Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 18, poslední: 7.2.2020 11:13:5867481.Nejede nebo nestartuje
Zdravím, dnes sem dal cca 100 km. Do cca 80.km cesty vse OK. Potom moto prešla jen jeden - pravy valec. Dobijeni bylo OK, po navratu kontrola dobijeni voltmetrem. Skontrolovan predstih i odtrh, vse predpisove. Svicka leveho - mrtveho valce cela černá, mokra a z leveho vyfuku vytekal cerny maglajz. Svicka pravého-funkcniho valce byla taky cerna, i kdyz ne tak, jako svicka leveho valce. Na skúšku vymena za fungl nove svicky. Na volnobeh sla cca 10 minut jak hodinky na oba valce. Jizda byla pri minus 1 st C a moje oblečení a navetrne casti motorky po navratu domu pokryté ledem. Co mohlo zpusobit popsany problem ? Dik   Jeste jsem zapomnel, jiskru svicka leveho - mŕtveho valce hazela i kdyz byla černá a mokrá.
[Ota] Tak jsem vratil do mortorky stary filtr a dal 100 km s fungl novyma svickama. Vse fungovalo bez problemu, nove svicky byly po tech 100 km uplne ciste. Problem byl zrejme v prilis bohate smesi po instalaci noveho filtru s vetsi tlakovou stratou. Mam tam HT 115 a VT tusim 55. Koupil jsem i novy filtr od Mannu, zkusim ho tam dat.

Pokud to bude zase bohaty, mam dat mensi hlavni trysku (105, 92 ???), anebo pri stavajici 115 trysce snizit polohu jehly o jeden zarez ?

Dik
[Xfive] (7.2.2020 11:13:58)
To nevím, na nových motorkách to nepozorujeme... každopádně Jawa dává ty růžový MANNY ... bohužel se už přestaly dělat v ČR. [Maxwell] (31.1.2020 1:18:11)
Nevim teda jestli je to k tématu... Ale v létě jsem taky dával novej filtr. Původní byl žlutej, kupovanej pár let zpátky. Novej růžovej. A tak nějak se mi zdá, že po výměně za ten novej filtr je to takový jakýsi línější. Je to možný? Ten novej je z Partdecku ("FILTR SÁNÍ - (ORIGINÁL JAWA - ČESKÁ VÝROBA)") a ten před tím co tam byl byl z Jawadily ("Vzduchový filtr uzavřený - Jawa 350/634-640 (Do 5 kg ,Maďarsko) "). Na 638 motoru teda. [deyva] (30.1.2020 12:03:27)
Jo motoústí, prodejna zázraků:-) [Jad] (28.1.2020 16:04:31)
[Víťa_634]Jednotkou provizoria je jeden FURT. ;-)
Na prošvihávání proti kostře jde v garáži zhasnout a koukat kolem káblů a fajfky. Jednou mi to taky blblo a mezi fajfkou a žebrováním hlavy válce to občas zajiskřilo. Byla tam trhlinka v plastu a VN si našlo cestu. Nová NGK byla v pohodě. (origo, proboha ta z MotoÚstí ty písmenka na sobě má, ale nikdo neví proč)
[Verdom] (28.1.2020 13:07:21)
Měl jsem dlouhodobě problém s levým válcem. Vždycky po čase začala svíčka vynechávat, až přestala pálit úplně. Zkoušel jsem všechno možný a nic pořádně nezabralo. Vždycky jen na chvilku. Až jsem si jednou všimnul, že při zapnutým motoru kabel od kladívka kope přes bužírku do ruky. Zkusil jsem ho provizorně obalit izolačkou a jezdím tak do teď. [Víťa_634] (28.1.2020 9:56:21)
Podle mě není hustota záhybů rozhodující. Rozhodující je propustnost filtračního papíru. Dej tam na zkoušku zpět starej filtr, aniž bys změnil nastavení karburátoru a trochu to projeď. A hned uvidíš, jestli to pojede líp a hlavně, jestli se změní barva svíček. [Ota] (28.1.2020 8:59:19)
Tak preci jen jsem našiel starý puvodni filtr (oranzovy). Na pohled je hustota zahybu starého filtru mozna polovicni oproti hustote zahybu noveho filtru (ruzového). Ted je jen otázkou, která z hustot tech dvou filtru je ta spravna a na který filtr mam naladiť karburator ?
https://www.rajce.net/u1242668
[Xfive] (27.1.2020 20:35:25)
Dik za INFO, objednal jsem. [Xfive] (27.1.2020 16:17:30)
Filtry Mann+Hummel mám vyzkoušené a jsou OK. Pro 634 je to myslím C1024. [Jad] (27.1.2020 14:59:33)
Ted je otazka, co dal...jestli novy filtr dava min vzduchu, muzu priskrtit v karburatoru palivo, aby to nevbylo bohaty, ale asi to nebude mit potom pozadovany vykon ?

Umite mi doporucit, jaky filtr do 634 - 7 mam dat ? Myslim z jakeho eshopu ? Vyska filtru je 115 mm. Je uzavreny.
[Xfive] (27.1.2020 14:29:43)
Stary Filtr sel do popelnice, to uz nevyzkousim. Ale je fakt, ze u replik netusis, jakou hustotu ten filtracni papir ma a teda se mohlo stat, ze novy filtr daval min vzduchu nez stary. [Xfive] (27.1.2020 14:26:40)
Jinak pro nouzové jízdy s třipade dvouhrnkem na jeden válec jsme měli upravenou svíci s dírou a nasazovacím měděným šlauchem do strany, aby nemusel motor táhat ještě kompresi mrtvého válce, protože po vyndání svíce to fluasalo na nádrž a to taky nic moc. Nezabralo to nic a dalo se to použít i pro nastavení předstihu, když si do toho místo trubičky strčil něco na měření polohy pístu. S Vape šlauch není potřeba, tam buď jedeš nebo ne. ;-) [Verdom] (27.1.2020 9:46:35)
Vrať starý filtr a uvidíš. Ota má pravdu, starý je logicky zacpanější a propouští méně vzduchu, ovšem za předpokladu, že ten nový je stejný. Nicméně v době replik bych se nedivil, že nový je horší jak starý. Fajku "NGK" z MotoÚstí mi poslali takovou, že se rozpadla sama v pytlíku dřív než dorazila, takže bych i u filtru byl na pozoru. Další možnost, ovšem nouzová, sundat filtr úplně. Směs se drastičtěji ochudí, hrozilo by zadrbání v létě, ale asi lepší než jet na jeden válec. Svíčky předpokládám N15C a to co píše Jad projdi taky. [Verdom] (27.1.2020 9:37:15)
Míň vzduchu naopak propouští starý špinavý filtr. Nicméně pokud byla černá svíčka i na pálícím válci, tak je podle mě příčinou moc bohatá směs. Měl jsem problém s ulejváním levý svíčky při záběhu 639. Musel jsem směs pořád ochuzovat. Nyní v pozáběhovým režimu se mi svíčka už ani jednou neulila. Zápalko mám taky klasiku. [Ota] (27.1.2020 8:47:24)
Já takhle laboroval s 632, nakonec jsem prošel komplet celou elektriku prohodil mezi válcema co šlo a jede. U 638 mám podobný problém a stačí vyčistit kladívka . Kývačka co mám VAPE bez problémů [nunici] (27.1.2020 8:01:12)
Jeste me napadlo, byla to první jizda po výmene vzduchoveho filtru za novy. Nemohlo se stat, ze ten nový filtr dava min vzduchu a proto to jelo na bohatou smes a po tech cca 80 km se ty svicky tak zasrali, ze proste jedna vypovedela sluzbu ? [Xfive] (27.1.2020 6:07:31)
Vadná indukčka může po zahřátí při provozu přestat fungovat, fajfka - zvlášť pokud je to ta odrušená krytá plechem - ráda funguje náhodně, než úplně odejde, v tom mokru a soli taky může probíjet. Napojení kabelů též. Kondenzátory jsou nejaká novovýroba, nebo původní? Taky válec nepálí třeba když je špatně utěsněná hlava a není tlak, případně se jen mohla povolit svíčka. Ale to bys asi poznal při jejím vyšroubování. Já bych začal tou fajfkou, protože s těma jsem si užil nejvíc, než jsem se pokus/omyl dopracoval k nějakým kvalitnějším. [Jad] (26.1.2020 22:45:48)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,047 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.3.2024 0:22:22