Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 12, poslední: 23.6.2020 22:07:1267862.Elektro
Ahoj, předělávám naší druhou motorku na VAPE 12V, taky 350/634.
Místo baterky tam dám ten kondenzátor, co mají na Motokrámku u p. Jakuby.
Jaký mám použít přerušovač blinkrů? Mají tam dva, klasický stříbrný válec a potom takovou černou kostičku. Jaký tam bude fungovat lépe? Je nějaká finta, kam ho umístit? Dík moc.
přerušovač AEV - když sem koupil levnej noname, tak nefungoval.
ideálně na vrakáči vytáhnout z feldy za pár korun
[Akamu] (23.6.2020 22:07:12)
Na 639 s vape SZ17 jezdím s kondenzátorem z obchodu s elektrosoučástkami. Elektrolytický kondenzátor kapacita tuším 4700uF a napětí 35V. Myslím, že je dobré použít kondík aspoň na 35V. Kondík stojí cca 50Kč. Vyšší kapacita není potřeba, akorát by byl kondík zbytečně dražší. Výhodné je použít kondík s pevnými vývody, na ty si člověk připájí lanka. Pozor na správnou polaritu. Pak se to dá fajně zafouknout do smršťovací bužírky. Přerušovač blinkrů používám felďáckyý (kostička). S origo přerušovačem (hliníkový váleček) to stálo za kulový, protože se frekvence měnila s otáčkami motoru a v některých režimech blinkry v podstatě neblikaly, ale spíš téměř nepřerušovaně svítily. Moto s kondíkem troubí jak má a s "kostičkou" bliká taky jak má. Samosebou, na volnoběhu alternátor dává málo elektriky, takže když jsou zapnutá světla, tak málo svítí a když se k tomu zapnou blinkry, tak jen mžourají a světlo ještě více pohasíná. Na křižovatce není problém sem tam trošku vrknout plynem, aby to blikalo fest.
Ohledně origo kondenzátoru AEV tu někdo tuším psal, že mu odešel. Za ty prachy myslím drahý špás. Navíc je zbytečně velký a zabírá hafo místa. Obyč kondík z obchodu s elektrosoučástkami je menší než původní hliníkový váleček přerušovače blinkrů. Celkově se tak v motorce nezaplácá moc místa a wotom to je. Kondík mám v místě, kde byla baterka a přerušovač už nevím. Myslím, že taky tam. Mám to zaházené vercajkem a hadrama. Někde tam byl i původní přerušovač, tak jsem nevymýšlel nějaké jiné spešl místo.
[zahradník] (22.6.2020 10:03:24)
Jawa_forever: "Tady jsou řídítka osazená již z výroby vypínačem zapalování. Takže nepotřebuji žádná relátka a podobně.": Né, že by byla bošárna kdovíjakou ochranou proti krádeži či zneužití motorky, ale pokud budeš mít jako jediný přerušovač obvodu zapalování chcípák na řídítkách, bude ti moci kdokoliv kdykoliv motorku nastartovat. Alespoň si pořiď někam nějakej tajnej vypínač. A pozor, VAPE nechcípá rozpojením obvodu zapalování, jako u dynamobateriového zapalování, ale zkratem modrého vodiče na kostru. [Ota] (22.6.2020 9:56:15)
Mám ČZ 175/487 zapalování Ducati, na motorce moc nejzedím, proto tam mám kondík místo baterky. Přední světlo 55W, blinkry s 10W žárovkama. Elektr. přerušovač blinkrů AEV (možná Felda), zvýšený volnoběh a blinkry blikají správně, jen na ten volnoběh pohasíná přední světlo. [Bakoun] (21.6.2020 19:22:14)
Niečo z praxe - Mám Vape SZ17 v 638. Elektronický prerušovač som zbastlil z nejakej schémy z webu. Je s obvodom 555, na výstupe nejaký mosfet, má dva vývody ako starý a aj sa zapája presne namiesto pôvodného. Bez baterky všetko funguje už na voľnobeh, aj žiarovky v smerovkách blikajú ako majú. Jedine čo je rozdiel, tak klaksón trúbi oveľa slabšie ako s batériou. Kondenzátor som neskúšal.
Ten prerušovač ale blikal kadejako pokiaľ som nemal VN fajky s odporom.
[passion] (21.6.2020 13:18:13)
U předchozí motorky na které jsem si dělal VAPE (také 350/634) bylo třeba mít rozsvícená světla, mám pocit, že pak to s kondíkem blikalo dobře. Jenomže tam byla trochu jiná situace, elektrika se musela dělat z podstatné části nová.

Tady jsou řídítka osazená již z výroby vypínačem zapalování. Takže nepotřebuji žádná relátka a podobně. Asi to tedy udělám zase s kondíkem. A ten regulátor vezmu elektronický, na motokrámku nějaký mají. Bude to tak snad v pohodě?
[Jawa_forever] (21.6.2020 13:15:27)
On to nikdo nenabizi, protoze R102 ma nizsi napeti pro pouziti s gelovou baterkou. Nikoli AGM, ale skutecnou gelovou. Coz v praxi znamena ze otevrena nebo AGM baterie se s timhle regulatorem dobiji pomaleji.

Kdysi jsem si o tom psal s panem Vasickem z VAPE, potvrdil mi ze to funguje, ale jeho doporuceni bylo se na R102 vykaslat, a radsi do motorky dat libovolne malou AGM baterii (coz zaroven umozni pouzivat rozpinaci rele)

Na 634 s Vape 12V, prerusovacem z feldy, bez kondiku, zarovky 21W, na volnobeh blinkry proste nechodi, proberou se az pri vrknuti plynem.
Jestli by chodily s kondikem nebo pri pouziti slabsich zarovek jsem (zatim) nezkousel.
[Krizoň IV.] (21.6.2020 12:58:58)
A to se dá normálně nakombinovat? To by bylo skvělé.
Je to pro mě úplně nová informace.
Nenabízí to jako součást sady pro JAWA 350/634 ani VAPE eshop...
[Jawa_forever] (21.6.2020 12:52:25)
Léta jezdím 6V Vape bez ničeho, s kondíkem jsem nepocítil žádnou změnu, přerušovač se všude doporučuje z feldy. [rukavica] (21.6.2020 12:30:56)
Vape R102 [Krizoň IV.] (21.6.2020 12:28:45)
Bezbateriový regulátor? [Jawa_forever] (21.6.2020 12:20:44)
Relátko kup elektronický, např. z felicie. a na kondenzátor se vyser, jestli chceš provozovat vape bez baterie, tak si kup rovnou bezbateriovej regulátor. [Kuba z Neve] (21.6.2020 11:25:25)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 18:34:13