Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Výdrž motoru [kwido](14.10.2020 21:05:21)
Příspěvků: 19, poslední: 19.10.2020 20:48:4268116.Informace
Dobrý den, dokáže prosím mně někdo zdělit kolik km dokáže najet motor z jawy 350/640 typ 638. Dle servisní knížky 25-30 000 km a pak případně výbrus. Znáte někoho kdo třeba natočil 50000 , nebo 80000 bez toho aniž by se v tomh hrabal? Děkuji za vaše zkušenosti.
jn, nebyla to uplně pohodová jízda... tady jsem to sepsal ještě ten den se všemi detaily :D https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=105321&act=moto-denik-detail&ddid=72411 [deyva] (19.10.2020 20:48:42)
Teda od usměrňovače. Jednalo se o 639. Regulátor to naštěstí přežil. Patrně díky tomu, že bateka byla odpojená celou dobu, takže to nedostalo šok po náhlém odpojení baterky za chodu. [Ota] (19.10.2020 17:44:15)
deyva: To jsi ujel dost daleko, zvlášť s vyhřívanejma heftama. já jsem 5 Ah baterku vybil jen při pojížkách po městě s rozsvícenejma světlama. Při montáži baterie do motorky se mi totiž odpojil krátkej plusovej drát od regulátoru. [Ota] (19.10.2020 17:42:21)
Ohledně toho dobíjení... Mám 7Ah baterku, byla plně nabitá, v brzdovce, koncovým a kontrolkách (krom blinkrové) mám LEDky, malý VAPE. Nastartoval jsem, zapnul světla a vyhřívaný hefty (oxford) an první stupeň a vyjel do práce. Najel jsem na to asi 43km. Po dvaceti km ale už byly první problémy a při blinkrech pohasínalo světlo a zapalko, tak jsem dal světlo jen na potkávačky a vypnul hefty. Při 21,5km jsem to radši otočil dom. Postupně po cestě jsem vypnul i potkávačky, přestal používat blinkry. Posledních 5 km to už vynechávalo i při sešlápnutí brzdy a rozsvícení LEDkové brzdovky. Dom jsem se tak tak dokodrcal. A následně zjistil, že jsem na baterku (kterou jsem den předtím nabíjel venku) nepřišrouboval uzemnění VAPE R04 regulátoru, proto to nedobíjelo :D [deyva] (19.10.2020 14:24:39)
Na té své kývačce jsem za těch cca 80 tisíc km primár neměnil, ani jsem spojku nerozebíral, nebylo potřeba. Už jsem viděl hodně motorů, kam někdo vrátil původní primár při "GO" a vydrželo to zase dost dlouho. Přetržený primární řetěz při tom závratném výkonu si myslím moc nehrozí, pokud tam nezapomenete dát olej do převodovky. Zrovna takový motor mám na stole. Všechny ložiska protočený, hřídele v místech styku s ložiskama namodralé, pouzdra vylágrované, prostě katastrofa, motor který jezdil homecros! [Uďa] (16.10.2020 9:10:12)
kwido: Otázka, kolik km se dá ujet s porouchaným dobíjením se nedá snadno zodpovědět. Záleží na velikosti (kapacitě) baterie, na tom, jak je nabitá, zda jedeš bez světel nebo se světly... Bez světel s nabitou baterkou dojedeš dost daleko. Pokud ale na to, že to nedobíjí, přijdeš až tehdy, když to chcípne, tak ani po zhasnutí světel se zřejmě kdoví jak daleko nedostaneš. Každopádně u klasickýho altíku PAL je nejčastější závadou vyhřátý kontakt u jedné z diod v usměrňovači nebo u jedné z fází ve svorkovnici alternátoru. Pokud takto odejde jedna fáze, obvykle to snadno nepoznáš (kontrolka dobíjení jen občas v nízkých otáčkách problikává). Protože se mi tato závada opakoval asi po dvou letech (nevím proč, vždy bylo vše dobře proletováno a konektory očištěny), dal jsem si na motorku malej voltmetr, kterej se automaticky zapne po zapnutí zapalování a tak bych hned poznal, že mi to nedobíjí. [Ota] (16.10.2020 9:05:16)
Ale jo, když to všechno funguje jak má, nedělá nepatřičné zvuky, tak proč se v tom vrtat. Jestli celou tu dobu plynule chodí spojka, že nebylo potřeba měnit sjeté lamely, nebo zapilovat vymačkané drážky v koši, tak s tím asi řidič zachází velice opatrně. Tudíž ani primární řetěz nebude extra namáhaný a neměl by se trhat. I když...17 let jsem neviděl sekundární řetěz na své motorce (obyč. Favorit), protože je v krytu a mazaný přes tyčku spojky. A taky mrcha jednou z ničeho nic na dálnici u Bratislavy prasknul:-) [Jad] (16.10.2020 8:47:04)
Já sem od výměny kliky najel 40000 Km. Válce a písty mají 50000 Km. Měním taky pouze spotřebák. Většinu sem najel na Mogul TS. Když se člověk naučí o tu mašinu starat, připadá, že skutečně jen lije olej a benzín. [spec] (16.10.2020 6:43:14)
Hrabání v motoru je právě ta věc co tu mají všichni rádi :-) pokud mažeš tím čím máš ovládáš to tak jak se má tak to najede fakt hodně. Ale cvičení dělá mystra. Je tu spousta lidí co jsou schopni udělat generálku takzvaně za jízdy. Ne dělám si legraci..... přes noc v kempu ale udělat jde téměř cokoliv. Pokud si všímáš varovných signálů: klepání vybrace ztráta výkonu.Nebo naopak překvapivý nárust výkonu!!!! Máš šanci dojet někam kde se s tím dá něco udělat. Ale pokud chceš od něčeho zkonstruovaného před 2ww aby se do toho nemuselo sáhnout tak to tě asi trošku zklamu. [kocourluk] (15.10.2020 23:55:30)
Pokud máš najeto 60 tisíc bez sundání deklu a hodláš najet dalších dvacet, očekával bych přetržení primárního řetězu a vyvalení kusu bloku. Že je pravděpodobnost tohoto malá? Stojí za to pokoušet to? [pračlověk] (15.10.2020 23:39:58)
Když jsem si někdy před 22 lety dělal papíry na mašinu,tak jsem jezdil na 638,která měla 110000km.
V motoru byli dělané 2x lamely,jinak nic.Měl ji pán co měl soukromou autoškolu a byl první a jediný majitel.
Sice už strašně řinčela,ale i ve dvou jela pořád pěkně.
Mazal M2T 1:40
[jenor] (15.10.2020 21:29:10)
Děkuji za Vaše osobní zkušenosti, mám najeto 60000 a pan Vojtěch Hlásny od Holic mne zdelil že nezná nikoho kdo by tolik najel aniž by sundal levé víko. Ptal jsem se ho jestli ten motor dokáže nejet 80000 a on se jenom pousmál. Já chci ještě cestovat a tudíž mne zajímalo co mohu od toho očekávat. Díky a ještě jeden dotaz kolik km to dokáže najet kdyz baterie nedobiji. Mám kladiva. [Kwido] (15.10.2020 21:21:16)
Já jsem předpokládal, že tazatel chtěl vědět, co by měl motor vydržet od GO po GO a ne co celkově Jawa vydrží! Pokud bych to psal jako Malboro, tak u mé kývačky asi takto: první majitel asi 50 tis, potom havárie, výměna tachometru a předního blatníku. Druhý majitel já koupil jsem to jako nepojízdný vrak a na tachometru bylo natočených 68 tis. Vyměniil jsem píst a kroužky, vše ostatní zůstalo původní. Při 81 tis. natočených na tachometru rozhodnuto udělat celkovou renovaci. Provedena GO motoru, vyměněn přední blatník za špatný na 19" kola a měněny přední teleskopy, původní byly ohnuté, včetně spodních brýlí, dále vyměněny oba ráfky. Ostatní díly zůstaly původní. Na motoru byla udělána kompletní GO s repasí klikovky a výbrusem, vše ostatní původní, včetně spojky, samozřejmě ložiska a gufera nová. Po tomto najeto 80 tis Km a při 50 tis. Km měněny kroužky.Takže dohromady něco okolo 160 tis Km. Najet 50000 Km, aniž by jsi se v tom hrabal (tedy bez údržby) to je snad nemožný i u Japonce, ale s normální údržbou a slušným zacházením klidně i víc [Uďa] (15.10.2020 20:21:49)
ve stručnosti:-) : První majitel 0-8000 km - nepojízdý vrak, 2.majitel GO motoru 8000 km - 23000 km, 3 majitel (já) 23000 km - 62000 km pak GO motoru, 62 000 km - 101 000 km - při rozborce moto kvůli svaření rámu vyměněn motor za jiný zgererálkovaný (kolik měl najeto, když jsem ho koupil nevím) původní je ve stavu jak jsem ho ve 101 tis. vyndal, pečlivě uložen, 101 000 km - do teď cca 135 000 km, za poslední 3 roky nájezd minimální, letos vůbec. Za těch 112 000 km nebylo nutný motory vůbec z rámu vyndavat, nikdy žádnej větší problém, jen klasický věci v rámci údržby - spojka, primár, občas gufero. [Marlboro] (15.10.2020 19:03:30)
Neublíží a může pomoct. Nezasírá tolik, netáhne tolik vodu (kvalitnější biosložka, co nedegraduje).
S patřičným mazacím poměrem a správně nastaveným karbecem motor musí nalítat bez problémů aspoň 50 000 km. Vezměte si třeba trabanta. Ten na M2t kolikrát najel 70 tkm a víc, aniž se šahalo na motor. Je tam sice nucené chlazení, ale i tak.
[longr] (15.10.2020 12:52:48)
Celkem mám natočeno necelých 73 tis.Dle původního majitele byl ve 30 tis dělán motor v jawě s výbrusem. Takže natočeno neověřených cca 43 tis po výbruse a stále hezky jede. Podotýkám, že mám původní elektroniku a kladívka. Motor mažu 1:40 celou dobu a to mogul alfa 2t dříve Mogul TS. Letos dávám VERVU 100.
Neublíží motoru 100 oktanový benzín? Podle mě né. Možná je to placebo efekt, ale na vervu jede lépe.
[Zety] (15.10.2020 12:13:30)
Před lety jsem kupoval motorku, co měla na tachometru 68 tisíc km. Tachometr nešel a já s ní ještě 7 let jezdil. Ke konci měl motor zvuk, jako když hodíš kýbl starýho železa do míchačky a nakonec se rozletělo ložisko na klice. Předtím byl motor půlený pouze kvůli tomu, že někdo přidřel - rozleštil prasata ve válci a vyměnil ložisko pod zapalováním. Na motoru se měnil spotřebák a klika. Válce, ač šíleně vyběhaný, sem zatím nechal, protože se mi nechtělo se dvou lidech tu moto zajíždět. Pouze sem vyměnil pístní kroužky - ty původní už v podstatě ani neměly zámky, jak byly jetý. :-D
Nutno podotknout, že moto jezdila celou dobu s oilmasterem a na kvalitní oleje.

Jinak takový blbosti jako pružná lamela do spojky, primár nebo spíš jako spotřebák a ne jako podstatnou součást.
[Borderer] (15.10.2020 12:06:53)
Osobně jsem viděl motor Jawa 350/640 v choperu a ten měl nalítáno neuvěřitelných 115 tisíc. Ale to je asi extrém a je fakt, že se o tu motorku majitel skvěle staral a mazal tak jak je potřeba a motor nijak nepřetěžoval. Taky dělal pravidelný servis. Já mám na své 350/634 najeto přes 30 tisíc, ale přesně to nevím, protože když jsem ji kupoval, měla vyměněný tachometr po nehodě a na něm natočeno cca 6000 Km. Dneska tedy 36 tis. Motor běží naprosto hladce, žádné špatné zvuky. Kroužky jsem neměnil, jen jednou gufera a jednou jsem čistil výfuky [Uďa] (15.10.2020 11:06:13)
Mě loni v motoru prasknul středový čep kliky při cca. 49 tis. km. Jinak výbrus původní z fabriky, a je stále dobrej. Motorku se, koupil, když měla nejeto necelejch 12 tis. km, před tím se v tom někdo vrtal (byla posekaná jedna hlava asi od prasklýho kroužku a měněnej píst). Já jsem to jen jednou překroužkoval a dvakrát vyměnil primárná řetěz + 1x unavený pružinky, co vracej řadičku do středový polohy. Dále bylo 2 x třeba letovat vyhřáté spoje na svorkovnici alternátoru a v usměrňovači. Jinak motorově zcela OK. [Ota] (15.10.2020 8:57:18)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14