Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Náhraba za baterku. [Pierre](28.8.2019 11:13:53)
Příspěvků: 30, poslední: 7.9.2019 18:26:5967208.Veteráni
Pánové nevíte čím se nahrazuje baterka u 12 V Vape? Jawa 250 559.
Petan,tak nějak to předpokládám,dík za upřesnění. [Pierre] (7.9.2019 18:26:59)
Díky Petře za informaci. V tom kondenzátoru je baterie 11ks kondenzátorů 2G2, které jsou speciálně určeny jako v podstatě nouzový zdroj k odpálení airbagů, pokud by při havárce došlo k utržení baterie. Tak mně to bylo nějak divné, že by nebyly funkční a hned dva kusy. [Milan(OHC)] (6.9.2019 6:59:01)
Dík Milane, dokopal si mě k tomu, abych odhalil záhadu.
Nabil jsem 12V zdrojem kondenzátor a připojil žárovku 12V/4W.
Ta svítila 2s než zhasla. Druhý nový kondenzátor byl na tom líp tak o 0,5s. Tak jsem usoudil, že to v kondenzátoru nebude. Takže klakson z péráka ven, docela pakárna, když mám pod nádrží VAPE i s regulátorem a ke šroubu klaksonu se nedostanu jinak než sundat nádrž. Seřizovací šroub byl špatně nastavený, stačilo s klaksonem lehce klepnout a začal troubit. Otáčením předním a zadním šroubem je vidět i vzrůstající proud (1,9 až na max co mi dal zdroj 5A). Klakson troubí s kondenzátorem chraptivě, ale troubí i na volnoběh i se světly.
Pierre v klaksonu jsou izolační podložky pod levým šroubem (pravý je na to seřizování) a vevnitř na tento šroub je maticí chycené kabelové očko od cívky klaksonu. Pokud jsi tento šroubek preventivně utáhnul, mohlo se kabelové oko dotknout kostry. Klakson rozeber a uvidíš.
¨
[Petan69] (5.9.2019 22:36:13)
No já to připojil na baterku a klaxon ,je slyšet jak trochu sepne a potichu hučí. Dle toho usuzuji ,že bude zkrat v něm.Po sundání klaxonu hučet přestane, kostří to tedy přes držák. Otázka je kde, co se uvnitř může zkratovat?Snad najdu jiný na zkoušku a posunu se dál. Elektřina, není zrovna moje parketa. [Pierre] (5.9.2019 12:19:42)
Petan69: A to ti klekly oba dva?! Divné. Jen to klidně pošli na reklamaci. Pierre také frflal a problém byl někde jinde. [Milan(OHC)] (5.9.2019 7:09:27)
Pierre - taky jsem si objednal kondíky. A zkušenost dost podobná.
Klaxon na prví našlápnutí "tak nějak houkal" Udělal jsem pěknej držák na kondík a bylo po houkání. Kondík jsem nepatně přibrousil u montážních otvorů, takže mám po záruce. 24 tisíc mikro nemám čím změřit.
[Petan69] (4.9.2019 20:46:36)
Tak že opět jinak,zkrat je uvnitř klexonu. [Pierre] (4.9.2019 19:59:47)
Oto dík, ne zkrat to nevypadá, vše zkontrolováno. [Pierre] (4.9.2019 13:38:02)
Pokud nemáš někde zkrat, tak bude asi skutečně vadnej ten kondík a budeš ho muset reklamovat. [Ota] (4.9.2019 8:45:37)
Těžko říct. Používám obyč z elektra. Na 350 už 9 let a 10 tkm, na kalifu cca 4 a taky v poho. [longr] (4.9.2019 7:19:03)
Dnes přišel kondenzátor ,po namontování,perfektně fungovalo vše. Blinkry,světla ,klxon ostrý... Druhý start konec,motor běží, světla svítí slabě,klaxon nereaguje. Po připojení zkoušečky 12 V dobíjení funguje. Kde může být chyba? Je ten kondík takovej šmejd? [Pierre] (3.9.2019 19:24:13)
V Péráku mám VAPE bez baterky, houkačka nějakej zvuk vydává,klíček tam ani nemám, světla jsou furt zapnutý, vypínám tlačítkem na řídítkách.

Regulátor jsem dal do krabice na vercajk, a z baterkový mám velkou krabici na nářadí.
[monty] (30.8.2019 21:07:28)
Verdom> S 6V Vape pouzivam tuhle https://www.gme.cz/oloveny-akumulator-westinghouse-wa650-6v-5ah . Loni v lete jsem ji dal do motorky a od ty doby jsem na ni nesah. [Davy_] (30.8.2019 12:07:14)
Mám vyzkoušené Exide AGM, z řady Factory sealed a nebo Motobatt. Ani jedna z nich nechcipla kvůli vibracím. [Jeník] (30.8.2019 7:22:19)
Používám s vape klasické baterie s dolitým elektrolitem. Použít AGMkovou baterku pro UPSku nebo alarm jsem nezkoušel, přecejen jsou spíše pro statická zařízení a ne pro rozechvělou vibrační Jáwu. Nicméně jezdí na ně stále více lidí. Co máte za konkrétní a odzkoušené? Protože origo moto AGM, které jsou díky startéru naddimenzované jsou celkem za kotel. https://www.battery.cz/agm-motobaterie/ a těch do záložních zdrojů a alarmů je milion. https://olovene-baterie.heureka.cz/f:13902:57826;13903:13682/ [Verdom] (30.8.2019 7:00:24)
Prý se na kopnutí stačí vytvořit napětí, které rozepne relé. Ale já to nezkoušel... [Banjokid] (29.8.2019 21:38:55)
Nebude,páč kondenzátor není zdroj proudu jako aku a časem dojde k poklesu nakondenzovaného napětí. [skodna] (29.8.2019 20:18:38)
Ahoj, mám na své moto také VAPE s rozpínacím relátkem, bude relátko fungovat, pokud baterku nahradím kondenzátorem ? https://eshop.aev.cz/aev-0403 Děkuji [Sportkař] (29.8.2019 18:43:25)
No tak první zájem bylo ovládat moto bošákem, proto relé. No a když tam nebude funkční baterka, tak to přepnu a nemusím odnikud vytahovat žádnej drát. Nicméně nikomu to nenutím :)) [chlup] (28.8.2019 19:08:34)
chlup: To je přesně ono, jak to udělat složitě, když to jde jednoduše:-) Kdyby k tomu přepínači vedl z jedné strany modrý drát od Vape a z druhé drát na kostru, nemusí tam být žádné relé:-) [Jad] (28.8.2019 16:16:41)
Chlup: A využil jsi ho někdy? Já teda už několik let mám k Vape úplně mrtvou baterku a ani po zimě nemám s nastartováním přes relé problém. A kdyby jo nastal, stačí jen vytáhnout jeden konektor u cívky a jedeš. Přijde mi, že vzhledem k tomu jak často se stane, že relé nerozepne (mně nikdy), tak to nemá smysl se zabývat ještě nějakým skrytým dalším vypínačem... [Vladimír] (28.8.2019 16:15:29)
Jad - Funkční baterku nemusíš mít ani k rozpínacímu relé. Stačí před něj dát přepínač, kterým ho odpojíš pro nakopnutí, pak přepneš a již točící se vape vyrábějící proud rozpojí relé a moto ovládáš normálně bošákem. Mám to tak na třech strojích. Přepínač zepředu pod nádrží, takže ho ovládáš levou rukou při sezení na moto. Nebo ten přepínač nepřepneš a pro chcípnutí moto ho naopak při vytaženým bošáku přepneš do polohy k relé a motor zdechne. [chlup] (28.8.2019 15:52:47)
Tak už je na cestě ,uvidíme co ty blinkry. [Pierre] (28.8.2019 15:32:54)
Ano, VAPE má - pól připojený na rám motocyklu (kostru). [jelenl] (28.8.2019 15:22:57)
Jak je to s blinkry a provoz bez baterky (ale s kondenzátorem AEV 0403) nedokážu odpovědět :-/ Při nízkých otáčkách nebo volnoběhu si dokážu představit, že velký odběr proudu způsobí světla a ještě blinkry, ale to určitě pokryje baterie. Obávám, že uvedený kondenzátor stačit nebude (baterie má mnohonásobně větší kapacitu)...
Já jsem nedávno připojil PAva a vše bez problému svítí, ale blinkry nemám.
[jelenl] (28.8.2019 15:21:17)
Ještě jedna k věci, pro ujištění. Na kostru - ? [Pierre] (28.8.2019 14:52:19)
Dík za odkaz a informace,Předpokládám že s blinkry tedy nebude problém. [Pierre] (28.8.2019 14:48:17)
Odkaz na kondenzátor je správný, mám přesně tenhle zapojený s VAPE SZ-13 na motorce ČZ175/470 Sport a vše funguje bezproblémově už několik sezon. Důvod nahrazovat baterku tam rozhodně je. Např. klakson vytváří při troubení v síti velké napětové špičky, kondenzátor nebo akumulátor je schopný toto částečně filtrovat. Dále, zapojený kondenzátor také není rozhodně na škodu pro regulátor napětí z důvodu filtrace palubního napětí, které přichází ze statoru.
Uvedený kondenzátor stojí 327Kč a je navržený na změnu teplot a provoz ve vozidle (vibrace), takže bych nepřemýšlel tam dát obyčejný kondík za pár korun z elektra ;-) Dnes to VAPE stojí 6500 (+-) tak mě těch 327 korun navíc moc nevytrhne a rozhodně jsem si jistější, že mi VAPE bude správně fungovat... Někdo jezdí VAPE bez kondíku, já bych to nedělal...
[jelenl] (28.8.2019 14:29:42)
Kondenzátorem https://eshop.aev.cz/aev-0403 Ale jsou lidi, co na úkor jednoduchosti a účelnosti raději chtějí zachovat chcípací funkci bošáku a montují rozpínací relé. To se pak bez baterky neobejde. [Jad] (28.8.2019 11:54:13)
U motorky bez blinkru baterku vubec nepotrebujes, VAPE normalne funguje a sviti bez ni. Ergo, neni duvod ji necim nahrazovat. [Krizoň IV.] (28.8.2019 11:31:27)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13