Příspěvků: 37, poslední: 13.1.2021 9:15:4368281.Informace
a litr prý bude :-) (odhaduju euro10)
https://www.youtube.com/watch?v=W3hVACsudVo
Pan Kraft je takovy nehorazny lhar, ze mi zustava rozum stat, jak si firma muze vybrat takoveho cloveka na pozici co on je. Vypravi pohadky zakaznikum, pravdepodobne i svym nadrizenym a potazmo majiteli. Ale na druhou stranu to vysvetluje, proc se Jawa nikam nepohnula a jen zije z rozmaru pana Gerleho ...jak bylo receno, az ten pujde pod hlinu, tak Kraft a spol pujdou na dlazbu.
[Hruši]
(13.1.2021 9:15:43)
Automaticka spojka je asi to posledni co kdo od Jawy kopiroval. Motory 638 maji okopirovane kanaly z RD 350 R5 a jeste dokurvene Jawou pouzitim jednoho karbu, vyfukovy kanal je extremne nizko a vyfuky co maji rezonancni nekde k 9000ot.
Proto at v podstate udelas jakou koliv upravu, tak to prida kone ;-).
Tydle stary motorky maji kompresy na benzin v te dobe (78-80 ?). Dnes pokud do toho nalejeme 98 (jen kvuli tomu aby tam nebyl lih), tak uz jen kvuli tomuto. by to chtelo i upravit predstih a zvisit kompresni pomer.
Pokud ma calif jeste mirne vetsi casovani vyfuku, tak zase je potreba zvisit kompresi, protoze komprese zacina zavrenim vyfukoveho kanalu.
[Havlis]
(8.1.2021 9:41:08)
nunici: a to nejde přeoperovat? Já jsem si nechal vypadávací rameno před 15 lety opravit a musím to zaklepat, zatím funguje dobře. Ale dávám si bacha :-)
[Banjokid]
(8.1.2021 9:37:56)
Mě ježdění i docela baví ale mám zakázáno od doktorů, uvidíme jak letos ale loni mi na 350 v každé zatáčce vyletělo rameno takže se stěhuje o 2 dědiny dál (motorka, rameno si nechávám)
[nunici]
(7.1.2021 12:36:59)
[mais] Mám to podobně a hlavně nemám místo. Nechám si péráka a panelky půjdou pryč.
[Pucfol]
(6.1.2021 19:47:27)
Pucfol: tak už jsem dál, letos se chystám některých jawakrámů zbavit, nejezdím na tom a asi už nikdy nebudu a přestalo mě bavit kolem toho chodit, takže jsem se rozhodl, že si nechám jen to, co mě baví.
[mais]
(5.1.2021 11:57:18)
Nikdo si ten krám JAWA nekoupí , každýmu stačí ten krám JAWA co má doma a je starý 50-70 let. Těch pár jawabláznů fabriku nezachrání , píše se rok 2021 a ta jawa je už o ničem. Kupovat něco z Indie nebo z Číny a leštit nápis jawa je ubohost.
[Pucfol]
(4.1.2021 17:29:00)
A možná cca 10 let zpět v Jawě ohýbali a svařovali nějaké rámy na malé baworáky - něco jako 650gs. Už nevím, jestli podsedlovky nebo padáky.
[agent]
(4.1.2021 14:21:57)
Vaří se tam výfuky na letecké rotaxy. Minimálně na dvoutaktní.
[longr]
(3.1.2021 23:06:55)
Ale tak to funguje dávno. V Týnci se lisujou hrnce, vejfuky na Žigulíky nebo nádrže na skůtry Bombardier.Stejně tak plastový mixery,a kdovíco dalšího. Myslím, že v nějaký výroční zprávě bylo napsaný, že výroba motorek je 60% obratu.A to se mohlo posunout dál.......
[monty]
(3.1.2021 20:43:06)
Ale proc Jihostroj uz davno v Jawe nevyrabi? Vyrobu 350tek jim muze nechat v jedne divizi, jako konicek.
[Endy]
(3.1.2021 20:25:05)
Jakmile prestane bavit Jihostroj Jawu dotovat stane se stejné co v ČZ, přejde se na jinou rentabilní vyrobu ( v lepsim prípadě)
[Sukin]
(3.1.2021 16:39:09)
Pokud dnes má kdo od koho kopírovat, je to Jawa. Doby, kdy Japonci kopírovali od ní, jsou dávno v prachu. Jawa zaspala dobu a ten vlak, co jí ujel před desítkami let, ten už nestihne. Ony sice jedou i další vlaky, trochu jiným směrem, ale tam se Jawa sem tam svěže jednu zastávku a jinak jim s úsměvem mává. Čeká na vlak opačným směrem. Možná do prdele, možná do propadliště dějin.
[longr]
(3.1.2021 9:39:19)
Monty - možno to dokážu dostať z Euro2 na Euro5 a potom to od Jawy budú japonci kopírovať, rovnako ako automatickú spojku ....dobre, koniec srandy ;-)
[Milos634]
(2.1.2021 22:11:59)
pračlověk: bohužel představa do šroubku vyrobené motorky tady je naprostý ekonomický nesmysl. Nevěřím, že by se někdo dostal pod půl milionu za motorku.
[maspe]
(2.1.2021 21:24:40)
No, motorka s cizím motorem, cizími komponenty a rámem Jawa (i kdyby byl navržen a vyroben v Jawě) prostě není Jawa.
[pračlověk]
(2.1.2021 18:57:37)
Kubas: bohužel v tom nákladu na který by to bylo to defakto není zisková záležitost. Navíc žádný takový motor se v EU nevyrábí. Už jsem to trochu počítal a zjištoval.. samotný motory z Číny moc dovezt nejde, mají na to svoje regule... dají se defakto jen celý podvozky a i to se cenově nevyplatí oproti hotový motorce.
[Maxwell]
(2.1.2021 18:16:23)
Jediné co by Jawu mohlo zachránit by byla motorka ve stylu 660 sportard. Vyrobit rám, zastavět do něj cizí homologovaný a EURO 5 splňující motor, kvalitní komponenty Brembo, Nissin apod. a prodávat to jako retro Jawu aka Kawasaki W800
[Kubas]
(2.1.2021 17:35:09)
Tak válce asi budou český,mám v tom zmatek.
LITRA si nekoupí nikdo nikdy, protože nemá homologaci. Když začali s vývojem, platilo EURO 2. Potom to dohnali na EURO 3, ale ti blbci v Bruselu si vymysleli EURO 4.A to včera skončilo,a museli by LITRA přesvědčit na EURO PĚT. Takže to vidím asi tak, že motor z Litra můžou vylejt do hajzlu,a spláchnout. Z Euro2 na 5 to nezvládli ani Japonci....
[monty]
(1.1.2021 21:06:09)
Jawa už nikdy nevyrobí nic svého, bohužel! Dávno ujel vlak, i ten posunovač vagónů. je potřeba se s tím smířit.
[PavelZRX]
(1.1.2021 19:49:20)
"Jawa has had its days long ago." Měla období slávy po válce, kdy s trochou nadsázky "motorizovala svět". Jawa se po válce zbrchala velmi rychle, hlavně díky pérákovi. Byl levný, moderní a spolehlivý. Jenže vyrábět toho péráka s drobnými modifikacemi až dodnes, to je asi jako chtít vyrábět dodnes Aero (Jawa) Minor, dát do něj pásy, kotoučovky a klímu, šoupnout to na radiálky na liťákách a tvrdit, že to je konkurence pro Citigo. To i ten nejlevnější šunt z Číny bude jezdit líp, protože to bude moderní a polovina věcí bude okopírovaná.
A to je přesně ono. Ty laciné věci z Číny jsou prostě za ty prachy lepší. U nás se to v té cenové relaci udělat nedá. Proto vezmou celou mašinu z Číny a nalepí na to logo, maximálně tak ještě nahodí plechařinu. Proto radši berou indojawy a prodávají je.
A bájný litr? Mluví se o něm už pěkných pár (desítek?) let a prd z toho. Kdo si to koupí? Pár nadšenců. Bláznů. A pokud by to mělo vypadat podobně, jako to vypadalo, tak možná ani ti ne. A ve světě? Radši koupí Nortona, Enfielda apod. A když Jawa není schopná dodat náhradní díly k 640, bylo by to lepší s litrem?
A závodní stroje, to už je taky dávná historie. S penězi na vývoj série to bylo slabé za komoušů vždy a závodní oddělení nějak fungovalo, dokud byli jezdci srdcaři (Šťastný, Havel, Vitvar apod.) a dokud to trošku držel Svazarm. Později už si lidé snáz přišli ke strojům zahraničním.
[longr]
(1.1.2021 19:15:58)
No většina z nás by se nikdy nepustila do vývoje litru v postsocialistické fabrice. Nevim proč už čestně nepřiznají, že to byl velký omyl. Jako kdyby doufali, že se jim aspoň část investic vrátí.
Na druhou stranu musím uznat, že co poslední roky dovezou za stroje z asie, je v čr prodejně velmi úspěšné. Bohužel jsme malá zem a v okolí tyto "jawy" moc nechtějí. Světový nezájem o 2T třipade je letos alarmující. Že by jejich konec? A z týnce se pak může stát takový český Romet. Hlavně ohlídat vyšší kvalitu a dostatek dílů. Mně značka Jawa v techničáku nevadí, ale nechal bych čínský vin :-)
[blad]
(1.1.2021 17:59:02)
Jinak ještě taká nevýznamná vsuvka - mám pocit že válce jsou česká výroba z firmy Alumetall Týnec. Kdysi jsme tam byli na prohlídce fabriky a byly tam marsky plné nově odlétých válců které pak opracovávali a honovali. Díval jsem se na stránky Alumetall a v ukázce jejich výroby jsou i ty válce vyfocené
[BooCheer]
(1.1.2021 17:22:17)
Ajéjé, já měl za to že ty motory si opravdu dělají sami od základu. Tak to je potom uplně v háji. Podle mě by nebyl žádný nadlidský úkon to udělat, když si to zvládne udělat doma kdejaký šikovný motorář co je zároveň i obraběč. je to spíš o tom že tam na to serou, hlavně když to ještě sem tam někdo koupí. Sice jak říkáte v roce 2020 vymýšlet nějaké nové inovace dvoutaktu 350ccm na pětikvalt je blbost. Ono ještě větší blbost mi v roce 2020 přijde tyto motory vyrábět od 80tých let bez změny :D
[BooCheer]
(1.1.2021 17:15:12)
Udělat z toho pětikvalt = udělat novej motor. Dvoutakt?10x V roce 2020? Oni ten motor sice skládají dokupy,ale kompletní převodovku a karbec koupí na Taiwanu, ojnice v Číně,válce a hlavy v Polsku,starter je taky samozřejmě čínskej. V Týnci vyrobí bloky a spojku, smontujou a mají VLASTNÍ MOTOR (už asi 10 let bez homologace). To je jako kdyby v Boleslavi pořád dělali Favority, a když si ho chcete koupit, tak svýho rezáče dáte na vrakáč, vyříznete z kastle VIN, a oni Vám narazí na nový auto VIN z roku 1990,a prodají ze cenu čínskýho kombíka.
[monty]
(1.1.2021 16:59:20)
Jak tady zaznělo že to je fabrika bez svého motoru. Svůj motor mají snad jediný a to je motor 638 :D Z čehoš mě taky trochu rozum zůstává stát. Jak se ty motory začly vyrábět v 80. letech tak je pořád beze změny a modernizace bouchají v roce 2020. Sice je pěkné že to oplácali nějakým startérem a oilmasterem. Ale ten samotný základ motoru je furt ta stará potvora se kterou se právě Jawa moc chlubit nemůže. Na tom motoru je hodně co vylepšovat. Kdyby alespoň se trochu posunuli a začli do toho dávat pětikvalt tak si myslím že by měli dobrý byznis i na prodeji motorů samotných. Podle mě by si to hodně Jawařů pořídilo. I já bych byl jeden z nich. Ale serou na to, proč by něco vylepšovali
[BooCheer]
(1.1.2021 16:41:55)
Ona je situace možná jednodušší, než to z dálky vypadá - ta firma je prostě mrtvá, bez jakékoliv možnosti vzkříšení,a je uplně jedno, co kdo vykládá do televize.
Celý to na břehu Sázavy dosud nějak funguje jen a pouze díky majiteli(není tam jmenovaný,ale je to pan JIŘÍ GERLE). Tento dnes osmdesátiletý majitel Jihostroje (a MOTO JAWA, a JAWA UNION, a nevím čeho ještě), velmi, velmi bohatý pán má za koníčka vývoj (a snad i výrobu?)motocyklů.
Něco zaplatí ze svýho,něco mu dáme my všichni(z dotací) a tak se figurky v Týnci stále pohybují.
Až za pár let tento bývalý soudruh nebude,tak motorky vezme jarní voda,a v tom pěkně opraveným baráku bude bud skanzen, nebo jakákoliv výroba pro JIHOSTROJ.
[monty]
(1.1.2021 13:47:10)
Vyrobit pozlacený stroj sice dovedou, ale kdo si to koupí? Luxusní stroj od lidové značky? Budou konkurovat asiatům? Obávám se, že současný stav je maximum toho, čeho je Týnec schopen. Byl bych raději, aby se soustředili na výrobu ND a na lepší servis směrem k zákazníkovi, než-li na vývoj velkoobjemového motocyklu a licencování prodejců hrníčků s logem Jawa...
[jc3]
(1.1.2021 12:33:39)
Uda: Jawu mám rád. Jezdím na ní 40let. Vážím si ji co kdy ve světě dokázala. Ale jak píše Krizon není to seriozní firma. Jen lži a obohocování.
[lahvac]
(1.1.2021 12:00:46)
Uďa má pravdu, i když to možná ani tak nechtěl: nikdo by nenašel rozumný způsob, jak tu fabriku vést... Ano, nikdo a ani ta parta postnormalizačních kádrů to evidentně rozumně nezvládá. Ono to totiž opravdu dost dobře nejde - fabrika bez vlastního motoru, vývoje, servisního zázemí a sebereflexe vedení má jedinou možnou cílovou stanici.
[Pavel]
(1.1.2021 11:55:51)
Uda: I ta Veronika má úsměv na tváři když mu pokládá otázku ohledně budoucnosti. Jo a děkuji za ohodnocení mého profilu...
[lahvac]
(1.1.2021 11:51:45)
Uda: To je dost zjevny ze nechapes co lidi na Jawe sere. Neni to fakt ze z nich nevypadne slusna motorka, to se rozhodlo uz pred 50 lety, a nic se na tom nezmeni. Je to fakt ze Jawa lze zakaznikum do oci, a dela z nich naproste kreteny. V okamziku kdy firma postavi svuj business model na naprosto regulernim podvodu a lzi, tak uz to neni seriozni firma ale povl na urovni prodejce zazracnycho vodicek do oleje pouzivanych americkou armadou. A to je to co minimalne me a spoustu dalsich lidi stve, nikoli fakt ze motorka je pozlacena jenom 8 karaty misto 14.
[Krizoň IV.]
(1.1.2021 11:45:32)
Nevím, proč furt něco máte! Věční kverulanti, i kdyby Jawa vlastnoručně vyrobila perfektní, moderní, hezký a pozlacený stroj, stejně by jste furt remcali, že použili místo 14-ti karátového zlata jen 8-mi karátové. Nechte fabriku žít a ať ukáže co dokáže. No a jakmile padne, můžete spustit povyk. Nikdo z vás by asi nenašel rozumný způsob jak tu fabriku vést.
[Uďa]
(1.1.2021 11:00:17)
ale prd draci,,to se nekdo vzhlidnul v tynci v poradu na silvestra, Mozna prijde kouzelnik,, kdo by to mohl skocit .-)
[sesa]
(1.1.2021 9:31:54)
Indyho a Veroniku rád sleduji. Ale tohle je pěkný přešlap. Snad to bylo pojaté jako Silvestrovská Estráda.
[lahvac]
(1.1.2021 8:28:47)
...teď bude Novej rok, apríl přijde až potom...
[Bubak]
(31.12.2020 23:27:35)
Vítejte na palubě Titaniku.
Dole pod kotly nehoří, dírama teče voda do podpalubí, ale v salonu na palubě hraje kapela.13x
[monty]
(31.12.2020 19:03:51)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,172 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14