Příspěvků: 15, poslední: 30.12.2019 8:27:3967409.Veteráni
Zdravím, řeším radiální vůli spojkového koše na čz 175/477. Mezi spojkovým košem a ocelovým pouzdrem (rozpěrkou, válečkem) je příliš velká vůle, díky tomu pak celá spojká hází a motorka vibruje. Tento typ koše nemá bronzové pouzdro jak to bývá u některých jawek. Je to ocel-ocel. Spojkový koš má najeto pár tisíc kilometrů. Je to uloženka, další už se teď sehnat nedají a v replice se nedělají. Starší koše co jsem vyštrachal mají tu vůli ještě větší. Rád bych vymyslel jak tento koš upravit aby chodil jak má když je skoro nový. Napadlo mě otvor ve spojkovém koši nechat zvětšit a udělat do něj bronzové futro. Myslíte že by to fungovalo? Nebo jste to někdo vyřešili jinak? Budu rád za každý nápad nebo zkušenost. Díky.
[longr] Máš pravdu tohle řešení je jistota. Jawa to tak vymyslela a je to vyzkoušené. Nebudu zbytečně experimentovat. Ještě by se mi ta bronzová rozpěrka tepelnou roztažností sekla nebo tak něco. Mazací drážku tam určitě taky dodělám. Díky :-)
[camlik]
(30.12.2019 8:27:39)
Okopči to z jawy. Než furt něco měnit, udělej to tak, ať to vydrží. Bronzové pouzdro stačí tenké. Nemám koš po ruce, abych to změřil, ale počítám, že když se tam zevnitř ubere a vlisuje se tam futro, které se vystruží tak, aby mělo s rozpěrkou vůli (strojař bude vědět, jakou), bude to šlapat. do rozpěrky se dá udělat i mělká, spirálová mazací drážka. Buď ti ji tam mohou vybrousit oni, nebo si ji tam lehounce lízneš flexou. Ale pak musíš dobře srazit okraje, aby ti to to futro za jízdy "nepřestružilo" :)
[longr]
(29.12.2019 18:29:38)
To je moc zajímavý nápad, vyrobit rovnou celé bronzové pouzdro na přesný rozměr. Bylo by to určitě mnohem jednodušší na výrobu. Nejsem strojař tak tomu tak uplně nerozumím, jestli v tom není nějaký háček. Jak půjdu na dílnu za borcema co mi to budou dělat tak to určitě navrhnu jako variantu. I kdyby to bronzové pouzdro nemělo takovou životnost oproti ocelovému tak není problém nechat si jich natočit pár do zásoby a každou sezónu ho vyměnit. Je to práce na pár minut.
[camlik]
(28.12.2019 10:32:00)
A co udělat to rozpěrné pouzdro, co se nasazuje na hlavní hřídel, z bronzu? Nemuselo by se pak dělat bronzové futro do koše. Akorát, jestli by se nevymačkalo od dotahování spojkového koše na hřídel.
[Ota]
(28.12.2019 10:03:41)
A nebo udelat nova pouzdra. S nižši tvrdosti povrchu nez otvor v koši. A budeš měnit jen pouzdra.
[Sukin]
(27.12.2019 21:15:15)
Asi by stálo za to udělat do nového ocelového pouzdra (rozpěrky, válečku) i mazací drážku, aby se tam měl kudy dostávat olej.
[grošák]
(27.12.2019 17:05:34)
to bronzove pouzdro maj treba kose na soutezacich.
[Free]
(26.12.2019 21:49:01)
[Sukin] Vyvložkuju koš bronzovým futrem jak radil Longr. Problém originálního řešení je že to pouzdro je z tvrdšího materiálu než koš, takže se vydře koš a na pouzdru to nenechá žádnou stopu. Výměna poudra tomu nepomůže. Škoda že to neudělali naopak, při opotřebění by se vyměnilo pouzdro za pár korun a ne celý koš. Tohle fakt nedomysleli.
[camlik]
(26.12.2019 13:59:36)
Camlik: hmm zdá se že ve Strakonicích v rámci vývoje provedli downgrade. Tak uprava koše jak psali níže, nebo eliminovat vůli novým pouzdrem.
[Sukin]
(26.12.2019 12:21:50)
[Sukin] Přijde mi že u těchto hranatých zetek je tohle spíše pravidlem. Už jsem postupně měl snad 5 spojkových košů z toho dva nové i s novým pouzdrem a po najetí pár tisíc kilometrů měl zase vůli a házel. Samozřejmě pokaždé při výměně nový nevytahaný řetěz, vše v lajně se správnou broušenou podložkou. Říkám si jestli tyhle mizerně vyřešené koše - pouzdra nejsou hlavním důvodem proč jsou tyto motorky považovány za vibrátory. Jen jednou se mi sešly dobře tolerance a koš neměl vůli. Pak motorka jela naprosto perfektně, se závažíčky bez jakýchkoli znatelných vibrací. To už i japonci co máme doma vibrovaly víc. Bohužel mi tenhle koš po pár tisících prasknul ...
[camlik]
(25.12.2019 10:03:20)
Pár motorů už jsem udělal, ale tenhle problém jsem nikdy neřešil, není problém v zmetkovém pouzdru, když jsou na tom ostatní koše podobně.
[Sukin]
(24.12.2019 22:51:03)
U spojkových košů 356 a 450 jsem v životě neviděl bronzové pouzdro.
[kriz]
(24.12.2019 17:45:20)
Díky za rady. Představoval jsem si to jak píše Longr. Mám fakt pěkný neomačkaný koš tak bych ho rád zachránil. Když to neklapne zkusím sehnat starý koš a jen předělat pouzdro.
[camlik]
(24.12.2019 16:51:25)
Vyfrézovat a vlisovat tam futro, třeba z CuSn8. Přestružit a bude to jak lusk.
[longr]
(24.12.2019 0:44:21)
starý 450 měly stejnej koš, jen s bronzovým pouzdrem- tak bych hledal z 450 nebo 356,a udělal jen nový pouzdro
[monty]
(23.12.2019 23:16:25)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13