Příspěvků: 8, poslední: 29.4.2020 22:36:5767703.Veteráni
Ahoj všem. Chystám se skládat motor Jawa 50 a všiml jsem si, že mám levé (průchozí) bronzové pouzdro hřídele převodovky sjeté tak, že už v něm skoro nejsou patrné ty dvě mazací drážky(narozdíl od pravého uzavřeného, které je zcela jak nové). A teď dotazy:
1) Měnit, nebo nechat být? Vadí to něčemu?
2) pokud vyndat, tak jak? Ohřát karter? Sedí tam fest.
3) pokud měnit, jaké dát nové? Koukal jsem, že replika nevypadá moc dobře, ani nemá ty mazací drážky... Takže raději použít že nějakého jiného motoru, kde je ok?
Jo a ještě chci říct, že do těch karteru budu dávat jinou převodovku než tam byla, kartery jsem na vaši radu koupil jiné samostatné, méně poničené.
Osobně to opravuji následovně. Mazací drážku obnovím jehlovým pilníčkem a větší boční vůle hřídele vymezím planžetovými podložkami. Boční vůle hřídelí v převodovce nastavuji kontrolním smontováním převodovky s těsněním bez klikovky na vůli 0,2 - 0,3 mm.
[Ruda]
(29.4.2020 22:36:57)
2) samotné nahřátí karteru možná nebude stačit - pak ho budeš muset
vylisovat - např. pomocí dvou vhodných ořechů z goly, podložek a závitovky. Nevytloukat, ať si nezničíš kartery - souosost děr!
3) pouzdra kupuju tyto http://www.dvorak-moto-shop.cz/Pionyr-05-20-21-23---Mustang-.html?vyhledavani=&vsude=&list=3&xmlid=1634520#detail nebo http://www.dvorak-moto-shop.cz/Pionyr-05-20-21-23---Mustang-.html?vyhledavani=&vsude=&list=3&xmlid=2108761#detail , prodává je i jednotlivě.
Než pouzdra vylisuješ, zkontroluj vůli hřídelí - nová pouzdra mohou mít jinou šířku límce, vymezovací podložka jde vložit i mezi karter a pouzdro. Ačkoliv se to nezdá, mnohdy je dost vyběhaná předloha, s jinou předlohou třeba nebude nutné pouzdra měnit. HonzaBK má pravdu, originální pouzdra měla rezervu, po nalisování se musela vystružit. I s novými přesnými pouzdry je to tak trochu loterie - záleží na tom, jak moc je sevře karter a jak moc máš oběhanou předlohu. Pokud si to dobře vybavuju, tak mazací drážky jsou na předloze, pouzdra mají mazací drážku jen z boku v límci.
[jc3]
(29.4.2020 20:44:27)
Převodovka u pionýra J20+ je věčná. Pokud řadí a nevyskakujou kvalty, není třeba s ní cokoliv dělat a s nějvětší pravděpodobností tě přežije včetně pouzder. Viděl jsem oválný vytahaný díry v kolečkách, vohoblovaný kolíky do kuželů, vorvaný hřídele a řadilo to, jelo to, nevyskakovalo. Pokud to pouzdro není sjetý tak, že je tenký jak alobal tak nechat, složit, jezdit. Pouzdro jako příčinu problému jsem u pionýra nikdy neviděl.
[Pásovec]
(29.4.2020 20:02:39)
Oto, s tím vymezením vůle si právě nejsem jistý v kramflecich, popravdě ani nevím, jak to kloudného změřit. U mého motoru jsou mazací drážky jak na pouzdrech, tak na hřídeli.
Jinak co si myslíte o použití pouzdra z jiného motoru, kde bylo pouzdro volne v karteru(šlo vyndat rukou) ale nejeví známky opotřebení?
[Me2T]
(29.4.2020 10:43:57)
A jak velká vůle je v normě? Snad u všech strojů co jsem rozdělával byla vůle a celkem velká
[Majkl250]
(29.4.2020 10:26:13)
HonzaBK: Pouzdra jsou samozřejmě bronzová. Pokud by byla z mosazi, tak by se mohla zadřít nebo vydřít.
Me2T: Pokud má hřídel ve futru vůli, tak futro vyměň, jinak to není třeba. Co se týče mazacích drážek, nevím, jak je to u pionýra, ale srážka by měla být buď ve futru nebo na hřídeli. Bez ní by mohla futra trpět nedostatečným mazáním a nadměrně se opotřebovávat.
[Ota]
(29.4.2020 8:17:48)
Pouzdra jsou mosazné ne bronzové. Jakou vůli má hřídelka v pouzdru? Dal bych hřídelku do karterů, kartery spojil bez všeho ostatního a vyzkoušel vůli. Pokud je velká vyměnit. Nahřát - hliník se roztáhne více než mosaz, pak nalisovat novou (zase nahřát karter)a pak vystružit. Nevím jak repliky, ale originál se dělali s menší dírou a pak se museli vystružovat ručním výstružníkem. (po nalisování zkontroluj zda je nalisovaná dokonce a zase složit a zakusit i axiální vůli, aby se hřídelka volně otáčela.
[HonzaBK]
(29.4.2020 7:01:38)
Na tyhle repliky bacha, aby to nebyla místo bronzu mosaz! To je snad lepší to ani neměnit a spokojit se s větší vůlí předlohového hřídele...
[Prohorovka]
(28.4.2020 22:20:26)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13