Příspěvků: 19, poslední: 31.5.2020 21:04:4067810.Elektro
Zdar, mám problém. Hledal jsem v historii a podobný dotaz jsem nenašel, pokud jsem hledal špatně omlouvám se.
Na mé jawě mi nezhasíná kontrolka dobíjení. Dle multimetru dobíjí 6,8 - 7,8 dle otáček. Mám dvojcívkové relé pal, zapojené dle návodu (snad). Ale blbne mi to. Když zařadím, kontrolka neutrálu zhasne (super) ale také kontrolka dobíjení. Posla by jste mi někdo foto zapojení kontrolek na vaší moto? Jde mi hlavně o to jak máte mezi sebou propojené kontrolky.
Dík
https://aukro.cz/tachometr-jawa-panelka-6961835504
Ten kontakt je odizolovanej červeným plastem a má takový divný tvar, pasuje do něj jen speciální protikus. Dva tubusy pro žárovky jsou přímo spojený s tělem tachometru, dva jsou od tachomteru izolovány a spojeny právě s tímto kontaktem. Při podrobnějším zkoumání je to vidět.
[pračlověk]
(31.5.2020 18:15:03)
Ten speciální kontakt na panelkovem tachometru je prosím kde?
[ZBmaster]
(31.5.2020 17:51:35)
Nojo, mas pravdu, me nejak nedoslo ze se bavime o panelce ... (:
[Krizoň IV.]
(31.5.2020 16:45:36)
Jakej držák u panelkovýho tachometru? Videls někdy, jak je resený právě tohle odděleni u tohoto tachometru?
[pračlověk]
(31.5.2020 15:53:15)
Praclovek: Ono nejde ani tak o to zda je na kostre + nebo -, ale spis jestli to mas stejne jako byla motorka navrzena.
V okamziku kdy polaritu prohodis (treba protoze VAPE) se ti stane ze na tom spolecnem drzaku mas zivy pol, a kostru vedes na spodek zarovky dratem. Coz by byt nemelo, protoze mas obnazeny cely zivy drzak a vznika riziko zkratu.
Resit se to da treba tak ze ty objimky odizolujes od drzaku (treba je omotas kaptonovou paskou) a pak potrebujes privest napeti na ty zarovky samotatnym kabelem (a potrebujes objimku s dvema konektory)
[Krizoň IV.]
(31.5.2020 15:25:39)
No prave ja to mel po repasi vevnitr nejaky prokostreny. Tak jsem odizoloval zarovky v tu usech a fse funguje jak ma.
[bobanito]
(31.5.2020 15:15:58)
Jaký vliv na zapojení má to, jestli bude na kostru + nebo - ?
[pračlověk]
(31.5.2020 14:11:53)
Jeden konektor staci (ten vespod), ten druhy tak jako tak vede na kostru. Nektere zapojeni se bez nej neobejdou (pokud je kontrolka uchycena v plastu) ale to neni pripad panelky.
Ono je celkem dulezite zda mas na kostre + nebo -
Podle toho je pak potreba prehazet zapojeni kontrolek.
[Krizoň IV.]
(31.5.2020 12:02:11)
U panelkovýho tachometru se zapojuje plus pro tyto dvě kontrolky do speciálního kpntaktu a tato sekce je od zbytku tachometru izolována, žádná další izolace není potřeba. Na kontrolky stačí použít obyčejný objímky s jedním vývodem.
[pračlověk]
(31.5.2020 12:00:32)
AHA.... v obchodě s dílama jsem nakoupil objímky které mají jen jeden konektor a o nějaké izolaci prodejce nic neříkal. Takže nakoupím nové objímky + něco na izolaci a zkusím. Bobanito moc děkuji za obrázek! Takhle to chápu i já.
[ZBmaster]
(31.5.2020 9:44:25)
AHOj, u mě v datech je ještě detail toho zapojení.
[bobanito]
(31.5.2020 8:06:56)
Změřil bych kde je jaké napětí. Pak třeba řešil co je divně
[maspe]
(30.5.2020 21:58:31)
Ten drzak zaro ek musi byt odizolovany od kostry, neni nahodou ukostren a rim by to nefungovalo jak ma.
[Standa2]
(30.5.2020 20:48:32)
Zapojeno mám dle návodu. Kontrolka neutrálu jde do karteru a do kontrolky dobíjení vede drát ze spínačky 61 a 15. Dráty se sbíhají do jednoho konektoru a ten pak jde na objímku dobíjení.
[Patton]
(30.5.2020 17:47:34)
máš blbě zapojený kontrolky v tachometru
[Kuba z Neve]
(30.5.2020 8:51:45)
Jen bych doplnil - kontrolka dobíjení "ukazuje" rozdíl napětí mezi baterkou 15 a živým uhlíkem D-61. Když se napětí srovnání, měla by zhasnout a zároveň by měl sepnout první stupeň regulátoru, který spojí baterku a D-61.
[maspe]
(30.5.2020 0:01:04)
kontrolky jsou obě na držáku, který je izolovaný od kostry. A na tomto držáku je trvale + přivedený od svorky 15 spínačky.
A jedna i druhá kontrolka se druhým polem ukostří - neutrál v motoru, dobíjení v regulátoru.
[monty]
(29.5.2020 21:05:12)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13