Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 23, poslední: 12.11.2020 21:13:3668183.Informace
Ahoj, jelikož ten svůj stroj stavím z vraku a neviděl jsem to celé pohromadě, tak jsem teď při skládání narazil na další problém a to je osa předního kola. Jde o to, že když utáhnu matici předního kola tak to nejde utáhnout tak aby se podařilo dostat otvory v korunkové matce proti otvoru v ose kola, jako by byla krátká osa. Kola jsou složená správně, osa jde do vidlic v pohodě, ale prostě tam chybí cca 6-10mm.
Jestli jste se s tím někdo setkal budu rád za každou radu co tam může být špatně.
Vložil bych fotky, ale nejde to, bohužel.   www.jawamania.info/masters/frames/default.aspx?content=userdetail&userid=18074

tak snad fotka   Fotka je v datech.
KRIZON: jasný.. ok.. aj tak muže být :) [Maxwell] (12.11.2020 21:13:36)
edtit: sice je to pro kotouč, ale orientačně to bude stejný https://marlboro350.rajce.idnes.cz/Predni_kolo/381782324 takže pokud si demontuješ kolo a změříš si celkovou šíři bubnu se štítem a rozpěrkama a nevyjde ti +/- ta hodnota z fotky, ale přeba o 1 cm víc, tak jsme doma - chyby je v rozpěrkách a muselo dát docela práci to kolo do vidlice nacpat [Marlboro] (12.11.2020 19:19:01)
podle fotky bych řekl, že máš širokou rozpěrku na pravé straně pod tím hliníkovým víkem - má být cca zároveň s víkem, tady dost leze ven - bude ze zadního kola. Taky musím potvrdit zahradníkova slova, že i záchyt reakce vs. štít je do sebe zapadlý nějak málo a tam taky nějaký ten mm ztrácíš. Nicméně taky existujou 2 verze 638 štítu a levýho kluzáku, kdy je rozpěrka součástí štítu a v kluzáku je na osu přesná díra, nebo je štít bez rozpěrky a v kluzáku je větší díra a ocelový futro, který následně přechází v rozpěrku [Marlboro] (12.11.2020 19:14:23)
Nevím jak u osmy, ale u devítky je to takhle. Kluzák, obyčejná plochá podložka, pérovka a korunová matka. Rozhodně neleží pérovka rovnou na hliníkovém kluzáku. To by nebylo zrovna košér. Takže někde je něco hodně špatně. Mimo to už od pohledu se mi zdá, že záchyt reakce na štítu brzdy se jen sotva dotýká nálitku na kluzáku. Už tam to vypadá na vysokou rozpěrku. Možná se mi to zdá, ale mezera mezi štítem brzdy a bubnem mi přijde taky nějaká větší. Zatím jsem vidíval, že štít o buben spíš škrtal, než že by byl tak daleko. [zahradník] (12.11.2020 18:23:39)
Krizoň IV.: Korunovou matici a závlačku mají na přední ose i J 639 a 640. [Ota] (12.11.2020 15:40:03)
Potvrzuji, že osa se závlačkou na 634 existuje. Sám to tak mám na motorce z roku 1974. Za originalitu ručit ale nemůžu, před 20 lety už jsem to tak koupil. [Jad] (12.11.2020 13:29:26)
Maxwell: Tak uz vim, videl jsem to u Jirika, a v katalogu rok 77 matice s korunkou a zavlackou je.
OREL: Hmm, mas pravdu, na prvni pohled to vypada ze protacejici osa by se utahovala. Tak ze by to tam bylo kvuli protaceni se pri brzdeni ? Nejaka souvislost s matkou na leve strane tam je, tuhle matici s korunkou a zavlackou fakt maji jenom dvouklicove jawy.
[Krizoň IV.] (12.11.2020 13:09:50)
jo, tak sestava pro 638 a 9 nemůže bejt stejná....
tak snad se někdo hecne a oměří 638
[Akamu] (12.11.2020 12:48:53)
To skutečně vypadá na vysokou rozpěrku. Na 634 mám na předním kole rozpěrku, co je skoro zároveň s hliníkovým krytem bubnu. [pračlověk] (12.11.2020 11:31:58)
co vím, tak rozpěrka 14,6mm je mezi zadním kolem a rozetou [berda] (12.11.2020 9:58:20)
Tak teď jsem přeměřil příložky od co jsou z jedné strany od ložiska v kole a obě mají 14mm, což se mi zdá hodně, prodávají se 8mm dopředu a 11mm dozadu, tak jsem hned objednal nové i když tyhle vypadají taky jako ogiginály. Dávaly se někdy příložky 14mm? Kola a rám jsou z první 634 (červená, jedno madlo)a už jsem na pár odlišností nazazil, jako např. uchycení motoru (nelze koupit dlouhý svorník, musí se vyrobit...)
Jinak se mi taky zdá trochu větší mezera mezi bubnem a štítem, ale nic navíc tam není a rozporka mezi ložisky se tváří jako originál. Nemáte někdo venku tu originál rozporku? Mira by se hodila pro porovnání.
Doufám, že to bude tou příložkou.

Pokusím se přidat ještě nějaké fotky...
[Zdeněk75] (12.11.2020 9:47:14)
dej fotku druhý strany [maspe] (12.11.2020 9:30:16)
otáčení za jízdy bych ani tak neřešil, ale když sem měl vykloktanu reakci na 477, tak se ta matice bržděním povolovala. Tam je to teda asi na druhou stranu, ale stejně....
když tam ta možnost závlačky je, tak určitě použít, neska odpo bych se moh jít kouknout na rozměry. Jesi je teda sestava pro 638 a 639 stejná
[Akamu] (12.11.2020 9:27:06)
Pozor na otáčení zemské osy :-) . Teda na to že to stavš z vraku tak psí koule by se mohly stydět. Na první pohled mi přijde velká vzdálenost mezi brzdovým bubnem a brzdovým štítem. Nemáš tam někde nějakou podložku navíc? případně rozporku mezi ložiskama delsí? [kocourluk] (12.11.2020 8:38:59)
Taky je mě to divný, závit je tam pravý. Při otáčení osy za jízdy se matice utahuje. [spec] (12.11.2020 7:26:42)
Tady OREL, chlapci, nějak jsem zmaten. Kde má Jawa pravou stranu, ve směru jízdy?Jestliže ano, potom se matka na levé straně bude při jízdě utahovat. Ale co dneska platí, že. [OREL] (12.11.2020 0:58:38)
Krizon: no hele nevylučuju to.. :) ale mi prošlo rukama těch os tak 50 a se závlačkou jsem neviděl jiné nežli 638.. mám pocit že jsem měl v ruce tak dvě (559,634 os)na který to někdo dodělával vrtačkou... ikdyž pětku jsem v 638 motoru taky nenašel, ale reálně to fakt existuje :D [Maxwell] (11.11.2020 23:49:54)
Maxwell: Urcite jsem 634 ze zavlackou videl, ale ted ti z hlavy nereknu ci ctyrka to byla a kde. Ale rozhodne 634 osa s dirou na zavlacku existue.
Ale jestli jde nacpat do 638 kluzaku to nevim, byl to jenom odhad zda to nemuze byt tim. Dlouha rozperka jak pise Maspe bych rekl ze je pravdepodobnejsi.
[Krizoň IV.] (11.11.2020 23:03:19)
Krizon: osu ze 634 mít nebude.. páč ta nemá osazení do druhýho kluzáku plus 634 osky nemají tu díru na závlačky. [Maxwell] (11.11.2020 23:00:02)
Hm, to s tou matkou vlevo dává smysl, to mně nenapadlo. [monty] (11.11.2020 22:48:10)
napadá mě, jaká je příložka na pravé straně kola u ložiska? Není moc dlouhá? Mám pocit, že vzadu se dává 11mm, vpředu 8mm [maspe] (11.11.2020 22:36:59)
monty: Je to tam proto ze motorky s dvouklicem maji matici na leve strane, a pokud se stane ze se osa uvolni a bude se protacet v kluzaku, otaceni kola ji muze teoreticky uvolnit z matice. Videl jsem to i na 634, ale myslim ze to nebylo na vsech. U motorek s matkou na prave strane se ti tohle nestane, i kdyby se osa otacela tak bude matici dotahovat.
Zdenek75: Napada me zda nemas osu prave z 634, ktera je na chromovane kluzaky, a timpadem by mohla byt o fous kratsi ... ?
[Krizoň IV.] (11.11.2020 22:30:46)
Pokud je matka našroubovaná dost na ose(závit M14 by měl být našroubovaný v délce 14mm) tak bych to neřešil - žádná jiná Jawa závlačku nemá,tak co? [monty] (11.11.2020 21:31:03)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,187 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14