Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 14, poslední: 27.11.2020 12:52:2268208.Elektro
Zdravim,mam Jawku 634 s original 6V/75W zapalovanim. Zakoupil sem do originalnich blinkru 6V led zarovky a 6V elektronicky prerusovac. Blinkry a prerusovac funguji super, pokud je motorka vypnutá a vse jede jen na baterku.

Jakmile vsak motorku nastartuju, zacne prerusovac blikat extrémne vysokou frekvenci. Premeril sem hodnotu napeti na baterce i na prerusovaci oboje nad 6V bez motora, cca 6,7 V s nastartovanym motorem.

Napadlo me vymeniť civkovy PAL 75W regulator za elektronicky AEV 75W s tím, že stabilita napeti bude z AEV regulátora výrazne lepsi. Vysledek je však prakticky steny.

Budu vdecny za každou radu kde hledat problém, aby to blikalo i pri nastartovane motorce ?   https://www.rajce.net/f1470343133
A jo, teď koukám, že už to radil i [OREL]... Takže jako by nic:-) [Jad] (27.11.2020 12:52:22)
Nebo použít jiný přerušovač blinkrů. Mám na svojich motorkách přerušovače od AEV, neodrušené fajfky i svíčky a fungují normálně. [Jad] (27.11.2020 12:47:18)
Vymenil sem ji za druhou s odporem 5 kOhm a rušení kompletne zmizlo a blinkry beží stejne s motorem jakou bez motoru. VYRESENE :) [MartinMasiar] (26.11.2020 15:49:17)
Včera sem písal, ze sem promeril fajku na motorce a mela cca 5kOhm. No ale promeril sem jednu fajfku. Napadlo me pro jistotu promerit i duhy valec a ejhle, i pres to, ze byla tvorivé stejna jakou ta prvni, odpor 0 kOhm. [MartinMasiar] (26.11.2020 15:48:08)
Pokus s odpojenym dynamem a regulátorolem dopadl tak, ze blinkry pri zapnutem motoru blikaly opet zbesile, teda jasný zaver,ze v regulatoru a dobijeni to není a ze príčinou je rušení od zapalovani. [MartinMasiar] (26.11.2020 15:45:54)
Problém vyresen diky Vam páni, blinkry blikaj na jedničku, konečne nebudu v stresu, jestli ty puvodni blinkry za dne nekdo uvidi. DIKY ! [MartinMasiar] (26.11.2020 15:43:37)
S odpojeným zapalováním to opravdu nebude blbnout. Také by pomohlo sklepnout kontakty svíček na nulu. Tím se též odstraní jiskření. Další zaručená varianta je použít vznětový motor, ten odstaní též tyto problémy.
A malinko vážně, odrušovací odpory mají podle výrobce a typu hodnotu od 0.8 do 20 kOhm, a je dobrý si tuto hodnotu poznamenat (teda pečlivci), neb odpor jde časem do háje. Další fór je použít uhlíkový VN kabel. Jinak odrušení je docela votrava, někdy je nejlepší cesta použít vyzkoušený přerušovač od jiné spolehlivé firmy. Ta druhovýroba je fakt většinou trapná. Tak hodně úspěchů při pátrání a ať se zadaří!
[OREL] (26.11.2020 15:30:00)
Pokus s odpojenym zapalovanim je super nápad, vyzkousim a dám vedeť. [MartinMasiar] (25.11.2020 17:16:15)
Potvrzuji, odpor odrusenych svicek na motorce je cca 5,6 kOhm, obycejna prakticky 0 Ohm. Teda svicky mam zrejme odrusene. [MartinMasiar] (25.11.2020 17:15:30)
Zkus odpojit dobíjení a nechat to běžet jen na baterku. Jestli bude blinkr chodit ok, tak problém není ze zapalka. Pokud nechodí ok, tak řešit odrušení. Třeba cvičně natáhnout drát pro blinkry přímo z pólu baterky. Pokud by to pak bylo ok, tak to tak nechat, nebo tahat od baterky fest tlustý drát ke spinačce. [zahradník] (25.11.2020 13:46:54)
Myslím, že odrušená fajfka má odpor kolem 5 kiloohmů. [Ota] (25.11.2020 12:55:59)
Odrušenou fajku poznáš multimetrem. Když ji proměříš, měla by mít proti obyčejné značný odpor, ale už si nepamatuju, jaký. Běžné odrušené fajfky ale nejsou nic moc. Spolehlivější jsou odrušené svíčky. Používají se v moderní technice a tam jsou vysoké požadavky na odrušení. [longr] (25.11.2020 12:36:25)
Ano, fajfky mam odrusene...teda pouzivam takove ty s dlouhym krkem...tak ty tusim sou odrusene, anebo se mylim ? Kazdopadne kdyz chci zmerit napeti na baterce pri bezicim motoru, musim na to pouzit kvalitnejsi multimetr a kratke draty, jinak to napeti nezmerim. Kdyz to merim levnym voltmetrem, tam ty cisla na displeji behaji nahoru dolu a nic nenamerim. [MartinMasiar] (25.11.2020 11:11:25)
Problém bude podle mě způsobovat rušení elektroniky přerušovače běžícím motorem. Máš odrušené fajfky nebo svíčky? To hodně pomáhá. [Ota] (25.11.2020 8:51:09)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14