Příspěvků: 20, poslední: 2.11.2020 23:12:3568158.Veteráni
Dobry den
chci zezeptat jestli se da na kliku pouzit lozisko NJ305 ECP/C3 jde o to ze ma klec z nejakyho poliamidu mel bych je v praci zdarma.
Polyamidové klece se používají i na železničních podvozcích. Když se to měnilo, byl důvod změny hlavně cena a skladová nedostupnost ložisek s mosaznou klecí.
[grošák]
(2.11.2020 23:12:35)
Vzhledem k tomu že klec "pouze" drží rozestup mezi kuličkama. Tak bych se v motoru který je chlazen zevnitř směsí vzduchu a oleje a z venku ohromnou hliníkovou skříní toho plastu tolik nebál :-)
[kocourluk]
(2.11.2020 0:53:01)
Naopak polymidové klece jsou obecně pevnější, než ty kovové. Pro zajímavost se dávaly ve výobě do Korád, některých MZ. Tam totiž údajně plechové praskaly - jestli vysoké otáčky či cyklickou únavou, to už se neví. Plastové (PA 6.6) byly řešením. Osobně je jezdím ve fichtlu ty TN9 od SKF, kde dostávaj nebetyčný čoud, a nejsou s nima problémy. Jako bonus jsou tišší. Jediné možné mínus je nasákavost polyamidu (platí hlavně pro PA 6, méně pro PA 6.6) vodou, kdy při vysoké vlhkosti do sebe natáhne nějakou vodu a objemově se zvětší, cca o 1-2%. Pokud ten motor neutopíš při nějaké záplavě, tak tam bude sloužit déle, než to s tou kovovou klecí.
[Stíví]
(1.11.2020 16:34:24)
Dal jsem na kliku do ČZ 350/472.6, ložiska FAG 6305E C3 s plastovou klecí. Mám najeto 16000 km a zatím bez závad. Jsou to ložiska, co dávaly do motorů ČZ-CAGIVA 200 Roadster, čtyřtakt. Nevím, jestli s tímto značení ještě existují. Oproti kovové kleci jsou dost tiché.
[kriz]
(31.10.2020 21:38:46)
Na rejzi z roku 83 jsou v převodovce taky s plastovou klecí a teď jsem je asi po 150000km vyndaval a byly vcelku :-) Je to vzduchac, takže na oleji nějaká teplota taky bude..
[No_-_name]
(31.10.2020 21:12:10)
Díky za rozšíření obzorů. Nicméně pokud z nějakého zvláštního důvodu není použití plastové klece přímo nutné, do své máši bych si dal zase ložiska s ocelovou klecí. Přeci jen chci motorku používat více let bez půlení, než asi výrobce předpokládal. Tak jako jsem si koupil motorovou pilu s klikovou skříní z hliníku a ne z plastu, tak jako jsem chtěl aby měla olejové čerpadlo z kovu. Plasty časem ztrácí mechanické vlastnosti.
[zahradník]
(31.10.2020 12:34:41)
To je to samy co mam ja, SKF proste bezne neprodava dvourady s kovovou kleci. Dal bych ho misto cinskyho ZKL s kovovou kleci kdykoli znova.
[Krizoň IV.]
(30.10.2020 22:27:30)
Diky vsem za odpovedi.Taky jsem zapatral,je to lozisko SKF se strikovanou kleci z poyamidu 6.6 zesilenou skelnymi vlakny do teploty 120 st.tak to snad neco vydrzi.
[pepan]
(30.10.2020 18:49:31)
Presne tak si to predstavuju, misto kozenejch rukavic vezmu svoje stary platovy z doby kdy jsem sermoval, ocel prece vydrzi vic, ne ? (-:
[Krizoň IV.]
(30.10.2020 18:22:56)
Krizoň IV.: jako že by místo džínech s kevlarem jezdil v brnění? :o)
[maspe]
(30.10.2020 18:12:23)
Jen tak mimochodem, mezi polyamidy patri i Aramid a Kevlar. A asi fakt malokdo si misto kevlarovych chranicu oblece ocelovy ... (:
[Krizoň IV.]
(30.10.2020 16:18:38)
kuš, dvakrát.
Masivní polymerové klece se vyrábějí vstřikováním. Technologie vstřikování umožňuje vyrobit tvary klecí, jež umožňují navrhovat ložiska s vysokou únosností. Pružnost a nízká hmotnost polyamidu se příznivě uplatňuje i při rázovém namáhání ložisek, vysokém zrychlení a zpomalení. Polyamidové klece se vyznačují dobrými kluznými vlastnostmi. Při mazání ložisek olejem mohou aditiva obsažená v oleji negativně ovlivnit životnost klece.
[longr]
(30.10.2020 15:13:45)
Viz vyjádření ze stránek ZKL: Polymery zpravidla z polyamidu 66 zesíleného skelnými vlákny jsou používány zejména pro výrobu klecí a vodících kroužků klecí soudečkových dvouřadých ložisek konstrukce CJ. Teplota provozu těchto součástí by při použití běžných maziv neměla dlouhodobě překročit 120 °C, krátkodobě (do 10 hodin) 150 °C a špičkově (do 20 minut) 170 °C. Použitelnost ložisek s polyamidovými součástmi při nízkých teplotách je vzhledem ke ztrátě pružnosti polyamidu do teplot -40 °C.
Polymery zpravidla z polyamidu 66 zesíleného skelnými vlákny jsou používány zejména pro výrobu klecí a vodících kroužků klecí soudečkových dvouřadých ložisek konstrukce CJ. Teplota provozu těchto součástí by při použití běžných maziv neměla dlouhodobě překročit 120 °C, krátkodobě (do 10 hodin) 150 °C a špičkově (do 20 minut) 170 °C. Použitelnost ložisek s polyamidovými součástmi při nízkých teplotách je vzhledem ke ztrátě pružnosti polyamidu do teplot -40 °C.
[longr]
(30.10.2020 15:12:33)
Ložiska s plastovou klecí se dávaj do soutěžních jaw - tramvaj, sadílek a podobně a funguje to tam.
[Kuba z Neve]
(30.10.2020 14:14:59)
Cagiva, co jsem ted koupil, toci 12000 ot/min a ma loziska na klice SKF 6305TN9/C4 - nerozebíratelné jednořadé radiální kuličkové ložisko s lisovanou plastovou klecí z polyamidu 6.6 zesíleného skelnými vlákny...
[Bakoun]
(30.10.2020 14:14:08)
Upravené fichtly se často osazují ložisky SKF s plastovou klecí s označením TN9, takže teplota a palivo jim vadit zřejmě nebude. Otázkou může být dlouhodobý provoz...
[jc3]
(30.10.2020 13:34:27)
U MZ se údajně mělo stávat, že měly problémy s kovovou klecí. Teoreticky by to neměl být problém
[maspe]
(30.10.2020 13:00:29)
V motoru na klice zadny vysoky teploty nejsou. Osobne mam na klice SKF loziska s plastovou kleci (protoze kovovy nikdo nemel skladem) uz nekolik let, bez naznaku problemu.
MZ tusim davala plastovy loziska rovnou z vyroby a problemy s nima nebyly.
[Krizoň IV.]
(30.10.2020 10:45:15)
NJ 305 ZKL s kovovou klecí stojí 180 Kč, plastovou bych taky nedával.
[Sukin]
(30.10.2020 10:11:34)
Plastovou klec bych nedával. Nehodí se pro vysoké teploty a taky není jistota, jak bude chemicky odolná vůči palivu, oleji, aditivům v palivu a oleji.
[zahradník]
(30.10.2020 9:31:49)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14