Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 16, poslední: 2.10.2020 22:51:4868084.Elektro
Zdravím mám dotaz. Jaký mám koupit akumulátor na Jawu 250/353? Kolik Ah by měl mít? Bude stačit 6A nebo je lepší třeba 11A? Zapalování mám po opravě. Takže dobíjí dobře. Koupit klasickou udržovací baterii?
Děkuji
Kývačku jsem kupoval před 30 lety s baterkou z haviřske karbidky a kdybych ji párkrát nepřepoloval,byla nesmrtelná.Sice zabrala celý kastlík,ale co...Pak několik 6V 14Ah (Varta,Yuasa). Teď s VAPE víceméně jen kvůli blinkrům 5 Ah Bahner
Přemýšlím kolik za tech 30 let bylo baterek,nějak se nemůžu dopočítat .Ale základ je kontrolovat hladinu a udržovat napětí ...
[nunici] (2.10.2020 22:51:48)
Abych doplnil to co jsem napsal! Ve své Jawě 250 jsem měl baterky dvě a najel jsem od roku 2010 do dneška na ní mám najeto 80 tis Km. Vibrace baterce nijak nesnižovali kapacitu, nebo životnost. [Uďa] (2.10.2020 17:37:57)
Už XX let mám VAPE a baterku si půjčuju jednou za 4 roky na STK, ale předchozí zkušenosti podobně jako Deadman. Baterky mi v kulaté Jawě s dynamem s kontaktním regulátorem vydržely docela prd (s jakous takous péčí možná 2 roky). Jezdil jsem hodně a cestou necestou. Honil jsem to jak nadmutou kozu. Takže vibrace taky přispěly k rychlejší smrti. Kolikrát jsem musel ke konci života baterky motorku roztláčet. To by ještě tak nevadilo, protože u domu je to trošku z kopečka. Jenže pak to obvykle vzdal jeden článek a bylo vymalováno. Jako študý chudent jsem jezdil i s mrtvolou. Dnes, kdy už nemám vůbec čas a chuť se o baterku starat, bych na každou sezónu koupil nejlevnější baterku (https://www.autodily-pema.cz/motobaterie-yuasa-standard-6v-4ah-6n4-2a-4). Trošku bych zvedl volnoběh, aby dynamo pomáhalo i při stání např na křižovatce (to jsem měl i tenkrát). Nic bych neřešil, žádnou péči. Je to jako jedna nádrž benzínu. Sezónu to jistě vydrží. [zahradník] (2.10.2020 11:47:27)
Dokud jsem na Jawě jezdil, tím myslím 10.000km ročně, ne projížďka jednou za měsíc, tak mi baterka umřela každé 2 roky na vibrace. Bez ohledu na značku nebo velikost, dokud jsem neměl Vape, měl jsem tam nabastlenou i 10Ah.
Dnes mi baterka v Jawě vydrží dlouho, protože na ní jedu tak 2x za rok. V ČZ pro jistotu nemám baterku vůbec, ale ta nemá blinkry.
[Deadman] (1.10.2020 15:56:07)
Fakt zajímavé zjištění, byla tu kdysi diskuse jak ty baterky nic nevydrží a nakonec jsou í držáky 6-9 let. [Banak] (1.10.2020 11:46:19)
Zajímavé. Za ty roky, co mám Jawu mi baterka nevydržela dýl jak 2 - 3 roky a to jsem se o ní mohl starat jak sem chtěl. Vždy ji zničily vibrace a bylo jedno, jestli je to Yuasa, Varta nebo Exide. 12V 4ah....
Jinak bych volil z principu čím větší kapacita, tím lepší. Už jen proto, že když ti to přestane dobíjet, máš větší akční rádius a šanci se dostat domů. Rozdíl je beztak pár stovek...
[Borderer] (1.10.2020 7:57:10)
Já ti věřím, mám baterku z roku 2008 ještě v ní je pořád potenciál... Yuasa 12V, 4Ah YB4L [pračlověk] (30.9.2020 22:57:00)
Asi mi to nebudete ani věřit, ale letos jsem vyměnil baterii Yuasu 6V 6Ah, kterou jsem kupoval v dubnu 2009. Je pravda, že poslední 4 roky jsem moc nenajezdil a baterka byla pravidelně dolévána, dobíjena šetrnou nabíječkou a přes zimu v teple. Teď jsem zkusil baterii 6V 4,5 Ah bezúdržbovou, tak uvidíme co vydrží ta. [Me2T] (30.9.2020 20:29:21)
V Jawách používám olověné baterky 6V11Ah, je jedno jakého výrobce. Tyhle baterky mi vydrží obvykle 5-6 let. Baterky z motorek na zimu vytahuji a mám je v dílně, kde není nějak výrazně přetopeno, ale teplota neklesá pod 10°C. Přibližně po dvou měsících kontroluji napětí a pokud klesne na 6V, tak dávám na nabíječku. U ostatních motorek kde mám 12V baterky (mám jak olovo, tak i AGM) to dělám stejně. AGM baterie mi vydrží 8 let [Uďa] (30.9.2020 18:43:59)
Tam, kde mám Vape, baterku nemám. Celkově jezdím hrozně málo a když to jezdí bez ní, nevyplatila by se. Ale v OHC kývačce baterku mám, má to dynamo, regler AEV a zapalko Imf-Soft. Zvládá dobíjet a baterku (EXIDE 6V 11 Ah) mám už cca od roku 2013, jenže mašina taky najela jen cca 5000 km. Baterku na zimu vyndávám a když si vzpomenu, občas ji průběžně navěšuju na nabíječku. [longr] (30.9.2020 15:52:58)
Baterky ve strojích, kde mám Vape, nechávám "na divoko" bez péče (hlavně z lenosti). Dokážou normálně fungovat a držet kapacitu tak ty 2-3 roky, pak už před jízdou třeba ani nerozsvítí kontrolky... Dokud zase nekoupím nějakou novou, abych ji vystřídal pro zablikání na STK:-) Zato 6V, co mám do motorky s dynamem, se snažím aspoň občas připojovat na automatickou nabíječku a ta teda drží už minimálně 5 let. [Jad] (30.9.2020 14:16:20)
Mě taky takhle dlouho baterka vydrží. Ty silnější vydrží obvykle déle, než slabší. Patrně díky tomu, že se u té silnější časem sníží kapacita, ale baterie je pořád použitelná, což u té slabší už po čase neplatí. [Ota] (30.9.2020 12:33:46)
Není to jen o starání, hustoměr a několik nabíječek mám taky. Čabrat se v kyselinách nebudu jako v době, když jsem udržoval aku v traktoru.
Exide 6AH jsem dostal suchou k motorce a paradoxně jsem se oni nestaral, protože jsem ji ani nevěřil, že dá sezónu. Kolika lidem v rámci průzkumu tady ještě vydrží aku 6-9 let?
[Banak] (30.9.2020 12:09:43)
Banak: záleží jak se o ni staráš, mě vydrží 6 až 9 let.
Ondra: používám YUASA 13Ah, je to klasická olověná s H2SO4. Doporučuju koupi hustoměru elektrolytu, ten ti ukáže jak na tom baterie je. Já kombinuju kontrolu hustoty s měřením prázdného napětí.
[pmr] (30.9.2020 11:08:30)
Mám v 353 6Ah 3 roky, v ostatních mám 11Ah a už padají jedna za druhou, stejně ti víc jak 2 roky asi nevydrží. [Banak] (30.9.2020 9:10:25)
Originálně tam byl 14 Ah akumulátor. Toho bych se držel. Vyšší kapacita baterie se při nutnosti denního svícení hodí, zvláště, pokud jezdíš po městě, kde to jde prakticky jen z baterky. A ano, k dynamu určitě klasickou otevřenou údržbovou baterii. [Ota] (30.9.2020 8:48:35)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14