Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 22, poslední: 17.5.2020 22:24:0867715.všechno ostatní
Zdravím. Možná se to tu už probíralo ale nemůžu to nijak dohledat. Je tu někdo kdo si pořídil na 638 nový karburátor z Jawy? Ten čínský který ted montují do nových 640. Na různých fórech jsem o něm četl samou chválu a spokojenost. A dokonce několik lidí psalo že je lepší než původní Jikov. K mé spokojenosti tam ale ještě něco chybí :( Můj původní Jikov se se mnou rozloučil, byla vychozená komora šoupátka a nepomohlo ani nové šoupě. Volnoběh byl už neseříditelný dělalo si to co chtělo a v nižších teplotách byl boj to nastartovat. Na aukru jsem koupil druhý Jikov který měl tu komoru ve stejném stavu, možná ještě i horším. Tudiž jsem se na to všechno vykašlal a koupil jsem z Jawy nový. Volnoběh je ted krásný a stabilní, studené starty tak do 3 nášlapů jsou taky OK. Ale celkem mi vadí jak se motor chová v pásmu nízkých otáček tak na čtvrt plynu do 3000 otáček. Motor v tomto pásmu je takový neklidný, nemá žádnou sílu, zakuckává se, po přídání plynu je reakce taková neochotná. Jakoby se motor rozmýšlel jestli se uráčí jet a nebo ne :D Se starým jikovem bylo toto v naprosté pohodě. Mohl jsem s motorem plkat klidně na 2500 otáček a jel krásně plynule a po přidání plynu se krásně začal sbírat. Osobně by mi to nevadilo ale pokud jedu s kamošem co má 175 tak je o nervy jet jeho tempem. Jedu na trojku 3000 otáček do mírného kopečka a motor uplně ztrácí sílu. Tak musím podřadit na dvojku a točit to jak magor ikdyž vím že ten motor by to utáhl, jen ten karbec mu to prostě nedovolí. Dá se to trošku vylepšit tím když obohatím šroubkem směs jenže když směs nastavím tak aby motor fungoval v nižších otáčkách tak zase nejde za plynem od volnoběhu. Třeba když se chcu rozjet při stání u semaforu tak motor začne bučet a dlouho mu trvá než se roztočí, je to pak na volnoběh moc bohaté. Volnoběh nastavuju na 1000 otáček. clonku mám otevřenou a Hlavní tryska je tam 92, může toto mít vliv? Vždy jsem měl v jikovech 95-100 jenže tato 95 do toho nového nepasuje. Popřípadě jinou trysku volnoběhu?
Tak už jsem na to přišel. Celý problém toho divného chování motoru a toho proč motor v nižších otáčkách měl sílu jako pionýr bylo Vape. Vape které jsem před léty montoval podle návodu výrobce dávalo totálně nesmyslný předstih něco mezi 0,5 - 1mm ale šlapalo to tak jsem to nijak nekontrolvoal... Napojil jsem na to stroboskop a zjistil jsem v jaké poloze rotoru vůči snímači přeskakuje jiskra a podle toho jsem si to pak změřil jaký tam byl předstih a pak ho přenastavil na 2,5mm. Motor už ted dokáže bublat i v nízkých otáčkách a po přidání plynu se dokáže pěkně posbírat i do kopce. I celkově je takový klidnější. Nechápu ale že se starým karburátorem to s tímto nesmyslným předstihem jezdilo hodně let uplně vpohodě. [BooCheer] (17.5.2020 22:24:08)
přesně... ty Jikovy jsou už vylítaný. Furt mi nešlo seřídit pionýra, už jsem chytal rapl.. a když jsem ten starej vyhodil a dal replikový, pouze lehce seřídil, tak pohoda.. krásně nás dovezl do Chorvatska k moři a zpět.. na všech třech kostitřasech. [Maxwell] (5.5.2020 2:03:19)
Ono s tim jikovem to bylo buhvi jak. Vim ze vydrzi hodne ale asi taky bude met nejakou zivotnost. Ja tu motorku kupoval pred 10 lety s najezdem 80 000 km a to tam bylo jeste zasekle pocitadlo tak je dost mozne ze realne mela o nekolik tisic i desitek tisic vic. Mel to nejaky blazen co s tim cestoval. Pak jsem to cele opravil a udelal tomu generálku a za tech 10 let jsem na tom sam pres 60 tisic nalítal. Karburator a vsechny soucastky v nem byly doposud bez vymeny kdyz nepocitam tesneni. Takze ten karbec mohl met za sebou klidne 200 tisic :D prave proto jsem se tozhodl koupit druhy z aukra protoze jsem pochyboval ze natrefim na karbec ktery ma za sebou takovy ranec kilometrů. No a zakonn schvalnosti se projevil uplne dokonale :D ma to hold 30 let [BooCheer] (4.5.2020 22:59:12)
Marlboro: presne tento karburator mam [BooCheer] (4.5.2020 21:30:32)
Marlboro: když si na to vzpomenu,zítra se ti do toho karburátoru z odkazu podívám, jaký má stoupání trysek.ame jich na skladě několik. Taky je možné, že Číňan s každou zásilkou to bouchne jak mu přijde pod ruku, protože v Číně je nějaký rozměr závitu pod rozlišovací schopnost - je tam tryska - je. Není co řešit - to je čínský přístup. [maspe] (4.5.2020 20:58:45)
U tohoto karburátoru je zrada v jehle, má jiný konus. Mělo by stačit posunout závlačku o jeden zářez níž(bohatší směs), poté to jede jak má. Anebo dát starou jehlou z původního karburátoru. S tímto jsem taky bojoval (měsíc!!!). [Alitron] (4.5.2020 20:11:17)
maspe: čínskej (asi) karbec s nápisem Jawa (kterej je funkční) na plovákovce má stejný stoupání trysek jako Jikov, menší stoupání má ten u Taiwanu, kterej je údajně na prd.

Boocher: já ti nevím, ale na původním Jikovu (měněn jen plovák, jehlový ventil a trysky) jsem najezdil osobně přes 100 tis. km a fungoval úplně normálně. Jestli chceš funkční karbec, tak kup tenhle http://www.mototechnik.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=10&products_id=1092
[Marlboro] (4.5.2020 20:06:33)
Zkusit změnit polohu jehly. Zkusit sehnat trysku 95. Zkontolovat emulzní trubici pod držákem trysky volnoběhu. Držák, potažmo tryska, se musí dotahovat jen lehce, jinak se zdeformuje emulzní trubička pod ním. V emulzní trubičce jsou malé dírky, ty se zmáčknou a zmenší. Pak to taky dělává problémy se seřízením v oblasti minimálního přidání plynu, to je zvláště v oblasti, než začne dávat přechodový systém s tryskou 72. Samozřejmě působení systému volnoběhu ovlivňuje bohatost i v oblasti přechodu. Pod tryskou 72 je zašroubovaná emulzní trubice přechodu. Ta musí být také jen zlehka dotažená. [zahradník] (4.5.2020 12:18:31)
Ja to tusim mam taky serizene na tech 10mm. Zkus proste milimetr z hladiny ubrat a uvidis jak se to bude chovat, ne ? [Krizoň IV.] (4.5.2020 11:38:59)
Tak jsem meril hladinu a ta je presne 10 mm od vrchni hrany sklenice na ktere byl.karbec položen. Coz by melo byt v naprostem poradku :( tak uz nevim. Zkusim jeste zalaborovat s tema pomocnyma tryskama [BooCheer] (4.5.2020 11:01:18)
Potvrzuji Krizoně a Havlise. U mne též byla hladina mimo - naopak hodně nízká. Jako ideál se ukázalo ji mít na horní toleranci (nejvyšší možnou) pro ten karb. Pak to jede pěkně. Jezdím PT 68, s tou to nepoškubává s malým plynem. Pokud bučí do airboxu, tipuju na chudou směs - což může vysvětlit ta nízká hladinka. BTW na 634 motorech ten karb dokáže jezdit od volnoběhu. [Stíví (nepřihl)] (4.5.2020 7:08:35)
Ještě doplním že když je na trysce uveden rozměr že souhlasí. [lahvac] (4.5.2020 6:10:49)
Bez clonky. Ht 92. Plynulej chod, od 4tis otaček nám znáný zátah. drzí volnoběh, neposkakuje po městě atd. Vše je na doladění které je někdy fak opruz. Hladinu nedělám podle příruček ale aby to jelo. Svíčky je taky kapitola sama o sobě. Někdy bílé někdy do černa. Takže znova to celé rozházím a začnu znova. Nedávno jsem dával uloženkové válce musel jsem to celé nastavit i s předstihem. Na puvodní nastavení to nejelo ani po rovině. Takže zkoušet a Jawit. Ještě k tomu poskakovaní po městě je taky od věci kontrola primáru a sekundáru. At se daří. [lahvac] (4.5.2020 6:04:48)
Ja dava pomocnou trysko 68 nebo 70 a HT 95+. Pak se ochudi rezim prechodu a motorna na kousek plynu neni tak moc bohata a neposkakuje [Havlis] (3.5.2020 22:35:28)
Díky za rady. Nastuduju si jak se u toho měří hladina a ráno se na to vrhnu a pak napíšu jak to dopadlo.. Dělal jsem to u této motorky naposled snad před 10 lety tak si to už nepamatuju. Nastavuje se hladina na stejné hodnoty jako u jikovu předpokládám. [BooCheer] (3.5.2020 22:15:05)
Mám ho asi týden,předem jsem ho jen rozdělal,abych se ujistil,že je vše dotažené,zpracování je fakt super až se nechce věřit ,že je vyroben v PRC. Po montáži perfektní starty,pracuje výborně v celém rozsahu otáček( nad 5000 už kvůli vibracím neudržím řidítka,tak ubírám:-)) a můžu se klidně šolichat na 4 při 2500 ot/min,naprostá spokojenost. Motor má asi 30tkm a je tam 1.výbrus,spodek vše původní.Vše je ale v originále včetně clonky. Šroub bohatosti povolen asi o 3/4 ot. [Bárt] (3.5.2020 21:13:37)
Jestli jsi neudelal hladinu, tak bych rekl ze na 99% bude problem tam. U me to byl skutecny extrem, byla tak vysoko ze mi vubec nezavrel jehlovy ventil a protekalo to.

V okamziku kdy mi motorka dela to co popisujes, v nizkuch otackach buci a nezveda se, tak to je prave moc bohata smes, a vysoka hladina = bohata smes.
[Krizoň IV.] (3.5.2020 21:04:05)
Takže natryskování je tam uplně stejné ty ostatní dvě trysky jsou tam 72 a 40 v obou až na tu hlavní trysku 92 oproti 95 na které jsem jezdil v jikovu. Ale pokud nekecám tak ta hlavní by měla mít vliv pouze na chod motoru v plném plynu ne? [BooCheer] (3.5.2020 20:34:09)
Na hladinu jsem se nedíval, jak bude čas přeměřím ji. Ještě ted porovnám volnoběžnou trysku jikovu a nového číňana. Všiml jsem si ještě jedné věci. Se starým jikovem když jsem jel na jedničku 2000 otáček a pak jsem prudce dal plný plyn tak motorka vystřelila skoro na zadní. Když tohle udělám s tím novým tak první to zabučí do filtrboxu, pak se to jaksi neochotně pobírá jakoby ten motor nevěděl co má dělat a až dosáhne 4000 otáček tak teprve mě to kopne a zatáhne to [BooCheer] (3.5.2020 20:00:10)
Ja mam tenhle karburator na motoru po polo-GO (delana klika, bez vybrusu, prekrouzkovano, tusim 2 vybrus) a na nizsi otacky si nemuzu nijak stezovat, obecne to jede lip.
V motoru mam clonku, ktera obecne zlepsuje chovani v nizsich otackach.
Trysky mam tusim ty co byly z tovarny, akorat jsem musel seridit hladinu, tak byla z tovarny uplne nesmyslna.
[Krizoň IV.] (3.5.2020 19:53:35)
No ono dá se říct že motor je prakticky ve stavu motoru nového. Před 2000km jsem na něm dělal kompletní GO ( klika, ložiska, výbrusy a kompletní přetěsnění) Prostě 100 procentní GO. Jediné co by tam mohlo byt jinak oproti novému motoru je to že mám válce s druhým výbrusem. Nechce se mi moc věřit že tohle by až tak výrazně rozhodilo motor [BooCheer] (3.5.2020 19:44:17)
tyhle karburátory mají jiné stoupání trysek (0,75 mm), takže je nutné sehnat jiné trysky než na originál (1 mm). Jestli jsi měl ve starém jiné otryskování, tak je jasné, že ti to fungovat stoprocentně nebude. Karbec je nastavený a otryskovaný na novou motorku jak vyjde z fabriky. Jakmile máš nějaké provozní vůle, netěsnosti atp, tak musíš dotryskovat jak je třeba. [maspe] (3.5.2020 19:06:08)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13