Příspěvků: 14, poslední: 8.11.2020 18:29:4068166.Veteráni
Ahoj, měl bych možná jeden debilni dotaz. Bohužel na něj nemůžu najít žádný odkaz s diskuzí a tak otevírám novou.
Jde do 250/559 vložit motor z 350/360? Co všechno je třeba při této změně udělat? Jako výměna podsedloveho plechu, změna uchycovacich plechů,... ? Ptám se jen tak ze zvědavosti.
Jenze tady se nebavime o jednom urednikovi co ceka na uplatek, ale o tom ze vsechny DI v Praze dostaly zeshora pokyn nepovolovat prestavbu 250 na 350, spolu s oduvodnenim proc. A od ty doby se prestavby jeste zprisnily. Jak rikam, at si kazdy veri cem chce, ja budu brat prestavbu 250 na 350 jako bezproblemovou az uslysim o lidech kteri tohle bez problemu udelali v roce 2020.
[Krizoň IV.]
(8.11.2020 18:29:40)
Jenže zlovůle úředníka, čekajícího na úplatek, není ofiko stanovisko. Na mě to taky zkoušel. Ale když jsem mu řekl, ať sepíše vše, co se mu na daném zápisu nezdá, na papír jako oficiální vyjádření. Že to chci mít černé na bílém. A že s tím obratem jdu za šéfem a následně na ministerstvo. Za 15 min. jsem měl papíry hotové.
[longr]
(8.11.2020 18:23:57)
Jenze longruv nazor ti na DI nepomuze kdyz te poslou do hajzlu. Znam osobne cloveka kteremu tohle proste v Praze nepovolili, jeste v dobe kdy nebylo mozne jit zadat o zmenu na DI jiny nez kde je vozidlo registrovano, a zadny papir z Jawy mu nepomohl. Nakonoc to resil tak ze to prepsal mimo Prahy na znameho, tam udelal prestavbu, a prepsal to zpatky. To je fakt.
Proto na tenhle problem upozornuju. Pokud se kdokoli kdo si tohle v budoucnu precte rozhodne verit tomu ze "to prece neni problem" a pak si na DI nabehne, tak nemuze rict ze nebyl varovan.
Jinak chromovane kastliky co ja vim na seriovych jawach nebyly nikdy, to je hometuzing, a posledni vyvozni kusy se delaly se svetlem z 634.
[Krizoň IV.]
(8.11.2020 16:37:31)
Souhlasím s longr-em, Pokud ti všechno, pro výměnu 350 za 250 posvětí dopisem z Jawy tak si myslím že by problém neměl být. Aspoň podle toho co jsem se vyptával a četl.
Ale naštěstí už to není potřeba, Jawu jsem sehnal z Ukrainy na PL papírech takže na přepis teď budu p. Krafta žádat jen o technický výpis, zápis PAVa a všechny alternativy rozměrů pneu.
Nevíte co všechno by bylo dobré si tam ještě nechat zapsat?
A když bych měl dotaz ohledně jiných dílů na panelku, je dobré tady založit nové vlákno a nebo raději se ptát tady v tom a nebordelařit s otevíráním nových vláken? Jde mi o originalitu chromovaných kastlíků, velké zadní světlo a podsedlové plechy na posledních vývozních Jawách 350/360.
[Jožko]
(8.11.2020 10:59:42)
Dle MDČR: https://www.mdcr.cz/Zivotni-situace/Vyroba-a-prestavba-vozidla/Prestavba-silnicniho-vozidla
je potřeba přinést:
-vyplněnou žádost
-podrobný popis přestavby silničního vozidla (napíšeš výměnu motoru, dodáš prohlášení z Jawy, že motory jsou bez problémů záměnné bez zásahů do konstrukce rámu)
-návrh na změnu údajů zapisovaných v technickém průkazu silničního vozidla (opět výpis z Jawy nebo aspoň kopie techničáku 350)
-technický popis a výkresovou dokumentaci systému vozidla, konstrukční části vozidla nebo samostatného technického celku vozidla, pokud nebyla schválena jejich technická způsobilost typu (způsobilost typu opět v dopise z Jawy, tedy nic o nových normách)
-technický protokol vydaný zkušební stanicí a u hromadné přestavby vozidla pověřenou zkušebnou (Zkušební stanice rovná se zde STK)
[longr]
(7.11.2020 16:39:56)
Pokud prudí úředník, je to jen buzerace a v tom případě bych s tím šel na jiný úřad. Pokud výrobce potvrdí, že podvozek byl stejný pro obě motorizace, stejně tak brzdy, pak nemají právo požadovat plnění norem pro rok 2020, ale pouze norem podle roku schválení daných typů. Cokoli víc je prostě buzerace.
U Jawy ti je pan Kraft schopný poslat právě i číslo dokladu o schválení typu motocyklu, tedy i rok, ke kterému se vztahují případné normy, které to musí plnit.
Jiné výklady jsou podle všeho jen podobná situace, jako byla třeba v Českých Budějovicích ohledně prodlužování platnosti STK.
[longr]
(7.11.2020 16:29:13)
longr: krasna teorie, ale co jsem slysel tak pred par lety v Praze tohle prestali povolovat, protoze pri vymene motoru se zmeni vaha stroje, vykon, a maximalni rychlost. A poslou te na prestavbu kde chteji brzdy podle roku 2020. Jo, je to ucelova buzerace, ale v okamziku kdy ti to nezapisou, malokdo se bude soudit.
Pokud vis o nekom kdo udelal takhle legalni prestavbu z 250 na 350 behem posledni doby, tak sem s tim.
[Krizoň IV.]
(7.11.2020 13:01:54)
Samozřejmě, pokud člověk vytváří stavbu s nějakým novým motorem, to ofiko může být problém. Vozidlo by pak teoreticky mělo plnit takové normy, jaké platily v době nejmladšího zásadního konstrukčního prvku, tedy rámu, motoru apod. Takže pokud bych do kývačky chtěl zabudovat motor z indojawy, budou požadovat, aby stejné normy dle roku schválení motoru splňoval i rám a tedy i brzdy (ABS apod). Když jsem třeba dělal půllitrokývačku, bylo důležité, aby rám a motor nebyly od sebe rokem výroby příliš daleko (rám byl mladší). Brzdy - tam je důležité, aby ubrzdily maximální hmotnost vozidla. Vzhledem k tomu, že to celé nebylo maximálním zatížením víc, než kývačka a díly byly origo, tak se brzdy neřešily (navíc tam mám vepředu dvouklíč). Vzhledem k tomu, že půllitr a kývačka se v továrně oficiálně nikdy nekřížily, musel jsem jít cestou státní zkušebny, která přestavbu posvětila. Ale testy se nedělaly žádné, jen se to zvážilo a bylo.
[longr]
(7.11.2020 9:06:51)
Překopání 250 na 350 by na úřadě měla zcela bez problémů projít jako přestavba. Sehnat povolení z Jawy (poslat p. Kraftovi číslo rámu a číslo nového motoru), ideálně rovnou spojené s alternativními rozměry pneu a s tím, jak se mění parametry vozidla (výkon motoru, hmotnost, prostě vše, co se změní) a pro případné rejpaly úředníky je možné p. Krafta požádat, aby do toho napsal, že rám a zbytek motocyklu včetně brzd je u obou typů totožný.
Rovnou bych vyřešil i update pojištění (musí se pro pojišťovnu uvést jakákoli významná změna na vozidle)
Pak na evidenčku a nechat si vypsat závadu - jiný typ motoru.
S tím na úřad a tam to musí normálně přepsat. Maximálně budou žádat vyplnění žádosti o přestavbu, ale na základě vyjádření z Jawy, že motory jsou záměnné bez zásahů do rámu, který je shodný, by to ani nemělo být třeba.
[longr]
(7.11.2020 8:56:59)
Jinak jeste na tema legalni prestavby 250 na 350. Byly casy kdy to slo vpohode, dneska to DI nepovoluji, resp povoli to jako prestavbu, ale budou vyzadovat aby brzdy mely ucinnost podle norem 2020 coz samozrejme nemas sanci splnit. Mozna nekde mimo prahu by to proslo ...
A pak druha vec, dily na 350 jsou o dost hure dostupne a o dost drazsi. Treba ty podsedlove plechy - na 250 par stovek, na 350 klidne 5 tisic. To same kompletni motor 350, vcetne obou vik a krytu karburatoru vyleze klidne na 10 tisic, 250 ctvrtinu. Chce to dukladne predem spocitat zda se prestavba vubec vyplati ...
[Krizoň IV.]
(6.11.2020 11:13:23)
350 motor je o neco sirsi nez 250 motor. Diky tomu jsou podsedlove plechy celkove o neco sirsi, aby hladce navazovaly na motor. Ze stejneho duvodu je i delsi stupacka, a vice vyhnuta brzdova paka a drzak brzdove paky, 250kove by drhly o viko motoru.
[Krizoň IV.]
(6.11.2020 10:38:37)
Díky za odpovědi, měl jsem totiž takovou myšlenku koupit 250 panelku, těch je totiž na inzerátech vic a legálně ji předělat na 350. Jenže se mi podařilo koupit origo 350 i s TP, čili dotaz už je nepodstatný.
Měl ale ještě jiný, jaké jsou rozdíly právě v té podsedadlové plechařině?
[Jožko]
(3.11.2020 23:15:13)
airbox taky, 250 má ten hrnec, 350 jitrnici
[Kubas]
(2.11.2020 12:14:54)
z čistě technickýho hlediska - vyměnit podsedlový plechy, trubku pravý stupačky, držák brzdovýho pedálu, držák krytu řetězu na motoru, výfukový kolena, "dodat" do zapalovacího okruhu druhý válec, karbec + kryt, možná filtrbox
[Marlboro]
(2.11.2020 4:57:20)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14