Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Klikovka Jawa 50/20 [Me2T](2.5.2020 19:43:48)
Příspěvků: 9, poslední: 6.5.2020 18:57:3267713.Veteráni
Mám doma klikovku J-20, která leze do a z původních ložisek zastudena suvně. Radialní vůli v ložiscích ale nemá. Repasuje někdo tyhle kliky(tvrdochrom, přebroušení + úhlování ojnice a repas ojničního ložiska)?

Kupovat repliku nehodlám, protože v tom motoru nechci v žádném případě pístní čep na jehlách. A klikovky s bronzovým pouzdrem z obchodů zmizely, kdyby byly, tak bych do repliky asi šel...:(
Peterson: Na 100% to tvrdit nemůžu... Motor byl půlen poprvé (1. majitel), ale už měl něco odjeto. Čepy kliky chodily v ložiskách ne úplně volně, ale asi takovým stylem, jako třeba u Jawy výstupní kolečko z převodovky, nebo hřídel spojky. Mohly být samozřejmě ojeté, ale na pohled nebylo opotřebení patrné. A klika byla mezi ložisky vypodložená vymezovacími kroužky, jak už jsem popisoval. Ty vymezovací podložky jsou zakresleny i v katalogu ND, s poznámkou: "počet dle potřeby". Na základě toho jsme se s majitelem nakonec usnesli, že to necháme tak a nová ložiska lepit nebudem. [Jad] (6.5.2020 18:57:32)
Jad: rozumím tomu správně, že v motoru Tomos byly čepy kliky v kuličkových ložiskách "suvně" už z továrny? Zajímavé... [Peterson] (6.5.2020 14:34:04)
Bakoun: Něco podobné jsem viděl v motoru Tomos z Mosquita. Tam byly vymezovací podložky na čepu kliky, mezi setrvačníkem a vnitřním kroužkem ložiska, původně už z továrny. [Jad] (5.5.2020 8:03:23)
Já jsem kdysi podobně cestující kliku řešil podložkama pod ložiska. Resp. mezi ložisko a karter tak, aby klikovka byla na středu a přitom měla minimální axialní vůli. Asi to není strojařsky úplně ok, ale klika byla upravená a nechtěl jsem ji kvůli sjetým čepům vyhazovat. [Bakoun] (5.5.2020 0:32:16)
Zkus kontaktovat https://www.motoservispadalik.cz/ Moje osobní zkušenost s touto firmou je velmi dobrá. Nechal jsem tam dělat už snad více jak 100 klikovek od babet po 350ky. Na dva případy kdy jsem tam měl menší problémek s klikama 350 tak vždy odvedli perfektní práci a vždy se s nima dalo domluvit cokoliv co si kdo na klice navymýšlel. Zkus tam zavolat a zeptat se, tvrdochromy na čepech dělají. Pokud nejsou čepy nějak jinak zničené jako například utrhlý závit na straně spojky. U Dvacítkových klik čepy nelze měnit. Myslim si že klidně udělají i bronzové pouzdro do nové CKR ojnice. Jinak jehliček na pístním čepu bych se vůbec nebál, ja už bych bronz nechtěl a navíc je to i jistá výhoda. Ale chápu že každý preferuje něco jiného, jen tak jsem hodil dodatek :D [BooCheer] (3.5.2020 19:17:52)
podle mě ti to klidně někdo udělá, ale počítej, že za to dáš asi tolik, jako za GO kliky na 350. [maspe] (3.5.2020 18:59:54)
Me2T: a co zalepit ložiska na čepech? Loctite 638, případ. 648 dle vůle, obé osvědčené. Nebo ju nechat ať si cestuje, najezdí ti to ještě dost tisíc km bez problému. [Stíví] (3.5.2020 11:42:05)
No asi to bude znít blbě, ale pro mě docela ano, protože sám si to vyrobit a nalisovat nejsem schopen a když to někomu dám (hlavně asi nevím moc komu) neuvidím co s tou klikou vyvádí ( extrém je kdyby mu to třeba spadlo na zem), nehledě na to, že takhle upravená klika pozbyde záruky.

Další věc je, že je pro mě asi milejší mít v motoru osvědčený originál, než asijskou repliku....
[Me2T] (3.5.2020 10:48:49)
A to je takovej problem si do ty klikovky na jehly udelat bronzovy futro ? [Krizoň IV.] (3.5.2020 10:09:52)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13