Příspěvků: 26, poslední: 8.12.2020 0:15:3568239.Nejede nebo nestartuje
Zdar Fšici! Potřebuji poradit! Už jsem zkoukl hromadu videí a na statoru téměř vše vyměnil a beztak ten předstih nemůžu naladit. V horní úvrati má být odtrh 0,3 mm prochází suvně, tak aby měrka 0,4 mm neprošla, pak se má mezi kladívka dát cigaretový papírek a otáčet klikovým mechanismem vlevo (zpět) a snížit píst o 2,7-3,2 mm. V této poloze musí být cigaretový papírek lehce vytažitelný (nebo měrka 0,05mm). Pak se povolí šrouby desky přerušovace a natáčením doprava či do leva podle toho jestli chceme odtrh zvětšit či zmenšit. Podle toho postupu jsem to udělal a jeden válec pálí cca 6 mm před HU, a druhý cca 4mm před HU. PORAĎTE CO S TÍM. Už jsem bezradnej.
No tak u toho předstihu už jsem toho vyměnil poměrně hodně, cívky, kladívka, kondíky destičky co drží kladívka, stator a ještě asi vyměním i rotor. Ještě bych mohl i svíčky. A až mě to bude stát tak tam nakonec dám Vape jako jsem to měl na bývalé Konopnici. Chci s tím jezdit a ne to pořád ladit.
Chápu, je to něco za něco. Buď nebyl predstih správně, nebo byl a rovna se tím něco jiného, co se projeví třeba ve vysokých otáčkách. Vždy je to kompromis.
[maspe]
(8.12.2020 0:15:35)
zahradník:byly to desetiny,asi o 0,7mm pod maximální hranicí.Tenkrát mi to bylo zdůvodněno,že případná nepřesnost při lisování čepů se tim dá odstranit,což při dnešních kvalitních přípravcích a postupech se nedá podle mě srovnávat.Já jinak na celý seřizování za chodu taky vejral jak na Arabelu,než jsem to pochopil,a zastával jsem se měrek,ale když jsem viděl jak se to dá udělat po sluchu,dělám to od té doby jen takhle.
[Michi]
(7.12.2020 18:59:22)
JohnyR: děkuji,napsal jsi to dobře.Neumím to tak popsat.Prostě nějakej předstih na začátek,a motka musela nějakým způsobem držet volnoběh,i za cenu tarokování,pak ladit.A když se zvedly otáčky,ubral jsi volnoběh,atd,až ses tam dostal.
maspe:já říkal,že to zní blbě,ale jde to.
[Michi]
(7.12.2020 18:49:42)
Tonda Konopník: Užitečný pomocník je měrka na předstih, co se zašroubuje místo svíčky. Dále je potřeba mít dobrou vačku. Pokud by byla křivá klika, nebo pokud by házel rotor na klice, tak se s tím těžko úspěšně domluvíš.
janko: Zajímavá náhrada kladívek.
Michi, JojnyR: O kolik se pak lišil předstih mezi levým a pravým válcem? Jen mě to zajímá.
Krizoň IV: Souhlas. V podstatě lze vytvořit hádanku: Svítí to jako pincek, brzdí to jako pincek, je to dvakrát těžší než pincek ale jede to kilem, co je to? :-)
Brzdy a světla byly dva zásadní důvody, proč jsem kdysi přešel z kejvy na 639. V té době jsem hodně jezdil a nebavilo mě brát ohledy na to, že to kloudně nesvítí a nebrzdí. Kór v dnešním provozu kde si na motorce někdy připadám jako lovná zvěř na honu.
[zahradník]
(7.12.2020 12:04:18)
krizon,pekna tema do hospody, ku pivu, na sraz, mozno niekde zakpneme o seba a pokecame... inac velmi v noci nejazdim, ked uz nahodou sa pritrafi mam sa rad a reflexna vesta to isti
[janko že]
(6.12.2020 23:09:27)
janko: Nekdy 2015 jsem jel Feldou po okresce v noci, a prede mnou se objevila takova zahadna mizerne viditelna bludicka. Dost dlouho jsem premejslel co to je, rikam si to nemuze bejt kolo, to by bylo trochu videt. Az kdyz jsem dojel skoro az k tomu jsem s uzasem zjistil ze to je kejvacka, a zaroven si uvedomil jak strasne priserne na hovno je kejvacka s puvodni 6v elektrikou v noci videt.
Od ty doby povazuju jezdeni s puvodni elektrikou za sebevrazedny darcovstvi, pokud me nekdo v noci prevalcuje osobakem proste protoze me nevidel, tak je mi naprosto hovno platny ze to takhle 60 let jezdilo a je to schvaleny.
[Krizoň IV.]
(6.12.2020 22:40:59)
vape je vape
[janko]
(6.12.2020 22:19:39)
krizon, mudro pises, prvu vec co som vymenil po kupe jawiciek bolo stare rele za aew, druha vec kontrola dynama, vymena uhlikov, vsade mam srare inducky, a veselo jazdim a svietim, s cim som sa bavil boli stale kladivka... ale vape je cape o tom niet pochyb 😎
[janko]
(6.12.2020 22:17:29)
janko: Ale nevyresi to problem s shitovou zapalovaci civkou co ma po 60 letech dost, nevyresi to problem s mizernou dostupnosti funkcnich 6V zarovek, nevyresi to problem s mizernou dostupnosti kvalitnich uhliku do dynama, nevyresi to problem s naprosto nedostacujicim vykonem dynama, nevyresi to problem s rozstelovanym mechanickym dobijecim rele.
Jediny kde to smysl dava jsou veci kde nejde proste VAPE dat snadno, jako treba to OHC nebo prase se starterem.
[Krizoň IV.]
(6.12.2020 21:40:26)
krizon, vyriesi to nastavovanie a opotrebovanie klasik kladivka... vyrobcov a typov je viac , ceny ood 16e, chystam sa to dat aj do ohc, cena ako replikove kladivka, odpada mazanie vacky, rozstelovanie vplyvom opotrebenia
... neinvazivna uprava, spolahlivost..
[janko]
(6.12.2020 21:33:06)
Krizon> díky. Na mobilu se mi to hledalo blbě. Při téhle ceně to fakt nemám smysl.
[Daliss]
(6.12.2020 21:09:49)
Daliss: aliexpress a podobne. Je to nahrada rozdelovace pro jaguara. Da seto vyhledat pres google podle obrazku. Stoji to skoro litr, za me vyhozeny penize, resi to jenom zlomek problemu dynama.
[Krizoň IV.]
(6.12.2020 20:48:47)
Janko> a to se dá sehnat kde to e-kladívko
[Daliss]
(6.12.2020 20:35:33)
Koupit Vape a nebudeš muset řešit problémy s replikovýma kladívkama....
[Sportkař]
(6.12.2020 15:21:31)
Dokud jsem měl kladívka, mám podobnou zkušenost jako Michi. Strejda, velký motorista mě také ukázal štelování za chodu a od té doby jsem to jinak nedělal. Postup byl jednoduchý. Základní nastavení se udělalo tak jak má - já pomocí měrek, a namísto žárovičky pípák. Takže odtrh, předstih na obou válcích a hotovo. Pak se motor natočil, ohřál se, snížil jsem otáčky volnoběhu na minimum a na kladívku pravého válce se povolil šroubek a za chodu se hýbalo odtrhem. Když motor běžel nejpravidelněji a otáčky se zvedly na maximum, kladívko se utáhlo - v ten moment, motor běžel nejpravidleněji, nejlehčeji. Už je to hodně dávno, pak jsem přešel na VAPE, ale tenhle postup jsem používal a s motorem jsem byl spokojen.
[JohnyR]
(6.12.2020 8:46:32)
Tak pokud je někdo schopen nastavit odtrh s měrkou 0,3mm o desetinu větší, tak potom chápu, že nemůže seřídit zápalky na 350.
Za mého mládí stačilo jednou nastavit a pak jen jezdit. Sem tam stačilo napnout trochu oleje na filc u vačky a podle stavu doseřídit odtrh. Pokud se předstih změnil o desetiny bylo jedno, jelo to pořád stejně. Nehledal bych v tom žádnou vědu.
[skodna]
(6.12.2020 7:21:46)
skodna: teoreticky ano, akorát je otázka když nastavíš odtrh o 0,1mm jinak o kolik se změní předstih. Já na předstih koukal vždy když to jelo divně.
Michi: podle mě, tohle může fungovat jen když máš stator a desky zapalování v A1 stavu. Jakmile je to pozohýbané tím, jak se v tom vrtalo všech 15 majitelů, tak to tak easy často není. Ale svět ti bude vděčný, když ten návod dáš do placu. Já ho třeba neznám a může být fakt super. Ale bez sdělení "jak na to" tvá informace má mizivou hodnotu, leda by bylo možné se k tobě dostavit na seřízení.
[maspe]
(5.12.2020 21:33:09)
Pak by ale stačilo nastavit pouze odtrh. Tedy čistě teoreticky.
[skodna]
(5.12.2020 19:48:58)
Protoze se provozem ubrousi pertinax na kladivku a tim se predstih zmeni.
[Krizoň IV.]
(5.12.2020 17:20:13)
Proč je potřeba pravidelně štelovat předstih? To se ta destička s kladívkem otočí sama během provozu?
[pračlověk]
(5.12.2020 15:14:21)
Zní to blbě,co teď napíšu,ale když jsem šteloval předstih podle Dočkala,návodů všech možných,měrkami a žárovkami,nikdy každý motor nešel pravidelně,ať šlo o kejvu,4ku nebo 8čku.Vždy šel dobře jen jeden válec,druhý buď tarokoval nebo nepálil vůbec.Strejc mi tenkrát ukázal seřizování za chodu motoru,a od té doby i svíčky vydrží a předstih na kladivech zkouknu jednou za rok s promazáním plstě.Stačilo nastartovat,karbec nastavit tak, aby motor držel vonoběh,a hrát si,dokud ti nepoběží motor pravidelně.Chce to poslouchat a mít dobrou vačku.
[Michi]
(5.12.2020 13:48:09)
Jak vypadá vačka? Taky se řídím podle přeskočení jiskry.
[Kubas]
(5.12.2020 12:16:53)
otáčením desky se mění předstih, ne odtrh. Jinak každý válec má svou desku, ten co má velkou se nastavuje první a pak samostatně ten s malou deskou.
Podle matesova návodu, kdy místo cigaretového papírku se použije zapnuté
zapalování se svíčkou pověřenou na hlavě (v okamžiku rozepnutí prskne jiskra) a místo měrky šroub M6 z víka motoru jde vždy nastavit předstih s přesností 0,25 mm. Pokud se to tak rozhazuje, tak tipuju na totálně zkřivenou desku kladívek, nějakou opotřebenou součást do stavu smrti, nebo nadměrná vůle někde mezi kladívkem a pístem (kdekoli).
[maspe]
(4.12.2020 20:07:44)
Místo měrky 0,05 zapoj mezi kostru a kladívko žárovku. Ve chvíli kdy se kladívko rozepne žárovka se rozsvítí a ty si doměříš jak hluboko je píst(samozřejmě se zapnutým klíčkem). Rozhození předstihu může dělat vůle klikovky na ložiskách, mizerný kladívka, nedotažené zapalování.
Dej Vape :)
[Petan69]
(4.12.2020 19:06:51)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14