Příspěvků: 46, poslední: 27.1.2020 20:17:1667459.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Zdravím Vás všetkých,
Chcel by som Vás poprosiť o Vaše rady, prípadne tipy.
Plánujem kúpu jazdenej cestovnej moto. Štýl cca ako Honda Transalp. Nakoľko sa v týchto strojoch absolutne nevyznám obraciam sa na vás. Na jawe mám nabehaných cez 80000km po európe. Nakoľko už som starší a s manželkou, kývačka s pavom je nám malá a je to niekedy trápenie keď sa človek chce niekam zrýchlene presunúť. Mám 90kg, výška 174cm. Akú moto by Ste mi doporučili?
Díky moc za Vaše postrehy.
litrové Varadero. píšete pro dva a rychlé přesuny. TransApl 650 pro dva bude na přesuny nic moc. Varadero v pohodě zvládne polnačcku k vodě a lesní cestu zakempit. nakonec toho pávika za to můžete taky připojit.
[dejvV]
(27.1.2020 20:17:16)
bledemon: Jak jsem psal, chce se to posadit, tohle je více než orientační. Spousta motorek má předpružovací nastavení, které zde také není zohledněno. Navíc možnost přepákování taky třeba z V-Stroma udělá kozu pro dvoumetrové čahouny. A proč starší motorky? No je v nich méně hovadin a pocházejí z dob, kdy se méně šetřilo na materiálu. U aut je to podobný. "Nové" tříválcové motůrky s turbem a litrovým obsahem, pohánějící skoro dvoutunová auta, asi taky neučarovalo mnoho lidem a šetří si poctivá železa, dokud je kovošrot s Grétou nerozdělí... ;-)
[Verdom]
(27.1.2020 9:03:25)
vnitřní šev(kalhot) vede pouze ke kotníkům, ne až na zem (stejně ten web nepočítá s poklesem tlumičů)
Jak psal Deadman o stáří dovozů, tak má pravdu. Mě to překvapilo, ale i podle SDA se nyní z japonských ojetin vozí nejvíc ty nad 15let stáří. Přitom před lety převažovaly ty do 10let. Buď nastala doba "veteránů" nebo chudneme.
[bledemon]
(25.1.2020 9:51:17)
Ota: Ano, inseam je míněn rozkrok. Zkus měnit toto číslo směrem dolů a figura si začne u pozice ve stoje stoupat na špičky. ;-)
[Verdom]
(24.1.2020 13:42:02)
Verdom: Zajímavej program. Co znamená ten parametr "inseam"? V překladu je to něco, jako vnitřní šev? Má to snad být výška rozkroku jezdce od země?
[Ota]
(24.1.2020 8:25:37)
00: Tak výška není vše. Znám buchty co na zem dosáhnou a neměří tolik co jejich "řidiči" Je to i o proporcích. Existuje ergonomický náhled, jak budeš na tom vypadat a jak dosáhneš. Dají se nastavit své míry, je tam i přepnutí na centimetry ze stop a je tam databáze strojů. Nejlepší je si to zkusit, o tom žádná, ale nějakým základním vodítkem to být může. ;-) http://cycle-ergo.com/
[Verdom]
(22.1.2020 21:03:57)
Možná bych tady vypíchl výšku majitele- měřím podobně a myslím si, že pro dost cesťáků je tato výška už omezující- hlavně u GSa- taky samozřejmě záleží, kolik daný jedinec váží a kolik si moto pod váhou dřepne. Přicmrndnu se tedy s dotazem- při 174cm výšce a 70kg váze: v-strorm, transalp, tdm, tenere: jde mi především o došlápnutí v terénu, kdo je podobně veliký a s jakým typem nemá problém? Chtěl bych tenere, ale to bych si musel vlezt na skřipec.
[00]
(21.1.2020 10:12:20)
Velorex: Stavem tachometru bych se vůbec nezatěžoval. Kilometry které ti běžná dcestovní motorka dokáže při správné údržbě zvládnout s tím stejně skoro nikdo nenajede. A navíc já mám třeba na moto tachometr do 99 999,9km :-) A jinak viz Mais akorát bych možná radši kupoval na přímo přes inzerát(osobně). Projít motorku ideálně s někým kdo tomu rozumí. A při prvním podezření na cokoliv nebo jasném zalhání prodejce bych šel dál.
[Garfield]
(21.1.2020 8:47:21)
Jezdil jsem 350-640, Dominátora, Biga a ted GSo. Vždy jsem rád cestoval ve dvou a momentálně tohle splňuje jenom to GSo. Ten výkon je tam fakt znát. Biga jsem miloval, ale na dovolenou ve dvou s plnou bagáží to není, resp. oproti GSu je to prostě znát.
[Duke]
(20.1.2020 19:16:35)
[Deadman] A proto mají všechny dovozky bez ohledu na rok výroby 25-35 tis. U drzejších překupníků i méně. ;-)
[Verdom]
(20.1.2020 12:12:59)
Kontrola dle české databáze je na nic. Pokud tu motoku dovezl ze zahraničí někdo na kšeft, tak to bylo stočené a poskládané z čehokoliv po těžké bouračce už předtím než to poprvé vidělo českou STK.
Zachovalé stroje se nevyplatí dovážet, nedá se to tu prodat za víc než za kolik se prodávají třeba v Německu. Doveze se nejlevnější bouračka, s jejíž opravou se tam už ani nepočítá. Tady se to stočí, jedna šavle vymění za druhovýrobu, druhá srovná na lisu, křivé brejle se srovnají velkým pajcrem nebo lisem, aby to šlo složit. Křivý rám se nechá, však mírné štafle nevadí. Plasty se svaří/polepí nebo seženou jeté z podobného modelu, blinkry a podobná bižuterie z druhovýroby. Něco se přelakuje. A voila, máme tu krásnou nejetou zachovalou motorku. Na STK je pak vidět jen jak to před prodejem stáčeli 3 další majitelé v ČR, pokud nebyli dost chytří na to aby stáčeli před STK.
[Deadman]
(20.1.2020 9:18:25)
Nejjednodušší kontrola je počet ujetých kilometrů na STK. https://www.kontrolatachometru.cz/
Taky je dost podezřelé,pokud třeba deset let starý motocykl má najeto jen do 25 tisíc km a má víc jak tři majitele i když i tady mohou být vyjímky. Někdy se vyplatí kontaktovat předešlé majitele a poptat se.
[Pucfol]
(19.1.2020 20:38:25)
podvádí se totálně se vším - takže i motorky jsou se stočenými kilometry, po havárii vydávané jako nehavarované max padnuté ze stojánku, peče se na servis, ošulují se opravy... na co si dávat pozor? naprosto na všechno a stejně ti něco uteče.
Za mě první ochrana - kupovat jen u značkového prodejce, nebo u někoho, kdo už má takové jméno, že si nemůže dovolit ho ztratit
druhá ochrana - kompletní dokumentace - včetně ideálně papírů od technických kontrol
třetí ochrana - provést důkladnou předprodejní prohlídku
čtvrtá ochrana - jakmile se ti něco jenom trochu nezdá, pryč od toho, řeči typu to bude dolazeno, dořešeno atd platí jen dokud nezaplatíš
[mais]
(19.1.2020 19:53:04)
Ďakujem Vám za diskusiu. Mal by som ešte jednu otázku. U jazdených áut sa často riešia stočené km, ako je to s motorkami?,, stáčajú sa km aj na moto? Čo si treba na moto všímať?
[Velorex]
(19.1.2020 19:27:15)
Deadman: Akorát Deauville(jezdil jsem jak na 650 tak 700) je snad jediná cestovní motorka u které jsem při svých 190cm měl po 200km ruce vytahaný jak opice, brněly mě jak po stejný porci km na ČZ a do bočních kufrů se mi vlezl sotva batůžek s botama... Je to robustní, spolehlivá motorka, ale nějak mě nenapadá smysluplný využití pokud nemáš potřebu mít pod sebou velkou těžkou motorku se slabým motorem....přelézt z toho na XJ byla vždycky velká radost a kdyby jen na XJ, stejný pocit jsem měl když jsem z toho přelezl na SH150 :-)
[Garfield]
(19.1.2020 12:10:56)
Na tohle téma se popsalo kilometry papírů a co motorkář,to jiný názor,podle toho co dotyčný zrovna osedlává. Dost informací je na netu a informace je třeba třídit,proto bych mě zajímal hlavně názor cestovatele,který cestuje v páru. Ti jsou v menšině a taky je pravda,že jízda v jednom ,nebo ve dvou je něco jako "Nebe a dudy". Jaký zvolit motocykl?
Téma, které by vystačilo na samostatný článek, vlastně na celou knihu. Základní princip ale lze poměrně výrazně zjednodušit. Vybírej podle dvou základních kritérií: kam chceš jet (dostupnost náhradních dílů na tebou zvolenou motorku v dané lokalitě) a kudy chceš jet (silnice vs. off-road). Jestli toužíš po chopperu, ale chceš přejíždět saharské duny, nešpekuluj a sáhni po enduru.
Značka nehraje roli. Dnes už se špatné motorky nevyrábějí. Každý jenom trochu známý výrobce konstruuje dobré a spolehlivé motocykly. Jasně, někdo miluje Hondu, jiný BMW a další Harley-Davidson. Je to ale fakt jedno. Pokud jde o výrobce, o kterém jsi už někdy slyšel, a není to levná čínská kopie výše zmíněných značek, nemůže to být špatný stroj.
Všeobecně bychom to ještě mohli rozdělit na stroje nové, dejme tomu od roku 2003 (např. nové BMW GS), a stroje staré, tj. z minulého století (např. stará Jawa). Ty staré budeš opravovat často. Nicméně jsi-li zručný, zvládneš většinu oprav sám nebo s pomocí prachobyčejného kladiva, kleští a šroubováku. Náhradní díly musíš vozit s sebou, protože budou potřeba docela často. Pojedeš-li na stroji novém, nebudeš pravděpodobně řešit nic jiného než píchlou pneumatiku, jestli vůbec. Když už se ale něco na moderní motorce pokazí, stojí to za to. Veškeré systémy jsou řešeny tak složitě, že se bez profesionální pomoci nejspíš neobejdeš. Speciální šrouby, atypická řešení, počítačem řízené vstřikování a jiné machrovinky jsou totiž u těchto modelů samozřejmostí. Sáhni po tom, co je blíž tvému srdci. Jak na staré, tak na nové mašině se dá objet celý svět, jen to chce zvolit odpovídající přístup a taktiku.
https://travelbible.cz/cestovani-na-motorce/
https://www.harley-davidson.com/cz/cs/content/motorcycle-camping-tips.html
[Pucfol]
(18.1.2020 12:49:13)
BMW GS je akorat nepovedena kopie Suzuki DR 750 Big s motorem pro paprdy...
Kawasaki Versys ma kolega z prace a je s ni velmi spokojen. A co AfricaTwin?
[Wondrisak]
(18.1.2020 9:29:57)
Já mám Kawasaki Versys 650 a pro cestování je Ok. Podobna jak Honda Deauvil ( na vlastnosti) a origo kufry jsou odnímatelne. Do práce bez kufru, na vylet s kuframa. Dokupoval jsem akorát zadní plotnu na batuzek, ale jinak jsem spokojenej jak se spotrebou, tak i s jizdou. Dalnici v pohode zvlada a denne dam i 700 km kdyz je nutno. Do terenu je k nicemu, ale zvladne polni cesty.
[Kudry666]
(17.1.2020 20:35:36)
pises styl Transalp, tak proste transalpa, proc neco jako tr.. kdyz to muze byt tr...
[mais]
(17.1.2020 18:43:51)
Honda Deauville i celkem slušně vypadá, oproti těm ostatním v tomhle vláknu.
[70CB750]
(17.1.2020 13:42:49)
Jde-li jen o cestování a ne sport, zahrnul bych do výběru Hondu Deauville. Je pohodlná a má kardan, což je velká výhoda. Mazat řetěz po každém dešti je opruz. V kardanu stačí jednou za rok nebo 2 vyměnit olej, nemá žádnou údržbu, nedostává se do něj špína a pokud není od BMW, přežije motorku.
[Deadman]
(16.1.2020 22:31:44)
No Verdom už to nakousl. Takže to řeknu nahlas. Raději ségru v bordelu než bráchu na japonský motorce... :-) nevím co tady proti bmw všichni máte :-))) za 5000€ máš i u bmw dostatečný výběr...
Osobně sem vyzkoušel dost motorek (endur) a krom LC8 není moc motorek za které bych své gs vyměnil.
[Daliss]
(16.1.2020 21:53:10)
Tak za ty peníze už vybereš krom BMW asi vše, co tu padlo. Nejlepší je si to stejně jít osobně vyzkoušet, jak se ti na tom sedí/jezdí.
[jaw250]
(16.1.2020 20:52:00)
Jaw250. 5000€.
[Velorex]
(16.1.2020 20:00:01)
Hlavně nepíšeš kolik na to máš. Ten V-Strom by byl dobrá volba, je to univerzální a robustní moto, vydrží bez problémů 200 tkm.
Nicméně jestli jezdíš ve dvou a naložený, tak ti přijde za chvíli slabý, koukal bych po něčem, co má 800ccm+ BMW F800GS od r 2011, Tiger, BMW, litrový strom nebo Versys(ten i v 650ccm) atp...
[jaw250]
(16.1.2020 18:55:22)
passion: No co se týče zátahu, tak možná záleží i kus na kuse. U mě k finálnímu výběru dospěly taky Alp a Strom a právě Alp, se kterým jsem jezdil, mi přišel línější a hlavně ve dvou v kopcích to bylo takový tupý. Ono pokud si měl testovací jízdu na nějaké zdechlině, nemusí to být relevantní. Jinak souhlas s tím cos napsal. A k čemukoli v litru. Jako objem nenahradíš, známá pravda. Jen člověka až tolik nebaví lítat co chvíli k pumpě, ne že by si pořídil opici a neměl na banány, ale kolikrát je pumpa daleko a musí se měnit trasa jen kvůli dojezdům. Takže u mě i objem nádrže a dojezd hrál roli a Strom na nádrž ujel víc jak Alp. A kopnout si nižší kvalt před zatáčkou a přeprat kompresi na mokru u vyšších kubatur taky nic moc a musí se v tý kouli mezi ušima trochu přemýšlet. ;-) Takže testuj a šťastnou ruku ve výběru. A když vybereš blbě, prodáš a zkusíš něco jinýho. Nic není na věky. ;-)
[Verdom]
(16.1.2020 11:49:05)
Taky jsem nad něčím takovým uvažoval,teď mám stopku od doktorů..ale manželce připadá nejpohodlnější kývačka...
[nunici]
(16.1.2020 11:41:02)
p.s.: Jazdím dosť aj so svojou ľadvínkou a nesťažujem sa na výkon a ona na pohodlie. Predsa, predtým sa vozila so mnou len na jawe, bola so mnou aj na CFmototo a tvrdí, že Honda je vzadu pohodlnejšia, ako CF. TA700 stačí aj na predbiehanie vo dvojici. Jasné, nemá to cez tisíc ccm, chce to trochu rozumu, vypočítavosti a predvídať, nie len otočiť zápästím, ale plne postačuje do bežnej premávky aj na predbiehanie.
[passion]
(16.1.2020 11:15:45)
Na začiatku sorry za dlhší príspevok. Kto bude mať chuť, prečíta si ho.
Týmto rozhodovaním som prešiel vlani. V hľadáčiku som mal TDM900, v-strom650, versys650, transalp700 a CFmoto650MT. Vyskúšal som všetky s výnimkou Yamahy. Bol som pri nej, keď som obzeral Hondu, ale vôbec ma neoslovil jej dizajn, plus mi prišla veľmi mohutná a neohrabaná, čo ale vyvracajú jej užívatelia. Mne sa proste nepáčila hneď naživo na prvý pohľad, tak som ju ani neskúšal. Pre čo som sa nakoniec rozhodol, je vidno v mojom profile. Počas rôznych výletov som s priateľmi vystriedal mnoho typov motoriek mnoho kubatúr. Po tých skúsenostiach som vedel, že určite nechcem superšporta, nechcem čopra, možno by ďobol nejaký naháčik, alebo cafíčko, ale najviac ma oslovili nie ťažké cestovné endurá. Takže po poriadku, ako sa to vyvíjalo:
Po čítaní rôznych recenzií som sa rozhodol pre versysa. Jazdenky idú okolo 3tis€. Chcel som síce cestovné enduro, ale aj niečo na zábavu. To spĺňali popisy kawasaki na 100%. Našiel som jeden krásny celo-čierny cukrík s ABS a hneď na druhý deň som si dohodol stretko. Chalan bol veľmi ústretový, povysvetľoval čo a ako s motorkou a šli sme spolu na testovaciu jazdu. On na druhej moto. Hneď v úvode ma nepríjemne prekvapili dosť veľké vibrácie takmer v celom spektre otáčok a nad 4000ot sa začal z motora ozývať zvuk ako z pridierajúceho sa ložiska na nejakom obrovskom ventilátore. Dosť dlho som váhal, či ju kúpiť, bol som cez 200km od domu, motorka dizajnovo veľmi pekná, ako som sa na ňu pozeral som si nahováral, že to možno tak má byť, predsa sedím prvý krát na versyse. Našťastie zvíťazil zdravý rozum a nekúpil som ju. Potom mi svitlo, že kamarát má presne takú istú. Dohodol som sa s ním a šiel vyskúšať. Motorka dobúchaná z každej strany, nestará sa veľmi o ňu, ale motorček šiel ako víno, žiadne pazvuky, len čisto motorový zvuk. Ale vibrácie tam boli rovnaké. Ináč veľmi zábavná motorka, sadla mi na prvý raz. Žiadne vhodné v inzercii, čo by sa mi páčili a aj spomínané vibrácie, bol nakoniec dôvod, prečo som nakoniec nekúpil versysa.
Ďalšia bola CFmoto 650MT. Predáva sa za dobrý peniaz ako nová - cez 5tis eur ale aj s kuframi, padákmi, a obchoduje s tým bývalý spolužiak. Znovu som sa s ním dohodol a požičal mi predvádzačku na pol dňa na vozenie. SSSSuper vozenie a to s veľkým S. Je to kópia Versysa, čo sa týka motora aj podvozku. Motor sa mi zdal oveľa živší ako na Kawasaki a takmer bez vibrácii. Obrovské mínus - strašne to hrialo na gule. Bol to hlavný dôvod, prečo som jej nakoniec odolal. Ináč naozaj parádne vozenie. No a priznám sa, že aj trochu obavy, že je to čína. Aj keď naozaj Ssssuper čína.
Ako tretieho som testoval stromčeka. Tiež sa dá kúpiť niečo cez 3tis€. Má ho kamarát, čo sa chodíme spolu voziť, tak sme vymenili motorky. Takže dojmy. Motor pradie úplne nádherne. V celom spektre žiadne vibrácie a to doslova. Avšak nepríjemným prekvapením napriek papierovým údajom bol pre mňa jeho záťah. Prišiel mi až príliš lenivý. Trochu ožil v poslednom spektre otáčok, ale aj tak som čakal od neho trochu viac. Obratnosť a vozenie také neutrálne. Ako veľmi pohodlná motorka aj s dôkladnou ochranou jazdca proti vetru, ale proste ma jazdnými vlastnosťami vôbec nenadchol. Cítil som sa ako doma v gauči v obývačke a to som nechcel. Proste na pohodlné cestovania určite áno, ale na zábavu určite nie.
No a nakoniec som šiel skúsiť Transalpa, ktorého som ale vôbec nechcel. Nepáčil sa mi jeho dizajn, hlavne spredu, v diskusiách všade kritizujú, že má malý papierový výkon, len 5 kvalt, že chýba 6tka a tak ďalej. Lenže inzerát bol tak napísaný, že sa jedná o cukrík v perfektom stave a mal som to 20km, tak som dohodol stretko. Chalan, ináč dovozca motoriek veľmi príjemný. No a ako som zbadal motorku, nebola to že láska na prvý pohľad, ale fakt tá motorka vyzerá úplne inak naživo ako na fotkách. Proste sa mi začal Transalp páčiť aj dizajnovo. OK, ideme ho testnúť, čo dokáže jeho papierovo slabá 680ccm a chýbajúca 6ka. Vyjdem na hlavnú a že wauu. Motor ťahá úplne odspodu ako traktor a to riadne mohutne. Ťahá tak plynule v celom spektre otáčok, proste makáč. Akurát má nejaké tie vibrácie oproti Suzuki. Do zákrut padá úplne sám, podobne ako Versys, sedenie pohodlné, hneď sme sa vžili v jedno telo. Je rozhodnuté. Porátať peniaze, vyplatiť, požičať na prichádzajúci víkend prevozné značky a poriadne si ju užiť, kým budem čakať zo 3 týždne na naše úrady, kým vystavia slovenský rodný list. No a potom? Čo vám budem hovoriť. Kúpil som ju v septembri a tá nasledujúca jeseň bola hrozne krátka a zima je hrozne dlhá. Áno, neexistuje zima, len zle oblečený motorkár. Ale ja proste nemám to srdce ju vytiahnuť na solené cesty. No a chýbajúca 6tka pri presunoch? Chlapi, jedná sa o mýtus. Porovnali sme to s kamarátovým V-stromom a Transalp točí pri 130 na 5ke dokonca ešte asi o 150ot menej, ako V-strom na 6ke. Sekundárny prevod máme obaja fabrický. A cenovo vyjde väčšinou trochu viac ako V-strom v tom ročníku. Takže mám motorku, ktorú som na začiatku výberu zaradil úplne na samý koniec rebríčka.
Takže toľko k výberu. Mne nakoniec najviac sadol Transalp, ktorého som hneď na začiatku úplne vylúčil. V každom prípade neurobíš chybu, ak sa rozhodneš pre niektorú moto z uvedenej trojice Versys - V-strom - Transalp. Prípadne ak máš odvahu, tak ísť do CFmoto. Ďalej skvelou voľbou bude aj TDM, prípadne Varadero. A ešte - za mňa ak je možnosť výberu, tak určite s ABS. Sám ho nemám, ale mali ho Versys aj CFmoto. Odskúšal som si to a skvelá vec, ktorá nám bežným jazdcom určite pomôže.
[passion]
(16.1.2020 11:05:31)
Z mého pohledu vlastníka Transalpa 650: Jsem o fous nižší a dosáhnu celkem v pohodě. Nicméně pro tvé užívání je zbytečně moc offroudovej. Ideální motorka pro tebe je V-strom 650. Je to takový Transalp na silnice a ještě ho ve spoustu směrech překonává (tohle platí i při srovnání s Transalpem 700). V-strom je motorka perfektně ovladatelná, spolehlivá, s dostatečným výkonem a překvapivě nízkou spotřebou.
[Daryth]
(16.1.2020 7:22:55)
Tak mladej a tak odvážnej... Napsat že německá bramborová klasika je hnusná... Za to by tě na některých fórech polili dehtem a posypali peřím, pokud by tě rovnou nezadusili bramborou. ;-) Osobně beru trh slušně pestrý a každá motyka má svoje a to i ta brambora má něco do sebe. Těch 174 výšky bude možná i na toho Alpa limitní. Je v sedle o něco vyšší jak Strom tak určitě zkusit, ať se netrápíš. Pro terén by byl fajn, má dráťáky a je to víc enduro, ale pokud off nechceš, tak pro dva na silnici má slabší motor jak ten V-strom. U dvouhrnku a více určitě zůstaň, jednobuch na silniční cestování nic moc. Možná ještě Tiger od Triumpha by šel přidat do výběru, ale toho moc neznám.
[Verdom]
(16.1.2020 6:06:46)
Pokud jetou, tak zkus tu dvouválcovou Hondu 700/750.
Tu si nepořizujou zvětšovači penisů, nebude olítaná a má nízkou spotřebu.
Ale tvrdší podvozek, oproti 500X.
Dobrou ruku přeju. s.
[sc1971]
(15.1.2020 23:21:58)
Xxx> no tak o ceně by se dalo mluvit.... když si vezmu například cenu olitane xrv 750, tak to bmw je v podstatě za hubičku...
Jo strom není špatný směr... hlavně lépe svítí, jede a chrání proti větru proti transapu.
[Daliss]
(15.1.2020 21:02:13)
[daliss] kvůli ceně, píšu to tam. Dělám v německý fabrice, tak můžu říct, že pro Němce je charakteristický ehm, engineering. Je to drahý na koupi, a čtenář odpustí, hnusný. Teda ne, designem se táhne linka charakteristická pro tuhle značku.
[xxx]
(15.1.2020 19:28:10)
Xxx> proč vy měl ignorovat německé a rakouské stroje??? Třeba němec se na cestování víc než hodí.... A právě němec není třeba vodník což já považuju za výhodu - o starost méně
[Daliss]
(15.1.2020 18:27:43)
sc1971: dík za tip,,, motorku ale chcem na okamžité použitie,, kúpiť novú bez ničoho s cenou nad môj rozpočet neprichádza do úvahy. K tomu potom kufre a výbavu ako central stojan apod, to by mi tá cena ešte viac stúpla. Radšej by som si chcel vybrať medzi niečim použitým s doplnkami.
[Velorex]
(15.1.2020 18:25:32)
zkus se podívat na novou Hondu 500X
6390€
na ojetinu bych se už vykašlal, při těch cenách a platech
[sc1971]
(15.1.2020 17:58:56)
Asi chceš starší a nepotřebuješ výstřik techniky:-) Obecně bych poradil vybírat z japonských motorek. Ignoruj německý a rakouský kvůli ceně, ty ostatní kvůli stavu a tomu, že se ti budou nejspíš hůř prodávat. Jestli tomu vyloženě nerozumíš, vynech vzduchem chlazený jednovály. Bývají to dost otahaný a do motoru musíš dřív než u vodníka. Díbval bych se po dvouválu vodník. Ty motory běžně fungují 150tisíc bez výraznějšího zásahu. Určitě to neber jako pravidlo a až budeš vybírat, nenech se zviklat cenou. Rozhoduje stav. Tisíc Euro v takovým špatným motoru ani pořádně nepoznáš.
[Xxx]
(15.1.2020 16:26:34)
Ano myslim jazdenu moto. Cena do 5000e. Jazdim prevazne asfalt. Sem tam dialnica. Pripadne polnu cestu. Tvrdy off-road urcite nie.
[Velorex]
(15.1.2020 16:15:09)
aha, mně maďarština moc nejde... :D
[Kuba z Neve]
(15.1.2020 15:14:06)
data manzelky?
:)
to kubo> pise ze chce: Plánujem kúpu jazdenej cestovnej moto ...
[janko]
(15.1.2020 14:30:00)
novou nebo jetou? peněz na to máš kolik? Jezdíš jen silnici, nebo i off?
Věšteckou kouli tady nemáme :D
[Kuba z Neve]
(15.1.2020 14:18:33)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13