Příspěvků: 14, poslední: 30.12.2020 23:15:4968258.všechno ostatní
Zdravím Vás. Určitě nejsem první ani poslední kdo řeší problém vadně vyrobených středových uložení na motory jawa 634 - 638. Rozmohl se nám tu nešvar, místní Jawaři u nás nakupují za příznivé ceny 350ky s papírama které byly dotažené z Maďarska, Polska, Ukrajiny a podobně a já jim je opravuju. Motory na těchto "exotických" mašinách jsou doježděné uplně do konce života. A u 350 ty všechny motory zkolabovaly jak jinak než na středovém ložisku. V 90 procentech ale takovým způsobem že se ložisko bud kouslo a začlo se protáčet a nebo u 634 uplně nejlépe vysypané ložisko co rozmlátilo labyrint který je součástí středového uložení. Tudiž tyto středy po repasi klikovky nahrazuju novým plným. A už na to nemám nervy. Berem středy od jediného výrobce a to je polský ALMOT. Už na to nemám nervy. Všechny tyto středy jsou uplně k ničemu. Špatné rozměry jak pro ložisko které do díry zasunu prstem, nebo rozměry jak vnější když střed do karteru zapadne skoro samovolně a má v karteru vůli. Když se podaří tak některé i desetinu radiálně hází. Z 20ti středů které jsou podmírové se občas vyskytne jeden který je zas moc velký a do karteru prostě nejde dostat, což je ta lepší varianta že to zas jde obrobením přizpůsobit přímo na karter a střed je pak použitelný. Jak tohle řešíte? taky objednáváte a vracíte zpět jeden střed za druhým dokud prostě nepřijde nějaký který jde použít? Nebo víte o jiném výrobci o kterém já nevím? Co je ale hlavní učel dotazu je tohle: Na stránkách Partdeck jsou k prodeji nové plné středy jawa 638 u kterých je poznámka že jsou vymontovány z nových jawa motorů které si Jawa sama vyrábí. Nevíte někdo jestli si i tyto středy Jawa vyrábí a jsou vpohodě? Nebo to pro Jawu dodává právě ta polská firma ALMOT? Mám tady ted další motor 638 s rozbitým středem a uvažuji koupit ho na tom Partdecku, tak bych rád slyšel nějaké zkušenosti a poznatky. Předem děkuji
Pridám sem moju skúsenosť.
Riešim podobný problém - kde kupiť kvalitný stred (čelo ložiska) na motor Perak 18 (rovnaký ako pre 354, 360..)
Dopracoval som sa tiež do MPS, ALE zistil som ze majú vyrobenú dosť velkú sériu ktorá ma väčší vonkajší rozmer (ak si dobre pamätám, je to myslím o 0.1mm viac) ako by mal byť. A tu vzniká problém pri motoroch ktore nemajú "vyťahané" kartre v osadení pre tento stred. Daľší problém je že nelícuje presne mazacia dierka na ložisko (treba upraviť okolie diery aby sa zabezpečilo stekanie oleja k ložisku) a tiež sa tam nedajú dať pôvodné šróby ktorými sa ten stred sťahuje. Asi je to stále najlepšia kvalita na trhu, ale nie 100% :(
Porovnával som to s originálnym stredom na Peraka 18 a rovnaké problémy mám potvrdene od inych ľudí (vratane p.Padalika). Takže pozor!
[Boco]
(30.12.2020 23:15:49)
Kartery jsou naprosto v pohodě. Když.vytláčím i s klikovkou stary puvodni střed tak ten tam vždycky drží sakramentsky. I jsem měřil v karteru uložení toho středu a vždy to bylo ok, šišatost žádná když pominu sem tam nejakou setinu jako odchylku co byla uz od vyroby
[BooCheer]
(21.12.2020 23:54:39)
BooCheer: hele a ty kartery do kterých to montuješ, za to 100% ručíš, že díra nemá žádnou ovalitu a pořád je v toleranci s uložením s přesahem jak má bejt? Problém může bejt klidně na obou stranách a když se to sejde, jseš v prdeli. Ale samozřejmě uznávám, že s polským Almotem jsem si nejednou vylámal zuby (a to ne na čelech, ale spíš na šišatých rozetách)... Buď rád, že se nehrabeš třeba v Dněpru, to by tě kleplo :-D
[No_-_name]
(21.12.2020 13:10:03)
Michal: děkujeme... to dělá běžně i na nových motorkách. Toto přidávání nedělá bowden, ale jeho vedení.. musíte ho trochu jinak přetáhnout pod nádrží a pak to nedělá, neskřípe se.
[Maxwell]
(19.12.2020 23:38:53)
nemám konkrétní zkušenost se středy, ale konkrétní zkušenost s Partdeckem.
nakupuji tam poměrně dlouho, ať už partiovku nebo nové díly.
vždy slušné jednání a ochota
ovšem zrovna bowden plynu jsem si na panelku radši vyrobil sám, protože ten originál je stejný jako originál, co tam byl a tedy v jednom rejdu přidává plyn
[Michal]
(19.12.2020 23:17:39)
M.L.: jedna šarže byla horší, pár reklamací bylo.. ale ted poslední výroby už problémy nejsou.
[Maxwell]
(19.12.2020 21:24:26)
BooCheer: jsi fakt vyjímka... lidi preferují cenu. Obvykle si to koupí a pak nadávají, jaké se vyrábí aušusy. Jinak si ten aušus koupí jednou, podruhý a napotřetí si koupí kvalitnější díl se slovy "to asi musí být ze zlata". Třeba bowdeny z Otavy stojí dvojnásobek než repliky, ikdyž jsou třeba český, tak upadávají a nebo se zadrhávají... jenže stojí půlku a to je zásadní. Nicméně očekávání lidí je, že kvalita je u obou stejná, když to vypadá vizuelně stejně. Jenže bohužel.
[Maxwell]
(19.12.2020 21:23:20)
A co teda ty čela na 634 od MPS? Ty jsou ok?
[M.L.]
(18.12.2020 2:22:00)
Maxwell: Jak budu mít příštím rokem hotovou kliku na ten 638 motor, zkusím ten Jawácký střed. To že je dražší to já vůbec neřeším. Jestli je za 1000Kč a stojí za prd, klidně dám i 3000Kč za něco co prostě bude vpořádku. :D Jenže ono dneska většina rádoby Jawařů kteří chcou jezdit na pěkných motorkách a nemají na to prachy radši nakupují za pár korun nefunkční aušus než si připlatit za kvalitu :D To pak chápu že se nevyplatí něco takového jako kvalitní díl vyrábět
[BooCheer]
(18.12.2020 1:10:20)
Kuba z Neve: Bud máš štěstí na dobré kusy a nebo platí pravidlo "zdání klame" Ono hodně středů které jsem montoval se jevily bezproblémově. Než jsem vzal velké sikovky omotané hadrou a vzal jsem za střed kterým šlo v karteru otáčivě pohybovat. Ono zezačátku to asi ani klepat nebude a pojede to ale otázkou je co to udělá po x tisíc kilometrech kdy se postupně bude víc a víc uvolňovat. Problém číslo 2 je ten že ty polské svině umí být i šišaté. Zas třeba do karteru pasují vpohodě a na těsno, po vychladnutí s nima nejde hnout ani metrovou pákou, člověk by si řekl že má vyhráno. Jenže stačí dosedací plochu středu nabarvit lihovkou a po vytažení středu z karterů čeká milé zjištění že z celého obvodu vlastně ten střed drží jen na nějakých dvou - třech místech o šířce centimetru. Což taky určitě nezaručí nějakou extra těsnost mezi klikovýma prostorama. No a dávat to všechno na loctite je podle mě trochu prasárnička která akorád nasere člov��ka který to bude někdy do budoucna kvůli něčemu půlit :D Tohle jsem už řešil několikrát že si někdo pěkně zgenerálkoval motor, pak se trápil tím že motor sice jede dobře ale na volnoběh nejde seřídit do kultivovaného chodu. Již několikrát problém byl zakopaný konkrétně v tomto. Bud střed extrémně volný, nebo sice těsný ale šišatý a v tom nejlepším případě volný a ještě šišatý :D
[BooCheer]
(18.12.2020 1:04:56)
Je to easy, čela 634 dělá jen MPS (zadalo do výroby). Čela 638 můžeš koupit bud Týnecký nebo Polský Almot. S Almotem jsou problémy a stojí pod tisícovku. Týnecký jako ND stojí pro koncového zákazníka cca 2000Kč, spíše více. My jsme schopný to stlačit, páč bereme komponenty z JAWY a jsme schopný lidem nabídnout mnohem lépe pasující originální díly za rozumnejší cenu, tím že to pro vás zpracujeme (např motor demontujeme). A u toho středu to je ukázkový případ.
[Maxwell]
(17.12.2020 23:22:40)
Má niekto detailné foto toho poľského stredu? Možno podľa fotky by som rozoznal čo tam mám ja
[Milos634]
(17.12.2020 22:16:36)
Hmm. Tak to by mě taky zajímalo,jaký čelo mám v nové Jawce.
[jenor]
(17.12.2020 18:07:20)
Já teda do 354 - 634 beru čela od MPS a problém jsem s nima neměl. Ale nevim, jestli si je vyrábí nebo to překupujou.
[Kuba z Neve]
(17.12.2020 8:42:41)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14