Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Emise u 2T motoru [Tomáš S](1.5.2019 22:06:56)
Příspěvků: 12, poslední: 4.5.2019 20:20:4266923.Informace
Zdravím. Měřil někdo někdy emise u 2T motoru, ať už auto nebo moto? Zajímá mě hlavně jak se pohyboval obsah kyslíku O2, případně CO při volnoběhu.
tomášS: tak tenhle vědeckej přístup bych radši vzdal a spíš zašel za vědmou se sedlinou z vejfuku. CO bude záviset na tolika faktorech, že detaily nezjistíš - spalitelnost použitého oleje, směs, zatížení, průtok paliva, tvar a poloha jehly... to nedáš dokupy. [Kosťa] (4.5.2019 20:20:42)
Když koukám na ten kyslík - u plynu se počítalo mezi 7 - 10 % [nunici] (3.5.2019 23:21:05)
Krf: Díky, přesně to jsem potřeboval. Kouření moc nesleduji, uhlovodíků tam budou kvanta ale zajímá mě CO a ref. O2. Potřebuji ověřit seřízení karbu na MZ 150 a už mě nebaví nekonečné laborování s tryskama, jehlama a věštění z očouzené svíčky. Zatím mi tam vycházel hodně vysoký kyslík takže zkusím dotěsnit výfuk. [Tomáš S] (3.5.2019 21:19:11)
Klouzec: jak dlouho po začátku mazání 1:100 to přestalo kouřit? Dřív než se to zastavilo, nebo o kilometr dýl :-)? [Kosťa] (3.5.2019 15:48:49)
U trabanta taky "měřili " , lil jsem klasik M2T 1 : 40.... Zajímalo by mě reálně rozdíl Trabant - wartburg už kvůli rodílnému chlazení [nunici] (3.5.2019 15:28:15)
Roadrunner já dávám kvůli nižším emisím olej 1:100 a ani nezakouří! [Klouzec] (3.5.2019 12:48:58)
Až budu chtít laborovat s emisemi dvoutaktní, Sednu na čtyřtakt 😁 [Kosťa] (3.5.2019 7:39:45)
Pokud chcete laborovat s emisema dvoutaktu, tak naředit 1:50 a více a použít LSU 4.9 určenou pro DIESEL, ano diesel :) Má trochu jinak provedeny vstupní otvory tak, aby byly před přímým zásahem sračkama z výfukového portu chráněné. Není to bůhví co, ale je t oo kousek lepší. Jinak životnost klasické LSU 4.9 je v normálním dvoutaktu cca 20 - 50 mth. Záleží samozřejmě na otáčkách zátěži a množství oleje. Je vhodné ji pak umístit vetrikálně na svod, tj bez klasického sklonu. [Roadrunner] (3.5.2019 7:32:56)
jojo, tak si to pamatuju. Limit HC byl 2000 a já měl kolem 1600 (1:40 M2T); ale kromě této hodnoty v porovnání se čtyřtaktama z 60. let to vůbec nebylo špatné. [Kosťa] (3.5.2019 6:59:52)
výpis ME wartburg 353.1
otáčky 1030
předstih 22
obsah CO 3,340
obsah HC 1643
obsah CO2 9,80
obsah 02 4,38
lambda 1,007
[krf] (3.5.2019 6:04:18)
Já jsem byl několikrát na emisích s Wartburgem. Sondu to nespálilo, ale totálně to zasralo predfiltr částic. No co, HC byly neuvěřitelně, zbytek tak nějak v intencích doby.mozna někde vyhrabu tu růžovou knížečku na emise, zkusím to. [Kosťa] (3.5.2019 5:15:13)
Neměřil, v motoškole nás učili, že nespálený olej ze směsi zničí lambda sondu. Rád bych to přesto zkusil, ale odrazuje mě cena širokopásmové sondy.
Nicméně některé japonské 2T motorky prý lambda sondu měly.
[grošák] (3.5.2019 0:23:47)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 17.4.2024 19:42:28