,9mm ; 14° - 1,2mm ; 16° - 1,5mm ; 18° - 1,9mm ; 20° - 2,4mm ; 22° - 2,9mm ; 24° - 3,4mm ; 26° - 4mm ; 28° - 4,6mm ; 30° - 5,3mm ; 32° - 6mm ; 34° - 6,7mm [Zahradník] (22.3.2019 13:52:17)
Najdi na motorkari.cz uživatele hrnous, ten o tom myslím dost ví [ventil] (21.3.2019 20:26:32)
XXL: na motoru 638 nastavuju 25stupnu. Seřizuju pouze na pravém válci. Tu samou hodnotu je třeba nastavit do zapalování přes propojovací kabel RS 232. To je důležité. Dále je nutné, aby alternátor dobře dobíjel. Vše je na stránkách IMF soft. Mam to namontované dva roky a nemám problém. Vydrží to vibrace a horka. [lahvac] (21.3.2019 18:23:08)
Zdravím. Co napíšu, platí pro zdvih 65mm a délku ojnice 144mm. Hodnota předstihu ve stupních XX° a za pomlčkou hodnota předstihu v milimetrech XXmm. 20° - 2mm ; 21° - 2,2mm ; 22° - 2,4mm ; 23° - 2,6mm ; 24° - 2,9mm ; 25° - 3,1mm ; 26° - 3,3mm ; 27° - 3,6mm ; 28° - 3,9mm ; 29° - 4,1mm ; 30° - 4,4mm ; 31° - 4,7mm ; 32° - 5mm Jestli jsem se nesekl ve výpočtu. Dělal jsem to narychlo a nestihl to zkotrolovat [Zahradník] (21.3.2019 15:50:05)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13