Příspěvků: 18, poslední: 17.6.2020 8:51:3067847.Informace
Hezkou neděli, mám dva dotazy.
1) Jak opravit strhly krátky závit v šavli na pionýra? Ten co drží šroubek co drží zadní kryt masky světla. Napadlo mě buď zalepit tekutým kovem nebo zatřít epoxidovou barvou a projet opatrně závitníkem M8. Co vy na to?
2) Je vazelína Mogul LA-2 elektrický vodič nebo izolant?
Děkuji
Olej, obecně uhlovodíky, prakticky proud nevedou. Ale proud mohou vést vnesené nečistoty nebo aditiva. Proto říkám, že život (a ani majetek) bych na izolační schopnosti neatestované vazelíny nesázel.
[JZ]
(17.6.2020 8:51:30)
Davy: Hmm, zajímavý. Možná je olej tedy špatný vodič, ale ledkou protékají tak malé proudy, že to na mžourání stačí.
[Ota]
(17.6.2020 8:28:10)
Davy - to bude asi tým kovovým oterom čo je v starom oleji
[Milos634]
(15.6.2020 21:16:20)
Doktore, tak jednoduchy to nejni. Když si tam dáš ledku, tak s některejma olejema je v noci vidět jak slabě svítí. Čim starší olej, tim víc.
[Davy]
(15.6.2020 15:38:11)
Každopádně olej je izolant. Vezměte si např. spínač neutrálu u péráka či kývačky, kdy jsou kontakty přímo ponořeny v převodovce v oleji. Kdyby olej vodil, zkratovalo by se to a kontrolka neutrálu by svítila pořád.
[Ota]
(15.6.2020 14:51:47)
nunici: olej u olejového transformátoru je přímo součástí elektrické izolace olej-papír, Miloš to napsal správně...
[Tomas]
(15.6.2020 13:33:59)
Miloš634 - olej se pro chlazení transformátorů používá kvůli tepelné odolnosti a roztažnosti, ne kvůli vodivosti. trafa přece nejsou ponořené přímo do oleje)
[nunici]
(15.6.2020 13:21:45)
Přímo vodivá by být vazelína neměla, nicméně klidně s ní můžeš v tenké vrstvičce namazat kontakty na baterii kvůli zabránění oxidaci a vodí to. Patrně se dotažením šroubku vytlačí, ale možná není úplný izolant.
[Ota]
(15.6.2020 9:00:56)
Milos: vazelína (ve smyslu plastického maziva, nikoli lékopisného) je zahuštěná mýdly kovů alkalických zemin, což jsou polární látky. Takže může být vodivější než čistý olej. A dále se do ní zachycují úlomky potenciálně vodivých látek. Takže já bych na její izolační schopnosti život nesázel.
[JZ]
(15.6.2020 8:50:59)
Olej napríklad nie je elektricky vodivý (sú ním zaliate celé transformátory kvôli chladeniu) a vazelína na tom bude asi podobne.
[Milos634]
(15.6.2020 8:32:55)
Blbě čtu a nemám před sebou rozebranou kapličku fichtla. Zkrátka změř, jaký je odpor mezi zemnícím kontaktem zapalování a rámem. A pokud je větší než zkrat, tak to proklemuj autolicnou.
[JZ]
(15.6.2020 8:07:03)
Ano, to by mohlo být ono. Metod ověření je několik, nejlepší je multimetrem změřit odpor mezi statorem magneta šroubem uzemění chcípáku. Orientačně: co hlavní světlomet, bzučák? Fungují normálně?
Jinak bych doporučil vzít kus autolicny a zemnící šroub v kapličce propojit skrz hlavní kabelový svazek s rámem.
[JZ]
(15.6.2020 8:04:06)
Vazelínou jsem silné natřel spoj maska světla - spinaci skříňka a nefunguje mi chcipani motoru. Moto jsem oživoval po letech spánku, tak nevím zda předtím šlo chcípnout a tak hledám příčinu....
[Prohorovka]
(15.6.2020 4:50:00)
Kupoval jsem sadu závitníků na M7 a i se sadou šroubů a vrtákem vyšla na 300 ,-
Vzhledem k občas strhlým závitům držáku spojkového automatu se mi to jeví jako dobrá investice.
Vazelina do určité míry izolant ale nespoléhal bych na to
[nunici]
(14.6.2020 23:39:58)
Vazelína LA2, pokud vím nemá deklarované né elektrické vlastnosti. Takže musíš předpokládat, že se chová právě opačně, než potřebuješ. Proč se ptáš? Jakou zamýšlíš její aplikaci?
[JZ]
(14.6.2020 22:01:20)
Nebo ty šavle prohoď mezi sebou a udělej nové závity naproti.
[Pajka]
(14.6.2020 21:25:25)
Aha, já jsem se přepsal. Samozřejmě natřít nebo tekutý kov a vyříznout M6... Do M7 se mi nechce, je to atyp a ani na to nemám závitník... Obecně je tam tak málo masa, že větší závit bude na škodu....
[Prohorovka]
(14.6.2020 20:49:07)
M7 bych to udělal
[monty]
(14.6.2020 20:17:27)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13