Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 27, poslední: 4.11.2020 10:56:3768117.Barvy a lakování
Zdravim. Pred cca tremi lety sem si nechal od "odborniku na renovaci" vylit nadrz 634-7 bilou hmotou proti korozi. Za neceleho pul roku začala hmota praskat a odlupovat se od vnitrnich sten nadrze. Navic mi to prubezne zasiralo palivový kohoutek pod nadrzi...no proste vsechno spatne.
Rad bych tu nadrz od toho sajrajtu vyčistil a nechal to nanovo vylit a nastrikat lakem nekym, kdo to umi.
Umite mi poradit, jak se nejsetrneji a nejefektivneji zbaviť te bile hmoty v nadrzi? Dik.
Mohu se zeptat kdo nádrž dělal? [Vladimír] (4.11.2020 10:56:37)
No tak to má poriadnu hrúbku, ani sa nečudujem že to popraskalo. Ale zasa pôjde to lepšie von [Milos634] (16.10.2020 19:49:35)
Hmota je pruzna, ten kousek co se mi podarilo vyloupnout ma tloustku od 3 do 6 mm. [MartinMasiar] (16.10.2020 18:52:07)
Řešil jsem tento problém při renovaci nádrží na Stadion a Pionýr a právě pro možnost loupání barvy jsem zavrhnul epoxid. Mám BMW GS a tam je origo nádrž taky vylitá nějakou barvou z výroby a taky se kousky loupou...Budu muset v budoucnu taky nějak řešit.
Na vytvořeni povlaku uvnitř nádrže, kterou jsem odrezil kyselinou citronovou , používám DICHTOL.
Jedná se o pruhlednou kapalinu, ktera umi i utesnovat mikroporezity v materialu. Je odolna benzinu a diky tomu, ze je pruhledna, je mozne sledovat, zda se pod barvou neco nedeje, nerezne. Nadrz jsem vzdy vylil 2x.
Odstranit se da dlouhodobym ucinkem acetonu.
Nadrze mam takto upravene uz pres tri roky a zatim, bez jediného problemu.
[Riddle] (16.10.2020 18:27:20)
Myslím, ze napad kus toho sajrajtu vyloupnout a vyzkouset chémii, ktorá by na to fungovala je dobry napad. Sroubky, maticky a michacku muzu taky zkusit. Koupil sem novou nastrikanou nadrz na 634 bez vyliti, tu už asi vylevat nebudu. Ale tu puvodni bych rád zachránil. [MartinMasiar] (16.10.2020 16:58:36)
Původní červená brzdovka měla bod varu, myslím, 160 stupňů? Lepší pak byla zelená, ta měla 190. Ne, že by to mělo nějakej užitek k dotazu, jen jsem se zasnil :-)... [charlie.vlcak] (16.10.2020 16:31:33)
Citrone už jen datum registrace 13.9.2017 19:04:04 zde svedčí o tom že asi neměl nejlepší přístup k informacím :-) [kocourluk] (16.10.2020 15:27:49)
Pro Martin Masiar: Můžu se tě zeptat, proč si u takové motorky jako je Jawa 634-7 necháš něco dělat od "odborníků na renovaci"? A pokud už se ti to napoprvé nepodařilo, chceš to znovu vylít a nastříkat lakem někým, kdo to umí? Máš ruky nebo seš digitální? Na co už chceš ty ruky využít, pokud ne na svoju Jawu? Pokud se ti to nepodaří, můžeš si aspoň stěžovat sám na sebe... [Citrón] (16.10.2020 15:21:43)
Tak smrdět lihem sice může. Červenou už sem v ruce neměl ani nepamatuji ale vím že teplota varu byla snad 205 stupnů což neodpovídá teplotě varu lihu cca 78 takže líh v tom bejt nemůže ani náhodou navíc líh táhne vodu což je kontraproduktivní. Ale je pravda že nám to vatékalo ze staré desty ještě s řadicí pákou takže to asi brzdová kapalina byla. Nic jinýho z toho téct ani nemohlo proti oleji byla ta podlaha celkem imuní a benzin by se odpařil a neroztekl by se do takového fleku. [kocourluk] (16.10.2020 13:56:46)
Odpovím si sám. Žlutá brzdovka obsahuje polyglykolether a estery kyseliny borité a červená patrně butanol a ricinový olej. [Ota] (16.10.2020 12:27:21)
Jaký má vůbec brzdovka složení? Hlavně se tu na uvolňování různých zatuhlých spojů apod. doporučovala červená brzdovka. Ta vyloženě smrdí lihem. Ta žlutá má takovej neurčitej smrad:-) [Ota] (16.10.2020 12:22:53)
Brzdovka by zabrat mohla, to není špatný nápad. Akrylát to rozleptá razdva, na epoxid to asi bude trvat, ale co teprve, kdyby byla nahřátá? [longr] (16.10.2020 11:04:52)
Panové a co stará dobrá brzdová kapalina???? Já ted marně vzpomínám co nám to tenkrát vyteklo na epoxidovou podlahu že se zkrabatěla a slezla sama... Budu chvilku vzpimínat ale byla to jistě nějaká bežná provozní kapalina..... [kocourluk] (16.10.2020 6:38:03)
A mám takový pocit, že takových případů bude v budoucnu daleko víc. Dneska to vylévání hodně frčí a úplně to vidím za pár let jak to bude dělat problémy. Mám motorky kterým je přes 50 roků a nádrže mají vevnitř pěkný. Tak to určitě dalších pár let vydrží i bez kaučuku. [Ondrero] (15.10.2020 23:03:26)
Než tam něco nalít, nejdřív bych zkusil ty odloupnuté kousky rozpouštět mimo. V autolakovnách používají na čištění nářadí ve velkém nějaké celkem silné směsné rozpouštědlo (za pár korun). Používám ho a funguje na mnoho materiálů,ale také ne na vše Když se někde zastavíš, určitě ti do petky trochu na zkoušku odlejou. Zkus na úlomku i čistič brzd. Minulej týden jsem si s ním (nečekaně) zničil tělo plastového světla na kolo. [dadajan] (15.10.2020 23:03:13)
s tou teplotou nevim, protože kaučuk normálka přežil v peci při vypalování komaxitu [Kuba z Neve] (15.10.2020 21:10:59)
Prvně by bylo třeba vědět co tam ten patlal skutečně dal. [Banak] (15.10.2020 19:16:53)
Napadají mě ještě dvě neinvazivní varianty náročné na čas:
1) nalít tam xylen (ředidlo do barev s xylenem by mohlo stačit) a nechat týden i víc nalité, podle množství s tím šplouchat a pootáčet. Možná to povolí.
2) Zkusit třeba tohle: https://www.stavebniny-janik.cz/cistici-prostredek-pro-odstraneni-epoxidovych-tmelu-cl-805-0-75-l
Třetí metoda by byla riskantní, zkusit to prostě dost zahřát, mohlo by to taky zabrat. Možná i voda o 100 °C, ale spíš bych to viděl na vyšší teplotu.
[longr] (15.10.2020 19:07:02)
3 mm? To vypadá spíš na epoxidovou pryskyřici. To půjde dolů chemií blbě. To je tak na rozpárání, mechanické vyčištění a opětovné svaření. [longr] (15.10.2020 18:58:51)
Barvožrout bývá na bázi louhu. Takže bych to zkusil krtkem-hydroxidem sodným. A pozor na oči! [Kubas] (15.10.2020 18:32:24)
Nejsen odbornik, ale ta vrstva bile hmoty zevnitr ma cca 3 mm, to asi nebude barva, spis nejaký ten kaucuk ? [MartinMasiar] (15.10.2020 18:20:33)
Nechci tady dělat chytrýho, ale myslím že barvožrout je právě na bázi acetonu. Zkusil bych do prázdné nádrže nalít plechovku acetonu zavřít. Pokud by to po týdnu s barvou nehlo, tak pak už jedině mechanicky. [M.L.] (15.10.2020 17:23:46)
Kittfort se chlubí u jednoho barvožrouta, že umí i epoxidovou barvu. Možná by šel rozředit acetonem a tím to vylít. Další varianta je nastříkat to dovnitř pistolí na dutiny. Když to zvládne stříkat voskový sračkolín, tak to zvládne i tohle. [longr] (15.10.2020 12:31:54)
Ta hmota bude dělaná na to, aby vydržela i sračky v benzínu. Aceton, nebo nitro s tím nejspíš ani nehne. Co bych zkusil tak barvožrout - odstraňovač starých nátěrů. Ten tak nějak funguje na barvy, ale musí se mu taky mechanicky pomoct a nakonec všechno umýt ředidlem nebo rozpouštědlem. Barvožrout je v podobě gelu, tak těžko říct jestli ho napatláš všude. Další způsob odstraňování barev je louh sodný a horká voda na yutube určitě najdeš. Za další je odvětraný a telý prostor, venku při současných teplotách do 10st. to fungovat nebude.
Jestli některá z těchto variant zabere, to nevím, ale já bych šel zaručenou cestou jiné nádrže za tisícovku a nový lak
- https://motorky.bazos.cz/inzerat/125761260/jawa-350-634-nadrz.php
[Petan69] (15.10.2020 9:14:53)
A co aceton? Odborníků na renovaci je jak hub po dešti. Já mám zatím 2x epoxid i 2x kaučuk několik let zatím ok, nicméně dvěma odborníkům od kaučuku bych už nic nedal a ne zkrz bandasky. [Banak] (15.10.2020 9:05:11)
Ta bílá hmota bude pravděpodobně dvousložková epoxidová barva. Takže odstranění jedině mechanicky nevím jestli to dokáže vzít nějaká chemie. Zkusil bych v první fází osvědčený způsob matičky a míchačka. Před tím tam můžeš nalít ředidlo na pár dní aby barva trochu změkla. [Sukin] (15.10.2020 8:57:00)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,078 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.4.2024 5:36:33