Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 4, poslední: 5.5.2020 19:05:2367718.Veteráni
Zdar, po 10 letech oživuju jawetu, motor je po výbrusu ale udrží se v chodu jenom když přeplavuju kolíkem karburátor, jako by to mělo chudou směs? Jehla je na 4. zářezu od shora(byla tam původně), filtr vzduchu se dá profouknout, karburátor dostal těsnění plovákové komory,ale jinak je v původním stavu když to naposledy jelo(jenom zběžně vyčištěno). Kolínko karburátoru má zdeformovanou přírubu, musel jsem to zatěsnit silikonem, může to být přisáváním vzduchu? Ložiska+gufera nová, Díky za pomoc
U Jawetty pozor na to, že karburátor bývá prasklý kolem nátrubku se šroubem, kterým se stahuje na přírubu. Jinak pokud máš samotnou přírubu takhle prohnutou, zahoď ji a kup na burze jinou nebo zkus koupit repliku.

Taky jsem s tím laboroval a základ je mít vše v obstojným stavu. Plovák z S11 pasuje, ale pouze původní výroba, replika se mi neosvědčila! Pak to chce samotný karburátor vyčistit ultrazvukem a zkontrolovat, zda není prasklý kolem upevnění na přírubu a pokud prasklý je, zaslepit prasklinu tekutým kovem. Šoupátko se mi osvědčilo replikové z S11, má sice volnoběžkou drážku ale teprv s ním se mi povedlo seřídit volnoběh. Další věc je filtr sání a kolínko mezi filtrem a karbcem, motor musí mít dostatek vzduchu, což byl u mě taky problém. Musel jsem místo drátěnky dat jen jemné sítko a vnitřní nátrubek zkrátit, od té doby jawettka krasně točila, do té doby se dusila a nešla do otáček.

Co určitě doporučuju udělat a co ušetří hodně starostí je vyrobit si z kusu petrinaxu síly 2-3 mm tepelnou izolační podložku mezi přírubu karburátoru a válec. Bez ní se mi po nějaké době jízdy začal vařit v plovákovce benzín, motor přestával jet a za tepla nešel startovat, jakékoliv seřizování bylo zbytečné.

Jinak ten karburátor je sice hůře přístupný, ale bez toho, aniž bys ho tahal z rámu můžeš vyndat trysku, vyndat šoupátko a seřizovat volnoběh. Ven musí, pokud chceš rozebrat plovákovou komoru nebo se potřebuješ dostat k filtru vzduchu, který slouží jako tlumič sání.
[Me2T] (5.5.2020 19:05:23)
Díky za nápady, zkusím jako první vytáhnout trysku, to by mělo jít i na motoru v rámu? Asi jsem to nenapsal uplně přesně, to kolínko má zdeformovanou plochu mezi válcem a kolínkem - bylo tam nějaké měkké hrubé těsnění a jak to kdosi utahoval matkama k válci tak se to pod matkami zkřivilo, je to do oblouku snad 2-3mm, když se to zarovná tak na kolínku nebude za co chytit matky...Existuje 2-3mm měkčí těsnění pod kolínko? Ještě jsem zapomněl, při rozebrání byl poškozený plovák, jakoby se zvrknul dovnitř, náhradní ještě nemám ale asi to jezdilo i s tímhle..S11 má stejný plovák? [Petr] (5.5.2020 18:09:31)
Karbec rozeber na prvočinitele a pořádně vyčisti. A jak píše Kidlathor, přírubu srovnej. Silikon rozpouští benzín, takže i kdyby to teď těsnilo, je jen otázkou času, kdy to povolí. [Ota] (5.5.2020 8:04:43)
muze to byt prisavanim vzduchu nebo pricpanou tryskou nebo tak neco ta zdeformovana priruba prilepena silikonem.... nezni moc presvedcive ale rozebral bych ten karbec a vycistil ho vcetne vsech kanalku... srovnal bych prirubu a dal novy tesneni... [Kidlathor] (4.5.2020 21:43:55)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13