Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 20, poslední: 28.5.2021 9:28:2067125.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Ahoj, mám dotaz ohledně převodovky na MZ 250, při rychlejším řazení nahoru, když nenechám úplně spadnou otáčky tak škrtají zuby, prostě takové to "křupnutí". Olej mám mogul 80W-90. Napadlo mě zkusit tam dát nějaký aditivum do převodovek, nebo takový podobný sajrajty co mají údajně zlepšit odolnost koleček atd...Nemáte s tím někdo zkušenost?
Mám ještě Mz 150 a tam to řadí naprosto hladce bez problémů a bez chroupání i v případě že po městě střílim kvalty jak pilot :-D
Díky za případné tipy
-MOGUL 80W - převodový. Mám objednán ten Motul TransOil 10W-40, tak napíšu. Kamarád ho v JAWĚ zkoušel a nic - žádný pozorovatelný rozdíl. Někde jsem četl, že MZ 150 a 250/1 je sakra rozdíl, 150 je živá/točivá, skvěle řadí. 250 naopak silná odspodu a nerada vysoké otáčky. Někde na webu se píše i o její údajně poddimenzované převodovce oproti 150-ce, takže při nešetrném zacházení a vytáčení/honění na 250/1 odejde dřív. 1 SIMSONISTA/automechanik mi radil(ví že kluci ty MZty honily jak prasata a bez servisu co to jen šlo..) jezdit kolem 3,5 tis.ot a prý vydrží a bude fajn spotřeba. Občas si vzpomenu..
Čím ji mám déle, tím víc se mi zdá, že vibruje víc a víc už od 4,5 tis.ot a 5 tis. je skoro peklo, tak jí už tak moc nenakládám a když, tak jen na chvilky. Při řazení v nižších otáčkách nepozoruju žádné rány (odborná literatura k MZ hovoří o zpětných odrazech řadícího ústrojí), ale v točkách při honem řazení bohužel občas jevy co být nemají. Bohužel díly do převodovek už dlouho jsou jen druhovýroba, tak i motor po GO nemusí být použitím druhovýr.dílů jak má (problém nekvalitní druhovýroby je znám).
[em74] (28.5.2021 9:28:20)
Ahoj. Mám MZ 251 r.v.1989, najeto 32 tis.km bez GO (já najel 8 tis.km)
Řazení - zpočátku mi vadilo jen problém najít neutrál, později mi zkušenější poradily hledat jej pokud možno ještě v pohybu. Jinak jsem problémy s řazením nemíval, chovajíc se jak v autoškole (neb jsem motorku pořídil po ní a nechtěl nějak rychle řadit). Jinak čím déle ji mám, tím víc se snažím taky řadit šetrně, nespěchat a dát pauzu min.1,5s po zmáčknutí spojky (přiznávám ve městě při rozjezdu v koloně z křižovatek to úplně nedodržuju). Ač mám volnoběh správně seřízen (kamarád zkušený JAWAŘ ve finále loni doladil nastavení karb.dle zvuku), tak je u MZ 251 problém (u mojí rozhodně), že otáčky po zmáčknutí spojky (tu mi taky nastavoval..ale jen jemné doladění) padají moc pomalu, že s tím ani on jako JAWAŘ (má několik JAW) nebyl spokojen, prý asi někde přisává pod guferem (od r.1989 org.nepůlený motor - no výkon už nemá, tlaky taky ne jak nový).
Největší tlak řadit rychle je při vytočení 4ky a snaze zařadit 5ku dost rychle, aby motorka neztratila ny rychlosti 5 nebo 10 km/h, neb 5ka je při orig.21zub sekundáru rel.těžká při nižších rychlostech, popř. při jízdě do mír.stoupání/proti větru apod., prostě nechci kvůli vibracím točit 4ku nad 4,5-5 tis. ot. a řadit 5ku takto brzo je na hraně dostatku tahu po jejím zařazení (při zvýšených odporech - protivítr/lehké stoupání apod.).
Takže taky občas na ni spěchávám a většinou se podaří...ale pokud si pamatuju při vytočení k 5 tis., nebo víc, při snaze po vyspojkování ji tam hned kopnout - dochází k onomu nehezkému zvuku z převodovky a to u mě dokonce i na nižší kvalty, ale né vždy. Proto ji tak moc netočím a řadím tak kolem / do 4,5 tis. ot., vím je to 2-takt měl by se točit.
Kdysi při jízdě s kamarádek -JAWA 640, spíš jsem ho pořád honil ač on prý nespěchal.., v kopcích jsem točil asi 3ku nad 5 tis.ot/min, kopnu 4ku a řacha! Taky mi dokonce asi 2x tehdy vypadl vytáčený kvalt (4 ka nebo 3ka..nejsem si jist),od té doby se mi to nestalo. Kupuju MOGUL 8
[em74] (28.5.2021 9:13:17)
On je mezi eMZetima převodovkama taky rozdíl, že jedna (myslím že 150) má primár řetězem a ta druhá (myim že 250) přes ozubený kola... To má na řazení taky vliv.... [Bubak] (26.7.2019 16:24:10)
Chápu i když moc ne tedy, ale každopádně je řeč o MZ ETZ 251 a ta má předepsaný SAE 80, jak jsem psal níž, zkoušel jsem tam Shell SAE 80, pak nějakej tuším Motul Gear nebo tak něco, pak klasiku PP80, a chodí to jako blázen, taky jsem si myslel že ta 250 řadí na hovno krz olej, tak jsem zkusil a řadí to furt stejně - spojka nová a motorka má 15 tis orig, když řadím s úctou ke stáří stroje tak je to v pohodě, ETZ 150 na to tak náchylná neni tam to cvaká samo. [Klouzec] (25.7.2019 22:06:17)
Klouzec zasa nepochopil... ja netvrdím že radím bežne bez spojky, ale v prípade poruchy vypínania spojky, viem s tým normálne ísť a núdzovo dojsť domov. [Milos634] (25.7.2019 21:44:37)
Miloši634: jasný řadit bez spojky v autě to ukazuje že jsem blbec a ty jsi nejlepší :D [Klouzec] (25.7.2019 21:35:16)
..muj prispevek, co tu nektere "experty" evidentne dojal k slzam, samozrejme souvisi s tim, ze v te motorce mas olej, ktery tam ma byt. eMZety jsem mel, ale uz si nevzpomenu, co jsem daval za prevodak - nikdy jsem ale nemel s razenim problem.... ..ani v nejmensim... [Bubak] (25.7.2019 10:38:48)
Souhlas s Milosom634, olej pro mokré spojky je opravdu nečekaně znát. I ta nejvyladěnější spojka jde s tímto olejem úplně jinak. Doporučuju. [Vomi] (25.7.2019 7:03:42)
Je to olejom. Mudrlantom čo tvrdia že sa "treba naučiť radiť" by som doprial moju spojku z 634. Ladil som ju dosť dlho aj radiť viem (dokonca aj na aute bez spojky, bez toho aby zachrčali zuby). Pomohol až olej určený na mokré spojky. [Milos634] (24.7.2019 19:37:21)
..syndrom line nohy - naucit se radit poradne.. :D [Bubak] (24.7.2019 12:41:31)
Leda pendrek, když je spojka dobrá a dobře seřízená chodí to na cokoliv, v jedný emzetě mám PP80, v druhý Shell SAE 80, do jedný jsem dával Motul transoil... Vždy záleží na stavu spojky a navíc u ETZ 250 která má ten debilní koš na klice, je to umění. [Klouzec] (23.7.2019 0:50:41)
Milos634: dík za tip na olej, zkusím. Předtím než jsem tam dal ten 80w-90 mogul tak tam byl pěknej sajrajt a byla ho tam tak půlka než má bejt, tak se to alespoň tímhle vypláchne a zkusím pak ten motul jestli se to trošku zlepší [Dráždič sršní] (22.7.2019 23:05:48)
Vyskúšaj iný olej, bude furt unášať spojka. Riešil som to isté na mojej 350/634 a kamoš na MZ 150 zasa nedokázal nájsť neutrál. Riešenie sa volá Motul TransOil 10W-40 (vyhovuje prevodovkám čo požadujú prevodový olej SAE 80). Po výmene za tento olej paráda... [Milos634] (22.7.2019 22:46:11)
Mais: no technika jízdy to být může, ale prostě když chci zařadit rychle, tak to nejde a jiná technika než čekat až spadnou otáčky a +- se vyrovnají s otáčkami co má následující kvalt asi není anebo jo?

StreetPunk: Myslíš proto aby rychleji padaly otáčky? To mě taky napadlo, ale zase se mi moc nelíbí když to potom na volnoběh sotva kejchá, to pro ten motor taky není úplně ideální ne?
[Dráždič sršní] (22.7.2019 21:53:20)
Sniž si volnoběh. [Street Punk] (22.7.2019 20:33:10)
Dráždič sršní:
add převodovka - nauč se řadit, není to nic těžkého, byly doby, kdy to uměl každý - říká se tomu technika jízdy
add opičí kapky máte grafy z brzdy? existuje kvalitní a nekvalitní pohonná hmota, v tom to celé je, sebelepší opičí kapky neudělají ze shit eurořepko tekutiny kvalitní palivo. Pokud je kvalitní palivo, tak to opičíma kapkama nevylepšíš, protože na to stejně nemáš nastavenej motor - musel by jsi si ho ještě dál ladit, ale kdyby tohle jsi to uměl, tak se neptáš na řazení. jediný opičí kapky, co mají smysl je v zimě, aby nezamrzala nafta...
[mais] (22.7.2019 18:34:33)
Klouzec: To mi někdo taky už říkal že má 250 poměrně nahovno převodovku, tak to asi tak bude :-/ To je teda bída, motor jede jak kráva a převodovka to docela zabíjí když musím čekat až spadnou otáčky aby to nechroupalo...

Venca_n: No ty sračky na kšeft právě myslím :D Většina asi stojí za houby, to je pravda, ale všecky rozhodně ne. Třeba takový Vif Benzin aditiv a nebo Protec do nafty funguje, to mám já i kamarádi co to používají ověřené... Ale s ničím jiným co by fungovalo zkušenost nemám
[Dráždič sršní] (22.7.2019 15:45:33)
Žádný "aditivum do převodovek" který může "zlepšit odolnost koleček" neexistuje.
Existujou různý sračky na kšeft, aby neználci a naivkové vysolili prachy.
Stejně jako přísady do paliva a motorovýho oleje - všchno jen podvod...
[Venca_n] (22.7.2019 15:29:24)
Jinak nějaký aditivum bych tam nelil. To může bejt spíš na škodu. Maximálně přímo převodový olej speciálně určený pro motory s mokrou spojkou. [Ota] (22.7.2019 13:26:26)
To je vlastnost těhle 250 ty nemají rády nešetrné řazení, 150 je úplně něco jinýho.. Jediná možnost je dát si na to pozor a řadit hezky. [Klouzec] (22.7.2019 12:35:07)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13