Příspěvků: 11, poslední: 14.9.2019 21:23:0067236.Veteráni
Ahoj veteránisti.
Jawa 350 panelka. Zapaľovanie VAPE. Karburátor podľa predpisu. Voľnobeh ukážkový, akcelerácia ukážková. Takže trysky sú OK. Napriek tomu sa mi občas stáva, že motor pri jazde rýchlosťou cca 50km/h a na 4. začne vynechávať, tak na 2 sekundy. Akoby nedotekal benzín, resp. vypadla iskra na 2 sekundy, čím motor na 2 sekundy nepracuje. Benzín doteká, lebo stačí pridať plyn a motor ide excelentne za plynom. Výmenou karburátora závada odstránená. Čo sa upcháva na karburátore?
Ako som napísal prv, vymenil som karburátor a motor ide v pohode aj na 40-ku (po rovine). Viac krát odskúšané. Sviečky boli tehlovo hnedé, Zmes bola nastavená zrejme správne. Je mi jasné, že závada "nič-moc", ale išlo mi princíp. A chcel som si vypočuť názory skúsenejších. Ešte raz vďaka za Vaše príspevky. V každom prípade, Vaše odpovede budú osožné aj iným kolegom pri podobnom probléme. Nech sa darí.
[MV]
(14.9.2019 21:23:00)
To bych neřekl. Pak by spíš nešla za plynem než že by vynechávala skoro na volnoběh nebo v přechodu.
[longr]
(12.9.2019 12:25:46)
No a nemuze se sem tam ucpat necim tryska nebo kohoutek v nadrzi a motor udela pri jizde tu diru a chvilku vynecha.
[Standa2]
(12.9.2019 9:25:03)
No, rozhodne je divny, ze ti to dela 2s a pak prestane,to bych na zmenu parametru svicky netipoval.To spis to volny soupatko které se muze vibracemi premistovat.Kdybys mel ucpany prechodovy otvor, nejspis by to při urcite poloze soupatka vynechávalo podstatne delší dobu.Zvedni(spust)jehlu o 1zarez a uvidíš....
[El Fag]
(11.9.2019 12:49:29)
Jestliže se závada projevovala sporadicky, je možné hledat příčinu i v zapalování. Konkrétně teda svíčky. Mohou probíjet. Zvlášť, jestli je větší vzdálenost elektrod a když je chudá směs. Napětí nutné k přeskoku jiskry je v tom případě mnohem vyšší a svíčka, která není 100%OK probije. (probít může i něco jiného-fajka, cívka, kabel) Ve chvíli obohacení směsi (přidání plynu) je napětí na přeskok jiskry potřeba menší a jiskra opět spíše přeskočí mezi elektrodami, než někudy jinudy. Svíčka, která byla tepelně hodně namáhaná, také ztrácí izolační pevnost a může začít probíjet. Důvody tepelného přetížení svíček: nevhodná svíčka-tepelná hodnota, vysunuté jiskřiště, chudá směs vlivem malé trysky či nízko zavěšené jehly, příliš velký předstih. Jednou se mi stalo něco podobného. Mimochodem svíčky se mění nejen kvůli opalu elektrod. Ty se dají přihnout, ale kvůli tomu, že časem ztrácejí izolační pevnost a mohou začít probíjet. Vynechávání může naopak taky způsobovat vysoká bohatost směsi v daném režimu, kdy po delší jízdě v takovém režimu svíčka ztrácí samočistící schopnost a probije po vodivé vrstvě prouktů spalování na špičce izolátoru. Nemusí přitom vypadat zaolejovaná.
[Zahradník]
(11.9.2019 8:35:14)
Co: Zahradník, Plne súhlasím. Problém bol v tom, že mne sa závada prejavovala len sporadicky. Prešiel som aj 30 km v rôznych režimoch a motor nevynechával na 4-ke ani pri 40-ke. Potom sa závada prejavovala v priebehu3-5 km. Potom zasa bolo všetko OK a pod. Preto som mal podozrenie na upchávanie prechodového otvoru pred šupátkom. A vďaka za info.
[MV]
(10.9.2019 14:24:12)
Co se karburátoru týká, tak může být opotřebované šoupátko, vytlučená jehla a vytlučená šachta pro jehlu. Speciálně v tomhle režimu se ty vlivy nejvíc projevují. Čím hůř na tom karbec časem je, tím víc se rozšiřuje oblast, kdy to zlobí. Pokud je motor v pořádku, karburátor zcela v pořádku, dobře seřízený, a zapalování taky, tak motor 360 je hodný jako beránek a poslouchá i na 4 už téměř od volnoběhu.
[Zahradník]
(10.9.2019 11:20:56)
Ďakujem kolegovia za Vaše názory. Len tak mimochodom. Podradiť na trojku-to mi je jasné. Mne však išlo o princíp. Mal som na mysli upchatie tzv. prechodového otvoru na karburátore (malý otvor pod šupátkom). Išlo mi len o potvrdenie mojej domnienky. A Jawa 350/360 musí dať 50-ku (tachometrovú 60-ku)bez problémov. Zvlášť, keď na sekundári mám 15z koliečko a idem po rovine ako solo jazdec. A že sa nemýlim tej rýchlosti, potvrdzuje aj Dočkal v kapitole "Údržba, seřízení a opravy karburátoru". Citujem:"Sméšovací poměr pro běh naprázdno a pro oblast přechodustanovíme jízdni skouškou pri zařazení 4-ky ...u třistapadesátky pri rýchlosti 40-45 km/h". Motor má pracovať pravidelne bez sklonu k štyřdobému chodu a bez "díry" v prechodové oblasti.
[MV]
(9.9.2019 12:57:26)
Nejspíš špatně seřízený přechodový režim karburátoru, kdy se přestává uplatňovat volnoběžná tryska a začíná se uplatňovat tryska hlavní spolu s jehlou.
[Ota]
(9.9.2019 7:26:01)
Přesně.. :-)) Milane XJR je tak hodné, že potřebuje kvalt na víc. A o OHC ani nemluvě.. :-)
[ED250]
(8.9.2019 21:25:57)
Jet na 350 2-taktu 50 km/hod na čtverku? Co od toho čekáš? Ten motor se musí točit. To si můžu dovolit tak na půllitru nebo na pětku na XJR 1300. Prostě podřaď a neřeš hlouposti.
[Milan(OHC)]
(8.9.2019 18:59:33)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13