Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Rám 634 [drbik](19.5.2020 7:50:55)
Příspěvků: 21, poslední: 23.5.2020 21:34:0667775.Informace
Při přípravě na opískování se mi definitivně potvrdilo, že mám prohnutý rám. Konkrétně ta část rámu, která vede od krku řízení dolů. Po přiložení pravítka tam jsou rozdíly cca 1mm - 2mm. V jednom místě je vidět mírná deformace rámu. Nicméně je díky tomu hnutý krk s vidlicemi. I toto malé prohnutí bylo znát po nandání vidlice. Jedno řešení je sehnat jiný rám - jsou na jednotlivých typech 634 nějaké rozdíly na rámu (kromě bočního stojanu)? Druhé řešení je pokusit se to srovnat - máte s tím někdo zkušenosti? Napadá mě prostě upnout do do něčeho rám, ohřát autogenem a tyčí trubky narovnat. Co pevnost rámu, nebude tím narušena?
639 trubky jsou z blata, 634 celkem drzi. 634 ramy jsou obecne z lepsi oceli nez 639 a novejsi. [Krizoň IV.] (23.5.2020 21:34:06)
".... přinejhorším by se daly ty trubky uříznout a navařit tam nový.."

Ty trubky jsou z bláta. Když už se dělá rám , tak doporučuju jejich vyztužení.
[Jiřík] (23.5.2020 11:39:44)
Deformovaná je. přinejhorším by se daly ty trubky uříznout a navařit tam nový, ale už je to další bastlení. [Ota] (22.5.2020 21:46:06)
Krizoň přemýšlím o tom stejně. Mám v merku dva: https://motorky.bazos.cz/inzerat/119478428/ram-jawa-350634.php - co se týče rovnosti by měl být OK, dnes mi pán nafotí korozi, a uvidím jak se domluvíme na dopravě a ceně. Brno je pro mě z ruky.
Nebo pak tento: https://motorky.bazos.cz/inzerat/118907005/jawa-350-634-4-ram.php - tam jsou uhnutý ty zadní trubky, ale s tím by nemusel být tak velký problém. Jen ta pravá trubka mi přijde deformovaná.
[drbik] (21.5.2020 10:45:42)
Zvednuty trubky na zadku jsou hometuning, jak jiz bylo receno, ale narozdil od zkriveneho cumaku se celkem rozumne daji srovnat. Pokud by jinak byl ram rovny za dobrou cenu, tak bych nad tim klidne uvazoval. [Krizoň IV.] (21.5.2020 10:30:29)
Přesně tak, od rámu se zvednutou podsedlovkou ruce pryč - je to domácí tuzing a 634 - 639 s přizvednutým zadkem vypadají divně, díly navíc dobře nelícují,... [Ota] (21.5.2020 8:37:06)
Ten prolis na tom plechu nemá vliv na to, který držák tam chceš montovat. I ten "silentblok" nedrží celou plochou, ale jen v oblasti děr. Teď jsem ten silentblok na svém stroji zrušil a nahradil jednoduchými držáky. Měl jsem ulomenej zadní spodní držák, je možný, že to bylo kvůli tomu kvazisilentbloku, kdy je zadek napevno a předek může kmitat (i když jen mírně).
Rám má být rovný, zvednuté trubky jsou domací úprava, aby byl zvedlej zadek. Podle mě to ale vypadá divně, tomuhle stroji to nesluší.
[pračlověk] (20.5.2020 21:24:47)
Takže, když je rovnání pase, tak jsem se pustil do prohledávání inzerátů. Prolustroval jsem co šlo a žádná sláva. Objevil jsem ještě několik věcí, které bych potřeboval objasnit.
1) Přední uchycení u silentbloku - ten plech mezi trubkami kolébky jsem viděl že mají některé motorky s prolisem, jiné bez prolisu. Pokud mám silentblok, tak bych měl mít bez prolisu - je to tak?
2) U některých rámů na 634 jsou podsedlové trubky rovné u jiných jsou mírně ohnuté nahoru (to mám i já na svém rámu).
Jinak díky moc za všechny rady, kdybych nevěděl na co koukat, tak bych to asi ani neobjevil.
[drbik] (20.5.2020 20:48:14)
[drbik] ... Zde mám mezi rámem a motorem silenblok. ...

Když máš silenblok tak jsou k tomu kratší přední držáky motoru.

Je to plně záměnné, buď dlouhé přední držáky motoru (rok 80 bez prolisů) nebo kratší s tím plastem.

Je to vidět tady: https://www.motorkari.cz/tema/?t=200577
[Jiřík] (20.5.2020 7:47:02)
https://mrsk.eu/rovnani-ramu-motocyklu/
Dal bych to odborníkům. Rozhodně NIC neohřívat autogenem. Prokazatelných důvodů je více, nad rámec této rubriky. Lze dohledat v literatuře / netu. Než bych se pouštěl do takovéto práce, tak bych si o tom JÁ něco nejdřív nastudoval...
[.] (20.5.2020 4:52:03)
Omlouvám se, vždy když aktualizuji stránku na telefonu, tak se mi tam znovu vloží poslední příspěvek. [drbik] (20.5.2020 0:01:51)
Mám 634-8 z roku 1980. Ještě mě napadá, zda je nějaký rozdíl v předáním uchycení motoru? Zde mám mezi rámem a motorem silenblok. Dříve jsem měl starší verzi 634 s motorem 633 a tam by se silenblok ani nevešel. Nebo to je dáno tím zadním uchycením a tím je posunutý i motor? Jak to tak ��tu, tak sehnat správný rám nebude lehký. Takže zřejmě se budu muset pokusit o srovnání. Máte s tím někdo zkušenost? [drbik] (19.5.2020 23:59:45)
U mě to je dlouhodobý projekt. Nemám moc volného času ani zázemí - dílnu. Takže Jawka je v krabicích v práci. Jednou za čas vytáhnu pár věcí a u táty v dílně něco málo kutím, když tam má prostor. [drbik] (19.5.2020 20:03:59)
Jednobudik ram rok 1980 nebude zase tak velky problem sehnat, akorat jsi se tomu mel venovat v zime a ne na zacatku sezony ... [Krizoň IV.] (19.5.2020 19:19:22)
Mám 634-8 z roku 1980. Ještě mě napadá, zda je nějaký rozdíl v předáním uchycení motoru? Zde mám mezi rámem a motorem silenblok. Dříve jsem měl starší verzi 634 s motorem 633 a tam by se silenblok ani nevešel. Nebo to je dáno tím zadním uchycením a tím je posunutý i motor? Jak to tak čtu, tak sehnat správný rám nebude lehký. Takže zřejmě se budu muset pokusit o srovnání. Máte s tím někdo zkušenost? [drbik] (19.5.2020 17:04:14)
V uchycení motoru na silentblok nebo bez něj není rozdíl v rámu, ale pouze v předním držáku. Bez silentbloku jsou ty dva plechový vingly delší a šroubujou se přímo na rám, se silentblokem jsou kratší a šroubují se na desku silentbloku. [Ota] (19.5.2020 15:28:13)
Mám 634-8 z roku 1980. Ještě mě napadá, zda je nějaký rozdíl v předáním uchycení motoru? Zde mám mezi rámem a motorem silenblok. Dříve jsem měl starší verzi 634 s motorem 633 a tam by se silenblok ani nevešel. Nebo to je dáno tím zadním uchycením a tím je posunutý i motor? Jak to tak čtu, tak sehnat správný rám nebude lehký. Takže zřejmě se budu muset pokusit o srovnání. Máte s tím někdo zkušenost? [drbik] (19.5.2020 14:30:20)
Ja som narazil ešte na rozdiely zadného horného úchytu motoru, pod airboxom. Rozdiel je v tom ako je ten úchyt vylisovaný. Buď má okolo diery okrúhly prelis až pod airboxom, alebo šikmo v mieste kde sedí airbox. Ak má prelis šikmo, musíš mať airbox s väčším vybraním inak nesedí na ráme a nezmestíš ho medzi tie dva plechy.

Na prvej fotke okrúhly prelis, na druhej šikmo kde nesedí airbox
https://milos634.rajce.idnes.cz/Airbox_vs_ram/
[Milos634] (19.5.2020 10:03:50)
Dalsi zmena kterou Ota nezminil jsou bocni madla. Prvni ctyrky mely jenom jedno male zadni madlo, od konopnice se montujou madla dve a vetsi, s tim souvisi zmena uchytu na ramu. [Krizoň IV.] (19.5.2020 9:55:16)
Ano, přesně tak. Starší motorb bylo možné dát do novejsiho rámu, musel by se ale uříznout držák, co je navařen na příčné trubce. Opačně to lze řešit navařením právě tohoto držáku na vhodné místo, případně pohodlněji rozpěrnými trubkami, kterými bude procházet svorník stupaček. [pračlověk] (19.5.2020 9:25:32)
Rozdíly na rámech jsou. Nejstarší rám pro J 634-4 má na zadních držácích motoru (takové ty plechy, co jsou přivařené v kolébce rámu, kudy prochází i osa kyvky a brzdového pedálu a kde je vyražené číslo rámu) takové prolisy. Ty dané držáky patrně zpevňují, ale později se od toho ustoupilo. Předpokládám, že z hlediska možné záměny rámu s novějším typem bez prolisů toto nemá žádný vliv. K podstatnější změně došlo u rámu pro J 634-7-02 pro modelový rok 1982. Došlo ke změně uchycení nádrže, kdy vpředu se již nepoužívá uchycení nádrže pružinou přes silentblok, ale na jekl rámu se dá dvoudílná plechová objímka, na kterou se navlečou gumové kroužky, které zapadnou do vybrání nádrže. Stejný typ uchycení nádrže mají i novější rámy o 638 výše, kde jsou ovšem držáky pro ty gumové kroužky navařeny napevno. Spolu s touto změnou uchycení nádrže byl současně navýšen její objem na 17 l, díky čemuž byly pod nádrží zapalovací cívky upevněny za sebou. Na rámu je tudíž i nový držák cívek. Asi nejpodstatnější změnou je však spodní zadní úchyt motoru. Ten je úzký, stejný jako u pozdějších rámů, určených pro montáž motoru 638. Do tohoto držáku se motor připevní pomocí imbus šroubu, který se provlékne otvorem pro připevnění stupačky; stupačky se pak montují samostatnými šrouby k plechovému držáku v zadní kolébce rámu, stejně jako u modelu 638 - 640. Starší provedení držáku je široké, kdy je motor spolu se stupačkami uchycen na společné dlouhé hřídeli. Toto řešení nedokážu přesněji popsat, protože sám mám právě to novější provedení. Tím pádem nevím, zda je možná záměna, kdy např. starší motory, dělané na široké uchycení, by nemusely pasovat do úzkého držáku. [Ota] (19.5.2020 9:12:09)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,172 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 20:05:12