Příspěvků: 11, poslední: 5.10.2020 19:25:5868088.Veteráni
Mám kľukovku po repase.Je tam plné čelo. Otázka. Má byť stredové čelo na ložisku napevno? Alebo je dovolená tolerancia, ktorá umožňuje kývať čelu do strán? (podobne ako ojnica sa môže kývať do strán, nie však radiálne). Tým, že sa kýve čelo do strán, tak pri zabudovaní kľuky sa za tepla kľuka točí OK. Po vychladnutí sa polovic otáčky točí OK, polovi ide veľmi ťažko. Nie je to ložiskom v kartri. Kľuku som dával za tepla a bolo na nej aj ložisko. Sadlo OK, za tepla OK, po vychladnutí zle.Nápady?
OPRAVA: ten link na Motoren - jedná sa o plné čelo...
[MV]
(5.10.2020 19:25:58)
Může tady někdo vysvětlit rozdíl mezi dutým a plným čelem? Budu skládat 558 a mám na výběr starší ve slušném stavu a duté čelo vymontované z nového motoru. Díky a snad nevadí, že jsem tento dotaz přifařil k tomuto příspšvku.
[Petan69]
(4.10.2020 19:53:19)
longr: ďakujem za info. Ja som včera dal aj na primár valčekové ložisko. Nepomohlo. Kľuka sa stále v jednej polovici točí ťažko. Duté čelo sa mi nedari zohnať, tak to nechám tak. Snáď sa to rozchodí(ako píše Milos634 a Jad).
[MV]
(4.10.2020 10:02:46)
Nejsem zkušenější, ale válečkové mám na obou stranách. Použil jsem NJ305. Motor šel od začátku hladce, ale pravda je, že klika už měla cca 8000 km. Lez jsem do toho kvůli výměně převodovky za 634 a centrování kliky.
[longr]
(3.10.2020 21:22:29)
Ďakujem Vám všetkým za Vaše vyjadrenia. Tak ako píše Velorex resp. zahradník, je to jednoradové ložisko, takže to malé kývanie čela do strán súvisí s ložiskom (kľuka panelka 350/360). Pýtal som sa jedného "motorára", vraj pomôže klepnúť prípravkom na karter z vnútornej strany po obvode, čo zviera čelo. Počuli ste o tom?
Mám 2 možnosti. Nechať to tak a možno to sadne (ako píšu Jad a Milos634) alebo dať aj na primár valčekové ložisko (pod dynamo dávam na všetky motory). Tu na JM som čítal, že niektorí už odskúšali na 350 dať obe krajné ložiská valčekové. Stredové zachytí axiálne sily. Čo Vy na to? Tí skúsenejší čo doporučujete? Vopred vďaka všetkým.
[MV]
(2.10.2020 12:24:19)
Jestli je to klika s jedním ložiskem uprostřed, tak se čelo trošku kývat může, protože v samotném ložisku se vlivem radiální vůle může trošku naklápět vnitřní kroužek. Naklápět se to může tím víc, protože to má být ložisko C3, tedy se zvětšenou radiální vůlí. Není to příznakem závady. V motoru je pak čelo nafest a nic se nekývá.
Že klika po složení v určité části otáčky trochu vázne zas tak nevadí. Po první jízdě si to obvykle sedne. Po několika jízdách se to usadí úplně. prvních pár kilometrů to nehoň dýl ve vysokých otáčkách. Doklepávání ložisek není jako práce s buzolou. kdo nemá cvik a neví jak, může nadělat víc škody než užitku. Nejjednodušší, ale taky nejdražší je použít válečková ložiska. Skládání je pak blbuvzdorné a na první dobrou.
[zahradník]
(2.10.2020 8:56:00)
Záleží na akej kľuke. Ak sa jedná o kľuku do 634 roku, čelo sa trochu nakláňať bude. Je to spôsobené jedným jednoradovým guľ. ložiskom, ktoré tento pohyb umožňuje. Ak ide o kľuku 638 tam sa čelo iba točí, nakloniť sa nedá nakoľko je čelo na dvoch ložiskách, čím sa nakláňanie znemožňuje.
Náklony sú spôsobené aj vôľou C3 v ložisku. V žiadnom prípade sa však nesmie hýbať ložisko v čele, čo u teba asi nebude.
[Velorex]
(2.10.2020 8:46:53)
Každopádně, pokud je ložisko v čele volný, je to špatně a čelo se musí vyměnit za nevymačkané.
[Ota]
(2.10.2020 8:10:13)
Mne na 350/634 sa to chovalo rovnako. Pol otáčky sa ťažko točil motor, aj po opakovanom zložení. Keď sa motor zohrial nechal som ho vychladnúť, vybral som sviečky a za zapaľovanie ho skúšal otáčať. Išiel už krásne ľahko. Toto treba skontrolovať či si to sadlo.
[Milos634]
(1.10.2020 23:36:50)
Středové ložisko by mělo být svírané čelem napevno a čelo by také mělo pevně držet v karteru. Po složení půlek motoru se může stát, že se klika netočí lehce a pomáhá se tomu klepnutím na vnitřní kroužek ložiska (bočního, v karteru) přes vhodnou trubku. To ovšem v případě, že se motor skládá stylem: 1. ložisko do nahřátého karteru, 2. nahřát znova karter i s ložiskem a vložit kliku. Pokud je to naopak, tzn. 1. ložisko na čep kliky, 2. kliku i s ložiskem do nahřátého karteru, mělo by se teoreticky poklepat na kroužek ložiska zevnitř (což nejde). Ale pokud se po složení klika alespoň nějak točí, mělo by si to po nastartování a zahřátí/zchladnutí motoru sednout.
[Jad]
(1.10.2020 23:07:58)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14