Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 15, poslední: 8.5.2020 20:08:2667727.Elektro
Zdravím, řešil jste někdo, někdy záměnu klasické olověné baterky 6V 11Ah za třeba něco jiného? Myslím třeba gel apod.? Baterka mi funguje v poho, spíš jen dotaz, zda už vymyšlený jiný level.. mám klasiku u sportky 6V, 45W kostra+, kladívko, relé AEV Kroměříž..   Wape v plánu nemám, to prosím ani neřešit
Kdyby snad někdo nemohl spát a chtěl si pořídit lithiovku, tak pro 12V instalaci se nabízí baterky pro vrtačky a podobný pitominky, mají kolem 14,4V, podle typu, mají ve střevech hromadu elektroniky, tj. nabíječku a hromadu hlídání čehokoliv.Takto vybavená baterka se pouze připojí a hotovo. Je dobré si o té baterce sehnat tak asi 300 procent informací, aby nás potom nehonila po poli. Tak to bylo info pro pokustony, ti to ale zaručeně znají. Jinak, baterky pro 12V auto/moto existují, jsou menší, lehčí, s daleko větší kapacitou a cenou než olovo. [OREL] (8.5.2020 20:08:26)
Souhlas s Krizonem,minimalne bys musel mit kazdy jednotlivy clanek ochraneny tak aby na nem nemohlo byt vic nez snese(ja bych volil radeji 4V),pritom ochrana musi snest bez ztraty funkcnosti i spicky ktere nabijeci soustava muze vygenerovat.
Olovena baterie https://www.tipa.eu/cz/baterie-olovena-6v-40ah-vipow/d-128990/?gclid=EAIaIQobChMIxNTegP-j6QIVGqd3Ch3bXgdSEAQYAiABEgL6JvD_BwE je taky reseni .Jen nema rada otresy a prebijeni, das za ni tolik co za 5 litru benzinu.
[El Fag] (8.5.2020 11:55:22)
sr71: Z toho co pises mi teda neprijde ze bys vedel jak se k lithiovym bateriim chovat.
Jestli mas pocit ze nejhorsi co se muze stat je ze se snizi zivotnost baterie, tak jsi na nejlepsi ceste k tomu vyhrat Darwinovu cenu.
To ze se snizi zivotnost baterky je to nejmensi. Problem je ze bez balancovnai clanku ti jeden pujde do hajzlu driv nez ostatni, ostatni se budou prebijet, z poskozeneho prebijeneho clanku se ti zacne uvolnovat plyn, poskozena elektroda uvnitr ti hodi jiskru, a uz se to veze.
Tohle se ti navic nestane v klidu nekde na volnobeh na stojanku, ale ve vysokych otackach, kdyz to bude dava alespon nejaky vykon. A kdyz ti v nejake te 50 - 60km rychlosti vybuchne pod zadkem motorka .. to uz na tu Darwinovku bude.
[Krizoň IV.] (8.5.2020 9:51:57)
to Orel: To co Li-Ion někdy dokážou udělat moc dobře vím, stejně tak vím i jak se k nim chovat, takže jsem ve střehu
to Krizon IV: to že asi v tomto režimu bude nižší životnost mě zas tak moc nevadí, protože jak už jsem psal, těch Li-Ion článků mám dispozici dostatek.
U těch Li-Ion je provozní rozsah napět od cca 2,9V ve vybitém stavu (někdy se uvádí až 2,5V) do 4,2V/článek při plnéím nabití. To znamená že při použití 2 seriových článků do moto s 6V instalací mám povolený rozsah napětí na baterii od 5,8V(5V) do 8,4V. Takže teoreticky by nabíjecí soustava (pominu li napěťové špičky které tam nějaké taky budou) měla zajistit že napětí na baterii nepůjde mimo tento rozsah. V praxi to pak funguje tak že i když ta Li-Ion zůstane v moto přes zimu aniž by se o ní někdo jakkoli staral tak na jaře přijdu a baterie je nabitá, funkční.
Ještě vhodnější by byly články LiFePO4 které mají vhodnější napětí (jmenovité 3,2V/článek, při plném nabití 3,6V) a měly by být i bezpečnější (taky je mám připravené, ale zatím jsem v moto nezkoušel)
[sr71] (8.5.2020 8:44:36)
"zakašlala" mi baterka v mobilu ,docela maras . Takže s experimentama opatrně
První baterka co jsem měl v motorce byla z článků z havířské lampy ,šlapala krásně než jsem ji přepoloval
[nunici] (8.5.2020 8:36:45)
Nikomu nemohu radit, a ani nechci, sr71. Litiovky jsou supr, ale NELABORUJE se s nimi. Buď víš, o co jde, nebo se na ně 123. A douč se to. Jo a přečti si, co to umí (viz Krizoň IV). Když bouchne olovo, najdeš z baterky vývody, když bouchne litiovka, nenajdeš ani nabíječku. Hodně štěstí! [OREL] (7.5.2020 19:33:16)
sr71: Ony liionky se v motorce pouzit daji, ale chce to extra vrstvu elektroniky tak aby se navenek tvarily jako oloveny, a hlavne zkously oloveny nabijeci napeti. Kolega to ma v triumphu, uz furu let, za celou dobu na tu baterku nesahnul, nedobijel ji, vubec se o to nestara, a baterka drzi.
Problem je v cene, tusim ze ho baterka stala asi 300 franku, mozna i vic.

To co s tim provozujes, tj dobijeni kolisajicim napetim a nikdy ne do plna se podle me casem podepise na zivnotnosti baterky, a lithiovy baterie obecne maji osklivy zvyk vybuchovat a horet pri poskozeni elektrod. Doporucuju si vyzkouset co se stane kdyz par obyc 18650ek hodis do ohne, a pak se zamyslet zda tohle chces vozit pod zadkem.
[Krizoň IV.] (7.5.2020 15:25:47)
Bude to znít možná divně, ale já zkouším laborovat s Li-Ion bateriemi (kterých mám dostatek), zatím ne nějak dlohodobě, ale na Simsonu (12V) mi zatím bez nějakých zásadních problémů fungují 4 Li-Ion články v sérii. Problémem u těch Li-Ion je úplně jiné napětí na článek oproti olovu. Takže to v praxi znamená že ta baterka v moto pracuje v režimu kdy není nikdy plně nabita, to by ale podle mě nemělo ničemu vadit. V 6V kývačce se chystám vyzkoušet 2 články v sérii. 2 Li-Ion v serii mají max povolené nabíjecí napětí 8,4V (to by tam teoreticky nemělo nikdy být - prakticky tam asi budou nějaké napěťové špičky v elektroinstalaci, to by možná mohl být problém). Pokud je dobíjení nastaveno na cca 7,2V tak to vychází 3,6V na jeden Li-Ion článek a to je jmenovitá hodnota napětí těch dvou článků [sr71] (7.5.2020 14:45:22)
Já používám gelovku ze svítilny, 6V 4Ah už asi 4 rok, pendluje mezi čtyřma motorkama, všema s AEV a letos pojede pátý, v pohodě dostačuje. [Skoba] (7.5.2020 13:26:53)
Mám Jawu 250 Sport, mám tam tuhle baterii: https://www.amazon.de/gp/product/B01KMBCZJA/ref=ppx_yo_dt_b_search_asin_title?ie=UTF8&psc=1
Je tam od podzimu, přes zimu jsem ji jednou nabil, skoro to nebylo potřeba. Mám AEV, žárovku v předním světle 25W, protože v noci nejezdím a ani to neplánuju. Předtím jsem měl nějakou gelovku za ca. 250 CZK, nevím přesně, tu jsem teda nenabíjel vůbec a vydržela asi 5 let. Tolik moje zkušennosti. (U té první gelovky jsem ještě neměl ani AEV.)
[vwkäfer] (7.5.2020 8:36:32)
*VAPE* [Bakoun] (7.5.2020 0:23:14)
Ono obecne nejvetsi problem dynama je prave to ze je akorat 6V. Teoreticky se na 6V da resit vsechno, ale realne zjistis ze 12V zarovky, prerusovace, baterky, regulatory zapalovani atd ... koupis lacino a vsude, zatimco na 6V draze a slozite. Nejak zasadnim zpusobem se snazit tunit 6V nema moc smysl, krome AEV rele, tam je ten prinos v pomeu k cene skutecne vynikajici. [Krizoň IV.] (6.5.2020 19:07:21)
Díky za info [ROPINO] (6.5.2020 18:54:39)
Neplánuji výměnu, vše mi funguje, jen info dotaz [ROPINO] (6.5.2020 18:53:54)
Gelovka ti tam nepujde, AGM by s AEV teoreticky chodit mela. V praxi je problem na tech 6V AGM baterku urcenou do motorky sehnat, neco existuje, ale je to drahe s mizernou dostupnosti. Muzes zkusit sehnat baterku do UPSky, ale nebude levna. [Krizoň IV.] (6.5.2020 18:52:47)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (9), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13