Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 28, poslední: 25.6.2019 19:09:1166942.Veteráni
Namontoval jsem převodovku 634 do kulatého motoru, mám 13 z předlohovou hřídel a výstupní kolečko z 638. Na kolečku se musí obrousit nálitek a i cca. milimetr ozubení. To si poradím. Převodovka řadí dobře, vidličky mají vůli.

Ale jak namontuji spojkový poloautomat bez toho abych vývodové kolečko z 638 zkracoval ? Nebo jak se to řeší ?
Delší dobu řeším stejný problém. Potřebuji převodovku do 361. V každé diskuzi je milion názorů od stavu, že to jde systémem nasypu dovnitř a jedu až po šílené úpravy. Odzkoušenou a hlavně kvalitní variantou je tato: https://www.fichtlkramek.cz/nahled/komplet_predovodka_panel.html žel doba dodání se stále odsouvá, poslední termín mám přelom 07/08. Našel jsem ještě toto: http://www.mvdily.cz/prevodovka-jawa-634-a-california Mám i califa, takže klidně koupím do foroty, problémem zůstává jem 4-kové kolo, snad jde bez úpravy z 640. Má někdo ale reference hlavně o kvalitě? Ty 3 litry+kolo mne nijak nebolí, nechci už ale pokud možno ze zdravotních důvodů a z důvodů "jetosti" karterů znova půlit. Prostě život je krátkej a rád bych si ještě na konci prázdnin sjel :-) [pavel56] (25.6.2019 19:09:11)
Já na panelkový motor použil normálně panelkový poloautomat a nic jsem nepodkládal, prostě to pasovalo. Řadící hřídel i vačka zůstala panelková a jak píšu, jedinou úpravou bylo olíznutí osazení na náboji směrem od ložiska. Použilo se ploché 17z sekundární kolo s příložkou. Jinak nic, vše jak prdel na hrnec. [longr] (16.5.2019 13:19:02)
Edward-Napiš potom jak to pasovalo, podle mě to určitě pasovat nebude. [jawa354] (16.5.2019 13:05:54)
No zrovna v motoru 362 jsem viděl kývačkový poloautomat :-) ,ale zde to chápu, kartery jsou na to již upravené:-) https://varmuzika.rajce.idnes.cz/Jawa_350_362#P1010253.jpg
Jak píšu, půjčím si ten panelkový a uvidím co je potřeba.
[edward] (15.5.2019 22:11:51)
montáž spojk.poloautomatu byla už v 70. létech vyřešena u Califa... panelkový spojk.poloautomat podložen 3 podložkami o síle cca 3-4mm a vačka na výstupu měla jiné- větší vyhnutí (oproti klasické panelkové) tak, aby sedla do vypínací páčky poloautomatu.. žádná kosmická technologie..:-) [tony] (15.5.2019 20:00:02)
Také bych řekl, že hřídel by měla by být stejně dlouhá... Panelkový poloautomat si půjčím, to bude nejlepší a pak se rozhodnu co dál. [edward] (15.5.2019 14:50:03)
Radici hridel je naprosto stejna, a panelkovy poloautomat je jako celek zamenny s kyvackovym.

Mam 250ku rok 59, jeste "stare" kartery lite do pisku, dal jsem tam panelkovy poloauomat z duvodu vymackani puvodniho, sedel naprosto presne bez nutnosti cokoli upravovat.
[Krizoň IV.] (15.5.2019 8:11:07)
Zjistíš to velice jednoduše, pokud nasadíš panelkový poloautomat a bude moc daleko od panelkové vačky tak to prostě nepasuje, myslím že to dělá asi 10 mm, plechová vačka bude prostě utopená vůči poloautomatu. Mám dva motory typu 354, jeden má ale spínač neutrálu na dva šroubky jako ty a nevím jestli vůbec na tento motor půjde napasovat panelkový poloautomat, pak mám druhý motor a ten má spínač neutrálu šroubovaný zvenku na závit a na tento motor pasuje panelkový poloautomat vpohodě [jawa354] (14.5.2019 22:55:33)
V prvních panelkách ale také byly poloautomay typu Kývačka, že by se tedy měnila i hřídel ? O kolik je tato řadící hřídel delší, nemá to někdo již změřené ? [edward] (14.5.2019 21:08:14)
Edward-ten spojkový poloautomat z panelky ti nebude pasovat pokud nevyměníš i řadicí hřídel vačky, ta tvoje hřídel je kratší než z panelky proto ti nestačí vyměnit jen poloautomat [jawa354] (14.5.2019 19:59:38)
OK, díky za rady všem. Zkusím tedy ještě sehnat spojkový poloautomat z Panelky, abych ten kývačkový nemusel ničit a prodlužovat hřídel vačky. [edward] (14.5.2019 18:02:30)
Edward-spojkovou tyčinku vždy utěsňuji guferem 5-16-7, první tam dám kolečko filcu a potom tam dám gufero, musíš ale na gufero na venkovní obvod nalepit třeba černou elektrikářskou pásku stačí tenký proužek na sílu gufera jednou dokola, nejde totiž koupit přesné gufero do otvoru, mám to tak asi na dvou motorech a za tři roky mi to ani nekáplo, musíš mít ovšem dobrou tyčinku bez vyběhaných drážek. [jawa354] (14.5.2019 13:12:02)
Mám převodovku z 634 v panelce a poloautomat z panelky a trochu jsem ho podkládal. Myslím, že jsem pod poloautomat dával dvě podložky. [Martin350] (13.5.2019 22:46:25)
Jo ty tam mas kejvackovej poloautomat ... mam pocit ze se rikalo ze panelkovej sedne bez problemu a bez uprav, protoze se na vacce muze o kousek posunout, zatimco kejvackovej se z toho duvodu musi podkladat. [Krizoň IV.] (13.5.2019 22:33:40)
Nově zjištěné skutečnosti -
u vývodového kolečka bude skutečně stačit obrousit jen jeho límec a již i sedí vůči předlohové hřídeli. Závada byla v tom, že těsnící zátka pro spojkovou tyčku byla moc zaražená v jeho vnitřku a opírala se tak o hlavní hřídel.
foto po opravě https://milankrejci.rajce.idnes.cz/predlohova_hridel_634#WP_20190513_13_53_51_Pro.jpg

Spojkový poloautomat - prosím uživatele jawa354 podívej se zde na můj případ https://milankrejci.rajce.idnes.cz/predlohova_hridel_634#WP_20190513_13_51_49_Pro.jpg https://milankrejci.rajce.idnes.cz/predlohova_hridel_634#WP_20190513_13_51_59_Pro.jpg děkuji
[edward] (13.5.2019 14:13:48)
jawa354 - výstupuní kolečko mám správného typu tedy i průměru ! 638 pro 13 zubovou předlohu, tu mám také. S tím problém žádný není.(tedy je jen v tom, že předloha je utopená o 3mm vůči výstupnímu kolu, proto bych rád aby mi někdo změřil originál, viz. obrázek v dolním příspěvku) Výstupní kolo chci brousit ze strany vývodové hřídele protože nejdou zavřít kartery a přijde mi málo ubrousit jen ten límec. Brousit zuby nechci po obvodě kolečka :-)
Jen o dva milimetry ubrousit závit ? Jak jsi vyřešil těsnění kolem spojkové tyčky ? Pak zajíždí hřídel spojkového automatu dovnitř kolečka, zkracoval jsi hlavní hřídel ?
[edward] (13.5.2019 13:32:49)
to Edward: Nechápu proč brousíš ozubení, pokud ti nepasuje na 13 z. předlohu tak máš jiné kolečko. Broušením zubů jsi poškodíš povrchovou úpravu kolečka a zuby budou náchylné na ulomení. Výstupní kolečka jsou dva druhy se stejným počtem zubů (19) jen se liší v průměru. Podkládání spojkového poloautomatu je blbost, stačí ubrousit asi jen o 2mm výstupní kolečko u závitu, aspoň tak jsem to dělal já a vpohodě poloautomat funguje. [jawa354] (13.5.2019 8:17:17)
abych se přesněji vyjádřil, tato délka na předlohové hřídeli 634 mi zajímá
https://milankrejci.rajce.idnes.cz/predlohova_hridel_634#634.jpg
[edward] (12.5.2019 21:36:35)
Jednalo se mi o poloautomat, protože kolečko 638-640 i 634 má delší výstupní hřídel o 10mm. Ale to už jsem vyřešil. Poloautomat se vypodloží dvěma distančními sloupky o výšce 10mm, nejspodnější část se uřízne a udělá L profil s dírou o celkové výšce 10mm a ten se k automatu přivaří, pak půjde v pohodě nasadit pravý dekl, aniž by se musel vyřezávat v dolní části. Hřídel co ovládá vačku se také musí prodloužit o 10mm, jinak nepůjde seřídit poloautomatické vypínání spojky.

Ještě bych se zeptal jak dlouhé má mít drážkování předlohová hřídel do motoru 634 ??? Ta moje má drážkování dlouhé 61 mm. Což se mi moc nelíbí, raději bych chtěl 63 až 64. Doufám, že jsem nekoupil nějaký zmetek. Funguje mi řazení 1 i 4, vidličky mají vůli, ale nelíbí se mi, že předlohová hřídel je utopená vůči výstupnímu kolu skoro o 3mm. Když dám podložku pod kolo první rychlosti, tak mi nejde dořadit 1. Takže buď je vadná hřídel, má kratší ozubení, nebo se budu muset smířit s tím, že dám vymezovací podložku na druhý konec a spokojím se s tím schodem... Škoda, že nejde dát podložka dovnitř kola 1 rychlosti, pak by to bylo dokonalé.
[edward] (12.5.2019 21:21:44)
Převodovka 634 v panelkových karterech, jen olíznutý límec na kolečku a použito ploché kolečko z 639 s rozpěrkou. Vše sedí bez podkládání. [longr] (12.5.2019 9:17:40)
edward: Bohužel starší fotku nemám a teď je to napůl rozebraný... [grošák] (10.5.2019 19:48:42)
Nebudu, chci to udělat stejně. Též použiju ploché kolečko a pod něj dám rozpěrnou trubku. Kolo s nábojem 634 a 638 má stejnou délku výstupní hřídele Jen řeším ten spojkový automat. Nebyla by fotka grošáku ? [edward] (10.5.2019 6:48:50)
Já v 592 mám komplet převodovku 634 a soustružil jsem jen límec výstupního kolečka. Použil jsem ploché kolečko sekundáru a je to cajk. Nějak nerozumím tomu podkládání, pokud je ten výstupní pastorek moc dlouhý, nebudeš mít pak vyosená řetězová kola? [grošák] (9.5.2019 23:18:16)
12 zubů, sypu si popel na hlavu :-) [edward] (9.5.2019 22:17:06)
14 zubu predlohu ? to existuje ? [Krizoň IV.] (9.5.2019 22:09:42)
Mám také kejvačkový poloautomat, ale vypodložení mi vychází snad na 10mm, jak potom půjde zadeklovat motor ? Vyzkouším, případně dám ještě fotku. Tak to znamená prodloužit i ovládací hřídel vačky... Upravovat kolečko tím že prodloužím drážkování a závit je nad moje síly a když to dám firmě tak to bude minimálně 2k. Zkouším proto jít cestou podložení řetězového kolečka typu 638 distančním pouzdrem cca. 21,5 mm. Nebo to vzdát a dát 14 zubovou předlohu a tuningové kolečko, to je ale ta poslední cesta... [edward] (9.5.2019 21:49:42)
já jsem dal automat 638 a lehce kraje automatu ubrousil, fungovalo to perfektně, samozřejmě jednička byla dolů...
(Ta 13ti zub. předloha je již jiná dimenze, uvidíš....)
[Mira76] (9.5.2019 20:51:33)
já jsem dal kejvačkový poloautomat a podložil ho, aby se neopíral o náboj [maspe] (9.5.2019 19:23:22)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,047 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.3.2024 0:22:22