Příspěvků: 19, poslední: 20.5.2020 13:36:0367767.Automobily a jiné vehikly
Tak opět neverending story s Felicí, včera ujeto 150km, x startů, vše v pohodě, dnes nestartuje. Startér dělal divné zvuky-vyměněn za funkční, nový točí s motorem svižně, ten ale nechytá, jiskra jde venku(pod zátěží samo nevím), svíce ale mokré. Ze zoufalství jsem při startování zároveň vytáhl pojistku čerpadla...chytlo to na dva válce, když jsem ji vrátil, tak to zdechlo. Odešla lišta? Nebo nějaký jiný tip? Jde ji nějak proměřit?
Vyměnit svíčky za předepsané. Nastavit vzdálenost elektrod. Seřídit ventilové vůle. Vyčistit klapku a udělat základní nastavení. Jestli je tam LPG, tak vyčistit a vyměnit filtry, seřídit a případně vyměnit membrány a seřídit. Je třeba se ujistit, že do motoru nejde benzín a LPG zároveň. (ani zbytkový z trubek, pokud by 100% netěsnil elektroventil) Mně blbla fábka s podtlakovým LPG. Občas nechtěla chytnout především po krátké jízdě tak do 1km. Musel jsem dlouho točit startérem, než se rozkuckala. Po vyčištění a výměně membrán OK. (startuju sice vždy na benzín, LPG tam ovšem asi fakt nějak vnikalo) Jo, při startování je lepší držet klíček dýl, dokud to nechytne (jak píše Davy) V ŘJ je tuším algoritmus, který vyhodnotí studený start jako neúspěšný a v dalším pokusu o start přidá ještě více paliva. Dvakrát jsem si tak při studeném startu nechtě ulil oktávku, kdy mi nějak proklouzl klíček v prstech a motor se párkrát převalil, ale ještě nestačil úplně chytnout. Při opětovném startování to pak trvalo pěkně dlouho, než se motor rozkuckal.
[zahradník]
(20.5.2020 13:36:03)
Tak jsem si ještě vyjel chybové hlášky, aktuální jsou:
00537 regulace lambda 19-10 - spodní hodnota dorazu sporadicky
+
29-10 - přerušení zkrat na kostru-sporadicky vstřikovač 1 a vstřikovač 2-ale to je kvůli plynu
Před smazáním (když to nestartovalo) tam bylo:
00518 potenciometr skrtici klapky (G69) 31-10 - preruseni zkrat na kostru-sporadicky
00519 snimač tlaku v sacímpotrubí(G71) 31-10 - preruseni zkrat na kostru-sporadicky
01247 - magneticky ventil 1 nádob s akt. uhlím (N80) 29-10 - preruseni zkrat na kostru-sporadicky
nicméně tyhle jsem viděl poprvé a nyní už se nevyskytují....
[jaw250]
(20.5.2020 8:47:17)
To mi dela filcka bezne. Jednou za cas se pri startovani proste uchlasta, nevim proc. Reseni je drzet klicek treba i par minut, ona se postupne rozkasle. Starter to vydrzi. A nebo ji pustit z kopce.
[Davy_]
(19.5.2020 14:22:45)
IMO v klíčku?
[Hush]
(19.5.2020 10:04:24)
jaw250: to že prvý start je delší je normalní u feldy. Než se protočí celá jedna otáčka klikovky (než dostane referenci, který válec zrovna hází), tak nevstřikují vstřikovače. Naopak 1.6 to má obráceně: než senzor pošle polohu natočení, tak všechny vstřikovače vstřikují zároveň nějakou přesně danou dávku.
[Stíví]
(18.5.2020 19:00:19)
A nemůže taky blbnout regulátor tlaku paliva? Jakože tam vlítne moc velký tlak a vstřikovače to neudržej.
[bartoň]
(18.5.2020 18:42:11)
Zapalovací lištou to podle mě není-měl jsem náhradní v suché garáži a s tou to nestartovalo taky. V sobotu jsem koupil třetí/jetou a startuju na všechny tři lišty stejně, jede to stejně.
Fakt je, že první start je "delší" asi 2-3 sekundy, po vypnutí pak ale chytá na převalení motoru.
[jaw250]
(18.5.2020 18:21:35)
Zapalovaci lista - hodne casta zavada.
[Jefo]
(17.5.2020 23:27:07)
Takže podle lišty MPi? Šel bych po ní, pokud to stálo dva dny na sluníčku a chytlo to, mohla někam zalízt vlhkost a hotovo. Poslední dny je docela slušná rosa a ta může bohatě stačit.
Jinak felda umí chytit i bez čidla teploty a lambdy. Obojí mám v podstatě vyzkoušeno, dokonce i ten motor jede, jen bere 15 na sto a má po ohřátí zvuk jako traktor.
[Borderer]
(17.5.2020 21:03:16)
Lambda do startu studenýho motoru vůbec nekecá.
[Hlade]
(17.5.2020 16:59:14)
čidlo teploty vyměněno, asi to bude opravdu lambda, dnes po dvou dnech na slunci to nastartovalo...
[jaw250]
(17.5.2020 16:37:09)
nemůže to bát lambáda nebo čidlo teploty? (což není to za temostatem) oboje dokáže udělat brutalně bohatou smes
[krf]
(16.5.2020 21:50:55)
Ty máš plyňáka. Ne? Pokus se to nastartovat rovnou na plyn.
[ED250]
(16.5.2020 12:02:24)
tak jsem se podíval na snímač teploty chl kapaliny a zjistil jsem že teče...dal jsem původní a nic, vymontoval jsem hallův snímač a na něm byla vrstva růžové směsi-asi z protékajícího čidla teploty? Očištěno, prostříkáno kontaktolem a stále beze změny :-/
[jaw250]
(16.5.2020 7:56:37)
ještě jsem i googlil a hallův snímač by to nemohl být? Špatné info o poloze kliky-jiskra v nesprávný čas-nechytá...?
[jaw250]
(16.5.2020 6:55:25)
čidlo jsem nedávno měnil, ale zkusím tam vrátit to původní, kouknu i na ty vstřiky jestli netečou, ale že by začaly tak naráz a přes noc? :-/
[jaw250]
(15.5.2020 22:02:34)
Jestli to po odpojení čerpadla nějak chytlo a po připojení opět zdechlo tak to vypadá že se to extrémně uchlastává. Zkusil bych se podívat i na teplotní čidlo, u felicie celkem běžná závada. Teplotní čidlo je tam v tělese termostatu ale je dvojité takže plní fuknci dvou čidel. Jedno je tam pro teploměr na přístrojovce a to druhé posílá informace do jednotky a na základě toho pak spolu s dalšíma komponentama udává bohatost směsi. Někdy se toto čidlo umí posrat a posílat do jednotky uplně nesmyslné udaje jako třeba -50°C a pak se ten motor uplně nesmyslně uchlastá benzinem.
[BooCheer]
(15.5.2020 21:41:14)
A ještě mě napadá, nekapou třeba vstřiky? Vyndej lištu vstřiků a zkus zastartovat, jak dávají.
[longr]
(15.5.2020 21:06:53)
Zkusil bych jinou lištu, třeba z vrakáče.
[longr]
(15.5.2020 21:04:29)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,172 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13