Příspěvků: 17, poslední: 31.12.2020 16:26:5068260.Automobily a jiné vehikly
Zdarec, vybírám golfa a rozhoduji se, jakou motorizaci. Dívám se po 1.4, 1.4 16v nebo 1.6. Zajímají mě vaše zkušenosti s těmito motory a případně jaký by jste doporučili
Koupil jsem před třemi lety VW Polo Variant, r.v. 2000, motor 1.4/55kw 16V. Při koupi jsem byl asi totálně hluchej, asi to bylo tou závislostí na Jawě a na Trabantu, kterým jsem si pro VW jel a přeslechl, že motor rachtá jako diesel. Jelikož jsem byl naprosto spokojen se stavem kastle, interiéru a jinak všeho, přivřel jsem doma oči, že to asi budou jen hydroštely... No prostě, zkroucená hlava, hydroštely, ventily na výměnu, prasklý termostat, pak se i spojka vysypala... No vyloženě jsem si nasral do kalhot, dobře mi tak. Ale jinak, teď motor stále řinčí jako diesel, byť méně než dřív. Ale každopádně startuje skvěle, emise dělá v pohodě, na moji jízdu do 120km/h stačí, oleje vezme cca 0,8l na 10 000km. Takže pokud se vybere kus od někoho, kdo uměl jezdit a ne od nějakého prasete z Itálie, které karoserii a interier leštilo, ale motor týralo, tak tento motor asi nebude špatná volba....
[Shark 660]
(31.12.2020 16:26:50)
Ještě jsem se teď bavil s kolegou, co má 1.4/55 kW, druhý majitel, poctivých cca 200 tis. Auto jezdilo do cca 120 tis. hlavně dálnice ČR/DE. Pak spíš kratší cesty s občasným Chorvatskem, Alpami apod. Pravidelně servisované. Začalo to brát kolem 1l/2000 nebo tak nějak. Nakonec kolega koupil nějaký proplachovák do oleje (moc tomu nevěřil, ani servisák ne), nalil, projel a vyměnil. Olej jinak mění pravidelně. Kroužky se uvolnily a už to žere tak 1l/15000 - na jednu výměnu.
[longr]
(27.12.2020 10:38:07)
Od FSI ruce pryč. Většina jich je zakarbonovaná a smrdí to velkejma investicema.
1.6 74/75kW zase hodně berou olej. Špatně řešený stíráky.
Za mne bych hledal pěknou šestnáctku, která bude brát olej v přiměřený míře a jezdil. Snad krom tohohle ten motor vyloženě jiný slabosti nemá.
[Borderer]
(21.12.2020 8:24:29)
Boha jeho, teď se dívám, co mi to ta autokorekce na mobilu napsala 😂😂🙈🙉🙊. Mělo tam být samozřejmě vstřiky
[Majkl250]
(20.12.2020 13:47:59)
Oleje žere většinou míň jak 1.6 75kw ( ty žerou často a dost ) a na tom motoru se nemá co posrat, je to ještě stará dobrá klasika z Audi 80 :D
Objem je znát hlavně na dálnici, kde 1.6 ve 150 nedělá už skoro nic, dvoulitr zatáhne a citelně zrychluje až do 190 km/h.
O 1.4 je škoda mluvit (co se týče výkonu), spolehlivé to celkem je, ale pro někoho kdo si občas rád užije jízdu to není vůbec, je to takovej vysavač :D
[ptákur]
(20.12.2020 13:46:48)
Já bych do Golfa IV, pokud není vyloženě na krátké trasy po městě, bral starý benzinový dvoulitr 85kw. Měl jsem ho v oktávce 1 (totožný motor) a oproti 1.6 75 kw jede nesrovnatelně, táhne "odspodu", a třeba vozejk s motorkou za ní nebyl vůbec znát, na tahání vozíku paráda. Hodně lidí nadává na spotřebu, já jezdil dlouhodobý průměr 8 (ale občas město a mimo město jsem podle předpisů nejedzil a často předjížděl). Když se jede v klidu, dá se bez problému na delší trase dostat na 6,5 litru, rekord jsem měl 6,1 (když jsem vezl tetu, má ráda klidnou jízdu :D )
[ptákur]
(20.12.2020 13:40:28)
Naftu nechci. Do teď jsem měl dvojkovýho galaxe v naftě 8 let a po zkušenostech jako výstřiky, dvouhmoťák, turbo.. už naftu nechci.
[Majkl250]
(20.12.2020 3:28:40)
Proč ne po 1.9 dieselu?
[4yt]
(19.12.2020 20:57:24)
Vesničan, poslal jsem sz
[Majkl250]
(18.12.2020 21:00:03)
Neočekávám od toho, že to bude trhat asfalt. Budu to mít na ježdění do práce, takže nepotřebuji s tím závodit.
[Majkl250]
(18.12.2020 20:57:03)
1.4 16V motory obvykle začnou brát olej tehdy, pokud se nemění po roce nebo 15 tkm. Stokoňka 74 kW je už trochu nešťastně překoňovaná a taky je předepsaná ideálně N98. Tam ten motor víc trpí a často už v záruce se rozsvěcela kontrolka motoru, přesto, že motor jinak jezdí dobře a třeba fábka s tím je příjemně živá. A spotřebu to má velmi pěknou. Jen bych tuhle motorizaci nekoupil z bazaru ale jedině od prvního majitele, co se k tomu uměl chovat. 1.6 MPI (třeba BGU apod.) je příjemný motor a v golfu to bude pohoda. Jeho spotřeba není tak hezká, jako u 1.4, ale jede o dost líp. Kolega to má v Caddym (+LPG) a i s tímhle těžším a vyšším autem to není žádná mrtvola. A pokud si chceš dělat základní servis jako olej, svíce, filtry apod., případně i něco většího sám, tak tady se to ještě celkem dá.
[longr]
(18.12.2020 12:48:24)
Mám zkušenosti pouze jako uživatel. Kdysi dávno jsme měli v práci Golf IV 1.6 z r. 1996 jako jeden ze služebáků. Kromě toho tam byly ještě Fábie 1,9 SDI a 1,3 HTP. Ten Golf měl ve srovnání s těma Fábiema nejpříjemnější jízdní projevy. Jakej to byl přesně model nevím, ale lil se tam normálně natural 95.
[Ota]
(18.12.2020 10:05:52)
Zrovna prodávám 1.6ku golfa kombi po rodičích. Kdybys chtěl, tak se ozvi. Ale je na něm nějaká kosmetika.
[Vesnican]
(18.12.2020 7:40:04)
Je to těžký,ty motory už budou vylítaný...
1.4(55kw) a 1.6 (74kw) odchazejí cívky,což není nic strašnýho ale většina těchto motoru začne brzo brát olej.
1.6 16V (77kw) se musí víc točit,odspodu nejede,předepsaná je N98 jinak trpí řidič i motor:)) olej bere míň
1.6 FSI (85kw) přímý vstřik..dražší rozvody,předepsaná je N98-jinak se motor zakarbonuje.
Kupuj hlavně podle stavu,duležitý je aby motor nebral olej,ostatní jsou prkotiny.
[PavelZRX]
(17.12.2020 20:35:57)
1.6 a 1.4 MPI oba motory bez problémů motoru 1.6FSI bych se vyhnul,sice to má dabrej zátah a pěkně to s ním jede,ale často to žere olej a kamarádovo mladej měl problémy se vstrikama a zapalovacími modulama,docela dost to stálo než to přestalo dělat barevnou hudbu na palubě,olej to bohužel žere dál a to tak že dolejvá co cca 2000km.
[Vlastak 1963]
(17.12.2020 17:34:22)
Záleží, co od toho čekáš. Mám v oktávce 1,4/59kW, což je myslím de facto stejný motor jako 1,4/55kW. Spokojenost. Najeto přiznaných 263000km a kdo ví, jestli něco nestočili v bazaru. Já s tím najezdil posledních 150000km. Olej sežere tak cca 0,5 l/15000km. měním poctivě každých 15000km. Filtry používám MANN Do benzínu dávám VIF aditivum cca 0,5ml/litr. Startuje na drc v zimě v létě. Svíčky měním poctivě každých 60000km. Dávám stejné, jako originály (jsou ty samé, ale nemají na sobě koncernové číslo, jen standardní označení). Jednou jsem zkusil eqivalent Brisk a nebylo to ono. Startovalo to o jedno převalení dýl a volnoběh nebyl tak sametový. Na motoru to chce dělat pravidelně rozvody po 90000km. Dělám s kladkami i pumpou. Neodešlo zatím chvála bohu nic. Teda přeskočil mi řemen, ale mojí blbostí. Odložil jsem výměnu a přeskočil po cca 100 000km. Naštěstí se nic nestalo. Ventily se nepotkaly. Preventivně jsem už vyměnil spojku, ale nebylo ještě potřeba. S motorem to sice nesouvisí, ale odešlo mi nedávno palivové čerpadlo. Někde na 150000km začal prdlat vlnovec a měnil jsem ho. Letos jsem měnil chladič, protože začal rosit (10let stáří). Příští rok jdu na technickou, tak uvidím emise, ale nečekám, že by měl být problém.
Dynamicky je to stále v poho. Stačí mi slabší motory. Koníci mi nechybí. Nepociťuju ani nějakou únavu s nájezdem a myslím, že tam ti koníci jsou furt všichni. Jezdil jsem i s funglovkou 1,4/55kW, takže mám jakés takés srovnání, že to fakt zatím neslábne. Když se zapne klima, tak je to trochu poznat. I se zaplou klimou se to ale dalo loni na dálnici v německu hnát kolem 190km/h tachometrových. Se spotřebou jsem spokojený. Jezdím 200 km denně a spotřeba v létě 5,5 a v zimě 6/100. Jestli máš raději spíš větší výkon, nebo plánuješ často tahat vozejk, tak bych šel do motoru 1,6/75kW. Měl jsem ho ve služebním a spokjenost. Myslím, že to byly vcelku bezproblémové motory.
Všiml jsem si, že zde začal psát i někdo jiný pod mojí přezdívkou zahradník. Skončím s
[zahradník]
(17.12.2020 14:33:43)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14