Příspěvků: 28, poslední: 13.1.2021 10:41:5368302.Informace
Ahoj, měl bych dotaz pro zkušenější. Chtěl bych si letos pořídit svůj první motocykl a chtěl bych něco staršího, hrozně se mi líbí Jawa 350/634. A potřeboval bych poradit na co si dát pozor při nákupu, nejde mi teď o technický stav motorky ale o doklady, pojištění atd. Motorka bude určitě z druhé ruky, někde jsem četl kdyby třeba předchozí majitel neplatil pojištění, tak po přepisu může pojišťovna chtít po mě abych to doplatil, může se člověk dostat do takového problému? Jak co mám ohlídat? Díky
Svého času jsem jel na EK s kufrem auta plným dílů. Motorku to nepřipomínalo ani omylem. Polovina věcí půjčena od kámoše. To se ještě nefotilo, ale torzo už muselo být. Jen napsal, že nesedí barva a číslo motoru (typ ano) (aby ne, na té míchanici plechů) a jaká že by teda měla být. No a když jsem přijel po čase na STK s hotovou motorkou (to už se těsně fotilo), technik si na mě a bedýnky dílů vzpomněl a nevěřil vlastním očím :D
[longr]
(13.1.2021 10:41:53)
Taky nerozumím tvrzení, že fotky na EK udělají zajímavé potíže. Nafotí si identifikátory a tachometr plus hromadu dílů s SPZ/RZ co vypadají jako motocykl. Při následně STK to musí zase sedět s TP, ORV a na tacho musí být nějaký pohyb, nebo papír o jeho výměně, ale to se tady taky řešilo.
[Banak]
(10.1.2021 16:56:56)
jc3: zatím jsem neměl potíže s rozdíly na fotkách, způsobenými koupí "nepoužitelných vraků s tp" ...
[Bubaaak]
(9.1.2021 11:24:49)
EK na jméno se již nedělá, EK může udělat i původní majitel ještě před prodejem. Což při nákupu "nepoužitelného vraku s platným TP" může způsobit zajímavé potíže na následné STK vzhledem k tomu, že vše se fotí... Takže jak již psali ostatní - v ideálním případě - zkontrolovat stav, typ a čísla, podepsat smlouvu (písemná smlouva chrání obě strany!), zaplatit a spolu s předchozím majitelem odjet na EK/STK, na přepis, na pojišťovnu a teprve pak domu. Problém může být právě povinné ručení - bez něho to nepřepíšou (pokud to není v depozitu), ale zároveň předchozí majitel potřebuje TP kvůli zrušení své pojistky. V normálním případě si EK/STK řeším já a buď mi dá majitel plnou moc k přepisu nebo mu doklady k přepisu dovezu / pošlu včetně poplatku za přepis a plné moci k přepisu. Je dobré mít ve smlouvě zmíněno do kdy je povinen vozidlo přepsat a co se stane, když tak neučiní.
[jc3]
(9.1.2021 10:16:05)
Omluva, jestli jsem mystifikoval s EK na jméno. Je to už dlouho, co jsem něco kupoval. Tenkrát to bylo snad tak, že bu´d stačil protokosl s STK ne starší než měsíc, nebo musela být EK s tím, že v protokolu EK mělo být uvedeno jméno toho, na koho pak bude vozidlo přihlašováno. Ale třeba mě tenkrát úředníci tahali za nohu. Nevím
[-]
(9.1.2021 9:06:36)
EK na jméno se nedělá, nejsou tady už zkazky a polopravdy? Udělat prvně EK se tady taky opakuje.
[P]
(8.1.2021 17:22:30)
Zdenda: na evidenční kontrole ti musí napsat co se jim nezdálo. Obecně mimo snad očividné manipulace s identifikátory vozidla, nebo nemožnosti vozidlo identifikovat to vždy přepsat jde. Přepsal jsem motorku, kde neseděla barva, typ motoru, rozměry pneumatik a číslo na rámu se technikovi nezdálo, protože v TP bylo jen výrobní a na rámu i s typem. Z evidenčního hlediska nevyhovuje, ale nebrání v přepisu. Jiná kapotáž nevadí, řídítka z hlediska EK jedině že by kolem běhali s metrem.
[maspe]
(8.1.2021 16:19:39)
Už to tu zaznělo. Nejprve udělejte evidenčku na tvoje jméno a teprve potom podepiš smlouvu a zaplať.
[-]
(8.1.2021 15:55:31)
Ještě bych se zeptal, mám možnost koupit 634ku v dobové tuning úpravě (řidítka jako chopper, plechařina ze 638 atd.)Výhodou je že by byla za solidní cenu a má platné doklady s malou spz, stejně motorku co koupím dám šikovnému kamarádovi komplet rozebrat a zrenovovat do původního stavu. A zeptal bych se stalo se vám někomu, motorku bych v této úpravě eventuelně koupil, sepsal kupní smlouvu a byl tím pádem dle zákona povinen do 10 dní ji na sebe přihlásit, šel na EK a neprošel.Co v takovém případě dělat, v případě že problém co zjistili na EK by nešel vyřešit do 10 dnů.
[Zdenda]
(8.1.2021 15:12:07)
Bez smlouvy by taky mohl původní vlastník přijít a říct, že chce peníze za motorku, nebo motorku zpátky, protože jsi mu za ni nezaplatil to, na čem jste se ústně dohodli. Přivede si svědka, který mu dosvědčí, že jste se dohodli, že mu zaplatíš tolik a tolik po přepisu vozidla. Stejně tak nemáš nikde od něj prohlášeno, že před prodejem byl původní vlastník výlučným majitelem. Tím pádem by mohla přijít třeba jeho manželka a chtít po tobě prachy, protože motorka spadala do společného jmění manželů a on motorku po rozvodu prodal, přitom ještě mezi nimi nebylo provedeno vypořádání SJM. Může říct, že jste se vy tři dohodli, že půlku zaplatíš chlapovi a půlku jí. A kde máš doklad, že to tak nebylo? Ani nemáš jeho prohlášení, že věc nemá právní vady.
Nejsem zběhlý v zákonech, ale napadá mě spousta věcí, které bych nechtěl řešit, byť bych je nakonec vyřešil úspěšně.
[-]
(8.1.2021 14:12:54)
to nunici: psaná kupní smlouva je jistota! Nejde o to, že by někdo chtěl zpochybňovat prodejce, či kupujícího, taková smlouva je jednoznačná a chrání obě strany. Po sepsání smlouvy totiž nelze zpětně (resp. lze, ale hodně těžko) zpochybňovat jakýkoliv bod smlouvy, protože na papírové smlouvě jste vše potvrdili svým podpisem. Samozřejmostí je, že smlouvu mají obě strany.
[Uďa]
(8.1.2021 12:56:14)
Pri dovozu z EU je uplne jedno kdo na tech papirech je, pri dovozu to nikoho nezajima. Dulezite je pouze aby v dane zemi EU byly papiry odhlasene na export.
[Krizoň IV.]
(7.1.2021 23:55:11)
[bobanito]: dovoz motocyklu je podrobne a casto popsan. Mozna se jen sverim se svoji zkusenosti. Dovez jsem si WR 450F, Rok 2019. V Nemecku to bylo na značkách. Tento typ není tuším od roku 2016 homologován pro provoz na pozemních komunikacích v EU, ale Němec má za určitých okolností možnost podstoupit individuální homologaci. Nejedná se o homologaci typu "závodní vozidlo" nebo jak to je u nás "sportovní průkaz" závodního vozidla, je to prostě normálně homologovanej bajk na bílech značkách. Podle logiky jednotné legislativy v EU by tedy bajk měl mít noty a bílý značky i v ČR. Měli by mi dopočítat platnost technické do 6 let a tak mi to i potvrdili předem na MěÚ. Takže jsem Němcovi zavolal že jako "going" a vyrazil jsem. Na místě jsme malinko upravili cenu, uzavřeli smlouvu v češtině. Tady odbočím, pán mluvil jen německy, ale podezírám ho, že textu smlouvy rozuměl, vzhledem, že zjevně patřil k etniku které bylo nazýváno "lidé knihy" a jehož populační explozi Hitler zarazil. .. Zkrátka jsem si vzal velký a malý techničák, smlouvu jsem strčil do zadní kapsy džínsů a za svůj padesátiletej život jsem si poprvé koupil vozidlo, jehož cena byla větší než 100 tisíc. Sranda začla doma. V mailu jsem našel dodatek od paní z úřadu. Psala, že pokud má bajk na tachometru méně než 6000 km, musím znovu zaplatit DPH. Podotýkám, že jsem prostý zaměstnanec a motocykl jsem si koupil protože jsem ho chtěl pro soukromé účely. Za svoje. Tahle podmínka (km > 6000 a stáří větší než 6 měsíců tuším) není explicitně zdůrazňována. Prostě si koupíš enduro a musíš pořešit číslovku na budíku. Když se tomu tak stalo, vyrazil jsem na STK z který mě vykopli. Pán byl debil a loučil se se mnou slovy: "co jste si přivezl, to máte". V systému našel ,že tenhle typ bajku nemá homologaci pro provoz na pozemních komunikacích. Německý noty ho nezajímaly. Chtěl vidět COC list, který jsem nemohl mít, protože jsem měl noty. Nakonec jsem jel jinam a absolvoval jsem dovozovou STK. Možná mám jediný WR 2019 v ČR s TP
[ab]
(7.1.2021 23:54:32)
Omlouvám se přimontování k dotazu.
Uvažuji rovněž o koupi 634 stroje.
Dost inzerátů je "má platné doklady" někdy s přídomkem "ČR", tam všude předpokládám, že neprodává majitel, ale to už bylo zodpovězeno níže. Jde mi o to, že hodně inzerátů je na prodej moto jako dovoz z EU - "papíry na přihlášení". V těch EU dokladech musí být ten kdo moto prodává, a já ji pak po koupi dohlásím v ČR na sebe? Nebo musí "dovozce" dohlásit v ČR a až pak prodávat? Jaký se správný postup v tomto případě?
Riziko, že je moto dojetá na smrt pomíjím. Jde mi o administrativu kolem takového prodeje/koupě.
Pokud se najde někdo, kdo to podrobněji rozvede, budu moc rád.
Z toho co jsem četl jsem nemoudrý. Jde mi hlavně o situaci, kdy tu motorku v EU nekupuju já, ale koupil ji nějaký řekněme "překupník", co ji pak chce prodat v ČR.
[bobanito]
(7.1.2021 23:04:18)
Co když máme smlouvu ústně a u přepisu budu s kupujícím osobně
[nunici]
(7.1.2021 22:33:41)
No nikdo to tu nezmínil, tak to napíšu já! Hlavní při prodeji je to mít dobře ošetřené kupní smlouvou. Ve smlouvě musí být iniciály (popř i číslo OP) obou stran a jméno prodávajícího musí souhlasit také se jménem na dokladech. Výmluvy jako prodávám za kamaráda smrdí. Také požaduj plnou moc k přepisu a provedenou evidenční kontrolu stroje. Tím budeš mít zaručeno, že nebudeš mít případné problémy při TK. Jinak já používám dokumenty ze serveru www.motorkari.cz , kde mají celkem dobře předepsané kupní smlouvy, stačí stáhnout, vytisknout a dopsat jen kolonky.
[Uďa]
(7.1.2021 21:49:04)
Vezmeš si do ruky papíry, tedy velký a malý OTP. Podíváš se na čísla rámu,motoru a SPZ a zkontroluješ to. Číslo motoru nemusíš kontrolovat pouze tehdy, je-li to v ve velkém OTP uvedeno.
No a pak se podíváš, že motorku prodává ten, kdo je v OTP zapsán. Víc v tom nehledej. Evidenční kontrolu společně dělat nemusíte. Zajdete na Czech Point a necháš si ověřit plnou moc k přepisu. Pohlídej si, abys v kupní smlouvě měl čas na převod alespoň 4 týdny. Pak zajdi na STK a udělej evidenční kontrolu a na webu vesmírného úřadu si zarezervuj termín, kdy si bajk předeš. Volný termín bude až v únoru. DecIt.
[ax]
(7.1.2021 19:37:12)
Prosím tě, trocha hledání, dyť je to furt dokola. K přepisu: OP, ORV, TP, EK, ZK a buď oba, nebo PM s ověřeným podpisem, žádost a poplatek na místě. Na něco jsem zapomněl?
[Banak]
(7.1.2021 18:48:51)
Co se týče těch čísel doklady vs motocykl, tak moje praktická zkušenost je taková, že pokud v dokladech v kolonce motor není vůbec vyplněno výrobní číslo motoru nebo je přeškrtnuté a v poznámce v TP je štempl a zápis, že číslo motoru bylo vymazáno, tak na STK/evidenčce je zajímá pouze typ motoru, číslo ne. Ale pokud v dokladech je číslo motoru normálně evidováno, tak číslo motoru řeší a musí souhlasit s techničákem, jinak je problém. Loni jsem to řešil 2x. Samozřejmě co STK, to originál, ale mě takto vypekli na dvou různých stanicích. Nevím, jak by to bylo na evidenčce, ale já to měl při normální technický, tak jsem to dostal na měsíc a nechal číslo vyškrtnout na úřadě a pak pohoda.
[Pásovec]
(7.1.2021 18:41:52)
Co vše potřebuji na k přepisu? Už před musí být evidenčka a pojištění? K přepisu musíme jít oba nebo jen já s jeho plnou mocí?
[Zdenda]
(7.1.2021 18:39:01)
Když jsem kupoval (zatím) poslední motorku, vzal jsem dodávku, naložil jsem moto a zástupce prodávajícího s plnou mocí, společně jsme prošli EK a následně přepis,otázka půl dne . Teď se chystám poslat ji dál a jsme domluvení s kupujícím na stejném postupu. Dotyčný se na ní párkrát svezl,akceptuje cenu - ideální stav.
[nunici]
(7.1.2021 18:29:33)
Ideálně udělat s ním EK (případně rovnou novou stk) , pojistit a spolu hned na přepis. Pokud nebude spolupracovat tak je to na zvážení.
[Banak]
(7.1.2021 17:53:02)
Samozřejmě, novému majiteli může být jedno, jestli předchozí platil pojištění, nebo ne.
[Jad]
(7.1.2021 17:32:30)
Pojistka je problém prodávajícího, že byla placena jsou kecy jako, že je motor po GO a má nové svíčky, převodový olej a čerstvý vzduch v pneu, jen aby byla kafka dříve chycena. Důležitá je shoda údajů v dokladech se skutečností na steoji. Jakmile něco teochu nehraje utíkej bez rozloučení.
[Banak]
(7.1.2021 17:28:06)
Ne, to udávají spíš jako bonus pro neznalého nakupujícího ve snaze si ho získat.
[pračlověk]
(7.1.2021 17:23:19)
Jen je mi zvláštní, občas v inzerátech v popisu je psáno ,, pojištění řádně placeno" co tím inzerent chce říct? Jedná se jen o neznalost prodávajícího a tedy blbost?
[Zdenda]
(7.1.2021 16:36:14)
Pojišťovna, ani ČKP nic po novém majiteli chtít nemůže, případné dluhy původního majitele bude vymáhat po něm. Zkontroluj si, aby souhlasilo s doklady číslo rámu a číslo motoru (u motoru stačí typ, tj. první tři čísla motoru, příp. ještě další 1 číslo za pomlčkou - to platí pro motor 638, u motorů 634 toto patrně neplatí), a to jak na rámu a motoru, tak na štítku. Štítek sice lze vyměnit, ale už je s tím práce navíc a pak je vidět, že s motorkou probíhaly nějaké čachry, které by se teoreticky mohly novému majiteli vymstít. Samozřejmě bude dobrý, pokud motorka bude mít platnou technickou - je tedy předpoklad, že by měla bez problémů absolvovat i tu další.
[Ota]
(7.1.2021 15:52:15)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,172 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 24.11.2024 6:56:14