Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Balotina [tomas21](26.3.2019 21:28:01)
Příspěvků: 21, poslední: 1.4.2019 15:17:3366812.Veteráni
Ahoj,
mám na balotině prakticky všechny věci co jsou hliníkové nebo ze slitiny. Po otryskání menších dílů jsou tyto díly čísté, matné, ale bohužel mají vzhled jak kdyby byly nastříkány stříbrnou matnou barvou. Když to srovnám s původním vzhledem tak to nevypadá moc dobře. Původní vzhled je sice tmavý, ale lesklý a povrch původních dílů je hladký. Díly po balotině jsou naomak lehce drsné. Po lehkém přeleštění brusnou pastou dostávají původní vzhled, i když povrch není hladký a úplně lesklý. Problém je v tom, že i kdybych otryskané díly přeleštil, tak se rozhodně nedostanu všude a nebude to vypadat jednotně. Otázka je, zda se na balotinu vykašlat a vyčistit díly např. ocelovou vlnou a přeleštit nebo otryskat. Nejedná se mi o vzhled chromu, jako spíš o původní úpravu.
Díky.   fotky: https://tomnovak.rajce.idnes.cz/Balotina/   Na fotkách zleva doprava původní stav,balotina po přeleštění, balotina bez úpravy.
Sehnat někoho, kdo má průmyslovou pračku s ohřevem a kartery nechat umýt,...... [Dolin] (1.4.2019 15:17:33)
S tím parním čističem to není vůbec špatný nápad. Kámoš ho potajnu zbalil manželce a zkoušel s tím vyčistit válec na pionýra "20". Výsledek je perfektní a válec vypadá jako by vypadl z formy. Ten čistič není žádný zázrak, nějaký SENCOR SSC za cca 600Kč.Tak že se tedy něco podobného stane stálým vybavením dílny. [Milan(OHC)] (30.3.2019 18:13:37)
Aha mám takove lochtatko z lidlu. Dava to 130 stupňů a to už s mastnotu hejbne . Pokud se ještě k tomu cisteny dil " povaříme v nějakém saponu na nádobí aby se to prohrálo . Jde to vcelku dobře . [kocourluk] (30.3.2019 17:51:37)
Parní stroj nemám, ale používám již zmíněný mosazný kartáček na čištění vývrtu hlavní na pistole v kombinaci s odmočením a škrábáním šroubovákem:-) [Ota] (29.3.2019 23:35:25)
kocourluk: párou ano, to by to šlo velmi dobře, ale nikoliv přehřátou. Ta je dobrá akorát na pohon turbín, nehledě k tomu kde seženeš přehřívák abys ji získal? [pmr] (29.3.2019 17:22:10)
Jde to taky nějakou Arvou odmočit, co jde, tak vydloubat šroubovákem a dočistit mosazným kartáčkem, co se prodává v lověně na čištění flinty. [Jad] (29.3.2019 8:02:14)
Ota: Mezi žebrama, pokud tam toho je moc, se dá namotat na modelářskou špejlu (cca 3x8 viz obr.) šmirgl a nebo natočit zmíněná ocelová vlna a šudrovat to mezi. Na dlouhý zimní večery je co dělat. ;-) https://verdom.rajce.idnes.cz/Panelka_z_Titanicu/#P1100689.jpg [Verdom] (29.3.2019 6:05:44)
Za Pečený sajrajt jde přehratou párou . [kocourluk] (28.3.2019 18:41:23)
Díky, naštěstí jsem to včas zastavil. Takže asi stará dobrá ruční práce... [tomas21] (28.3.2019 14:13:22)
Nesmíte bejt tak cimprlich :D [Klouzec] (28.3.2019 11:18:35)
Ale je fakt, že odstranit z mezižebrovýho prostoru napečenou směs bláta a oleje je občas skoro neřešitelnej problém:-( [Ota] (28.3.2019 11:12:56)
To jedině fakt asi omíláním v kuličkách s mejdlovou vodou, udělat na to nějakej bubínek s držáčkama a motůrek by s tím točil než by se to ohladilo. Ale já pochybuju že některý díly byly org nějak upravovaný, prostě to byly nový čistý odlitky, u pruhů vík je to jasný. Každopádně to všechno tryskýání a chemie to sou praseče, lidi to chcou ale je to hummus.. [Klouzec] (28.3.2019 10:55:30)
Kdyz uz jsme u toho, cim teda zakonzervovat hlavu po obalotinovani ? [Krizoň IV.] (27.3.2019 21:30:22)
zadny, je to to same [jawarmaniak] (27.3.2019 17:41:19)
Jaký je rozdíl mezi balotinou a skleněnými kuličkami? [Jirka] (27.3.2019 16:48:38)
Balotinu mám v práci zadarmo. I přes to bych to nikdy balotinou nedělal. Rozrušený povrch, náchylný ke špinění. Musí se to nakonzervovat, jinak se to už nevyčistí. Hliník jedině kuličkovat! TO JE PŮVODNÍ ÚPRAVA, ne balotina [jawarmaniak] (27.3.2019 13:17:04)
Koupil jsem jednou kryt na karbec na 354 a byl očištěný batolinou. Už nikdy hliníkový díly po pískování nechci. Je to daleko víc práce dát do původního stavu, než vyčistit od šmíru a oxidace.
Shoduji se s klukama co píšou níž. Na hrubo očištěný díly naložit na pár dní třeba do arvy, carlanu, ředidla, nafty, benzínu... aby se to dmočilo. Pak je dobrá slušná vapka, ta pobere dost mezi žebry. A pak už jen to lidský sádlo v kombinaci mosazný kartáč brusný rouno https://www.google.com/search?q=brusn%C3%A9+rouno&tbm=isch&source=univ&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwi0mZajg6LhAhUFJFAKHQaICaMQsAR6BAgJEAE&biw=1920&bih=944#imgrc=aOgmmPxV-OJLxM :
[Petan69] (27.3.2019 10:41:40)
Všechno čistím ručně, i když to kolikrát dá práci. Důležitý je nechat díly se zapečenou mastnotou a šmírem nechat pořádně odmočit, třeba v roztoku naředěného Carlanu. Pak už to jde líp. [Ota] (27.3.2019 7:10:14)
Balotinu a písek na otryskání nebrat. Špiní se to a za čas to vypadá strašně. Navíc to dát nějak "dokupy" dá hodně práce. Ten materiál tam prostě není. Ta ocelová vlna a šudrování případně chemické čištění dá "původnější" vzhled, jen to holt něco stojí a nebo je potřeba to "lidský sádlo" zdravé ruce a čas na to si s tím pohrát. ;-) [Verdom] (27.3.2019 6:58:23)
Tryskat až jako poslední možnost. Co jen trochu jde, čistím benzinem, konkorem a 00 ocelovou vlnou. [Knoxville] (27.3.2019 0:22:42)
Za mně je to moc hezké a příště bych to všechno rozhodně zase otryskal a to křemičitým pískem pro ,,lepší,, vzhled. [Klouzec] (26.3.2019 22:47:03)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,062 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.4.2024 10:36:34