Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 16, poslední: 3.8.2019 17:01:0967148.všechno ostatní
Ahoj, chtěl bych se zeptat zkušených třiapůlařů na zkušenosti s laděním karburátoru. Motorka mi jede moc pěkně, ale všiml jsem si, že na plný plyn jede hůře než na méně plynu. Pokud na motorce jedu plný plyn přibližně ustálenou rychlostí a pomalu uberu, tak to má stejný efekt jako bych plyn přidal. Podle toho, co jsem si načetl, tak to značí chudou směs na plný plyn tj. hlavní tryska. Jenže natryskováno mám správně dle starších dotazů na verzi bez clonky. Hladinu v karburátoru jsem seřizoval dle zdejšího návodu. Sání mám standardní, filtr také. Kontroloval jsem přisávání falešného vzduchu, nic jsem nenašel. Výfuky standardní. Jediné, co je odchylkou od standardu je vysypaný tlumič pravého výfuku, ten už bude mít asi špatné přepážky - ale která osmička to vysypané nemá, že? Používá někdo větší hlavní trysku nebo tam bude chyba jinde? Moc velký výběr hlavních trysek tedy není.. Díky
Ota: fotku nemám, ale měl bych se k tomu dostat za cca 14 dní. Kdyžtak se mě připomeň přes vzkazy. [JohnyR] (3.8.2019 17:01:09)
Nejdriv zkontroluj, jestli muze motor dychat, takze prisun vzduchu. Pak teprv trysku. Jestli je to na fulgas, tak zacni vetsi. Obecne se to neladi zmenou velikosti o 10, ale o 5. Nicmene, to je zkusenost ze 4t Japonce.
Nejsnadnejs zjistis, ze to je mala hlavni tryska tak, ze vyndas nebo povysunes filtr. Pojede to asi blbe, ale cilem je vyzkouset, jestli se to na fulgas zlepsi nebo zhorsi. Kdyz zhorsi, je to mala tryska.
[re] (2.8.2019 15:48:41)
JohnyR:Fotku těch tvých vložek náhodou nemáš? [Ota] (31.7.2019 16:49:52)
[Pavel EC300]: Bohužel jsem motorku dával dohromady před cestou ze stádia rozpadu, takže jsem na tom moc nepojezdil a hlavně co jízda, to nějaká změna, protože dostat to z "pojízdného" stavu do stavu, kdy jsem si troufnul s tim vyrazit za hranice a zvládnout na tom sedět 12 hodin v kuse si vyžádalo opravu, seřízení nebo výměnu snad skoro všeho. Každopádně výfuky jsem vizuálně kontroloval zevnitř před montáží nových kroužků a nebylo to nijak zvlášť zacpané. Pochopitelně tam bylo olejové blátíčko, ale to je v každém výfuku 638. Je pravda, že se nebojím motorku točit a celou cestu jsem jel přes kilo furt, tak se možná mohl nějaký karbon uvolnit a něco ucpat. Rozeberu to a zjistím stav. Každopádně asi taky budu muset to tlumení výfuku předělat, protože s originálem nejsem spokojen ani trochu. [Vomi] (31.7.2019 16:02:44)
Ahoj, k laboraci z tryskou se už toho napsalo dost, ale k výfukům - teď jsem chtěl rozdělat a vyčistit ty mé, na 640, spíše z preventivních důvodů - a také jsem o kámen naboural koleno, tak jsem to musel porovnat.
Když jsem si nachystal nové těsnění, nářadí, tak jaké bylo moje překvapení, když jsem z výfuku vytáhl ne klasickou vložku, ale tuningový a dost minimalistický svařenec. Je to primitivní, přepážky tam jsou dvě, tvořeny plechem snad 8 mm, takže jsem to jen vypulíroval, složil a bylo. Přemýšlel jsem kdo to dělal... Moto jede skvěle nahoře i dole, respektive jsem moc spokojen, hlučnost je normální (nic jsem nepoznal) a spotřeba také. Takže já se bez těsnicích přepážek obejdu a asi je to náhodou, ale naladěno skvěle. :)
[JohnyR] (31.7.2019 15:16:40)
Vomi,

dělalo to předtím anebo je to nový jev? Jestli to "přišlo s časem", udělal bych předně inspekci výfuků - od kanálů po tlumiče, ty osmičkový jsou extra mizerný a náchylný na zarůstání. Teprve pak bych řešil zbytek.

Pavel
[Pavel EC300] (30.7.2019 19:48:08)
Polimu jsem psal už před časem, ale neozývá se. Takže si je budu muset vyrobit sám. Přepážky jsem měnil před cestou do Itálie, dával jsem více pertinaxů dle zdejších rad. Po zhruba 600km jsem si všiml větší hlučnosti a znatelně to ztratilo spodek. Během dalších 200km (bohužel už v Alpách) asi shořely i přepážky ve druhém výfuku a spodek umřel. Bylo to dost znát při rozjezdech a vracečky do kopce dvojka nezvládla rozmotat ani boha. Musel jsem za jedna. Přepážky mi nevydržely ani den :) Filtr byl taktéž nový a je čistý. Mám ještě jeden, zkusím vyměnit, ale je od stejného prodejce, kupoval jsem je zároveň. Karburátor mám originál starý jikov. Tu barvu svící na plný plyn se právě bojím zjišťovat, protože bych to nerad hvízdnul. Asi zkusím nejdříve tu větší trysku a uvidim. [Vomi] (30.7.2019 18:02:07)
když ubereš plyn a zrychlý to, tak dej o 10 větší trysku.

Daj se někde ty "poliho kroužky" do laufů sehnat?
[Kuba z Neve] (30.7.2019 16:25:25)
Typuju na chudou, nikoliv bohatou směs. Pokavaď by byla bohatá, po ubrání plynu má pak motor snahu ulejt se či poškubávat - jednak si strhneš palivo na stěnách sání prudkou změnou toku, jednak má benzín jistou setrvačnost oproti vzduchu. Vzduch uškrtíš, benzín ti ale ještě přes PT a částečně i VT poteče. To, co popisuješ, sedí přesně na chudou.

Každopádně koukni na svíčky, ty ti napoví. Projeď to pár km na plný, pak zhasnout (nenechat to brblat na jinčí režim), zastavit a kouknout.

Jak pravil longr, na průměr se nelze stopro spolehnout. A nejenže se dá tou jehlou průměr kalibrovat, dá se s ní i průměr trysky měřit (kam až zaleze do trysky, poznačit přibližnou polohu a pak to místo změřit, pro odhad stačí digi šuplera).

Copak je to za karb? Jikov starý/nový, replika, nějaká jinčí náhrada? U nových replik Jikovů (s JAWA nápisem na 638+ včetně) má zkušenost s nízkou hladinkou. Zkus jí kdyžtak případně aj mm přidat. Ještě jeden skromný tip je stav gufera pod zapalováním, tam také rád přisává.

Jinak stav výfuků hoooodně ovlivvňuje průběh toho motoru. Čím utěsněnejší vložky (díky Poli!), tím lepší spodek a lenivější vršek. A naopak. Míra mezi nima však není lineární, o něco lepší vršek znamená prakticky mrtvej spodek. Proto je lepší mít ty vložky v cajku, kor u osmičkového motoru, kde je každé hříbě v nižších otáčkách znát.
[Stíví (nepřihl)] (30.7.2019 16:09:13)
Nejdřív zkus vyměnit vzduchový filtr. Může být přicpaný a v důsledku toho bohatší směs. [Ota] (30.7.2019 12:42:17)
Môže to byť väčšia aj menšia tryska. Treba vyskúšať obohatiť aj ochudobniť. [Milos634] (30.7.2019 11:59:30)
A není to spíš naopak? Směs je bohatá, jakmile ubereš, tak směs ochudíš a moto jede líp? Bojuju se stejným problémem, akorát s karbem Mikuni... [Jin] (30.7.2019 11:00:03)
K těm tryskám - dobře se čistí/zvětšují zubařským rýpátkem na čištění kanálků [nunici] (30.7.2019 9:01:30)
Taky může být problém v tom, že dnes nejsou všechny trysky přesné. Někteří výrobci to vrtají bez kalibrace. [longr] (30.7.2019 8:41:50)
Stejný efekt může dělat i příliš velká tryska. Nejdřív bych ale zkoušel dát větší trysku a když se to nezmění, nebo ještě zhorší, tak bych zkusil o chlup menší, než tam je. Výfuky je důležité mít v pořádku těsnost přepážek, nejdůležitější mi přijde ta první a těsnost spoje koleno - výfuk. Jinak člověk ladí motor na nedefinovaný stav. [Zahradník] (30.7.2019 8:19:11)
Tak prostě zkus větší trysku.
V nouzi vezmi stejný rozměr, jako tam ted máš, a naklepni do díry jehlu na šití - je to hladký ocelový kužel, a trysku trošku zvětšíš.
[monty] (30.7.2019 7:29:56)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13