Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 6, poslední: 5.9.2019 19:20:1667206.Elektro
Ahoj,motorka přebíjí a už jsem z toho na palici.Vyměnil 3 regulátory,2 usměrnovače,komplet alternátor,uhlíky,spínačku,relé kontrolky dobíjení.Vyměnil jsem ukostřovací kabely snad od všeho a stále přebíjí.Poradíte ještě něco?
Ota: ještě přerušovač blinkrů a spínač zadní brzdy [maspe] (5.9.2019 19:20:16)
Jen poopravím krfa v tom, že na svorku D+ regulátoru jde napětí až po zapnutí klíčku (alternátor je natvrdo buzenej z baterky po zapnutí zapalování a nemá pomocnej usměrňovač pro napájení buzení, jako u auta) Právě na svorku D+ se dostává napětí dlouhou cestou přes svorkovnice pod nádrží, spínačku, chcípák a možná i něco dalšího, kde vlivem přechodových odporů napětí klesá o úbytky na těch přechoďácích. Motorka pak vlivem toho přebíjí, protože regulátor reguluje tak, aby na svorce D+ bylo cca. těch 14 V. Když změříš za chodu motoru napětí mezi svorkou D + na regulátoru a + pólem baterky, změříš tak vlastně úbytek napětí ve vedení. O tento úbytek ti pak motorka přebíjí. Takže musíš projít celou elektroistalaci a zredukovat v ní přechodovíé odpory, popř. ke svorce D+ na regulátoru natáhnout samostatnej drát rovnou od + pólu baterky přes spínací relátko, který sepne po zapnutí zapalování. [Ota] (1.9.2019 10:53:58)
svorka regulátoru gf je na buzení alternátoru a svorka d+ je opět + napětí akumulátoru, ale plné bez spínačky, tj vždy přítomno [krf] (29.8.2019 6:34:19)
vyměňovač jako v autoservisu :-)
když přebíjí, tak nebude závada v kontrolce, ve zdroji a usměrnění, ale v regulaci.
Regulátor dostává napětí ze sítě motocyklu, které "čte" proti kostře a podle toho posílá rotoru adekvátní proud do rotoru na buzení. Tj regulátor je bud vadný, nebo nečte ze sítě. Takže na regulátor musí jít po zapnutí klíčku na svorku 54 to samé napětí, co je na baterii a na svorce B- a obalu musí být kostra neboli - akumulátoru. Pokud tomu tak je a stále přebíjí, tak špatně reguluje
[krf] (29.8.2019 6:31:33)
Doporučuju prověřit dobrý kontakt pojistky v pojistkovém pouzdře. Častý problém. Raději pojistku rovnou vyměnit a kontakty očistit. Ty starý pojistkový pouzdra a pojistky stojej za pendrek. Asi vůbec nejlepší je, předělat to na klasickou nožovou pojistku. [Zahradník] (27.8.2019 15:32:06)
Ale no tak... Však je to ještě na této straně poradny. http://jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=67187 [Jad] (27.8.2019 13:59:18)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13