Příspěvků: 14, poslední: 5.1.2021 23:16:4168287.Tuning a přestavby
Krasny novy rok vsetkym,
prikladam video z uplnej montaze motora 350/639. Viem, ze som urobil kopu chyb, je to aj v titulkach, rad by som vedel postrehy naozaj skusenych ohladne spravnych postupov. Popisal som vsetko co som robil aj ako by som robil inak, t.j. spravne, no aj tak myslim, ze su postupy, ktore tam nie su.
Tu to je: https://youtu.be/cd8mbGSeOOg
Predpokladam, ze Vase pripomienky a kludne aj osra kritika ostanu pre ostatnych dobrym ponaucenim.
Dakujem za trpezlivost
P.S.: Ospravedlnujem sa vsetkym, ktori by toto mohli povazovat za menej vhodny prispevok.
Dobry postreh - tiez som si to vsimol len som na to zabudol.
ten stredny tiel tam ma ist tesne.
Uprimne, ja by som ten motor znova rozobral a tesnenie vyhodil, skontroloval dosadacie plochy a dal tam len tmel.
Navyse, ak som dobre pozeral video - to tesnenie si nenatrel ziadnum tmelom - obavam sa ci ti nebude tiect.
[Boco]
(5.1.2021 23:16:41)
Ještě takový detail. Středový dílek který je pod válcema a rozděluje přepouštěcí kanály. Všiml jsem si že je v těch karterech dosti volný (zřejmě právě kvůli tomu že jsi použil to papírové těsnění) Pokud ten dílek má v karterech vůli tak tím jak se v klikovém prostoru střídá tlak a podtlak tak tento dílek má tendenci kmitat ze strany na stranu. Z počátku ho nově těsnění pod válcema podrží ale časem si to vychodí cestu a začne se to hýbat. Tím jak to ssebou bude mlátit o kartery ze strany na stranu tak se bude vůle toho dílku zvětšovat až jednoho dne to začne totálně nesnesitelně mlátit. Potom lidi řeší že se něco stalo ve válcích nebo na klikovce, rozdělávají motor ale přitom je to jenom taková prkotina. Řeším to bud tak že shora dílku provrtám díru až do středového uložení. Do středového uložení závit M5 a zápustným šroubem dílek přitáhnu ke středovému uložení. Dílek i velmi lehce potřu tenkou vrstvičkou silikonu aby skrz něj neprofukovalo. šroubek potom zamáznu tekutým kovem do roviny. Musí se na to ale myslet při další rozborce motoru :D Pak řešení pro mě takové elegantnější je koupit dílek nový. Který ale nikdy nebude pasovat tak je nutno ho přímo na své kartery zpasovat a slícovat. S tím těsněním mezi karterama které je široké minimálně 0,4mm mám ale pocit že bude kvedlat i nový dílek
[BooCheer]
(5.1.2021 17:11:14)
@Marlboro, mozem v pripade potreby pouzit Tvoje udaje na dalsie zverejnenie za predpokladu zachovania Tvojho autorskeho nicku?
[Rebuild2]
(5.1.2021 14:02:17)
jasne mozes, ale su to ovela skusenejsi ludia na fore ako ja ;)
[Boco]
(5.1.2021 13:41:17)
Velmi pekne dakujem za prispevok Boco, dal si si namahu a ja to skutocne ocenujem. Mozem Tvoje skusenosti v pripade potreby zverejnit aj inde samozrejme so zachovanim Tvojho autorskeho Nicku?
[Rebuild2]
(5.1.2021 13:27:34)
Ahoj
prajem podobne vsetko dobre v Novom Roku 2021!
V prvom rade, obdiv robit taketo video, hlavne ak skladanie motora nerobis rutinne, lebo tocenie videa odvadza pozornost od sustredenia na skladanie motora samotneho.
V zivote som raz pomahal pred vela rokmi skladat 634 motor inak mam skusenost s Perakmi/Kyvackami, ale pricip je rovnaky, tak moje poznamky berte s rezervou
K tvojemu postupu co ma napada narychlo z mojich skusenosti:
- ja by som najprv skontroloval kartre (rovinnost), pripadne opravit (napr na videu som videl prasknuty drziak motora - dal by som ho zavarit
- vyhnut sa tesneniam medzi kartrami ak sa da - ak tam predtym nebolo nedavat, ak bolo spozorniet a riesit preco tam bolo. Podla ludi ktori maju s Jawami bohate skusenosti Jawa tesnenia z vyroby nedavala resp len vynimocne. Tesnenia su urcene hlavne ak treba brusit bloky z nejakeho dovodu a treba obruseny material/nerovnosti kompenzovat tesnenim by sedeli rozmery na prevodovku atd. Treba si uvedomit ze v minulosti sa kartre tesnili Hermetikom, ktory nebol bohvie co - nedovoloval velke nerovnosti, tak tesnenie bola barlicka na tieto problemy
- pred skladanim na 100% vymedzit prevodovku - tu uz treba mat jasno ci pojde tesnenie alebo nie. Neviem ako u tohoto motora ale na kyvackach/perakoch je to hlavne axialna vola predlohy a nasledne kontrola radenia (poloha koliesok a vidliciek)
- pouzivat teplo, nie kladivo a nasilie - teplovzusna pistol je prd, ta hreje malo (alebo az velmi prehreje lokalne) ale NESTACI to... treba ruru alebo nieco vacsie kde sa blok poriadne cely prehreje
- celo loziska (stredny "labyrint") - VELKY POZOR ak sa dava replika, najpv dosledne zmerat ci ma spravny rozmer (na trhu su prilis velke na peraky/kyvacky napriklad), zlicovat mazacie diery vopred... Blok musi byt poriadne prehriaty, inak rychlo chladne a stane sa to co sa stalo tebe - labyrint sa kusne.
- ako tu pisal Malboro, radiacu hriadel s nohavickami davat az po zlozeni katrtov, zbytocne zavadzia pri manipulacii
- primarny prevod - ak je 100% original asi bude OK, ale ak nemas istotu, preverit rovinnost (kolecko na kluke vs spojkovy kos), ak treba podlozit spojk. kos. S tymto som mal problem na niektorych motoroch. Dalej poriadne dotiahnut kos aj kolecko - prislo mi to malo podla videa, normalne sa pouziva zaistovac spojkoveho kosa aby sa to mohlo riadne dotiahnut, kos aj kolecko
- ak si mal kluku po GO je divne ze ojnice neboli vyuhlovane - toto naserie - neviem co by som robil ja, mozno to co ty, mozno znova rozoberal a reklamacia, ale zase strata casu..
- valce/tesnenie, sanie/tesnenie - treba vyskusat vopred nasucho, bez piestov, prisiel by si na to ze najprv treba valce nechat povolene a az po nasadeni sania dotiahnut.
vseobecne - akonahle treba davat nejaku repliku/neorig diel, VELMI spozorniet a v principe ocakavat vzdy problemy (vacsinou su, nesedia rozmery, nieco treba dobrusit, opracovat atd...)
nechap to ako kritiku, naopak, pouc sa zo svojich chyb a rad inych, je super ze sa tomu venujes, pomoze to inym. Ja som sa vela naucil na vlastnych chybach ked este nebol internet ani dnesne moznosti tak to bola komplikovanejsia cesta ;)
vela stastnych km s poskladanym motorom!
[Boco]
(5.1.2021 0:36:57)
Zvazit to treba, suhlasim a aj som zvazil, dnes by som asi zvazil dva krat a hodilo by to iny vysledok. No ale je to tam a aj pre poucenie. Ved aj preto sa to vola Lab a tema sa nepouziva nazov ako na to ...
[Rebuild2]
(4.1.2021 18:01:19)
Ano, znám to a rozumím ti. Všechno je naplánovaný a mělo by jít hladce, najednou se objeví zádrhel, který může znamenat, že všechno je potřeba udělat od začátku. Jde to ale jednoduše vyřešit, třeba kladivem, flexou...
Je potřeba zvážit, zda má tato časová úspora smysl a nedojde k poškození.
[pračlověk]
(4.1.2021 17:46:19)
praclovek - v podstate mas pravdu, no to mas tak, robis robis a nevyjde to, tak ked uz nemas cas a nervy, dorobis to ako sa da... samozrejme video som z toho chcel mat od sameho zaciatku, tak som aspon napisal ako si myslim, ze by to malo byt. Napriek tomu si tazko predstavujem, ze bz to tam proste padlo...
[Rebuild2]
(4.1.2021 17:30:03)
praclovek - v podstate mas pravdu, no to mas tak, robis robis a nevyjde to, tak ked uz nemas cas a nervy, dorobis to ako sa da... samozrejme video som z toho chcel mat od sameho zaciatku, tak som aspon napisal ako si myslim, ze by to malo byt. Napriek tomu si tazko predstavujem, ze bz to tam proste padlo...
[Rebuild2]
(4.1.2021 17:23:14)
Proč dělat video, kde je hned na začátku napsaný, že tak se to dělat nemá?
Proč ho neudělat tak, jak se to dělat má, přečíst si dílenskou příručku?
Přírubu kaburátoru je potřeba nasazovat na válec s povolenými hlavami, tak se srovnají válce, pak se do toho nemusí klepat.
A co ta úprava vybroušení středového čela flexou? A co tak vyzkoušet vymezovací kroužek před nasazením gufera a upravit, než do něho začnu sypat karborundovej prach a kovový piliny?
A úhlování ojnice tímto způsobem se nepodepíše na životnosti ojničního ložiska? Proč nebyla klika již řádně vyúhlována?
[pračlověk]
(4.1.2021 17:18:10)
Dakujem za tipy Marlboro.
Kuba z Neve, nahrieval som to teplovzdusnou pistolou, ale proste ten stred sa tam sprajcol a neveim si predstavit ako by som kluku tak rychlo vrazil do bloku, aby nenastala predcasna tepelna vymena medzi stredom kluky a blokom a nezadrhlo sa to tak ako na videu. To bol moj hlavny problem.
[Rebuild2]
(4.1.2021 17:09:25)
Video jsem zkouknul jen zběžně, že bys dělal něco vyloženě blbě se říct nedá, takže jen pár drobných rad.
1. udělej si rámeček, na který položíš motor na bok - skládá se to o dost lépe.
2. Kartery s ložisky stačí řádně nahřát, kliku do mrazáku dávat nemusíš, zbytečně se ti pak uvnitř vytvoří vlhkost z "námrazy"
3. U 638 motoru můžeš dát na kliku písty už před tím, něž jí vložíš do karteru. Sice je jedno, kdy to uděláš, ale na volný klice se písty nasazují lépe.
4. Ložisko kliky v levém karteru, které není zajištěno segerovkou proti posuvu se při vkládání kliky může povysunout a gufero tam následně nedostaneš. Segerovka je až před guferem. Ideální je udělat si kroužek o výšce gufera a ten zajistit segerovkou, po montáži kliky ho vyměnit za gufero.
5. Řadící hřídel s kalhotkama a západkama dávám až po tom, co mám kartery u sebe, nehrozí, že si ji při zavírání motoru vytlačíš karterem, pokud se ti hřídel v díře šprajcne.
6. Než začneš utahovat šrouby (kartery už u sebe), zaklepni středící kolík v zadní části motoru
[Marlboro]
(4.1.2021 16:17:34)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14