Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Jawa 350/632 [Michal](29.4.2020 11:29:06)
Příspěvků: 26, poslední: 1.5.2020 16:05:2267705.všechno ostatní
Dobrý den, mám možnost koupit jawu 350/632 a jawu 638 jaká je dle vás lepší? Jsou v podobném stavu. Bojím se těch vibrací u 638 diky
ČZ 350/472.6: rok 1986 - 12z. předloha - náhon 12z.
rok 1987 - 12z. předloha - náhon 12z.
rok 1989 - 13z. předloha - náhon 11z.
- rok 1986 a 1989 mám doma, rok 1987 má kamarád
- všechny motory začínají 632 200
[kriz] (1.5.2020 16:05:22)
Krizoň IV.: to mi řekni, jak to, že na tom jsou schopni a ochotni dobrodruzi jezdit kolem světa. Vlastně takhle jak to popisuješ, tak je to nemožné a i tak by to muselo trvat minimálně 20 let objet ten svět.

Prostě se smiř s tím, že se ti Jawa mstí a nemá tě ráda. :-)
[maspe] (1.5.2020 14:29:46)
maspe: No co jsem koukal na servisni knizku tak ukony jako "vymenit uklepane zadni madlo" "zavarit prasklej kastlik" "vymenit prasklej zadni blatnik" "vymenit ruplou manzetu na savlich" a "vymenit ruplou nohavici retezu" tam proste nejsou (:

A o tom to je. Kazdych 5 tisic (nebo proste podle toho jak moc clovek jezdi) je potreba dukladne projit celou motorku, zkontrolovat co se kde uklepalo, prodrelo, roztrhlo, projit vsechny vule, rozebrat, namazat atd atd. Jinymi slovy, neustaly Jaweni. Jinak to tech 20 tisic km proste nenajezdi a nekde te necha.

Oproti tomu Triumph ma predepsany velky servis jednou za 20 tisic km a mezitim na to proste neni potreba sahnout. Akorat dofoukat gumy, cistit retez, a na zimu vyndat a dobit baterku.
[Krizoň IV.] (1.5.2020 11:28:04)
Krizoň IV.: to by byl docela zajímavý experiment, vzít jawu a co 5000km na ní udělat veškerý poctivý servis, o se na ní má dělat.
Jinak tvoje motorka jezdí furt ve dvou, nebo ve třech, takže to je trochu zavádějící srovnání.
[maspe] (1.5.2020 0:28:06)
Bakoun: Snad jsem ti pomohl. Jinak je to jak říkáš. Třebas tadydlec je to na džáwu (byt prodejce tvrdí jinak) a dozajista (byla-li při repasi zachována) bude v něm ta žádaná převodovka s 13z předlohou.

Milos634: Díky za info!

Ještě k tématu pro Michala: 638 a novější mají o něco hlučnější motor, je prostě cinkavější. Litina u 632 dokáže ledacos utlumit. Třebas budeš mět štěstí a okusíš oba stroje na zkoušku u někoho, pak už budeš vědít, co chceš.
[Stíví] (30.4.2020 18:09:24)
Stíví: zajímavá informace, já vždy vycházel z tohohle: https://www.metalmoto.cz/clanky/jawa-350-634/prehled-typu-motoru-jawa-350-634.html

Že mají smysl i další čísla jsem nevěděl, tady je motor 632-200 a je to na ČZ: https://motorky.bazos.cz/inzerat/117034901/motor-jawa-350632.php

a tady 632-202 a je to na Jawu: https://motorky.bazos.cz/inzerat/119351703/jawa-350632-kartery-bloky-motoru.php
[Bakoun] (30.4.2020 15:28:23)
Bakoun: přbližně podle tohoto klíče: 632-200 - nic spešl, pouze 12V alt, úzký úchyt (pro čízu)
632-201 - 13z předloha, úzké úchyty (pro čízu)
632-202 - 13z předloha, bastard úhyt (pro Jawu, úzký+široký)

Zdroj: http://www.jawaczownersclub.co.uk/technical_advice16.htm

Snad to pomůže při shánění. Zatím všechny 632-202, s kterými jsem měl čest, ty 13z předlohy měly.

Tu je pak kdyžtak i možno fungl nová předloha: http://www.motoveterandily.cz/g4154.H%F8%EDdel+p%F8edlohy+Jawa+634+++%2813+zub%F9%29.html
[Stíví] (30.4.2020 13:20:09)
Na jawinu jsem přesedl z traktoru tak už vím proč mi neljíp pasuje kývačka a 632
Co se týče údržby - co jsem při posledním kuchání někdy před 7 lety pořídil VAPE musím sebekriticky říct že jawení se omezilo na odstraňování důsledků zanedbané údržby. A v momentě kdy jsem měl loni všechno vychytané,seřízené a poladěné, zrušila mi jawinu jedna na rande spěchající plechovkářka... takže začíním odznova
[nunici] (30.4.2020 12:06:45)
Bakoun - ja som rozpolil dva motory 632 12V a v oboch bola 13z preloha

Stíví - spojková tyčka mi tiekla furt, kým som tam nedal namiesto o-krúžku x-krúžok. Má vlastne dve tesniace hrany. Odvtedy mám pokoj
[Milos634] (30.4.2020 9:38:49)
Stíví: nesouhlasím s tím, že by každý 632 motor měl 13z. předlohu. Půlil jsme 3 632, 13z. předlohu měla jen jedna. A bohužel jsem nepřišel na žádný klíč podle kterýho by v tom motoru měla 13z. předloha být nebo ne. [Bakoun] (30.4.2020 8:59:22)
632 - traktor, tak jako Milos634 s bezclonkovým karbem to umít jezdit od volnoběhu. Jakkákoliv J632 (ne jen označení motoru, ale motorka) má 13z předlohu, tedy bez díry mezi 3q a 4q.
Nevýhody oproti 638 - motor v otáčkách brzdy vadne, hůře se chladí, jediné středové ložisko je slabší místo. Hůře se shání pro ni nějaké typické díly (airbox, 13z převodovka, nějaké další kravinky)

638 - točivější, zábavnější, nedá se jen tak utahat. 2 ložiska na středu kliky vydrží o něco více, ale je to hlavně závislé na tom, jak se k tomu kdo chová. Jak už pravili předřečníci, spojka mizerná (lze nahradit typem z 634/632), zbytek jak 632.

Oboje - krutě slabá dvouklíčovka ve předu, ke všemu pruží lanko, mizerná elektrika, problémy s dobíjením (lze nahradit komplet VAPEm a pak je klid na furt), přední vidlice taktéž slabší a špatně se shánějí nějaké orig co ještě za něco stojí. A jsou to olejničky - spojková tyčka, spoje kolen laufů, výblitky z vejfuků. Když si k tomu přes zimu klekneš a věnuješ tomu mrtě času, tak je obé spolehlivý stroj.
[Stíví] (30.4.2020 8:54:15)
Milos634: Ono zalezi na tom co si kdo predstavuje jako "motorka bez udrzby"
Ja mam najeto na 639 neco kolem 15 tisic, presne nevim, vetsinu casu mi nefungoval tachometr, a veci co jsem delal ze zacatku se mi zacinaji srat a chtely by udelat znova. Beznou udrzbu nepocitaje.
Osobne si pod terminem bezudrzbova motorka predstavim neco na co skutecne neni treba vubec sahnout 50 - 60 tisic kilometru, akorat to podle servisky vozit do servisu. A o takovem vykonu si muze Jawa nechat zdat.

Cimz nechci rict je to spatne, i potom co jsem si zvyknul na lepsi me porad bavi jednou za cas Jawu vytahnout a zaject si neco vyridit ve meste nebo se projet po okoli. Ale vracet se do doby kdy byla Jawa moje jedina motorka, a bylo potreba mit dve az tri, protoze kdyz se neco sralo tak jsem proste nejezdil, to by se mi fakt nechtelo.
[Krizoň IV.] (29.4.2020 23:54:05)
Mám 634 (motor 632), spravil som ju poriadne a iba do nej tankujem a robím bežnú údržbu. Žiadne ležanie pod motorkou. Motor suchý, tesnenie spojkovej tyčky v hliníku, žiadny olej nikde netečie, tachometer neskáče a ukazuje presne, to pôvodné Jikov splachovadlo som nahradil za Jikov 2835 kvôli sytiču a lepším prechodom (https://tinyurl.com/ydbhq4n2).
Spravil som na tej mašine 1500 km za dva dni a ani ma nenapadlo že by ma mohla nechať. Momentálne 20 000km

638 má mierne vyšší výkon ale potrebuje ku tomu otáčky. Na 634 sa dokážem plaziť na 4 kvalte aj 50km/h. Medzi 3 a 4 kvaltom je diera, 3 treba riadne vytočiť aby sa 4 chytila...to som ale vyriešil výmenou 12z predlohy za 13z
[Milos634] (29.4.2020 21:58:09)
Neteř má 632,než jsem pořídil 638 občas jsem si ji půjčoval...je to asi stejný rozdíl jako mezi kývačkou a panelkou. Za sebe bych šel do 632,má lepší spodek a to mi líp pasuje [nunici] (29.4.2020 21:43:34)
Věčně ležet? To snad ne, bude stačit to udělat jednou pořádně, a pak to roky funguje, pokud se dělá běžná údržba, ta ale neznamená věčný ležení.
A kdo nechce Jawu, koupí olítanou japonskou motorku, zjistí, že pod tím musí ležet doslova stejně. A kdo se tomu chce vyhnout, koupí novou.
Z těch dvou Jawa bych koupil tu, která se mi bude líbit víc, když jsou teda v podobném stavu.
[pračlověk] (29.4.2020 21:17:09)
Zahradník: vystihnul si to přesně. Člověk pod tím bude ležet věčně, ale bič z hovna neupleteš. Pořád to bude jawa se svejma chybama. [Jin] (29.4.2020 20:36:53)
Podařilo se tady někdy někomu legalizovat kotouč na ČZ ? Model 472 [Jin] (29.4.2020 20:35:26)
Před lety se tu psalo, že dobře seřízený dvouklíč brzdí stejně dobře, jako kotoučkovka. (Apropo, slyšel jsem, že bubnová brzda je účinnější, než kotoučová brzda, pokud mají obě brzdy stejnou pracovní plochu, avšak náročnější na údržbu)
Mě samotnému buben kopal, a i po stočení bubnu na soustruhu mi kolo škrtalo o brzdu, když jsem jí trochu víc přitáhl. Nevím proč. Takže jsem jí měl imrvére celkem povolenou, a tudíž to brzdilo dost na houno.

Jinak mi osmičkovej motor docela chybí. I když je Jawa hroznej sráč, má hrozně pěknej volnoběh. A bavil mě ten kopanec kolem 4 tisíc otáček, kdy ten motor najednou nabral dech a začal tahat.

Docela by mě zajímala cena těch mašin. Při dnešních cenách už bych si jawu nikdy nepořídil. Ale když bych jí našel někde ve stodole, nebo jinak snadno získal, nevadilo by mi to :-)
[Montgomeryx] (29.4.2020 20:07:02)
Krizoň: To je jasná věc. Já jsem jen reagoval na to, že to v TP zmíněno být může. Technik STK možná nebude hledat schvalovací listiny, ale techničák si prostuduje. Stejně tak nám podle typového schválení teoreticky neodpovídá zapalování VAPE, jiné žárovky, různé doplňky a vychytávky, které zasahují do konstrukce (ikdyž se to obecně tolik neřeší a naštěstí je dostatečná benevolence). Ovšem brzda už může být dost nápadná, minimálně tomu, kdo trošku přemýšlí. Jinak sám provozuju na kývačkové vidlici dvouklíč a brzdí to hezky :) Když jsem byl s motorkou ve zkušebně, chtěl slyšet, že je vše originál, jak to bylo schváleno. Zapalování, odrušení, výfuky, světla,... Proti dvouklíči ale nic nenamítal. Mechanická čelisťová, výroba Jawa... Sedí. [longr] (29.4.2020 19:29:54)
longr: V TP je uvedeno schvaleni k provozu podle nejakeho typoveho schvaleni, a v tom typovem schvaleni (ktere je bezpecne ulozeno nekde v archivech MD) je rozepsana brzda. Prestavbou na kotouc to prestane vyhovovat danemu typovemu schvaleni. [Krizoň IV.] (29.4.2020 18:14:24)
V novém TP myslím tyb brzd uvedený není, ale ve starém notesu (některých vydáních a podle toho, jak to úředník zapsal) to být může. Někde je napsáno jen centrální, jinde mechanická, což už kotoučovka není. [longr] (29.4.2020 17:34:36)
Obě nic moc. 632 je slabší. Kabát má ušitý na osmičkový motor, takže čtverkový v tom moc nevypadá a přijde mi, jako by někdo kolem motoru něco vykradl. Osmička jede líp, ale furt má vepředu jenom buben a zvlášť při dynamické jízdě ve dvou je buben vepředu málo. Originál osmičková spojka je známá škubáním při rozjezdech a mně známé jediné dlouhodobě spolehlivé řešení je, dát tam spojku typ 634, tak jak ji pak továrna při "modernizaci" začala dávat do modelu 640. Osmičkové motory trpí neduhem nestejné bohatosti směsi volnoběhu a částečného zatížení pro levý a pravý válec. Někdy až tak, že jeden se ulívá a druhý se poflakuje, jak je chudý. Dá se to zlepšit, ale už je to zase jawení. Za mě pokud 63něco, tak pro nostalgii 634 ještě s klasickými doutníky, jinak na ježdění když tak 640, nebo 639. Pokud bych netrval na Jawě, tak raději něco jiného. U jiné motorky by člověk opravil, co je třeba a jezdil. U Jawy se ještě k tomu jawí. Je to takové dodo. Dodělej doma. Co se vibrací týká, tak jsem si do řídítek nacpal kovové kulatiny a do stupaček taky. ˇřídítkům to pomohlo dost. Předním stupačkám moc ne. Zadním trochu jo. Jo, zase se mi začala pod motorkou objevovat loužička. Opět bude v dupě těsnění spojkové tyčky asi, nebo gufero výstupního kolečka. Nebo prolíná pod tím kroužkem pod výstupním kolečkem. Kolem řadičky to taky slabě prolíná. Je to zkrátka olejnička. Jo a protože jsem se v tom trochu povrtal, tak to jede myslím líp než jiné 639 a že jezdím ve dvou a dynamicky, tak se řetěz vytahává jako kšandy. A to používám ten kvalitnější. Tož tak k jawce. Jo a zrezla mi vevnitř nádrž, takže jawení s kyselinou citronovou, odrezovačem s taninem a vylívání epoxidem. Kvalita venkovního origo červeného lakování je bídná a místy prosvítá kov a barva leze dolů téměř nehtem. Upevnění bočních kastlíků je na přesdržku. Elektrika je na přeshubu. Tři krabice a les drátů pod kastlíkem jenom kvůli alternátoru. Pod budíkama taky pěkný chumel. Přeju hodně nadšení, jestli půjdeš do jawy. [zahradník] (29.4.2020 15:09:10)
Krizoň IV.: Sice se utahují šrouby, ale technici jsou čímdál mladší a tyhle starý vergly už ani neznají. V TP typ brzdy uvedený není a kolik lidí ví, že rozdíl 638 a 639 je právě v kotouči a kolik takových zároveň jsou technici na STK? Co mám zkušenost, tak řeší u motorek hlavně homologaci u výfuků a rozměr pneumatik + klasiku jako blikajicí blinkry, brzd. světla apod. Za mě je kotouč jednoznačný plus. Hlavně v údržbě. [Bakoun] (29.4.2020 15:08:45)
Bakoun: Ono s tou prestavbou na kotouc to neni tak snadne, papirovani je na dlouho, drahe, a dily taky nejsou zadarmo.
Ano, dneska to na STK nikdo nekontroluje, ale to nic nemeni na tom ze prestavbou motorka prestane odpovidat typovemu schvaleni, a s tim jak se utahojou srouby na STK to muze byt za par let problem. Pred par lety se taky neresily rozmery pneu a dneska je to problem.

S tou 13z predlohou mas naprosto pravdu, to jsem zapomnel zminit, to je velke pozitivum 638 motoru.
[Krizoň IV.] (29.4.2020 14:20:16)
Já bych radši tu 638 a dal na ni kotouč. Litinových motorů už jsem si užil dost, 638+ jede líp. Má modernější karbec, sytič fungující i 100 m po odjezdu. Líp se chladí. Už v originále 13z. předlouhová hřídel - lepší odstupňování kvaltů. V partě máme 640, 632, 472 a ta 640 žere nejmíň. A ta 632 prostě nemá koule. [Bakoun] (29.4.2020 13:34:57)
Za me ani jednu, shanel bych 639, kvuli kotouci vepredu.
Kdyz uz se s...t s motorkou co ma vepredu buben, tak 634ku, at to alespon trochu vypada.

Vibrace u 634 a 638 motoru nejsou nijak zasadne rozdilny, oboji to proste je jawa, nad 100km/h se to klepe, pod 100km/h vpohode. 638 se musi vic tocit, 634 je vic "traktor"

Spousta lidi nema rado 638 motor protoze je to proste zbastlena osekana kopie Yamahy ktera bez klapky nejede, ale ma svoje vyhody. Hlinikovy valce se lip chladi, obecne se lip shani dily, protoze jawa je dodneska vyrabi. Je snazsi a jednodussi na to napasovat kvalitni karburator.
[Krizoň IV.] (29.4.2020 12:49:54)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13