Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 15, poslední: 28.5.2019 9:01:3366980.Informace
Podle čeho odhadnout dobu nutnou pro udělání GO motoru 350/638? Motor byl hlučnější od počátku, stále je ochotný se vytáčet do 5000rpm, jezdí se sekundárním pastorkem 15z.(vozil sajdu), nové válce a písty dostal po 50tkm jinak nic, olej do oilmasteru používám stále stejný.
Kosťa: Větší pravděpodobnost ovšem je, že se kousne ten nově zgenerálkovanej motor, než ten vylítanej :-) [Montgomeryx] (28.5.2019 9:01:33)
to je o přístupu a nátuře. V tom co píšeš není nic co bych viděl jako důvod ke GO; základní poučka automechanika říká, neopravuj něco, co není rozbité. Na druhou stranu motorku máme většinou pro radost a já fakt nerad jezdím s hlodajícím červíkem, jestli se z projížďky vrátím, nebo se to za nejbližší zatáčkou vysype. Motorka je na první pokus a zadřenej motor v náklonu ve stovce dokáže zabít. Takže, pokud se bojíš, i když to nic nedělá, tak bych dojezdil sezónu a přes zimu to udělal. Práce je to tak na pět, šest hodin. A pokud motorka jede a ty se ptáš, protože jsi si v příručce přečetl "GO po 35 tkm", tak na to se vyser a s úsměvem jezdi. Popřípadě nech někoho ať to zkoukne, mezi "nic" a "GO" je spousta odstínů šedi :-) [Kosťa] (26.5.2019 6:58:52)
... bez komprese to jede, jen to vic zere [čondra] (24.5.2019 17:59:11)
Dobu do GO kliky nelze odhadnout, dokud nezačne být potřeba. Jedna klikovka mi vydržela 25 tis km, druhá je po 80 tis ještě dobrá. Výbrus dělat, až to půjde špatně nastartovat a volnoběh těžko seřítit. V otáčkách to jede dobře i s válcema bez komprese. [Deadman] (24.5.2019 9:32:24)
Ota mel asi supersmulu. Ale kvuli unavovymu lomu se nedela preventivni GO. Jak to popsal Kuba, a u dvouvalce se GO da ocekavat mezi 50 a 100 tkm. Napr muj motor vydrzel 15 tkm do zadreni stredovyho loziska, mozna to neco vypovida o uzivateli... [Endy] (24.5.2019 7:02:03)
Prasklý čep jsem ještě na vlastní oči neviděl. ale už jsem zažil, že se volně otáčel v setrvačníku.. [ED250] (23.5.2019 14:26:39)
Obecně pokud to funguje, tak se v tom nehrabej. Leda by šel výkon už citelně dolů, nebo tam znatelně nebylo něco v pořádku. [Montgomeryx] (23.5.2019 14:05:27)
Na Malou skálu jsem bohužel nejel i kvůli tomu, že jsem dodělával externí mazání středového ložiska zvětšoval mazací kanály. Na 634 jsem to středové ložisko měl taky KO. Tak doufám že to bude fungovat, nerad bych dopadl stejně. K původnímu dotazu, pokud chceš posoudit stav motoru, můžeš se podívat na stav kulisy (zda nejsou vydřené drážky v bočních plechách), případně pokud shodíš válce a písty můžes zkusit vůli v ojnicích. Pak bych ještě zkusil vůli spojkového koše (velká vůle dělá vibrace), zkusil přitlačit primární řetěz ke karteru (nesmí jít), zkontroloval stav lamel a vnitřního koše (pokud máš hliníkový tak zejména stav ozubení). [grošák] (23.5.2019 13:58:31)
Ota: vítej v klubu, i když u mě to byl jednoválec https://z477.rajce.idnes.cz/ukrouceny_cep
Kdyby měla 350 zápalko na levé straně kliky, tak bys na levý válec dojel možná až domů :)
[T. A. Jawettsson] (23.5.2019 13:54:26)
Jin: Fotky sem pak určitě hodím, ale ještě ani nemám stroj doma a hned tak se k rozebírání nedostanu.
Podle mě se nejspíš zadřelo středový ložisko a následkem toho se středovej čep buď nějak protočil v setrváku nebo prasknul. Anebo to byla skrytá vada materiálu středovýho čepu a únavovej lom.
[Ota] (23.5.2019 13:24:03)
Ota: dej jsem pak foto kliky, to by mě zajímalo. [Jin] (23.5.2019 12:56:06)
Já jsem to poznal o víkendu cestou na motosraz na Malé Skále tak, že motor najednou dostal hlubší zvuk, než by odpovídalo otáčkám, a cca. po ujetí dalších 2 km začal ztrácet do kopce tah, a po podřazení úplně zhasnul. Nastartovat se už nepodařilo, nebyla jiskra. Nejdříve jsem podezříval vadný spínač od VAPE, příčinou byl ovšem prasklý klikový hřídel někde uprostřed. Při prošlapávání běhá pouze levý píst a pravý stojí. Naopak šroubem vačky lze točit pouze pravým pístem. Žádný pazvuky se z toho jinak neozývaly, motor byl velmi tichý, jen bylo znát, že výkon je již nižší (oproti nedávno zgenerálkovanému motoru v 639). V okamžiku poruchy měl motor najeto cca. 48000 km, a to jak na klice, tak na válcích. [Ota] (23.5.2019 12:46:46)
Měl jsem tu na opravu kliku z 638 (prasklá klec u jednoho středového ložiska) - dle majitele měl motor tuším kolem 80 000Km a ojnicím nic nebylo. Byly v kondici. Na přání majitele se vracely zpět. [ED250] (23.5.2019 12:41:05)
Kuba z Neve: Ono v tom nemusi nutne zacit nezdrave mlatit, Ota by mohl vypravet jak jel z Maly Skaly domu (: [Krizoň IV.] (23.5.2019 12:27:58)
Jestli se nechystáš na nějakou velkou zahraniční cestu a jezdíš jen po Čechách, tak bych se na to preventivně vykašlal a jezdil dokud v tom nezačne nezdravě mlátit. [Kuba z Neve] (23.5.2019 12:16:07)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (7), 0,078 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 26.4.2024 17:26:40