Příspěvků: 8, poslední: 3.10.2020 20:38:0868078.Informace
Trošku jsem hledal ve starších dotazech a chtěl bych se vás zeptat, jaké máte aktuální zkušenosti s gufery NBR. Nebo jakou značku doporučujete a proč? Díky
Z mz 251 jsem letos vydloub zelený nbr na straně spojky, protože to začalo při max točkách trochu blejt olej kolem ovládání spojky, převoďák to nežralo, ale na mz je mezi guferem a ložiskem plech docela natěsno kolem hřídele, najeto 30 000, nový jsem dal viton, jinak chod motoru byl v poho.
[sliz]
(3.10.2020 20:38:08)
Taky se počítám mezi ty, co zatím Jawách nikdy problém s NBR gufery neměli, ačkoliv tankuju ten nejlevnější naturál, co kde mají. Tabulky chemické odolnosti říkají, že jak NBR, tak FPM jsou odolné proti ethanolu. Nemůžou být ty problémy tedy způsobeny např. aditivy v oleji, jak naznačil Deadman? Když do motorek leju obyč M2T, nebo TS, že je to v pohodě?
[Jad]
(3.10.2020 7:43:38)
Fichtla nemám. V ničem (Jawy, rejže, sověti) jsem nikdy neměl nic jiného, než obyč NBR a nikdy jsem problém neměl.
Výjimkou je auto, kde mnichovští soudruzi v tomto století předepisují velmi agresivní olej a termostat mají na vysokou teplotu kvůli spotřebě. Výsledek je, že všechna origo těsnění z NBR stvrdla a zkřehla do podoby bakelitu a doslova vše co jsem ještě nevyměnil teče proudem. Přiznat chybu jim nedovolí namyšlenost, takže origo těsnění jsou furt NBR, druhovýroba je většinou viton.
[Deadman]
(3.10.2020 0:12:35)
NBR a červený silikonky tak maximálně v převodovce. Na klice silikon nikdy a NBR z velký nouze díky tomu, že někdy se nedá natankovat verva a běžný benzín s lihem tomu dá na frak. Jak to jde tak viz kluci předemnou, vyhrává viton.
[Verdom]
(2.10.2020 8:01:18)
Bakoun: tak to si můžeme podat ruce, náš každoroční "tajnej" závod mívá v průměry okolo těch 5 hodin taktéž. Přikořeněno tím, že na tom jezdeme dva zaráz. Pravda však, že se závady vyskytnou až po závodě, většinou hnedle druhý den, což platí i s těma guferama. Fíka půlím co dva roky, je to tak akorát, třetí závod už by třebas klika nebo její ložiska nenajely. U třindy se gufero rozsypalo ještě po čas jízdy na té dálnici, taky ale měly už kolem čtyř let. Vitonky tam drží nyní pátým rokem.
[Stíví]
(2.10.2020 7:34:59)
NBR jsem jezdil i na vytrvalostnich (treba i 5 hodin) zavodech pionyru. A maloktery ten nas stroj se hreje tak jako pionyr. Takze v guferech bych problem opravdu nevidel. Bral jsem znacku Rubena. Dlouhodobou vydrzim nepotvrdim, ani nevyvratim, vrtam se ve vsem tak casto, ze ty gufera ztvrdnout nestihnou.
[Bakoun]
(1.10.2020 10:08:41)
A to já takovou zkušenost mám. I nová NBR mi odešly jak na fichtlu (na klice, pod spojkou), kde to těch 100 °C může dosahovat vcelku běžně, tak i na 632 (opět klika, pod zapalováním) při jízdě na dálnici. S vitonkama se to již nestává, odcházejí dříve jiné díly. Za mne pokud možno na kliku vitonová (FPM, max teplotní odolnost je obvykle 150 °C), zbytek motoru si poradí s NBR. Ostatně vitonky se fabricky montovaly do Korád (byť jsou černé jako NBR), najdete je opět na klice. Tepelně tam vyhoví i klasiky, hlavní důvod ale asi byl z důvodu vyšší chemické odolnosti, neb se už v té době počítalo s větším podílem lihu v benzínu. Ještě jednu pozitivní vlastnost ty FPM mají: po letitém odstavení se po první pokusu o natočení netrhají břity, jako u NBRek.
[Stíví]
(30.9.2020 19:21:51)
Ač má gufero z NBR mít odolnost jen do 100 °C, nikdy jsem se zatím nesetkal s tím, že by odešlo kvůli vysoké teplotě (nebo mi to nepřišlo). Běžně se do motorů používaly a používají. Jsou i v motorech křoviňáků a pil, které jedou na výkon a dosahují i při náročnějším hobby použití vysokých teplot.
Pro klid duše, kdo chce, může použít FPM. Ten snese až 200 °C a to už by na karteru či čepu kliky nemělo být ani za jízdy stylem "pila".
[longr]
(30.9.2020 16:07:56)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14