Příspěvků: 26, poslední: 9.1.2021 13:42:4068280.Nejede nebo nestartuje
Dobrý den,
pořídil jsem si 250/353 a nastal problém!
Pří běhu na volnoběh se od zapalování ozývaly zvláštní zvuky, které byly způsobeny klepáním gufera kliky do zapalování viz video https://www.youtube.com/watch?v=81XxIIvkRX8
a také jsem zjistil, že blok je prasklí viz moje data. V minulosti se nejspíše vyskakující gufero objevilo a opraváře nenapadlo nic jiného než rozklepat hrany kolem gufera a při tomto aktu praskl blok motoru.
A můj dotaz zní... a) co s prasklinou v bloku?
1) zavařit prasklinu? - musel by se motor kvůli vaření půlit?
2) zdrsnit povrch praskliny a zalepit kvalitním lepidlem?
b) co s vyskakujícím guferem?
1)koupit nové gufero a zalepit lepidlem?
2)vyfrezovat větší díru na gufero, udělat vložku, zalisovat a nové gufero?
3)gufero zalepit lepidlem a vytvořit jakoby pokličku, která by tlačila na gufero aby nevyskočilo a byla by připevněna do otvorů co drží zapalování?
Nebo navrhujete jiné řešení? - sehnat jiné bloky?
JZ: Definuj "celkem slušně vyžíhat".
"a udělá se několik vrstev TIGem s malým množstvím vneseného tepla," tak asi nebude splněna časová podmínka žíhání, tedy výdrž na požadované teplotě.
[fk]
(9.1.2021 13:42:40)
Krizoň: jo, už chápu, kam míříš. Ano, bez motoru ven z rámu, rozpůlení a kompletního rozebrání nebude kladný výsledek opravy zaručen. 100% souhlas. Vařit to s klikou na ložiscích je, řekněme, koledování si o luxusní havárii motoru. I kdyby se kartery nikde nehly, tak takové, v podstatě bodové, ohřátí ložiska o pár set stupňů jej může celkem slušně vyžíhat.
[JZ]
(4.1.2021 12:35:31)
spec: Právě proto bych to tam vlepil. Abych tu prasklinu nenamáhal. Až jednou půjde motor ven, spraví se to pořádně.
[longr]
(3.1.2021 23:10:03)
Vložka a menší gufero je dost dobrý řešení- když se bude lepit kov na kov, bude to solidně držet.Dělalo se to tak na závodní Péráky.A vložka se pojištovala třema šroubkama po obvodu, v roce 1950 asi lepidlo na kov nebyla běžně dostupná věc .Hlavně to uděláš v motorce, bez tahání motoru ven.
[monty]
(3.1.2021 14:02:26)
Teď mě napadlo, že už to asi nekdo zkusil a ten blok mu praskl, tak tam narafičil gufero a prodal.
[spec]
(3.1.2021 12:31:37)
Ta vložka se může vysoustružit na těsno a nejbližší menší gufero je 25x52x10. Pokud ale tu prasklinu nezavaří, tak by ji ta vložka mohla ještě zvětšit.
[spec]
(3.1.2021 12:27:25)
Nebo tam loctitem zalepit vložku s guferem s menším vnějším průměrem.
[longr]
(3.1.2021 9:43:29)
Tam kde "normální" gufera nedrží můžeš zkusit gufero skf, maj po obvodě víc materiálu v podobě takových vlnek a oproti ostatním guferům, které šly nainstalovat v pohodě, šly tyto usadit o dost hůř, tudíž by tam mohla držet.
[sliz]
(2.1.2021 15:13:35)
JZ: Jasne, mohlo by se to povest, ale neni to garantovany. Mam pocit ze tazatel si predstavuje ze bude stacit prasklinu zvenku zaplacnout TIGem, zalepit gufero, a vesele jezdit. Vlozkovat slozenej motor s loziskem a klikou ... tak to bych chtel videt. A i to vareni ty praskliny v okamziku kdy to neni vycisteny, odmasteny, a z druhy strany diry je na to priplacnuty lozisko ... no nechtel bych to videt. Ale treba mu to nekdo svari podle jeho prani a povede se to.
[Krizoň IV.]
(2.1.2021 11:07:56)
Krizoň: pokud jsem správně pochopil termodynamickou teorii svařování, tak se svarek kroutí díky tomu, že vneseš teplo, ktere způsobí dilataci a zdeformuje neohřáté (méně ohřáté) části. Čili pokud se svár dobře připraví (naúkosuje) a udělá se několik vrstev TIGem s malým množstvím vneseného tepla, tak zrovna v tomhle místě by to na rovinnost karterů moc mít vliv nemuselo. A pokud se bude díra převložkovávat, tak předpokládám, že případný dopad na nesouosost otvorů je nepodstatný.
[JZ]
(2.1.2021 10:28:25)
Pletes se, klidne se zkrouti i tak. Potrebujes ho upnout mezi dva ocelovy bloky tak po cele rovine, ne jenom par srouby k druhemu mekkemu bloku z hliniku.
[Krizoň IV.]
(2.1.2021 10:01:43)
Ale přece, když bude motor v celku sešroubovaný s druhou půlkou bloků tak není možnost, aby se motor zkroutil nebo se pletu?
[Mirda]
(1.1.2021 23:17:17)
Karter se pri varenu musi upnout k nejake desce, aby se nezkroutil. S nerozpulenm motorem tohle udelas dost tezko ...
[Krizoň IV.]
(1.1.2021 22:52:41)
A je nutné motor půlit, když bych chtěl prasklinu zavařit?
[Mirda]
(1.1.2021 22:00:10)
Prasklinu v každém případě zavařit, jinak se bude díky vibracím šířit.
Jinak otvor bych, pokud to stojí litr, bych nechal vyvložkovat od profíků a budeš mít klid.
[JZ]
(1.1.2021 21:13:02)
Dost pochybuju, že by ten blok prasknul od zajištění zaklepáním, to by se ten dotyčnej musel hodně snažit. Mimochodem- když si pořádně přečteš Dočkala, toho Boha opravářů jaw, zjistíš, že to tam i on sám píše- gufero zajistěte naklepáním hran sekáčem. V životě jsem to nedělal.
K tématu- takhle vypadlé gufero za jízdy už jsem několikrát viděl, vždy stačila výměna, ono se gufero časem může trochu smrštit a taky záleží na tom, jak jim při výrobě vyšla přesnost toho otvoru. Kdyžtak ho dolepíš buď silikonem, nebo lepidlem na závity.
[bartoň]
(1.1.2021 17:10:19)
Zalepil bych to, a sral na věc. Bud to pojede, a vyřešeno. Nebo nepojede, a potom půlit, vařit, vložkovat a podobně. Nebo jednodušeji - jinej blok, na 250 jich je dost, a bude za cenu vložkování zhruba.......
[monty]
(1.1.2021 17:01:38)
rikša: Jawí hliník jde zavařit v pohodě. Vyprat pořádně acetonem a TIGem to půjde snadno. To není tak porézní odlitek. Jo elektron, ten se vaří hůř, ale když jsem viděl, co lidi umí s prožranými a promaštěnými kartery na OHC nebo na brouka, tak zavařit tohle půjde levou zadní. Zavařit, přefrézovat, převložkovat a přestrouhnout a blok bude jako nový.
[longr]
(1.1.2021 15:53:08)
Podobnej problém jsem měl na guferu vačkové hřídele v hlavě válců ale u auta. Dlouho jsem to odkládal, pak koupil nový gufero, šmirglem po obvodu zdrsnil jak gufero tak hliníkovou hlavu, odmastil acetonem potřel silikonem na motory obě strany, zasunul, zaschlo, dodnes ani kapka oleje. Tady bych měl ale obavy že to bude dál sáknout tou prasklinou, ale vaření mastnýho jawího hliníku ... nic moc.
[rikša]
(1.1.2021 13:32:29)
Kdybys měl černý Retech Top Gasket, tak věřím, že tam nové gufero udrží. Ale jak to video vidím, tak bych to radši rozpůlil a nechal převložkovat. Litr za to není taková pecka a vyplatí se. Jen nevím, jak je to u vložkování děr pro ložiska klikovky, jestli nechtějí obě půlky pro kontrolu. Půlení jednoválce je brnkačka, u 250 to máš raz dva a když si dáš doprava válečkové ložisko NJ305, bude se ti to skládat úplně snadno.
[longr]
(31.12.2020 18:52:33)
jo jo je to RRkovo Liberec http://www.rrkovo.cz/index.php?iframe=kartery.htm Mám od nich vyvložkováno několik otvorů na několika motorech - dobrá práce. Cena za 1 otvor byla 1000Kč (bez vaření). Posílal jsem poštou po telefonické domluvě.
Za mě super přístup i super kvalita.
[bobanito]
(31.12.2020 13:09:55)
Bylo to tuším RR Kovo.
[sliz]
(31.12.2020 11:52:02)
Jinak k puvodnimu tematu, za me jednoznacne rozpulit, kdyz uz v tom budes tak zkontrolovat kliku a prevodovku, a pak podle toho jak moc zeres originalitu bud sehnat jiny bloky nebo nechat opravit. Jmeno te firmy z liberce z hlavy nedam, ale jsou tu na ni vesmes pozitivni reference, nekde v historii to najdes.
Nejaky bastleni lepidlem atd je napicu, kdyby byl cerven a chtels jezdit, budiz, ale mas na to celou zimu ten motor dat do cajku.
[Krizoň IV.]
(31.12.2020 10:44:25)
Asi máš pravdu, to gufero lítá od rotoru až k ložisku. No třeba bude mít štěstí a bude jen odrbaný to gufero. 353 karterů je všude dost... takto poškozený kartery opravují tuším někde u Liberce
[Petan69]
(31.12.2020 10:25:45)
A jak asi bude takovy gufero co vyskakuje a je nutne ho zajistit cervikem tesnit ?
[Krizoň IV.]
(31.12.2020 9:58:38)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14