Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 32, poslední: 4.11.2020 8:29:3468160.Informace
Můj strýc z Prahy přemýšlí jak se legálně svézt na motorce a včera se se mnou radil kvůli dokladům. Má doma už od mládí dvěstěpadesátku model 353/04 rok 1962 s doklady. Líbila se mu ale i rybinová 353ka s otevřeným sáním, tak si ještě pomalu na chatě na Slapech z dílů co sežene staví 353/03 aby odpovídala roku 1956. Teď přemýšlí, jak pořešit papíry. Podle čísla co je na rámu motorka je stále v evidenci a někdo na ty noty jezdí, takže bude muset přerážet číslo na zábradlí tak jako tak (jiné číslo vygenerovat nebude problém, má doma pár výrobních štítků u kterých by ověřil, že je to vyřazené). Napadlo ho ale, že raději než V by mohl narazit číslo rámu z té moto co má na papírech a jezdit na to. Barva bude stejná, model taky. Že by potřeboval vyjet se dvěma moto najednou se nestane, prdel má jen jednu a moto zásadně nikomu nepůjčuje, je na to háklivý. Co myslíte, je tohle řešení? Jezdí to tak někdo? Nebo lepší pořešit ty Véčka?
monty: Taky mám hliníkovou SPZ na motorce z r. 1996. [Ota] (4.11.2020 8:29:34)
Tak to je technik DEBIL.
Protože posledních několik serií okresních SPZ už bylo hliníkovejch. Od kdy do kdy netuším,ale moje BK-1-71-71 je jasně originál(osobně jsem si ji vyzvedával na DI Blansko) a je HLINÍKOVÁ.
Kdyby potřeboval konzultaci, může se dojet podívat a vzít si magnet do kapsy........
[monty] (3.11.2020 18:07:40)
Kocourluk: byl jsem svědkem, kdy technik k replice SPZ přikládal magnet, aby se přesvědčil, zda je ze železa. Čistě teoreticky, pokud by někdo někdy koupil nebo vyráběl repliku, bylo by vhodné ji podložit plechovou výztuhou. [grošák] (2.11.2020 23:09:37)
Výsledek replikace SPZ je u mě v datech. Původně byla na vozík. Plechová SPZ byla vyrovnána pak rámeček ze dřeva a nějaký ted už si nepanatuji dvozsložkový "hmota" na výrobu forem na svíčky. Materiál novo SPZ laminát+skelné vlákno. [kocourluk] (1.11.2020 11:42:50)
Jinak jeste, to prebouchani cisel je snad mozna jeste horsi varianta nez vyject se znackou na druhe motorce. Pokud by doslo k problemu s motorkou kde papiry nesedi s ramem, porad muze tvrdit ze se spletl a dal znacku na druhou motorku omylem. Zatimco prebouchany ram je trestny cin, a tim ze na STK priveze jinou motorku se k tomu krasne prizna i s dukazy. [Krizoň IV.] (1.11.2020 11:30:53)
JZ> a k tomu není nikdy daleko, já to vytáhl vyvětrat po ulici a za 15' mě málem sundal slepý soused a pí*a blondýna v SUV. Té *undě jsem hned vysvětlil kdo je na hlavní. [Banak] (1.11.2020 11:18:33)
Setkání s policií bude v pohodě. Ovšem do té doby, než někoho tím zpraskem porazí a zraní... [JZ] (1.11.2020 8:42:57)
Asi nejlépe to vystihl "čoud".Za 22let,co jezdím na Jawě,mě stavěli 2x kvůli drobným přestupkům.Jinak na papírech z mé 353 provozuji 350 už 6let a za ta léta už jsem skoro zapomněl,že tam mám 1 válec navíc.
Takže,ať si strejda v klidu postaví svoji srdcovku,pro sichr přebouchá čísla,hodí to do červené,přehodí značku a může jezdit.Ono,kdyby ho zastavili chlupáči,tak stejně zkontrolují dle techničáku majitele,STK,jestli to není kradené a kdyby se podívali na fotku, tak uvidí 2 červené Jawy, které budou téměř identické.
[jawamacho] (1.11.2020 1:09:51)
JZ: Nikdo nenavrhuje protahnout pres nemecko duplicitni ram, v pripade varianty nemecko se pocita s tim ze ram dostane novou identitu a jeden z tech vyrazenych stitku co strejda ma doma. [Krizoň IV.] (31.10.2020 10:31:17)
Osobně si myslím, že jediné racionální řešení je nastrojit díly z 353/3 na rám tátovy mašiny.

Pokud by ses to pokusil protáhnout přes Německo, můžeš být zastaven na zpětném přihlášení zde s tím, že rám se stejným číslem už tady jezdí. Sice číslo rámu není legislativně absolutně to samé, co VIN, ale i tak je jeho duplicita podezřelá. Už jenom kdo ví, co přesně je primárním klíčem v tabulce vozidel v registru. Navíc v budoucnu nikdo nezaručí, že nějaký ynteligent nedostane nápad začít šikanovat (vlastně celkem oprávněně) právě vlastníky duplicitních výrobních čísel na STK.
[JZ] (31.10.2020 6:08:47)
Je statisticky dokázáno, že mezi jakýmikoliv dvěma lidmi na planetě, kteří se v životě neviděli, je spojení maximálně přes 7 lidí. Najít tak někoho ochotného k přepisu, je záležitost jednoho, max. dvou mezičlánků. Otázka je, jak ty sám by jsi byl ochotný k této akci, kdyby za tebou přišel známý, že jeho známý potřebuje takto zlegalizovat mitocykl, neboť v jeho banánové republice je to nemožné. [pračlověk] (30.10.2020 19:35:59)
Jo, tak nejak ty ceny v nemecku budou, k tomu pripocist litr Kraftovi za vypis parametru, tusim litr spravni poplatek, a STK si rekne od par stovek po tri tisice za dovozovou STK. Neco stoji benzin, a pronajem vleku abys to mel na cem do toho Nemecka dovezt.

Ale porad to vychazi lip nejakejch 6 tisic do Vecek, ktery kdyz je co dva roky neobnovis tak ti bez nahrady propadnou, a pri prodeji motorky maji nulovu cenu.

"neznam nikoho v nemecku" neni argument, sorry, to je vymluva pro to ze to nechci resit. Poptat se v rodine, po kamaradech atd, a vzdycky se najde nekdo kdo nekoho v nemecku zna. Osobne bych, kdyz vynecham znamy z jwm, nasel alespon tri cesty jak to pres nekoho prihlasit. V okamziku kdy jde o jednu motorku po renovaci na ktery fakt hodlam jezdit, tak nekoho ukecas aby to pro tebe udelal. Akoat se tomu musi venovat nejaka energie, cas, zajimat se o to, a rozumne to naplanovat, a necekat ze to pro tebe nekdo nejlepe za dekuju cely zaridi.
[Krizoň IV.] (30.10.2020 17:52:06)
Kamarád přihlašoval v Německu odhlášené BMW 650, pro představu o cenách: TÜV v místě bydliště (v provozu asi 2x týdně) 70€, na DI (hodina čekání na TP a značku) za 50€, pak ještě Kfz. daň 49€, pojištění 80€. No a odhlášená motorka může konečně na silnici... [Banjokid] (30.10.2020 17:38:38)
Krizoň IV. @ Doly_cz: kdyby to bylo jenom půl dne, tak by se to dalo nějak ještě zkousnout a domluvit. Jenže ono to se vším běháním okolo (TÜV, přihlášení, daně, pojišťovna atd.) vyjde většinou na mnohem déle. Navíc neseš po celou dobu, co je to nahlášené na tebe, riziko, že když se dotyčný na tom někde vymete, tak budeš muset řešit oplétačky min. s pojišťovnou a nedejbože ještě se soudy. Asi tak. [ladis] (30.10.2020 17:00:29)
Znam par lidi co to takhle delaji. Jeden dokonce provozuje na 250 kejvovejch papirech kejvu 350 a peraka 250. Pravda je, ze dnesni policajti uz asi rozdil mezi 250/350/perak ani nepoznaji. Ja osobne bych to tedy ve strycove pripade provedl tak jak rikas. Kdyz u nas neni inteligentni cesta jak to provest a v jinych zemich je, tak si holt clovek musi najit cestu Cechackovi vlastni :)...
Co se tyce prihlaseni pres nemecko vidim to stejne jako Krizon. Sam sem v nemecku par let stravil a pokud by neslo vylozene o kamarada, kterej se mnou na tej motorce pak bude nekam jezdit, za ty cesky koruny co nam tady prijdou za prihlaseni rozumny by mi to rozhodne nestalo...
[Vladimir] (30.10.2020 17:00:20)
Doly_cz: Protoze lidi co ziji a delaji v nemecku jaksi vydelavaji trochu jiny penize nez v cechach, a neni pro ne zajimavy travil pul dne dovoleny tim aby si privydelali 50 euro.
Uvedom si ze protazeni pres nemecko neznamena ze ty doklady jsou zadarmo, vyjdou kolem 10 tisic po zapocteni vsech poplatku a nakladu na cestu s motorkou na vleku.
Jo, jsou lidi co z toho maji solidni kseft a tahaji to pres Polsko, a uctujou si 25 tisic za papiry na cokoli. Pokud das za papiry na 638 tyhle prachy, tak pak neni problem.

Coud ma pravdu, pokud se na tom chce strejda 4x do roka svezt, tak bych se vykaslal na prebouchavani cisla na ramu a akorat prohodil znacku.
[Krizoň IV.] (30.10.2020 16:01:43)
Chlapi, a kolikrát vás stavěli policajti? a kolikrát kontrolovali výrobní čísla motocyklu? Já jezdím 25 let a zastavili mě jednou a aby kontrolovali VIN tak to ani náhodou.
Jestli se chce strejda občas projet i na druhé, ať přehodí SPZku a frčí a na překlepávání se vykašle ( možná pro klid klepnout shodné číslo na štítek a číslo na rámu řádně zapatlat). Jo, náhoda je vůl a může být průser, s tím se musí počítat. Ale na Bory ho kvůli tomu nepošlou.
[čoud] (30.10.2020 15:38:55)
Tak pokud tady jsou lidi, co žijí v Německu a byla by ta možnost to přes německo protáhnout na papíry, proč už to nemají jako přivýdělek. Já bych taky měl hned zájem mám 638 bez papíru. [Doly_cz] (30.10.2020 14:19:41)
Ale i nahlaseni ukradenyho ramu ti zabije papiry. Tim nic nevyresis. Navic kdyz nahlasis kradez jenom ramu, tak i kdyz ho najdou, vrati ti odstrojenej ram.

Nejaky kontakty v nemecku mam pres firmu, ale zatim jsem je nepouzil, bez papiru mam akorat Peraka a na toho neni cas. Nicmene vim ze nekteri lidi z manie zijou v nemecku, a vim ze to lze i bez puvodnich dokladu, akorat se musi na nemeckym urade vyzadat potvrzeni o tom ze motorka neni hlasena jako kradena. To je fakt potreba predem osetrit, a naprosto idealni je nekde koupit zrusenej odhlasenej TP, s tim to jde o dost rychlejc.
[Krizoň IV.] (30.10.2020 12:20:26)
CZK: Ono je i problém, když někdo lohne solo starou motorku s papírama. Když to nahlásíš, přijdeš automaticky i o papíry, který by mohli jezdit.... Takže je lepší nahlásit jen ukradenej rám. [Uhlíř] (30.10.2020 11:51:35)
CZK: V tomhle případě se hlásí pouze krádež rámu z rozebrané motorky při renovaci, nikoliv celého motocyklu. [Uhlíř] (30.10.2020 11:48:28)
Krizoni a ty máš v Německu kontakty, který by to za nějaký bakšiš nechali na sebe na pár dní napsat a umožnili tak získat papíry? Nutno podotknout, že v žádném případě nemá kompletní vyřazené doklady, jen sbírku starých výrobních štítků. [Uhlíř] (30.10.2020 11:47:17)
Spíš bude problém, až mu to nedej Bože někdo ukradne.
To jako bude řešit jak? Nenahlásí to a nechá to bejt? Pokud to nahlásí, tak se na druhý stejně už nesveze. Jakákoli legalizace mi přijde lepší řešení.
[CZK] (30.10.2020 11:34:34)
Jo, to chapu, je to odsunuti problemu na budouci generace.
Problem je v tom ze tu 1962 kejvacku ma na STK nafocenou, a je dost zjevny ze ta 1956 je uplne jina motorka. V pripade bouracky to muze byt pruser.
Pokud by pro me nebylo reseni nemecko, tak bych se asi vykaslal na druhej ram, ulozil ho do police, a proste na tu 1962 nastrojil odpovidajici 1956 dily. Protahnul to legalne STK, jezdil na variante s rybinama, kdyz se mu libi, s tim ze kdykoli to lze vratit.
[Krizoň IV.] (30.10.2020 11:31:46)
To už jaksi není problém, který by stál za řešení :-) Strýc si chce udělat motorku pro radost a smět se na ní občas svézt... [Uhlíř] (30.10.2020 11:22:47)
Jasne ze to bude vedet, ale to mu jaksi v nicem nepomuze v tom ze bude mit dve motorky s jednim cislem, a v okamziku kdy se rozhodne jednu prodat, protoze obe jedou uplne stejne, bude muset komplikovane resit prebouchani uz jednou prebouchanyho ramu, v novym laku. [Krizoň IV.] (30.10.2020 10:29:54)
Já bych to tak udělal, jedny papíry na dvě mašiny. Než jsem dal tu CB900C na značky, tak jsem jí jezdil se SPZ z CB750. Jedny papíry na dvě "stejný" motorky mi přijde neprůstřelný. Ale já nežiju v čechách a policajti u nás nebuzerujou. [Prokop] (30.10.2020 10:21:49)
Budu mu tlumočit všechny verze, nicméně v Německu nemá známé, tak nevím jak by to udělal, jinak by to bylo asi úplně nejlepší.
Mě osobně ta varianta s jedněmi papíry přišla dobrá. Žádné starosti s legalizací navíc. A myslím, že to někdo i tak jezdí. A starosti s dědictvím nepřicházejí v úvahu, zdědí to jeho syn a ten to bude vědět.
[Uhlíř] (30.10.2020 10:12:53)
Jasne, tak pak bych resil asi variantu prihlaseni pres nemecko, pokud ma dost nahradnich identit z roku 56. Dve motorky na jedny papiry jsou nahovno, driv nebo pozdejc to nekdo zdedi a bude to naprd, a takovahle motorka je neprodejna. Smysl to ma leda snad kdyz planujes skutecne dve identicky motorky, jednu v cechach, druhou nekde v letnim byte u more ve spanelsku.
Vecka se musi udrzovat, a prodej motorky na Veckach je taky komplikovany. Spis nez ty prachy nacpat do Vecek tak bych je investoval do nemeckych dokladu. Ale to samozrejme znamena dost zarizovani a starani, o dost vic nez Vecka.
[Krizoň IV.] (30.10.2020 9:53:05)
Slyšel jsem, že někdo tak jezdí už 15 let. Pokud si dá záležet a najde to číslo pečlivě, nebude to poznat. I v tomto případě platí přísloví o mluvení, zlatě a stříbře... Také je vhodné najít správné číslo i na motoru, což jde při troše snahy i se zachováním hvězdiček. [pračlověk] (30.10.2020 9:51:43)
Do tohohle se fakt pouštět nebude. On koupil samotný rám s kolama od nějakého dědy, co zvášť několik let předtím prodal papíry. To co radíš rozhodně ani není férové k tomu, co koupil ty papíry. Strýc koupil ten rám jako ,, samostatný náhradní díl bez dokladů" a z toho je potřeba vycházet. [Uhlíř] (30.10.2020 9:45:50)
Taky muze podat zalobu na urceni vlastnictvi na tu motorku 1956. Pokud je schopen dokazat kdy a jak to koupil (svedectvi, fotky ...) a vlastni to dost dlouho aby ji vydrzel podle noveho OZ, soud by mel byt schopen pomerne snadno urcit ze ten nekdo kdo na ty noty jezdi na nich jezdi nelegalne (protoze ram je prebouchany) a ty noty mu sebrat a prepsat je na strejdu. [Krizoň IV.] (30.10.2020 9:40:42)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14