Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 17, poslední: 19.11.2020 19:18:1768194.Oleje, mazání ...
Ahoj, nikde jsem nenašel jednoznačné a funkční řešení, tak Vás prosím zde.

Po zahřátí a při jízdě mi pravou stranou z převodovky uniká celkem velké množství oleje. Převodovka není přelitá. Zkoušel jsem lehce tlakovat převodovku kompresorem a bohužel olej vytéká u sekundárního kolečka.

Z mého pohledu se zvýší tlak po zahřátí, avšak nemá kam uniknout, tak tlačí olej ven.
Prosím o radu, hlavně ty, kteří již řešili a tento problem vyřešili(navrtaním karteru, víčka apod)

Díky moc za pomoc
Ota: a kulaté Jawy to mají vyústěné ke karbecu, pokud se nepletu, je to u nálitku pro šroub víka a vystupuje v půlce jamky pro karbec. [longr] (19.11.2020 19:18:17)
Čezety ho fakt nemívají. Sám jsem se divil, když jsem viděl vystrojeného skútra obráceného opačně a v motoru byl olej. Nevytekl. Udělat to u J250, tak olej podle mě začne odvětráním slzet ven. [longr] (19.11.2020 12:23:19)
Pravdu ten motor nemá odvzdušnění převodovky? U jawáckých motorů je vždy vzadu nahoře na skříni převodovky, poblíž zadního horního držáku motoru. Ta dírka není velká. Je přesně mezi půlkama karteru a po složení motoru se musí protáhnout silnější jehlou, aby nebyla zalepená těsnícím tmelem. Je možný, že to někdo po složení motoru nepročistil a proto tam tu dírku nevidíš. Jinak jak je psáno, vyměň těsnění spojkový tyčky. Pokud je tyčka od těsnění oběhaná (stává se to často), tak jí otoč (oběhanou stranou zasuň do motoru). Pokud je oběhaná z obou stran, tak sežeň novou. [Ota] (19.11.2020 8:51:00)
Grošák: bude to nejspíš tvarem víčka samotného a vyústěním otvoru ve vnitřní části. Zatímco alu zátky motorů do 634 jsou jen prostým válcovým šroubem a tedy vnitřní otvor bude vystaven masivnímu ostříku od spojky, zátka motoru 638 je dutá a tedy lze otvor uvnitř řešit tak, aby se do ostřiku napřímo vůbec nedostal. Přesto to nepovažuji za úplně elegantní řešení a přinejmenším tam bude kolem mapa - na místě, na který denně x-krát koukám, to by mi asi vadilo. [PavelEC] (19.11.2020 8:18:41)
Tak to je zajímavý, že to ze zátky převodovky na tomhle typu motoru nefluše, protože mě na 634 po ztrátě zátky ven valila docela slušná olejová řeka, která kompletně naipregnovala mojí botu, botu batůžku, spodek motorky a částečně i několik kilometrů rakouské silnice :) [grošák] (18.11.2020 22:08:18)
Nic ven nefluše, jen slabá mastnota, co konzervuje. Kdysi jsem u Vorla někdy kolem roku 2000 koupil zátku a měla v sobě dírku, dokonce s osazením, větší průměr dovnitř do motoru. [pračlověk] (18.11.2020 21:56:18)
Marlboro: člověče teď si nevzpomenu kde, ale už jsem se setkal se zátkou převodovky, která měla v ose dírku tak 2mm a neteklo to. Nedávno mi zase prošel rukama Tramp a ten měl do zátky zašroubovanej holendr, ze kterého šla tenká hadička až pod sedlo a do airboxu. [Knoxville] (18.11.2020 20:08:40)
Mne sa osvedčil ako tesnenie spojkovej tyčky X-krúžok namiesto O-krúžku. Dá sa zohnať v rovnakom rozmere, má výhodu že má vlastne dve tesniace hrany. Oveľa lepšie tesní, žiadna mastnota [Milos634] (17.11.2020 23:50:55)
Knoxville: do plnící zátky ne, je tam velkej rozstřik oleje od primáru, bude to flusat ven. Nejlepší je opravdu vrtnout dírku do karteru, do zadní části nad kulisu
Handel: těsnění spojkový tyčky vyměň a koukni i na tyčkum jestli není "sjetá"
[Marlboro] (17.11.2020 21:36:10)
Přes spojkovou tyčku. Myslel jsem si, že je to ztrátové mazání řetězu, ale je toho až moc. Umí to udělat pod motorkou i louži. [Handel] (17.11.2020 21:25:32)
A ten olej vytéká přes gufero na výstupu, nebo přes spojkovou tyčku? [grošák] (17.11.2020 21:18:13)
Nejdřív si to zkus odvzdušnit přes zátku nalévacího otvoru. Vrtni do ní 2mm dírku a uvidíš. Když to nepomůže, zátku vyměníš. Do bloku bych vrtal až naposled. [Knoxville] (17.11.2020 21:07:44)
Odvzdušnění nepomůže. [Street Punk] (17.11.2020 20:58:30)
motory z čízy často odvzdušnění neměly. Teoreticky, pokud by ses inspiroval u jaw, můžeš dovrtat odvzdušnění podle toho, případně tak, jak píše Pavel. Tam bys měl jistotu, že se ti olej určitě nebude tlačit ven. [longr] (17.11.2020 20:53:09)
Jestli ti při tlakové zkoušce nikde nefičel vzduch, ale naopak to tlačilo olej ven, je zřejmé, že tam odvzdušnění buď není anebo není z nějakého důvodu funkční. Jestli jsi ho hledal a nenašel, vyvrtal bych v zadní horní části dírku na M5, do ní závit, do závitu mazničku, z který předtím vyrazíš kuličku i s pružinou, tedy vytvoříš z ní takovej nátrubek. A na něj plastovou hadičku, vyvést někam pod sedlo a zajistit. Všecko bude schovaný pod plechama a hlavně funkční. [PavelEC] (17.11.2020 20:44:15)
Tak ideálně to odvzdušnění vytvořit [maspe] (17.11.2020 20:05:48)
Většinou všechny diskuze ztroskotaly na tom, že se tu většina diskutujících přela o tom, zdali to má odvzdušňovací kanálek nebo nemá. Vycházejme z toho, prosím, že nemá. Nenašel jsem ho nikde na popsaných místech.
Ještě jednou děkuji.
[Handel] (17.11.2020 19:44:15)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14