Příspěvků: 38, poslední: 8.1.2021 11:18:3068296.Informace
Ahoj, jsem tu s dalsim dotazem. Budu kupovat kolena a doutniky na Jawu 250/590 Sport. Dnes pri brouzdani na internetu, jsem prisel na to, ze calif a sportka, maji "kratsi" pistaly ve vyfuku oproti originalnim . Doutniky bych chtel od HFmoto a tam maji bokem jenom verzi calif, zrejme kvuli jinymu tvaru doutniku. Vyplati se ty pistaly resit? Nehodlam na moto zavodit, ale rad bych, kdyz by byla moznost ten motor takto dobove "otevrit" . Diky za odpovedi
Pouze úpravou spalovacího prostoru. Mám to tak. Ještě je možnost o nějaký závit utopit svíčku, použít vysunuté jiskřiště a vyhodit těsnění pod hlavou, pokud tam bylo.
[longr]
(8.1.2021 11:18:30)
Když se vrátíme k původnímu dotazů, tak lze se dostat s originální hlavou na kompresní poměr jako s hlavou z odkazu na califa?
[Ondra/477]
(8.1.2021 0:40:02)
Konečně se to rozplétá, musím se na hklavu o víkendu víc podívat taky.
[Banak]
(7.1.2021 20:13:43)
Hlava na fotce je ona. Už jsem to tu někdy psal - mám Califa 250 jeden z posledních vyvezených do Itálie, otevřená verze, udávaný výkon 16,5k, tryska 118. Hlava se tváří stejně jako 559,592, ale má i jiné číslo a Monty má pravdu, zahloubení pro svíčku tam je cca 4 mm. Výkon slušný - Monty může potvrdit), výfuky mám otevřené jen s kalíškem na konci, jakmile to více utlumím, není to ono. Nejezdím na kochačku, žere víc jak 350.Tož tak..:-)
[tony]
(7.1.2021 20:05:42)
Podle dosedací plochy bych taky tipl co tvrdí monty.
[Banak]
(7.1.2021 19:56:27)
Já jsem na skládaný motor ala automatic (bez automatu) dal tuto kulatou hlavu jen proto, že se mi líbila víc jak hranatá, kterou má skoro každá panelka, na svíci není ale vidět, teď ji sundávat a fabulovat, že se mi zdá "utopená" nebudu. Bez brýlí a záruky číslo dílu 26 559.13.011 asi. Škoda, že na té fotce není vidět přes špínu číslo.
[Banak]
(7.1.2021 19:52:29)
Me to teda podle fotky prijde jako klasicky zarovnani dosedaci plochy na svicku, ze by to bylo zapusteny 5mm mi z ty fotky neprijde.
[Krizoň IV.]
(7.1.2021 19:36:10)
Podle mne je to ta, co zmiňuje Monty.
[longr]
(7.1.2021 19:34:51)
Tomáš: já si právě nejsem jistej. Zkusí někdo další posoudit?
[Ondra/477]
(7.1.2021 19:14:20)
Ondra/477: není na fotce 6 vidět to "zapuštění"?
[Tomas]
(7.1.2021 19:06:07)
Zas tak to ten spodek neztratí. Rozjedeš se vždycky. Ale bude to živé, točivější (pokud se u 250 dá mluvit o točivosti). Nebude to takový Kadla kadla traktor. Můj 250 kalif, který sice je trochu upravený, jede taky pořád celkem odspoda, ale nahoře získal a zvládá ochotně vytáčení. Hlavně ve dvou se to pozná, když chceš přeřadit, tak to vytočíš a kvalt se krásně chytne.
[longr]
(7.1.2021 18:06:05)
K čemu je dobrej nárůst výkonu v oblasti maximálních otáček, když to bude líný na rozjezdy?
[pračlověk]
(7.1.2021 17:25:36)
longr: To je presun vykonu nekam jinam, ztrati to vespod, ziska nahore, ale celkovy max vykon se nezmeni. Akorat pocitove to "jede lip" protoze se to da vic tocit. Jako nic proti tomu, nekomu to vyhovuje ...
[Krizoň IV.]
(7.1.2021 14:57:44)
Já tedy nevím, ale v mém případě zkrácení vložek pomohlo i kývačce. Motorka byla ochotně točivější, s tím, že trošku ztratila vespod. Jasně, že zázrak to není a máš pravdu, že pro citelnější změnu je třeba šáhnout do motoru.
[longr]
(7.1.2021 14:24:50)
longr: 592 je uplne jiny pripad - zde se jedna o otevreni umele priskrceneho motoru, tim ze ho vratis do nastaveni 559.
U normalnich vyladenych motoru hillbilly tuzing pretryskovanim a otevrenim vyfuku nenadela prakticky nic, krome zvednuti spotreby a vetsiho hluku. Je potreba taky sahnout primo do motoror - zvetsit kanaly, zvysit kompresi ...
[Krizoň IV.]
(7.1.2021 13:28:39)
A samozřejmě přeskládat kolečka převodovky "z panelky na kývačku". To je pak hodně poznat.
[longr]
(7.1.2021 12:23:19)
V podstatě stejný postup je odškrcení 592 na 559. Vyloupnout restrikci v sání, natryskovat, zkrátit vložky a vyndat špunty. Jede to výrazně lépe. Aby ne, to, co se nasaje, musí někudy odejít. Motorka je pak výrazně živější a točivější oproti sériové 592. Prý doutníky 559 taky měly mít méně přepážek než 592. Bohužel, málokdo řeže staré výfuky, aby se podíval. Já žádné k rozřezání neměl. Mimochodem ta upravená hlava a slícování kanálů udělá tomu motoru docela dost. Je to zas o krůček blíž sportovnější jízdě.
[longr]
(7.1.2021 12:20:32)
jen skratit vlozku s motorem kromne hluku neudela nic skousel sem to na klasicky panelce. jak pisi ostatni je treba poladit vse.
[Free]
(7.1.2021 9:46:12)
Kdysi jsem měl J250/590 Sport, tehdy byla z malé série pro nějakou armádu, nabídka do konkurzu či co,tenkrát jsme to neřešili. V té době se doprodávaly Jawy, měla končit výroba (pracující přeci nebudou jezdit na motorce, že).
Výfuk měl kratší píšťalu, měl i méně přepážek. Bylo to patrně kvůli údržbě, nezanášelo se to tak rychle olejem (tenkrát). Na výkon to nemělo patrný vliv, mělo to ostřejší zvuk a pocitově to šlo lépe do otáček. Jinak bezva stroj, akorát se lámala dost lanka, klasický problém u rychlopalu a spojky.
[Orel]
(7.1.2021 0:07:22)
petan69: přesně tuhle kratší jsem vejfucku vytáh, v katalogu jsou dva druhy vložek (tichá verze dlouhá píšťala plus koncovka, hlučná krátká píšala bez koncovky), ovšem zajmalo by mě jestli opravdu doutníky u hlučný verze měli míň přepážek vevnitř, kdysi jsem nějakou zmínku o tom zahlíd, ale z katalogu to nevyčtu, protože doutník je tam označenej jako celek, buď hlučnej nebo tichej (dle toho jaká píšťala je tam strčená).
[sliz]
(6.1.2021 23:33:23)
Tak nějak- v katalogu na 634 jsou dva druhy hlav, jedny značený TUZEMSKO, SSSR, druhý snad USA,AUSTRÁLIE. Víc z mizernejch obrázků v katalogu nevyčtu.
Pokud to budeš okoukávat na motorce, stačí vyndat svíčku - obyčejná česká hlava má dosedací plochu na svíčku v rovině s vnějším povrchem hlavy, ta s vyšší kompresí má svíčku zapuštěnou cca 5 mm .
[monty]
(6.1.2021 22:12:14)
Monty, hlavy na 4ku s vykonem 23 a 24 koni taky maji vyssi kompresi ? Mas na mysli bizoni hlavy, nebo i pozdejsi celohranaty ? Na to se budu muset doma mrknout u moji anglicanky ...
[Krizoň IV.]
(6.1.2021 21:15:15)
Ano, existovala Califa 250 s výkonem(na štítku) 17 koní. Hlava je jiný odlitek, spalovák je proti žebrům položený níž, takže je větší komprese,ale zachovaný vzhled.
Na pohled zvenku se pozná podle lehce utopené svíčky mezi žebry(cca 5mm)
Stejně jsou udělaný i hlavy na Califku a 634 s větší kompresí.
Fotku nemám.
[monty]
(6.1.2021 20:53:18)
Snad veteranforum sleduju hodně dlouho a nevšiml jsem si té rarity. Potvrzeno jen tvým tvrzením.
[Banak]
(6.1.2021 20:16:18)
Potvrzene to je, nekde na veteran foru snad resili i jine cisla odlitku hlav califu 250 z italie, ale tim ze to neni moje motorka me to az tak nebere, a ty odkazy nikde neskladuju.
[Krizoň IV.]
(6.1.2021 20:04:37)
jo, teď si vzpomínám, v dotazu 61978 se tu něco podobného už řešilo.
[longr]
(6.1.2021 19:16:08)
Jo, nejsou upravené jen píšťaly, ale chybí tam i poslední (od motoru první) přepážka.
[longr]
(6.1.2021 19:07:47)
Já si na 250 upravenou ala 590 objednal ty upravené. Pan Hadrávek ví. Mám sníženou hlavu, hliníkové těsnění pod hlavou (v některých režimech to bez něj detonovalo), upravené a začištěné kanály. Je to hlučné, ale jede to hezky. Proti panelce to jede o dost líp.
[longr]
(6.1.2021 19:06:24)
Rozumím, takže nepotvrzeno. Už tady bylo několik dotazů na hlavy a nikdo neví.
[Banak]
(6.1.2021 18:28:55)
To samy co 350, do nekterych zemi sla vykonnejsi verze s vyssi kompresi (italie, anglie, mozna dalsi)
Kamaradovi jsem v anglii sehnal origo 250ku s vyssim vykonem, ale co ja vim tak k tomu zmerit objem hlavy se zatim nedokopal.
[Krizoň IV.]
(6.1.2021 17:40:50)
Slyším poprve, že hlava 250 calif je snížená co o tom víme?
[Banak]
(6.1.2021 16:40:38)
Otevřená verze má význam asi jen u 350/362, kde je rozdíl vidět. Hlučnost je opravdu vyšší, snesitelná. 250/590 z roku 1969 byla vyráběna pro náš trh jen v tiché verzi a tak bych to tak nechal.
[Honza]
(6.1.2021 15:58:36)
Vložky se zkracovaly tuším ve 2/3 délky tam, kde jsou v podstatě jen 4 nožičky po obvodu. Stačí je cvaknout štípačkama. Takto zkrácené vložky jsou pod zadkem poznat.
[-]
(6.1.2021 15:54:50)
mám otevřený filtr, trysku asi 115, hlavy bez těsnení a vložky zkrácené na polovinu. Je to hrozně hlučný, budu tam vracet zpět vložky co tam mají být. Co myslíte, dát potom i menší trysku ? :-)
[Sportkař]
(6.1.2021 14:22:45)
Je to dost hlucny, jako ze az docela neprijemne moc. A nejaky super narust vykonu od toho necekej, pokud si k tomu nesezenes snizenou hlavu z Califa 250.
[Krizoň IV.]
(6.1.2021 13:29:37)
Je zařízni na cca 15 cm, akorát je to dost hlucný.
[sliz]
(6.1.2021 13:03:21)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14